۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

جمع آوري يك داروي حرام از بازار

در پی بازخوانی و جمع آوری آن دسته از محصولات این شرکت که به علت استفاده از منبع "خوک" حرام و غیر مجاز هستند؛ کلیه مجوزهای این محصولات باطل شده و پرونده این شرکت در حال بررسی و در صورت نیاز ارسال به مراجع ذی صلاح قضایی است.
کد خبر : ۶۶۶۱۶
به گزارش صراط به نقل از خيزش نيوز،‌ پرونده­ی شرکت افق داروی پارس، وارد کننده مکمل رژیم غذایی MOVE FREE ADVANCED در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در حال پی­گیری است.

دکتر محمدی  اعلام داشت: در پی بازخوانی و جمع آوری آن دسته از محصولات این شرکت که به علت استفاده از منبع "خوک" حرام و غیر مجاز هستند؛ کلیه مجوزهای این محصولات باطل شده و پرونده این شرکت در حال بررسی و در صورت نیاز ارسال به مراجع ذی صلاح قضایی است.
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار خیزش نیوز که آیا این شرکت به علت خوراندن محصولات نجس و حرام در غالب مکمل غذایی به مردم مسلمان کشورمان مستحق پرداخت غرامت نیست؟ پاسخ داد: محاکمه و صدور حکم در این مورد در حیطه وظایف و اختیارات قوه قضاییه است. وی افزود: ما پس از ابطال مجوزهای این شرکت در حال تکمیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی در صورت نیاز هستیم.
 
گفتنی است "شرکت افق داروی پارس" ابتدا گواهی حلال بودن محصول MOVE FREE ADVANCED را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده اما کارشناسان این سازمان بر اساس محتویات درج شده روی جلد دارو متوجه خلاف واقع بودن گواهی صادره شده اند.
 
ماده اصلی این محصول را "گلوکزامین" تشکیل می دهد. "گلوکزامین" مکمل رژیم غذایی است که از استخوان دام­هایی مانند گاو تهیه شده و برای تقویت مفاصل در سالمندان کاربرد دارد. اما گلوکزامین موجود در MOVE FREE ADVANCED از منبع خوک تهیه شده است.

نظرات بینندگان
salman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۳۰
۲۲
آقایون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت صحت خواب.
محمد
|
United States of America
|
۰۱:۲۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۴
توروخدا سریع جمشون کنید