۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳

دستورامام(ره)به‌صداوسیمادرباره‌سروش

امام خميني گفته بودند سروش اجازه تفسير مثنوي را ندارد؛ چرا كه حرف ها را تحريف مي كند و...
کد خبر : ۶۶۶۵۶

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاري دانشجو، علي معلم خاطره اي پيرامون امام خميني (ره) مطرح كرد و گفت: در اوايل انقلاب سروش در صداو سيما شرح مثنوي مي گفت.
 
وي ادامه داد: در سفري كه با برخي اعضاي فرهنگ به شهر ديشاپور در نزديكي تپه چوگان رفته بوديم، سروش در حياط با ناراحتي ايستاده بود و با آب بازي مي كرد و به من با گلايه گفت: ديدي نتوانستند من را تحمل كنند؟
 
معلم خاطرنشان كرد: من ابتدا متوجه منظور سروش نشدم و به او گفتم بي مهري يكي از غرامت هايي است كه اهل كرامت بايد پراخت كنند كه سروش با ناراحتي به من گفت كه نه منظورم اين اتفاق اخير است.
 
اين شاعر انقلابي ادامه داد: منظور سروش فرمايش امام خميني(ره) بود كه اعلام كرده بودند سروش اجازه شرح تفسير مثنوي را ندارد؛ چرا كه حرف ها را تحريف مي كند و اعتقاداتي را رواج مي دهد كه نه مولانا آن حرف ها را زده و نه هيچ مولاناي ديگري.
 
وي گفت: من خودم را به نفهمي و عجمي زدم و براي اينكه غير مستقيم به سروش بفهمانم مردم خواسته بودند كه امام خميني(ره) چنين دستوري بدهد، ماجراي تفسير سوره حمد امام خميني(ره) را طرح كردم.
 
علي معلم ادامه داد: به سروش گفتم چه جاي گلايه وقتي امام خميني(ره) هم تفسير سوره حمد كردند، عده اي با امام مخالفت كردند و گفتند سطح تفسير از درك مردم بالاتر است و امام را از اين كار منع كردند.
 
رئيس فرهنگستان هنر خاطرنشان كرد: سروش با عصبانيت به من گفت كه مردم با من مخالفت كردند؟بنده هم خودم را به آن راه زدم و گفتم وقتي مردم با تفسير امام مخالفت كردند، لابد با شرح مثنوي گفتن شما هم مخالفند.

نظرات بینندگان
ميرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۴
۵
ايشالا همونطور كه توي اين دنيا، در طرفداري از جنبش 3بز، دمش رو به گوگوش گره زده، اون دنيا هم با همون محشور بشه!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
این یارو سوروش از همون اول بی جنبه بوده
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۵
۱
استفاده علی معلم از دو واژه ی «نفهم» و «عجم» در کنار هم چه مفهومی می تواند داشته باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظوری نداشت
مم
|
Iran (Islamic Republic of)
اره همین حرف رو من می خاستم بگویم که شما هم متوجه شدید.اصولا ایشان رییس فرهنگستان ادب فارسی است حتما عجم بودن یا همان فارس بودن معنی دیگری هم داشته که به ما نگفته
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
سوروس ببخشید سروش همین پارسال ماه محرم توی یه سخنرانی گفته بود که نباید قاتلهای امام حسین (ع) را لعن کنیم.

لعنت بر قاتلان امام حسین (ع)
لعنت بر سروش