۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

اعتبارنامه بروجردی به تحقیق رفت

اعتبارنامه علاءالدین بروجردی هنگام بررسی در صحن مجلس مورد اعتراض یکی از منتخبان قرار گرفت و به همین دلیل به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.
کد خبر : ۶۶۷۲۲

به گزارش صراط به نقل از فارس، شعب شماره 3، 4 و 13 در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) ادامه گزارش خود را در خصوص بررسی اعتبارنامه‌های منتخبین ملت را در صحن علنی پارلمان ارائه دادند.

شعبه شماره 3 اعتبارنامه علاءالدین بروجردی منتخب بروجرد را تائید کرد اما در زمان بررسی این اعتبارنامه در صحن مجلس، جواد کریمی قدوسی منتخب مشهد و کلات به آن ‌اعتراض کرد که بر این اساس پرونده بروجردی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

همچنین شعبه مزبور اعتبارنامه احمد شوهانی منتخب ایلام را تائید کرد که اعتبارنامه وی در صحن مجلس نیز تصویب شد.

شعبه شماره 4 نیز اعتبارنامه حبیب برومند منتخب پارس‌‌آباد و بیله‌سوار را تائید کرده بود که پس از اعتراض مجدد احمد توکلی منتخب تهران به آن، ‌‌پرونده برومند به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

شعبه شماره 13 نیز در بررسی مجدد اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه که مورد اعتراض الیاس نادران و احمد توکلی منتخبین تهران قرار گرفته بود، با اکثریت آراء اعتبارنامه وی را رد کرد.

پس از ارائه گزارش شعبه شماره 13 مبنی بر رد اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه، علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: از آنجا که شعبه اعتبارنامه آقای ایرانپور را رد کرده و به کمیسیون تحقیق ارسال کرده است، پرونده آقای ایرانپور به کمیسیون تحقیق می‌رود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
مسئولان فاسد در کشورهاي جهان دادگاهي مي شوند، در ايران با حفظ سمت قبلي ابقا مي شوند
16/3/1391
توماس ليپيک" وزير ورزش سابق لهستان به اتهام فساد مالي به سه سال و نيم زندان محکوم شد. دادگاهي در ورشو همچنين در حکم خود اعلام کرد که وزير ورزش سابق لهستان به دليل محکوميت حق ندارد براي ?? سال سمت دولتي داشته باشد.
‌مسئله فساد مالي مقامات همواره يكي از مهم ترين و جنجالي ترين مسائل داخلي كشورهاي مختلف دنيا بوده است‌،. اما نكته مهمي كه در اين زمينه بايد به آن توجه كرد،‌ نحوه برخورد با اين مقامات فاسد است. به طوري كه در برخي كشورها مقام فاسد به شدت مجازات مي شود و در برخي كشورها نيز نه تنها محاكمه نمي شود، بلكه همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد. در همين رابطه مقايسه اي داريم ميان نحوه برخورد با مسئولين متهم به فساد مالي در ايران و ساير كشورهاي دنيا.

روماني/ برکناري معاون نخست وزير به علت دخالت در پرونده فساد نخست وزير سابق

نخست وزير جديد روماني معاون خود را پس از مشخص شدن دخالت وي در پرونده فساد نخست‌وزير سابق اين کشور از کار برکنار كرد.

به گزارش فرانس پرس، "ويکتور پونتا" نخست‌وزير جديد روماني، " کنستانتين آدريان گراجان" را پس از آنکه مشخص شد وي در پرونده فساد نخست‌وزير سابق دخالت کرده و قصد داشته نخست وزير سابق را بي گناه معرفي کند، از کار برکنار كرد.

آلمان/ استعفاي رئيس جمهور بعد از گرفتن وام

رئيس جمهور آلمان به دليل اتهام به اقدام غير قانوني، زير فشار افکار عمومي استعفا داد. اتهام اصلي «کريستين وولف» تنها گرفتن يک وام مسکن غيرقانوني کم بهره بود.

