۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷

انتقاد تند از هاشمی رفسنجانی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای سرگشاده به آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتقاد از مواضع وی در قبال ارتباط ایران با آمریکا و بیداری اسلامی پرداخت.
کد خبر : ۶۶۶۲۰

به گزارش مهر، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای سرگشاده به آیت الله هاشمی رفسنجانی از مواضع اخیر وی در خصوص رابطه با آمریکا و بیداری اسلامی انتقاد کرد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

 
«من خیالم از ادامه انقلاب اسلامی راحت است، اما چیزی که من را نگران می‌کند این است که بعضی از روحانیون زندگی طلبگی خود را رها کنند و به اشرافی گری و رفاه طلبی روی بیاورند که در این صورت ممکن است اعتماد عده‌ای از مردم به روحانیت و به تبع آن از انقلاب اسلامی سلب شود.»
 
(بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 28/4/1362)

جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی
به رسم ادب، احترام و اخلاق؛ سلام علیکم
 
ما دانشجویان به عنوان افرادی غیر وابسته به گروه‌ها، احزاب سیاسی و جناح‌های دروغین موجود در جامعه برحسب وظیفه شرعی و انقلابی و سیاسی خود مبنی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر و به دنبال اتهامات سیاسی-اقتصادی چندین ساله و بی پاسخ مانده‌ای که به شما و خانواده شما علی الخصوص دو فرزند دلبندتان وارد است، و به خاطر دایره تبعیضی که دور خاندان شما کشیده شده است و به خاطر نوع زندگی  خود و اطرافیانتان که برخلاف زندگی طلبگی است چه برسد به زندگی یک مسئول بلند پایه نظام، و به خاطر اظهارات تاسف برانگیز و دنیا طلبانه شما در مورد رابطه با آمریکا بر خود واجب دانستیم چنین نامه‌ای رابه شما بنویسیم تا شاید در این دنیا و قبل از فرارسیدن مرگ که قطع کننده شهوت‌ها و ازبین برنده آرزوها است در شما تحولی ایجاد شود تا با پذیرش اشتباهات خود در این مدت 22 ساله اخیر و جبران آنها، سرنوشتی جز سرنوشت مرحوم منتظری را که مورد غضب امام امت قرار گرفت، برای خود رقم بزنید.
 
آقای هاشمی
آیا اگر حتی یک نفر از نزدیکان درجه سه شما هم در هواپیمای مسافربری‌ای که توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا بدون هیچ دلیلی و تنها به خاطر ایرانی بودن مورد اصابت قرار گرفت و جان خود را ازدست می‌داد، باز هم به خود اجازه می‌دادید که از رابطه با آمریکا سخن به میان آورید؟ آمریکائی که نه تنها به خاطر انجام این رذالت معذرت خواهی نکرد بلکه از این کار حمایت هم  کرد! ذکر همین یک نکته از هزاران درمورد اعمال خبیثانه آمریکا کافی است تا هر فردی با ماهیت این استکبار کثیف آشنا شود.
 
حال شما چگونه به خود اجازه می‌دهید که در این روزها که هژمونی آمریکا روبه افول است از برقراری رابطه با آمریکا دم بزنید؟ شما واقعا خود را یار و مرید امام(ره) می‌دانید؟ شاید این جمله حضرت امام را که می‌فرماید :"آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند" فراموش کرده‌اید! یا شاید هم فکر می‌کنید که این ها شعارهایی است که دورانشان گذشته است.
 
آقای هاشمی
چرا در حالی که حتی آمریکا هم به این نکته اذعان دارد که انقلابیون کشورهای منطقه در پی اسلام هستند و برای حاکم شدن و جاری شدن احکام اسلام در کشورشان قیام کرده‌اند، شما اصرار دارید که از این بیداری اسلامی با عنوان بهار عربی یاد کنید؟ کلمه‌ای که بر حسب اتفاق سران کشو‌های غربی هم بر روی آن تکیه می‌کنند و به آن اصرار می‌ورزند!
 
