۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵

بسیج‌اساتیددرمقابله باجریان‌انحرافی

مسئول بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور از لزوم جلوگیری از ورود جریان‌های انحرافی به دانشگاه‌‌ها سخن گفت.
کد خبر : ۶۶۶۷۲

به گزارش صراط به نقل از فارس، رمضان شعبانی سارویی مسئول بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در چهارمین کارگاه آموزشی جنگ نرم که به همت بسیج اساتید استان گلستان برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت نظام از بخش نظام‌سازی عبور کرده است، گفت: اکنون حرکت در راستای دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.

وی افزود: فرجام دولت‌سازی و جامعه سازی تمدن سازی است که این تمدن در نهایت به تمدن امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم دانشگاه را مرجع همه تحولات بدانیم‌ باید ارتباط دانشگاه با انقلاب و ارتباط بسیج اساتید با دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد:  حضرت امام در این باره فرمودند، "مبدا همه تحولات در جامعه دانشگاه است"

مسئول بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در خصوص علت تأثیر دانشگاه‌ها در جامعه اظهار داشت: دانشگاه به دلیل آنکه مرکز اصلی تولید علم و آموزش در جامعه است و از مراکز اصلی خدمات و تربیت نیروی انسانی به شمار می‌آید، می‌تواند گامی بسیار بلند برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بردارد.

شعبانی در مورد مأموریت‌های سازمان بسیج اساتید برای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و کمک به اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیز گفت: سازمان بسیج اساتید باید بسترسازی‌هایی را برای تحقق منویات حضرت امام و مقام معظم رهبری را فراهم کند و از ارزش‌ها و فرهنگ حاکم از انقلاب صیانت کند و همچنین از ورود جریان‌های انحرافی به دانشگاه‌ جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه در خصوص ماموریت‌های اساسی در بسیج اساتید در محیط دانشگاه‌ها تصریح کرد: توسعه قدرت نرم و مقابله با جنگ نرم، کمک به کارآمدی نظام اسلامی و عبور از چالش‌ها و جهاد علمی و تحول در علوم انسانی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج اساتید در حوزه سیاسی است.

معاونت سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های کل کشور از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج اساتید در حوزه سیاسی گفت: توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و در آحاد جامعه، توسعه کرسی‌های آزاد‌اندیشی، تحلیل و برآورد از وضعیت دانشگاه‌ها، مسئولیت تغذیه فکری و سیاسی شبکه نیروی انسانی در بسیج اساتید و بهره‌گیری از فضای مجازی از اولویت‌ها و سیاست‌های این سازمان است.

شعبانی در ادامه اضافه کرد: با این نگاه بسیج اساتید در حقیقت به دنبال تقویت شبکه فرماندهان جنگ نرم در کنار دو شبکه نیروی انسانی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی در فضای عمومی جامعه است.

این استاد دانشگاه در مورد دو شبکه دیگر همراهی‌کننده فرماندهان جنگ نرم تصریح کرد:‌ شبکه اهل قلم و شبکه سایبری به عنوان دو شبکه یاری‌دهنده به فرماندهان جنگ نرم هستند که در آینده قدرت سایبری به ابر قدرت تبدیل خواهد شد.