۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷

پروژه ای که فریاد وزیر را هم بلند کرد

پروژه تعریض محور بروجرد فریاد وزیر را نیز بلند کرد تا علی نیکزاد از مسئولان استانی بخواهد که هر چه سریعتر پرونده این پروژه را با تکمیل آن ببندند.
کد خبر : ۶۶۶۶۳

به گزارش صراط به نقل از مهر، پیگیری چند باره در طول سفرهای متعدد وزیر راه و شهرسازی از وضعیت پروژه اشترینان - بروجرد موجب واکنش علی نیکزاد شد تا وی از مسئولان بخواهد هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه ایراد برخی مسئولان استان لرستان این است که عدد درست برای اتمام پروژه را به مسئولان نمی دهند، خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: اگر 5 میلیارد تومان بدهیم، پروژه تمام می شود؟

پس از سوال وزیر راه و شهرسازی شهرام ملکی تاکید کرد که در صورت تخصیص این میزان اعتبار پروژه را تمام خواهد کرد.

بعد از اظهارات مدیر کل راه و شهرسازی استان، علی نیکزاد با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه خطاب به مسئولان استان گفت: هر چه سریعتر پرونده پروژه تعریض محور اشترینان - بروجرد را ببندید و پروژه را راه اندازی کنید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به تاکید خبرنگار مهر در مورد روند کند تعریض محور بروجرد - اشترینان اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد که طی امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

نیکزاد با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه راهسازی عنوان کرد: در این راستا 5 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و وزارتخانه به این پروژه تزریق می شود.

وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را 13.5 کیلومتر عنوان کرد و از مسئولان استان لرستان قول گرفت که با تامین 5 میلیارد تومان اعتبار هر چه سریعتر این پروژه را به بهره برداری برسانند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه این پروژه برای مردم بروجرد اهمیت زیادی دارد، از مسئولان استان خواست هر چه سریعتر زمینه تکمیل این پروژه مهم را فراهم کنند.

وزیر راه و شهرسازی که تاکنون بارها به لرستان سفر و هر بار از پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان بازدید کرده است تاکنون با توجه ویژه به این پروژه نشان داده است که برای رفع مشکل چندین ساله مردم بروجرد و حذف جاده مرگ مصمم است که این امر باید از سوی مسئولان استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

بنابر این گزارش جاده بروجرد - اشترینان - ملایر یکی از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان لرستان است که مطابق آمارها به طور ماهانه در این محور بر اثر تصادفات جاده ای جان چندین نفر از مسافرین گرفته می شود و بسیاری از تصادفات خونین بروجرد در همین محور به وقوع می پیوندد.

این در حالیست که با توجه به مخاطراتی که این محور برای مردم شهرستان بروجرد داشته است کار تعریض آن با پیگیری مسئولان آغاز شد ولی متاسفانه روند کار در این زمینه همچنان کند است.

عملیات احداث چهار خطه بروجرد - اشترینان در دو فاز عملیاتی در قالب فاز اول از بروجرد تا اشترینان و فاز دوم از اشترینان تا روستای دهریز در حال حاضر در دست عملیات زیرسازی برای آسفالت است.

این در حالیست که با توجه به خطرناک بودن این محور و تردد فراوان در آن باید زمینه تسریع در عملیات اجرایی این پروژه فراهم شود زیرا محور بروجرد - اشترینان - ملایر به عنوان شریان اصلی مواصلاتی بروجرد با استانهای همجوار از جمله همدان محسوب می شود و باید از امنیت کامل برای مسافران برخوردار باشد.

با این تفاسیر در سفر ششم مهرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به دنبال انتشار گزارش خبرنگار مهر علی نیکزاد از محور یاد شده بازدید و وعده کرد که اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی این محور تامین شود که این وعده وزیر محقق شد تا مسئولان از بهره برداری این محور حتی زودتر از هفته دولت سالجاری خبر دهند.

این در حالیست که علی رغم تزریق اعتبار همچنان روند اجرای پروژه رضایت بخش نیست تا این موضوع موجب واکنش علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی شود.

به هر روی امید می رود نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل چندین ساله مردم بروجرد به مسئولان استانی نیز تسری داده شود تا هر چه سریعتر شاهد حذف جاده مرگ از محورهای مواصلاتی بروجرد و استان باشیم.