آقای هاشمی
زمانی که پرونده رسوائی مالی شرکت توتال فرانسه مطرح شد و دردادگاه ثابت شد که چند میلیون یورو در حدود ده سال پیش به منظور پول شویی و از بین بردن رد حضور فرزندتان در این پرونده به حساب یکی از کارمندان مهدی هاشمی رفسنجانی ریخته شده بود، اگر شما حکم محکومیت فرزند دلبند خود را تایید می‌کردید و وی را از مسئولیت‌ها و فعالیت‌های سیاسی منع می‌کردید دیگر این اتفاق می‌افتاد که وی در چهار و همچنین هشت سال بعد در جریان دو انتخابات مهم وسرنوشت ساز کشور دست به تخریب نظام و سپاه و بسیج و دولت بزند وبه گونه‌ای علیه امنیت ملی کشور اقدام کند و پس از آن هم به خارج از کشور بگریزد؟
 
آقای هاشمی
هنوز هم دیر نشده است، شما می‌توانید به جای حمایت‌های بی دلیل ازفرزندتان با حمایت از رسیدگی به پرونده پسر خود در مراجع ذی ربط وعدم دخالت درروند اجرایی این پرونده، بخش کوچکی از اعتماد از دست رفته مردم به خود را باز یابید.
 
آقای هاشمی
راستی شما علت حکم خنده‌دار دخترتان فائزه هاشمی  را می‌دانید؟ علت این است که عده‌ای از افراد ذیربط  به جای ترس از خدا و آخرت، از شما  و ازدست دادن جایگاه و پستشان می‌ترسند! شما می‌توانید با اعلام اینکه حاضرید حکم واقعی در خصوص دخترتان صادر و اجرا شود، اعتماد از دست رفته مردم به خود را که خواسته یا ناخواسته عنوان مسئول بودن نظام را به یدک می‌کشید برگردانید.
 
آقای هاشمی
به راستی شما اگر همه ثروت خود و فرزندانتان را از راه حقوق شرعی و قانونی و در پی انجام مسئولیت در جمهوری اسلامی بدست آورده‌اید-که اگر این طور باشد جای بسی تعجب دارد که چرا بسیاری از مسئولین نظام بر خلاف شما و دوستانتان از چنین ثروتی برخوردار نیستند!؟ - آیا درست است که این چنین اشراف گونه زندگی کنید؟! پیامبر(ص)، امام علی (ع)، ائمه، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) این گونه زندگی می‌کردند و می‌کنند؟! آیا با این سبک زندگی می‌توانید درد مردم مستضعف نقاط محروم کشورو یا حتی جنوب همین شهری که شما در شمال آن زندگی می‌کنید را درک کنید؟! آیا تا به حال نهج البلاغه خوانده‌اید و به این نکته پی برده اید که این دنیا شرش زیاد است وخیرش کم؟ اگر خوانده‌اید و عمل نمی‌کنید که وای برشما و اگر خوانده‌اید و فراموش کرده‌اید بد نیست که به خودتان یاد آوری کنید.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۲۶
۲۰
پس اگر اينطور باشه بلائي كه روسيه سر ايران اورد كم از امريكا نيست پس چرا روسيه را يار رفيق و شفيق خود ميدانيد.

درود بر هاشمي رفسنجاني .ابر مرد تاريخ ايران بعد امام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اولا امام رحمت الله علیه فرمودند نه شرقی نه غربی دوما تا قبل از انقلاب شوروی و غرب به یک میزان این مملکت را چاپیدند اما اینکه امروز موضع ایران در قبال روسیه هماهنگی است به این دلیل است که به قدر آمریکا دشمنی اگر دارد رو بازی نکرده و خیلی جاها به نفع تنهایی مملکت اسلامی بوده که با او کنار بیاید بعدهم حیف ابر امرد که بر این مرد بگذارید ابر مرد امام بود که برای احقاق حق نه فامیل می شناخت و نه فرزند و نه آشنا رضوان حق بر او باد
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگه بخوایم با کل دشمنان تاریخ ایران قطع رابطه کنیم باید با یونان و ایتالیا(روم) وپرتغال و مغولستان و انگلستان و روسیه و افغانستان و ... قطع رابطه کنیم
ملاک دشمنان فعلی نظام اسلامی است
روسیه مطمئنا تا حالا
هواپیمای مسافربری ما رو نزده
نیروی نظامیشو به طبس نبرده
پول دولت ایران رو بلوکه نکرده
هر روز تهدید به حمله نظامی نمیکنه
هر روز ایران رو تحریم نمیکنه