ماجرا اما از يک گزارش در روزنامه «بيلد» آغاز شد. گزارشي که براساس آن وولف در اکتبر سال ???? يک وام ??? هزار يورويي با بهره پايين از همسر يک بازرگان ثروتمند دريافت کرده بود.

هند/ دستگيري 15 نماينده به اتهام فساد و رشوه

به گزارش يونايتدپرس، از جمله اقدامات جديد دولت هند در مقابله با فساد مالي در پارلمان هاي محلي اين كشور، دستگيري 15 قانونگذار متهم به فساد و دريافت رشوه در يکي از مناطق شرق اين کشور است.

ماموران فدرال هند به منازل و دفاتر اين قانونگذاران حمله کردند و آنها را دستگير کردند.دستگيري اين قانونگذاران واکنشي به يک پرونده فساد و پرداخت رشوه براي انتخاب شدن در پارلمان بوده است.

پيش از اين مقامات ضد فساد هند از کشف 400 هزار دلار پولي که مشخص شد رشوه است، در خودرو يکي از سياستمداران خبر داده بود. چندين قانونگذار هندي ديگر از حزب JMM و حزب کنگره در پرونده‌هاي فساد مورد بازجويي قرار گرفته‌اند.

تانزانيا/ برکناري شش وزير به اتهام فساد مالي

رئيس جمهوري تانزانيا شش وزير كابينه اين كشور را به دليل اتهام فساد مالي از كار بركنار كرد.

به گزارش رويترز، اخراج اين وزرا از كابينه به دنبال انتشار گزارشي در مورد اينكه شمار زيادي از مقامات اين كشور در چندين پرونده فساد متهم هستند، انجام شد.

در همين حال "جاكايا كيكواته" رئيس جمهوري تانزانيا در نطقي تلويزيوني خاطر نشان كرد كه تصميم براي اخراج اين شش وزير را به توصيه قانونگذاران اين كشور و پس از انتشار جزئيات يك گزارش در مورد سوءاستفاده مقامات از بودجه دولتي اتخاذ كرده است.

وي افزود: اين وزرا بايد در دادگاه به خاطر اقداماتشان پاسخگو باشند.اين 6 وزير از نزديك ترين دوستان و همكاران من بودند اما آنها را معلق مي كنم تا دادگاهي شوند و همه بدانند در برخورد با فساد هيچ استثنايي وجود ندارد.

کره جنوبي/ رسوايي رشوه خواري و عذرخواهي مشاور رئيس جمهور از مردم

به گزارش خبرگزاري شينهوا، جونگ روز شنبه به دليل رسوايي رشوه خواري، از مردم کره‌جنوبي عذرخواهي و خود را تسليم دادگاه کرد.

هفته گذشته "چويي سي جونگ" ?? ساله توسط مقامات قضايي براي بيش از ?? ساعت به اتهام دريافت پورسانت و رشوه از يک شرکت ساختماني در ازاي در اختيار گذاشتن نفوذش در يک پروژه مهم امور توسعه بازجويي شد و سرانجام به در يافت پول از اين شركت اعتراف كرد.

ايسلند/ محاکمه به علت عدم توانايي در کنترل تورم

اولين سياستمدار جهان به دليل سهل‌انگاري و کوتاهي در انجام وظيفه‌اش در زمان بحران اقتصادي سال ???? در دادگاهي در ايسلند محاکمه شد.

به گزارش شبکه بلومبرگ، "گيير هارده" نخست‌وزير سابق ايسلند هفته گذشته به حکم دادستان در دادگاه حاضر شد تا مقامات قضايي اين کشور در مورد اينکه آيا وي در انجام وظيفه اش در زمان بحران اقتصادي سال ???? کشورش سهل‌انگاري کرده است يا خير، تصميم‌گيري كنند.

اين دادگاه همچنين اين اتهام را عليه نخست وزير سابق ايسلند مطرح کرد که وي مسئول ناکامي در ممانعت از ورشکستگي بانکهاي اين کشور و ايجاد تورم بوده است.

