۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

بهروز وثوقي جوان شاخ شمشاد

بحران آفريني و رويه مشكوك «نشريات زنجيره اي حلقه نفوذي در دولت» هر روز ابعاد تازه اي به خود مي گيرد.
کد خبر : ۶۶۷۰۷

به گزارش صراط به نقل از کیهان، روزنامه «تماشا» كه در كنار روزنامه «هفت صبح» و هفته نامه «يكشنبه» توسط «موسسه فرهنگي و هنري ارتباط بران پويا» منتشر مي شود، در ستون «تصوير روز» شماره ديروز خود (سه شنبه) با چاپ عكس «بهروز وثوقي» از اين عامل فاسد ساواك به عنوان «جوان شاخ شمشاد» ياد كرد!

نشريات زنجيره اي حلقه نفوذي در دولت كه اسپانسرهايي مانند «بانك تجارت»، «بيمه كارآفرين» و ... دارند، توسط تيم رسانه اي نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان اداره مي شوند. بخشي از اين تيم رسانه اي كه شاگردان «هوشنگ اسدي» (جاسوس ۲ جانبه توده اي - ساواكي و سردبير ماهنامه توقيفي گزارش فيلم) و همسرش «نوشابه اميري» از ابتداي دهه ۱۳۷۰ تربيت شده اند، ابتدا به جريان شهرداري تهران و روزنامه «تهران امروز» نزديك شد، اما از سال هاي گذشته با حلقه انحرافي در دولت پيوندهاي تنگاتنگي يافت، چنانكه شاگردان اسدي و همسرش نوشابه اميري اكنون از سكانداران اصلي نشريات زنجيره اي اين جريان به شمار مي روند و برخي از آنان با نام هاي مستعار پيش از اين نيز در ستون هاي روزنامه ايران (مانند ستون طنز به قلم ابراهيم رها) فعاليت مي كردند.

پيوند تيم رسانه اي نشريات زنجيره اي دوم خرداد با جريان نفوذي دولت سبب شده است تا روزنامه هايي مانند «تماشا» و «هفت صبح» و هفته نامه «يكشنبه» به ارگان هايي رسانه اي عليه سياست هاي كلان دولتي و اقدامات حاكميتي تبديل شوند؛ چنانكه روزنامه «هفت صبح» چندي پيش تيتر اصلي خود را به ادعاي رسيدن قيمت گوشت به كيلويي ۴۰ هزار تومان در بازار اختصاص داد و هفته نامه «يكشنبه» نيز همسو با سياست هاي حلقه انحرافي در دولت عليه نيروي انتظامي و گشت ارشاد موضع گرفت.

«نشريات زنجيره اي حلقه نفوذي دولت» در عرصه فرهنگي با تبليغ چهره هاي سكولار و فعالان اپوزيسيون همان رويكرد نشريات دوم خردادي را ترويج مي كند. روزنامه «تماشا» نه تنها در آخرين شماره خود به تجليل از بازيگري فاسد مانند «بهروز وثوقي» مي پردازد، بلكه به انعكاس اخبار فعاليت هاي ديگر نزديكان «اشرف پهلوي» از جمله «سيمين بهبهاني» (از مديحه سرايان فرح پهلوي) پرداخته و اخبار مربوط به نشر كتابهاي اين شاعره درباري را پوشش داده است. اين در حالي است كه «سيمين بهبهاني» چندي پيش در مصاحبه اختصاصي با تلويزيون VOA مدعي شده بود كه ۳۰ سال است نامش در ايران سانسور شده است!

اين نشريات زنجيره اي كه تحت نام موسسه «ارتباط بران پويا» در حال انتشار هستند، يكي از اصلي ترين مروجان فرهنگ سرمايه داري و پايگاههاي آن در ايران به شمار مي روند و براي تبليغ و ايجاد بازار براي برندهاي غربي و خودروهاي خارجي در ايران رپرتاژ آگهي ها و گزارش هاي مختلفي را به چاپ رسانده اند. اغلب برندهاي اروپايي - آمريكايي مانند ساعت هاي ماركدار، خودروها و ... در اين ۳ نشريه تبليغ مي شوند و در كنار اين تبليغات، موج سازي اين روزنامه هاي زنجيره اي عليه نهادها و مسئولان دولتي تامل برانگيز است، خصوصا اينكه اين نشريات از رانت هاي ويژه دولت بهره مي گيرند و از سوي ديگر در حال تبديل به يكي از شبكه هاي تخريب سياسي- فرهنگي آن نيز هستند.

نظرات بینندگان
saman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۰
با سلام
خودتون این خبر بخونید !!!؟؟؟
گروه انحرافی ,حلقه نفوذی در دولت ,سرپرستان اصلاح طلب ,عامل ساواک ,جاسوس دوجانبه ,افراد سکولار و...
واقعا خودتون خندتون نمی گیره؟؟؟
ضمنا میتونید سوسک و مگس و پشه به این لیست اضافه کنید ....