این چه قیاسیه که روسیه رو با امریکا یکی میکنید
ایا تا حالا از رسانه های اونور ابی شنیدید که بگن دخالت سفیر روسیه در امور داخلی ایران؟
در صورتی که نظام سابق شاه مملکت رو اونها تعیین کردند
اونوقت میگن نوکری روسیه
اونها تعریفشون رو از نوکری بیان کنند ما روشن شیم
آبجي ممل(رز)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما حالت خوبه فكر مي كنم تب داريد كمي هم هذيان مي گوييد !!!
سه تا سيد دنياي مسلمين دستشونه و نفس دشمنان اسلام رو گرفتند. اول رهبرمعظم انقلاب( مدظله) . دوم آيت ا... سيستاني در عراق و سوم سيد حسن نصرا...
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس
به فرض درست گفته باشی
بقیه سوالها رو چطور میتونی توجیه کنی
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اولا اون کشورهایی که ماهیت استعماری و استکباری داشتند و دارند آمریکا و شوروی و انگلیس است آمریکا و انگلیس که هنوز آن خوی استکباری خود را نسبت به قبل دو چندان دارند اما شماهایی که هی دم از نه شرقی و نه غربی میزنید هنوز اطلا ع ندارید که شوروی فرو ریخت و دیگر وجود خارجی ندارد و تبدیل به چندین کشور خود مختار و مستقل شده است پس به صرف گفته شما باید با تاجیکستان و ارمنستان و .... رابطه نداشته باشیم ثانیا اگر آمریکا نیز انشاء الله به سرنوشت شوروی دچار شود چه بسا با یکی از ایالات این کشور که خود مختار شده باشد رابطه بر قرار کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱۸
هاشمی آخرت را به خاطر بسپار !
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خودت چی؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۲۱
۱۲
با عرض از معذرت از برادران بسیجی و دانشجو!
نامه خیلی ضعیف بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینها یه عده بچه هستن که میخوان اظهار وجود کنند با در افتادن با هاشمی ولی گنده تر از اینها هنوز نتونسته چیزی ثابت کنه .
آی خدا!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واقعا برای اون افراده کوته نظری که این نامه بی ادبانه و نه سر گشاده رو به آقای هاشمی نوشتن متاسفم هرچند که بعضی از حرفهاشون رو قبول دارم
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما که میگی ضعیف بود
ای کاش حداقل دو تا ایراد مستند ازش میگرفتی

آخه آدم نباید رو هوا حرف بزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۸
۸
خدا به نييات همه واقف است اگر راست مي گوييد واي به حال رفسنجاني هم در اين دنيا بدبخت شد و هم در روز جزا عذاب مي بيند ولي اگر از روي خباثت و فريب حرف بزنيد يقين بدانيد خدا آبروي شما را خواهد برد ودر آتش جهنم دو دنيا هم خواهد سوزاند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۱۴
ثروت هاشمی از ارث و میراث پدری است نه از حقوق کار در انقلاب بچه جان درست تحقیق کن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نمی دانم شما چند سال دارید اما به خوبی به یاد دارم که وقتی او به تازگی رئیس جمهور شده بود گفت که ما از راه خیاطی مادرم امرار معاش می کردیم خوش به حال خیاطها می شد اگر می توانستند مثل خانواده ایشان از چرخ به برج عاج برسند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۹
تمامی ائمه اطهار (علیهما سلام) پولدار بودند مانند : حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و...
چرا چهره اهل بیت (علیهما سلام) را تخریب میکنید؟
پس اهل بیت هم خدای نکرده از راه نا مشروع پول در می آوردند ؟
در دین اسلام میدانستید که ترور شخصیتی حرام است ؟
دیگر شماها برای مردم دین گذاشته اید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ائمه پسراشون رو برای فرار از دست قانون نمیفرستادن اکسفورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حضرت خديجه .الياس و دانيال و /.............
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عجب استدلالی!!!!!!!!!
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۰
تنها ۲ بند از این بیانیه مرتبط با موضوع ارتباط با امریکا وبیداری اسلامی داشت و برغم اینکه دانشجویان خود را از گروههای سیاسی و حزبی جدا میدانسته اما باز هم در ادامه بیانیه همان حرف و حدیث های تکراری سیاسیون بودکه در این سال ها به کرات درانواع رسانه ها به چشم خورده بود و به نوعی بدنبال محاکمه هاشمی و خاندانش ازاین طریق را داشت
ميرمحمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱۲
وقتي حضرت آقا براي ايشون از تعبير "حجةالاسلام" استفاده مي‌كنه، اين پاچه‌خواري‌ها يعني چي كه "آيةالله آيةالله" به نافش مي‌بندين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۱۳
دست مريزاد از عمق دلمان نوشتيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادران بسيجي ولايتمدار !!! مگر يادتان رفته كه مقام معظم رهبري فرمودند آقاي هاشمي حتي از جيب خودش به مبارزين كمك هم مي كرد ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا مرتضي دلت چقدر كم عمقه !!
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس اول
حال فعلی ..........

