۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

روسیه با برکناری بشار اسد موافقت کرد؟

گندی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه یک روز پس از دیدار با کوفی عنان گفت: ما هرگز نگفته ایم و تاکید نکرده ایم که اسد باید در قدرت بماند.
کد خبر : ۶۶۷۱۸
به گزارش صراط به نقل از انتخاب، فرانس پرس نوشت: روسیه اعلام کرد که بشار اسد می تواند طی توافقی صلح آمیز قدرت را رها کند.

گندی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه یک روز پس از دیدار با کوفی عنان گفت: ما هرگز نگفته ایم و تاکید نکرده ایم که اسد باید در قدرت بماند.

وی افزود: مسئله ی سوریه باید توسط خود سوری ها حل شود.

به نوشته ی فرانس پرس، اظهارات این مقام روس، صریح ترین موضع روسیه در مورد بشار اسد از زمان اغاز درگیری ها در سوریه است.

گاتیلوف افزود: انتقال قدرت به شکل یمن در سوریه بعید است که جواب دهد چراکه بسیاری از دشمنان هستند تمایلی به مذاکره با دولت را ندارد.

وی گفت: روسیه از هر نوع توافق صلح امیز برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت می کند البته تا وقتی که کار به دخالت نظامی نکشد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما با دیگر کشورها در خصوص سرنوشت رهبر سوریه در مذاکره نیستیم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۳
بشار خان هم خودشو داره اذیت می کنه و هم ما رو به زحمت می ندازه . موضع گیری روسیه خائن که همواره فقط در پی منافع خودش گام برداشته جای تعجب نیست . ما باید در مورد روسیه ؛ چین و هند تجدید نظر کنیم و به جای خارجیها بر مردم کشور خودمون که حاضرند برای انقلاب از جان خود بگذرند سرمایه گذاری و حساب کنیم نه بیگانگان خائن
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۳
۳
روسیه از هرکشوری برای ایران خطر ناک تر میباشد از آمریکا بدتر است اما زمام داران ایران باور نمی کنند شاهنامه آخرش با مزه است
مجید(سوارغریب)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
کاش میشد ایرانیها با هر اعتقاد رو ، دور هم جمع کرد و نسخه روسیه و آمریکا و چین و انگلستان و میپیچیدیم . به خدا گلستان میکردیم ایرانو .
نفرین بر نظام و حکومتی که مردم خودشو میکشه .