۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

یک نماینده: آقای وزیر نفت، از خدا بترس!

نماینده ارومیه در مجلس نسبت به واردات لوله‌های خارجی انتقاد کرد و خطاب به وزیر نفت گفت: آقای وزیر از خدا بترس! چرا در سال تولید ملی لوله‌های خارجی وارد کشور می‌شود؟
کد خبر : ۶۶۶۱۸
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی نماینده مردم فلاور‌جان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی تذکر آیین‌نامه‌ای نسبت به قیمت اعلامی دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی انتقاد کرد و اظهار داشت: قیمتی که دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام کرده، متاسفانه حتی یک چهارم هزینه‌هایی که کشاورزان متحمل می‌شوند، ‌نیست.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای به ثمر رسیدن محصولاتشان حتی آب را با بدبختی تأمین می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان با بیچارگی چندین میلیون هزینه می‌کنند و محصولاتشان به ثمر می‌رسد ولی خریدار ندارد.

نماینده فلاورجان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کشاورزی که زندگی او از این مسیر تأمین می‌شود، نباید زحمات او به هدر رود؛ قیمت اعلامی دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی حتی یک چهارم زحمات آنان را نیز تأمین نمی‌کند.

‌موسوی در ادامه سخنانش به بیان تذکر دوم خود پرداخت و ضمن انتقاد از بالا بودن تورم در کشور ‌اظهار داشت: تا حدودی تورم در کشور بیداد می‌کند؛ بخصوص آنچه در سفره مردم است. آنچه ‌مردم به طور روزمره به آن نیاز دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان، گفت: امیدوارم با هماهنگی نزدیک دولت و مجلس نسبت به کنترل تورم و مدیریت قیمت‌ها، قدم‌های جدی برداشته شود.

در ادامه این جلسه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز در اخطاری با استناد بر اصل 43 قانون اساسی، نسبت به واردات لوله‌های خارجی انتقاد کرد و خطاب به وزیر نفت گفت: آقای وزیر از خدا بترس! چرا در سال تولید ملی لوله‌های خارجی وارد کشور می‌کنید و کارخانجات داخلی را به تعطیلی می‌کشانید؟

قاضی‌پور بر همین اساس به وزیر نفت متذکر شد: اگر توان برخورد با زیرمجموعه‌تان را ندارید، استعفا دهید. خرید خارجی پورسانت، دلار و .... ولی خرید داخلی هیچ یک از این موارد را ندارد.

نماینده ارومیه در خاتمه از وزیر نفت پرسید که چرا باید جوانان تحصیل کرده ‌بیکار بمانند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به قاضی‌پور گفت: یکی از تصمیمات و گام‌های جدی دولت و مجلس برای حمایت از تولید ملی این است که تمام اقلامی که در داخل کشور تولید می‌شود، وارد نشود.

وی افزود: مجلس باید به طور جدی در این زمینه با دولت همکاری داشته باشد و دولت نیز باید با مجلس همکاری کند تا واردات اقلامی که در داخل تولید می‌شود، انجام نشود.

ابوترابی فرد در خاتمه گفت: وزیر نفت از وزرای بسیجی کابینه است که حتما این موضوع را پیگیری می‌کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۸
۲
کدامشان از خدا می ترسند که این یکی دومیش باشه؟!