لهستان/ سه سال و نيم زندان براي وزير وزرش

"توماس ليپيک" وزير ورزش سابق لهستان به اتهام فساد مالي به سه سال و نيم زندان محکوم شد. دادگاهي در ورشو همچنين در حکم خود اعلام کرد که وزير ورزش سابق لهستان به دليل محکوميت حق ندارد براي ?? سال سمت دولتي داشته باشد. توماس ليپيک پيشتر به دريافت رشوه حدود ?? هزار يورويي در يک پرونده فساد متهم شده بود. وي همچنين به سواستفاده از قدرت نيز متهم شده بود.

کامرون/ دستگيري نخست وزير به اتهام فساد مالي

پليس کامرون، "انوني افرايم" نخست وزير سابق اين کشور را به عنوان بخشي از تحقيقات در مورد فساد مالي دستگير کرد.

وکيل نخست وزير سابق کامرون گفت: موکلم پس از بارجويي در بازداشتگاه به سر مي برد. يک منبع قضايي اعلام کرد که انوني افرايم که در سالهاي بين ???? تا ???? به عنوان نخست وزير کامرون فعاليت مي کرده، متهم به اختلاس بودجه از حساب شرکت خطوط هوايي" کام اير" است. روساي سابق اين شرکت نيز هم اکنون در بازداشت به سر مي برند. در کامرون به دنبال آغاز روند مقابله جدي با فساد مالي چندين وزير و روساي شرکت‌هاي دولتي به اتهام فساد مالي دستگير و مجازات شده‌اند. چندي پيش "مارافا اميدو يارا" يک وزير سابق دولت کامرون به اتهام سوءاستفاده از بودجه دولتي بازداشت شد.

يونان/ محاکمه وزير سابقه به علت پولشويي

وزير دفاع سابق يونان به اتهام پولشويي قرار است محاکمه شود. پرونده وزير دفاع سابق يونان بزرگترين پرونده فساد عليه يک سياستمدار ارشد در يونان طي دهه هاي اخير مي باشد. فساد مالي در يونان امري شايع و فراگير است اما هيچ سياستمداري در سالهاي اخير در اين کشور به اتهام فساد محاکمه و يا محکوم نشده است. به همين دليل پيشتر مردم يونان به شدت از اين موضوع ابراز ناخرسندي مي کردند. يک مقام قضايي يونان اعلام کرد که دادستان اين پرونده تصميم گرفت که وزير دفاع سابق يونان پيش از آغاز روند محاکمه بازداشت شود. از جمله ديگر اتهام‌ها عليه وزير دفاع سابق يونان نقض قوانين مربوط به ماليات است. مقامات يونان اخيرا براي جلب نظر مردم که به دليل سياستهاي رياضتي از دولت به شدت انتقاد کرده‌اند، اقدامات خود را براي مجازات عاملان فساد و افرادي که از دادن ماليات فرار مي کنند، افزايش داده‌اند.

بنگلادش/ استعفا به دليل فساد مالي منشي و معاونش

وزير راه‌‌آهن بنگلادش پس از متهم شدن منشي و دو معاونش به دريافت رشوه، از سمت خود استعفا كرد.

به گزارش رويترز، پس از آن كه سه تن از مقامات وزارت راه‌آهن بنگلادش به دريافت رشوه در ازاي كارچاق كني براي يك پيمانكار خارجي راه آهن متهم شدند، "سورانجيت سنگوپتا" وزير راه آهن بنگلادش استعفا كرد و گفت به احترام افكار عمومي و بخاطر پرهيز از جنجال و مهيا شدن زمينه انجام تحقيقات، از سمت خود كناره‌گيري كرده است.

مالزي/ استعفا به علت رسوايي مالي اعضاي خانواده

يك وزير كابينه مالزي گفت، در بحبوحه اتهام رسوايي فساد مالي عليه اعضاي خانواده‌اش كه فشار را بر دولت اين كشور پيش از برگزاري انتخابات افزايش داده، از سمت خود استعفا كرده است.

به گزارش بانكوك پست، شهريزاد جليل به اين موضوع متهم شده است كه خانواده‌اش از بودجه دولتي كه براي پروژه پرورش گاو اختصاص يافته بود، براي سرمايه‌گذاري در آپارتمان‌هاي مجلل استفاده كرده است.

.....