ناشناس دوم
................(خاموشی)
مهدی عدالتجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۹
۹
متن تکراری و خیلی ضعیف
ای کاش کمی بدون تعصبات حزبی و گروهی می اندیشید
همانطور که یکی از ئوستان گفتند خیلی از کشور ها بودند که مردم این مرز و بوم را کشتند آلمان که آن کمکهای تسلیحاتی شیمیایی را به عراق داشت و مردم ما را به وحشتناک ترین وضع ممکن شهید کردند
روسیه هم همچنین و روباه بزرگ انگلیس که جنایت های فراوانی بر این مردم روا داشتند
آیا با آنها قطع رابطه کردیم
ما هم در دوران شاهان پیشین با کشورگشایی های فراوان مردم دیگر را کشتیم آیا آنها با ما قطع رابطه کردند؟
واقعا کمی ژرف اندیش باشید و قربانی احزاب و گروهها نباشید که برای نیل به اهداف خود از هیچ کاری چشم پوشی نمی کنند
و در آخر یک کلام ...........
تا زمانیکه حضرت آقا امام خامنه ای ایشان را یار و یاور خود میدانند و ایشان را تائید میکنند ما هم ایشان را دوست داریم و حمایتش میکنیم و برای موفقیت ایشان دعا میکنیم
خداوند همه کسانیکه در راه اعتلای این انقلاب و این کشور قدم برمی دارند حفظ فرماید و توفیقشان دهد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۹
دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اگر اینها هستن خدا ذآخر و عاقبت وابسته هاشونو به خیر کنه .
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو فکر کردی هر کی کفریات بگه آدم آزادیه
در حالی که اصلا اینطور نیست
ربیع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۹
کار مفید زیادی انجام داده که مورد قبول خیلی از ایرانی ها است شما چکار کرده اید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درسته .اين دانشجوها براي فرار از درس چه كارها كه نميكنند
همت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۷
۷
اقای هاشمی اسیاب نوبت به نوبت؟
عرشی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۶
۲
خیلی حال کردم وقتی گفت بهار عربی نه این جهت که باهاش هم فکرم خیر به این دلیل که خودتون کشتید بین بیداری اسلامی و انسانی مقابل هم قرار بدید (که این نقشه همون هاشمی و تیر وتبارش بود) بهد یهو بی رو دربایسی گفت این انقلابها بهرعربی است!!!حق تون تا شما باشید دیگه فریب هر ...نخورید
چگینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۳
۳
متن نامه را خواندم نامه ای پر از تناقض و تهمت و افترا چرا که آقای هاشمی را به فکر عاقبت اندیشی دعوت می کنند و از طرفی عاقبت و آخرت خود را برای خوشایند علایق حزبی و سیاسی بعضی افراد ویران و نابود می کنند نمیدانم این عزیزان به کدام مسلک مقید هستند احکام صادره از دستگاه قضایی حکومت اسلامی را که زیر نظر رهبری می باشد را نمی پذیرند و بنا را بر قضاوت خود می گذارند و بعد اینکه با ادبیاتی با آقای هاشمی صحبت می کنند که گویی ایشان مالک بی بدیل ایران می باشند و تمام اختیارات حکومتی در دستان ایشان است در حالی که ایشان امروزه در یک بایکوت خبری کامل به سر می برند آقای هاشمی یکی از نزدیکترین افراد به حضرت امام بودند و همواره مورد سوء قصد
