۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷

حداقل عوارض آزادراه تهران، شمال

عوارض دريافت از ماشين‌هاي عبوري از آزادراه تهران – شمال تا 10 سال متعلق به شركت آزادراه تهران – شمال است و پس از آن به وزارت راه تحويل داده مي‌شود.
کد خبر : ۶۶۷۳۶

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، مديرعامل شركت آزادراه تهران ـ شمال از نصب و دريافت عوارض از اتومبيل‌ها در ابتداي اين آزادراه پس از ساخت خبر داد.

آب‌بر  گفت: پس از پايان كار ساخت آزادراه شركت آزادراه تهران – شمال مجوز نصب عوارضي در ابتداي آزادراه تهران – شمال در تهران را دارد.

وي ادامه داد: عوارض دريافت از ماشين‌هاي عبوري از آزادراه تهران – شمال تا 10 سال متعلق به شركت آزادراه تهران – شمال است و پس از آن به وزارت راه تحويل داده مي‌شود.

مديرعامل شركت آزادراه تهران – شمال خاطرنشان كرد:‌ وزارت راه نيز يا همچنان به دريافت عوارض ادامه مي‌دهد يا آن را تعطيل و جمع‌آوري مي‌كند.

آب‌‌بر در مورد مبلغ در نظر گرفته شده براي عوارض اتومبيل‌هاي ورودي به آزادراه تهران – شمال از سمت تهران اظهار كرد: هنوز مبلغ دقيقي در نظر گرفته نشده است اما حداقل آن 1500 تومان خواهد بود.

 آزادراه تهران – شمال كه از سال‌ها پيش در چهار قطعه ساخت آن آغاز شده است همچنان در دو قطعه اول كه در تهران شروع مي‌شود و قطعه چهارم كه در تنكابن پايان مي‌يابد به پايان نرسيده است ضمن آن‌كه دو قطعه دو و سه آن نيز هنوز بدون اقدامي عملي باقي مانده است. در شرايطي مدير عامل شركت آزادراه زيرساخت از اخذ عوارض از اتومبيل‌هاي ورودي به آزادراه تهران – شمال از سمت تهران خبر مي‌دهد كه وزارت راه ساخت دو قطعه دو و سه از سوي آزادراه تهران – شمال به تعليق درآورده است.

دو قطعه‌اي كه بنا به برآورد آب بر مدير عامل شركت آزادراه تهران – شمال اگر ساخت آن از امروز شروع مي‌شود تا چهار سال آينده ادامه خواهد داشت. البته شركت آزادراه تهران – شمال درصدد است تا بتواند بار ديگر فعاليت در دو قطعه دو و سه را در دست بگيرد. زيرا به گفته مدير عامل شركت آزداراه هزينه‌هاي بسياري از سوي اين شركت و نيز بنياد مستضعفين براي ساخت آزادراه صرف شده است و حال به دليل اخذ عوارض از ماشين‌هاي ورودي به آزادراه اين شركت و بنياد مستضعفين مي‌توانند هزينه‌هاي صرف شده را بازگردانند. بنابراين شايد يكي از دلايل نداشتن تمايل شركت آزادراه براي خروج از پروژه در دو قطعه دو و سه همين توجيه اقتصادي باشد.

نظرات بینندگان
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۳
۰
اول بسازیدش بعد به فکر کاسبی از آن باشید آقا هنوز ساخته نشده قبلش از مردم همیشه در صحنه عوارض آن را بگیرید چون بعید است اتمام آن به عمر من و شما کفاف دهد و از مال و منال بی بهره می مانید برادران.

راستی مگر قرار نیود که همه چیز در این مملکت مجانی باشد؟!!! چه شد راهها هم پولی شد