۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲

خبر بد برای دارندگان دسته چك

این بانك بزودی دسته چك ها را در اندازهای مختلف و بر اساس نیاز مشتریان و اعتبار آنها به صورت رتبه بندی شده در اختیار بانك ها قرار می دهد.
کد خبر : ۶۶۶۲۹
رییس كل بانك مركزی گفت: بانك ها بزودی مكلف می شوند قبل از آنكه به مشتری خود دسته چك ارایه كنند معادل ارزش چكها را از موجودی وی مسدود كرده تا گیرنده چك مطمئن باشد كه این چك قابل پرداخت است.

محمود بهمنی در خصوص تاثیر رتبه بندی چك ها، افزود: اگر مردم بدانند چكی را كه دریافت می كنند پرداخت آن صد درصد از سوی بانك تضمین می شود به طور حتم با اطمینان خاطر از این ابزار پولی استفاده می كنند .

رییس كل بانك مركزی گفت: این بانك بزودی دسته چك ها را در اندازهای مختلف و بر اساس نیاز مشتریان و اعتبار آنها به صورت رتبه بندی شده در اختیار بانك ها قرار می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی برخورد با تبلیغ كنندگان رفع كردن چك برگشتی گفت: بانك مركزی در این خصوص برنامه ریزی هایی را از گذشته انجام داده است.

وی ادامه داد: تا زمانی كه فرد صادر كننده چك آن را پاس ، تمدید و یا تسهیلاتی را برای پرداخت آن فراهم كند باید چك یا لاشه اش را به بانك ها ارایه و یا رضایت صاحب آن را به دست آورد.

رییس كل بانك مركزی با بیان آنكه ، بانك ها از این پس به هیچ عنوان نمی توانند به افراد دارای چك برگشتی تسهیلات بدهند، گفت: بر همین اساس دیگر امكان صدور دسته چك برای این افراد وجود ندارد.

بهمنی ادامه داد: این تصمیم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد از چك می باشد ضمن آنكه این بر این اساس چك نزد مردم بهای بیشتری به عنوان ابزار پولی می یابد./ایرنا

نظرات بینندگان
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۰
خيلي جالبه !!!
اگر اينطور باشه ديگه دستگاه هاي ATM و POS و اينترنت بانك و ... رو بايد جمع كنن .
هركي چك ميده يعني پول نقد نزد بانك داره پس ديگه چك دادن چه معنائي داره ؟؟؟؟
يا كلا با يد دسته چك رو بركنار كنن مردم با پول نقد كار كنن يا امكانات الكترونيكي كه تهيه شده رو بركنار.
مثلا الان يه چك ميدي براي 1 ماه ديگه ولي پولش بمون تو بانك سودش بره تو جيب كي؟؟؟؟
چه كاريه هر كي خريد ميكنه يا ميخواد پول پرداخت كنه همون موقع ميده ديگه !!
خيلي فكر مسخره ايي .
به نظر من بايد جلوي دادن دسته چك به هر كسي كه يك بار هم چك برگشتي داشته گرفته بشه ...كه اين كار رو اگر بتونن انجام بدن كه نميتونن اون موقع است كه ميگوئيم يك كار درست انجام دادن ممنون
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
اصلا این کار یعنی تعطیلی بازار!
کدوم کاسبی، فی الحال تو حسابش پول هست که چک می کشه؟! در این مورد همه کاسبا می دوند تا یک جوری حسابشونو برای مدت مقرر، پر کنند و گرنه اگه پول تو حساب نباشه که نیست، کاسبی و بازار تعطیل می شه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
الحق به این میگن مدیریت اقتصاد کلان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
جالبه.