۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

جزئیاتی از آمادگی تکاوران تیپ 65 نوهد

تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد نيروي زميني ارتش تا به امروز توانسته است با استفاده از علوم نوين روز و با تلاشي كه در جهاد خودكفايي ارتش و صنايع دفاعي كشور صورت گرفته در انجام وظايف خود با موفقيت عمل كند و به پيش رود.
کد خبر : ۶۶۶۰۹
به گزارش صراط به نقل از مشرق، سرهنگ خسرو خسروي فرمانده تيپ 65 نيرو مخصوص نوهد، گفت: با عنايتي كه فرمانده كل ارتش و فرمانده نيروي زميني به نيروهاي تيپ 65 نيرو مخصوص نوهد داشته و دارند اين نيرو توانسته آموزشهاي خود را كاملا به روز كند.

سرهنگ خسروي اظهارداشت: شايد در برخي موارد كمبودهاي جزئي هم وجود داشته باشد اما توانسته ايم با امكانات موجود آموزشهاي لازم را به روز كنيم و حتي سلاحهايي را كه جهادهاي خودكفايي طراحي و توليد مي كنند نيز براي نخستين بار در اين تيپ آزمايش كنيم .

وي افزود: تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد نيروي زميني ارتش تا به امروز توانسته است با استفاده از علوم نوين روز و با تلاشي كه در جهاد خودكفايي ارتش و صنايع دفاعي كشور صورت گرفته در انجام وظايف خود با موفقيت عمل كند و به پيش رود.

فرمانده تيپ 65 نيرو مخصوص نوهد خاطرنشان كرد: نيروهاي اين تيپ در رزمايشهاي اخير جعفر طيار يك و دو، آموزشهاي نويني را كه فرا گرفته بودند از جمله پرش از بالگرد و فرود موفقيت آميز در منطقه اي كه از پيش شناسايي نشده بود را با موفقيت به اجرا گذاشتند.

سرهنگ خسروي با بيان اين كه جابجايي نيروهاي مخصوص در طي 24 ساعت و يا كمتر از آن از جمله توانايي هاي بيشمار اين نيروها به شمار مي رود يادآور شد: امروز به اين توانمندي دست يافته ايم كه در مدت زمان اندك نيروهاي خود را از جنوبي ترين نقطه كشور به شمالي ترين نقطه و برعكس و يا از مركز به ساير نقاط كشورمان حركت داده و آنها را درعمليات هاي احتمالي شركت دهيم.

وي اظهارداشت: نيروهاي مخصوص اين تيپ با آموزش ها و دوره هاي ويژه اي كه در طول سال طي كرده اند، هم اينك در بهترين شرايط جسمي و روحي بسر مي برند.

سرهنگ خسروي يادآور شد: نيروهاي تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد درطول سال علاوه بر آموزشهاي تئوري كه در محل پادگان ها طي مي كنند، آموزش هاي ويژه اي را نيز از جمله زندگي در كوير، جنگل و كوهستان و در زمستانها در شرايط برفي تمرين مي كنند و به همين علت از توانايي و آمادگي رزمي بالايي نيز برخوردار هستند.

وي ابراز اميدواري كرد كه نيروهاي تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد، با تلاشي كه مي كنند، بتوانند روز به روز بر توانايي و قدرت خود و به ويژه سربلندي و عزت بيش از پيش ايران اسلامي تلاش كنند.

فرمانده تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد با بيان اين كه نيروهاي مخصوص و واكنش سريع اين تيپ در دوران دفاع مقدس به ويژه آزاد سازي خرمشهر نقش فعالي داشتند، گفت: تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد در زمان فتح خرمشهر با عنوان تيپ 23 نيرو مخصوص (نوهد) نقش فعالي ايفا كرد.

سرهنگ خسروي افزود: يكي از عواملي كه در كنار ساير عوامل تاثيرگذار به پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات بزرگ بيت المقدس و فتح خرمشهر منجر شد، انجام جنگ هاي چريكي بود كه توسط نيروهاي چمران و پيشكسوتان نيروي مخصوص در كنار ساير رزمندگان صورت گرفت.

فرمانده تيپ 65 نيروي مخصوص نوهد در ادامه گفت: در جنگهاي امروزي نيروهاي واكنش سريع و عمليات سريع يك ضرورت محسوب مي شود.

سرهنگ خسروي با بيان اين كه در تيپ 65 نيروهاي مخصوص تيم هاي ويژه از جمله تيم غواص و سقوط آزاد حضور دارند، افزود: تمامي نفرات در بدو ورود به اين تيپ اعم از افسر و درجه دار، بايد يك رشته تخصصي كامل را طي كنند بدين معني كه در يك تيم 12 نفره از مهندسي رزمي تا پزشكيار، بايد اكثر كارهاي نيروي مخصوص اعم از غواصي، چتربازي و جنگ در شرايط نامتعارف را فرا بگيرد تا در زماني كه يكي از نفرات دچار حادثه شد، حتي پزشكيار تيم هم بتواند كارهاي ديگران را انجام دهد.

وي ادامه داد: در جنگهاي امروزي لازم است كه تمامي نفرات تيم هاي نيروهاي مخصوص براي پيشبرد اهداف نظامي حتما تخصصهاي لازم را داشته باشند و به صورت حرفه اي بتوانند عمل كنند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۵
۰
لااقل یه چند تا عکس هم میگذاشتید
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز