۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲

بی‌اعتنایی به تولیدملی در دولت+سند

در سال تولید ملی، هلال احمر از خرید 125 خودروی تویوتا با مبلغی حدودا 6 میلیارد تومان خبر می دهد و صندوق ذخیره فرهنگیان وابسته به آموزش و پرورش از واگذاری "چری" به معلمان.
کد خبر : ۶۶۶۴۱
تحقق شعار مهم امسال با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اقدامی یک شبه و بر عهده یک دستگاه خاص نیست و عزم همه ارکان کشور را برای اجرای آن می طلبد.

اما آنچه بعد از گذشت چند ماه از آغاز سال 91 به چشم می آید، آگهی های جسته و گریخته برخی دستگاههای دولتی است که بی توجه به موضوع مهم حمایت از تولید ملی، به خرید و واگذاری محصولات خارجی مشغولند.



جمعیت هلال احمر از جمله این دستگاههاست که طی روزهای اخیر خبر از خرید 125 خودروی تویوتا برای انجام وظایف خود می دهد. این خرید کلان و چند میلیاردی در حالی انجام می شود که خودروهایی با قابلیت های نزدیک به این وسیله مورد نیاز هلال احمر در داخل کشور تولید و عرضه می شود که خرید آن، مبالغ فوق را به حساب تولیدکنندگان داخلی روانه خواهد کرد.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر آگهی هایی در مدارس سراسر کشور نصب شده که بر اساس آن، صندوق ذخیره فرهنگیان از تمام اعضای خود خواسته است در صورت تمایل به خرید خودوری چینی "چری"، فرم های مربوطه را پر کرده و از طریق شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان اقدام به خرید این خودروی غیر ایرانی کنند.



کارمزد 15 درصدی تسهیلات اعطایی نیز برای خرید این خودروی چینی در نظر گرفته شده است که در مقایسه با وام هایی که خودروسازان ایرانی از طریق لیزینگ در اختیار متقاضیان قرار می دهند، هیچ مزیت خاصی ندارد. با این تفاسیر عجیب نیست که توليد انواع خودروهاي چيني در ايران در سال گذشته بيش از 162 درصد افزايش يافته است.
نظرات بینندگان
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
شما هم داری شلوغش میکنی، چینی که ایرادی ندارد.
به جای این حرفها بیائید برای ما روشن کنید معنی آخرین خط سند فتوکپی شده که با ( قابل ذکر است ..) شروع میشود، چیست؟
مجتبی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۰۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
اشتباه متوجه شدید تولید ملی برای ملت است .. نه برای دولت .. دولت که نمیاد از این جنس های بونجل و داغون برا خودش تهیه کنه.. تا پول ملت هست نیازی نیست
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
به چیزی گیر دهید که بشود , تمام صنعت خودرو ما که مونتاژی است ... گیریم مونتاژ داخل باشند , میشود اسم مدلهای جایگزین دو مورد فوق و قیمتشان را بفرمایید ؟؟