چه جسمی و یا حیثیتی از جانب مخالفین نظام قرار داشتند و امروزه هم این کار ادامه دارد ایشان بحق بهشتی زمانه ما هستند و با این همه هجمه نا جوان مردانه در آخرت جایگاه رفیعی نزد خداوند خواهند داشت این دوستان از آقای هاشمی می خواهند فرزندان خود را با دست خودش گردن بزند و سپس این عزیزان ایشان را به جرم جنایت گردن بزنند (چون سند خلافی از ایشان ندارند) امیدوارم که خداوند چشم من و این دوستان را به نور اسلام روشن نماید انشاء الله
امیر مشهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۳
۲
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف میشکند بازارش...
واقعا ببنید کار به کجا رسیده که چهارتا بچه دانشجو به خودشون این اجازه رو میدن که هرچی که خواستن به یکی از ستونهای مستحکم این انقلاب بگن...
اون زمان که هاشمی برای به سر رسیدن این انقلاب از سرمایه خودش خرج میکرد، شما حضرات کجا تشریف داشتید؟؟؟ آن زمان که کشور ویرانه از جنگ را تحویل گرفت و با کمترین تبعات آنرا به جایگاهی رساند که حالا شما با غرور از آن یاد میکنید، شما کجا بودید؟؟؟ (اگر اشتباه نکنم تازه در حال تشریف آوردن به این دنیا بوده اید)
چقدر خوشحالم که شهیدانی چون مطهری، بهشتی، رجایی، باهنر، مفتح و دیگر بزرگان این مملکت نیستند تا این روز را ببینند و اگر بودند قطعا آنها هم مورد لطف و نوازش این تازه به دوران رسیده ها قرار میگرفتند.
شما که با سرچ در اینترنت و یا توسط آنانی که شما را برای نوشتن چنین نامه هایی شیر میکنند در جریان رسوایی توتال قرار گرفته اید، چرا در برابر رسوایی های به مراتب بزرگتری که در زمان خودتان اتفاق افتاده زبان به کام گرفته اید؟؟؟ بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت در زمان شما اتفاق افتاده، دادگاه اختلاس بیمه در زمان شما در حال برگذاری است، در زمان شما بزرگترین رسوایی اخلاقی تاریخ دیپلماسی ایران اتفاق افتاده، در زمان شما به زنانی بیدفاع در باغ شخصیشان تجاوز شده، در زمان شما گرانی بی حد و حصر کمر مردم را شکانده.... چرا هیچ کدام از این اتفاقات شما را متقاعد نکرد که نامه ای را خطاب به مسئولین بنویسید و در ابتدای نامه نیز به رسم ادب سلامتان را پیشکش ایشان نمایید؟؟؟
مرعشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با درود بر شما جناب "امیر مشهدی"

همانطور که نوشته اید: ""واقعا ببنید کار به کجا رسیده که چهارتا بچه دانشجو به خودشون این اجازه رو میدن که هرچی که خواستن به یکی از ستونهای مستحکم این انقلاب بگن""

جناب امیر مشهدی ، واقعا انسان دلش آتش می گیرد وقتی می بیند چهار تا بچه دانشجو به استوانه بزرگ انقلاب ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، اینگونه می تازند.

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سوابق بی نظیر خود ، 10 سال ریاست مجلس ، 8 سال ریاست جمهوری و حدود 15 سال ریاست مجمع تشخیص مصلحت را دارند و هیچ کس چنین کارنامه درخشانی ندارد.

بنابراین اگر به رای مردم بخواهیم احترام بگذاریم ، با توجه به تجارب 33 ساله ایشان در بالاترین سطوح مملکتی اعم از سیاستگذاری و اجرایی ،

قطعا آیت الله هاشمی با 78 سال سن و با کوله باری از تجربه در مقایسه با قشر جوانان خام ، بهترین گزینه برای اداره ایران اسلامی هستند.