۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

کنایه خاتمی به احمدی نژاد

۳۳ سال دین این کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تریبون دارند مراقب صحبت های خود باشند.
کد خبر : ۶۶۷۴۴

به گزارش صراط به نقل از مجله مهر، روایتی از تلاش آمریکا برای حفظ تمامیت ارضی ایران!، سمت های جدید برای بهداد و بقایی و کنایه آیت الله خاتمی به احمدی نژاد از جمله مطالب ویژه ای هستند که روزنامه های امروز کشور آنها را منتشر کرده اند.

حوادث و رخدادهای روز کشور که عمدتا نیز چهره ای سیاسی دارند همواره مخاطبان فراوانی را به خود جلب می کنند. مخاطبان فراوانی که البته سعی می کنند مطالب خاص مربوط به این اخبار و روندها را از رسانه های مختلف رصد کنند و بخوانند.

آنچه که در ادامه می خوانید حاصل خبرخوانی مهر در لابه لای این مطالب ویژه در روزنامه های کشور و انتخاب خاص ترین آنهاست.

دولت علیه دولت؟!

کیهان گزارش داد: بحران آفرینی و رویه مشکوک «نشریات زنجیره ای حلقه نفوذی در دولت» هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. روزنامه «تماشا» که در کنار روزنامه «هفت صبح» و هفته نامه «یکشنبه» توسط «موسسه فرهنگی و هنری ارتباط بران پویا» منتشر می شود، در ستون «تصویر روز» شماره دیروز خود (سه شنبه) با چاپ عکس «بهروز وثوقی» از این عامل فاسد ساواک به عنوان «جوان شاخ شمشاد» یاد کرد!

نشریات زنجیره ای حلقه نفوذی در دولت که اسپانسرهایی مانند «بانک تجارت»، «بیمه کارآفرین» و ... دارند، توسط تیم رسانه ای نشریات زنجیره ای اصلاح طلبان اداره می شوند. بخشی از این تیم رسانه ای که شاگردان «هوشنگ اسدی» (جاسوس ۲ جانبه توده ای - ساواکی و سردبیر ماهنامه توقیفی گزارش فیلم) و همسرش «نوشابه امیری» از ابتدای دهه ۱۳۷۰ تربیت شده اند، ابتدا به جریان شهرداری تهران و روزنامه «تهران امروز» نزدیک شد، اما از سال های گذشته با حلقه انحرافی در دولت پیوندهای تنگاتنگی یافت، چنانکه شاگردان اسدی و همسرش نوشابه امیری اکنون از سکانداران اصلی نشریات زنجیره ای این جریان به شمار می روند و برخی از آنان با نام های مستعار پیش از این نیز در ستون های روزنامه ایران (مانند ستون طنز به قلم ابراهیم رها) فعالیت می کردند.

پیوند تیم رسانه ای نشریات زنجیره ای دوم خرداد با جریان نفوذی دولت سبب شده است تا روزنامه هایی مانند «تماشا» و «هفت صبح» و هفته نامه «یکشنبه» به ارگان هایی رسانه ای علیه سیاست های کلان دولتی و اقدامات حاکمیتی تبدیل شوند؛ چنانکه روزنامه «هفت صبح» چندی پیش تیتر اصلی خود را به ادعای رسیدن قیمت گوشت به کیلویی ۴۰ هزار تومان در بازار اختصاص داد و هفته نامه «یکشنبه» نیز همسو با سیاست های حلقه انحرافی در دولت علیه نیروی انتظامی و گشت ارشاد موضع گرفت.

«نشریات زنجیره ای حلقه نفوذی دولت» در عرصه فرهنگی با تبلیغ چهره های سکولار و فعالان اپوزیسیون همان رویکرد نشریات دوم خردادی را ترویج می کند. روزنامه «تماشا» نه تنها در آخرین شماره خود به تجلیل از بازیگری فاسد مانند «بهروز وثوقی» می پردازد، بلکه به انعکاس اخبار فعالیت های دیگر نزدیکان «اشرف پهلوی» از جمله «سیمین بهبهانی» (از مدیحه سرایان فرح پهلوی) پرداخته و اخبار مربوط به نشر کتابهای این شاعره درباری را پوشش داده است. این در حالی است که «سیمین بهبهانی» چندی پیش در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون VOA مدعی شده بود که ۳۰ سال است نامش در ایران سانسور شده است!

این نشریات زنجیره ای که تحت نام موسسه «ارتباط بران پویا» در حال انتشار هستند، یکی از اصلی ترین مروجان فرهنگ سرمایه داری و پایگاههای آن در ایران به شمار می روند و برای تبلیغ و ایجاد بازار برای برندهای غربی و خودروهای خارجی در ایران رپرتاژ آگهی ها و گزارش های مختلفی را به چاپ رسانده اند. اغلب برندهای اروپایی - آمریکایی مانند ساعت های مارکدار، خودروها و ... در این ۳ نشریه تبلیغ می شوند و در کنار این تبلیغات، موج سازی این روزنامه های زنجیره ای علیه نهادها و مسئولان دولتی تامل برانگیز است، خصوصا اینکه این نشریات از رانت های ویژه دولت بهره می گیرند و از سوی دیگر در حال تبدیل به یکی از شبکه های تخریب سیاسی- فرهنگی آن نیز هستند.
 
کنایه آیت الله خاتمی به احمدی نژاد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقویت ریشه های ناسیونالیستی و ملی گرایی از اولویت های اواباما است، گفت: اوباما با تشکیل بنیاد بین المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی گرایی بدهد. به گزارش ملت ما، سیداحمد خاتمی صبح دیروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دینی که روزی به نام افیون ملت ها مطرح بود، به صحنه آمد و مایه تحرک جامعه نیز شد. وی با اشاره به صحبت های اخیر یکی از مسئولان در ارتباط با فردوسی تصریح کرد: گفتن این که شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان دهنده نبود آشنایی با قرآن و شاهنامه است.

خاتمی ایران منهای اسلام را افتخار ندانست و ادامه داد: ۳۳ سال دین این کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تریبون دارند مراقب صحبت های خود باشند.
 
شرق: آمریکا به دنبال حفظ تمامیت ارضی ایران است
محمود سریع القلم، استاد دانشگاه، به روزنامه شرق گفته است: آمریکا به دنبال حمایت از تمامیت ارضی ایران است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شرق مبنی بر اینکه چرا اینگونه فکر می کنید؟، اظهار داشته است: حفظ تمامیت ارضی ایران در راستای حفظ منافع ژئوپلیتیک آمریکاست. اخلال در تمامیت ارضی ایران مستقل از اینکه چه کسی بر ایران حکمرانی می کند، به ضرر آمریکا است. به هم خوردن ترکیب سرزمینی ایران، به همسایه ها فرصت دخالت می دهد و قدرت چانه زنی آنها را در تحولات منطقه ای و در راستای منافع آنها با آمریکا افزایش می دهد که به نفع غرب نیست.
در قسمتی دیگری از این مصاحبه، روزنامه شرق از وی پرسیده است: اشاره کردید به اینکه مهمترین دلیل برای انزوای جمهوری اسلامی در منطقه! به چالش کشیدن نظم جهانی است. هدف ایران از این چالش ورود به ساختار مدیریت جهانی است. آیا ورود به ساختار مدیریت جهانی، صرفا با بیان آن امکان پذیر است یا نیاز به ابزارهایی دارد؟

سریع القلم نیز در پاسخ به این سوال با بیان اینکه برای مثال چینی ها هم ذهنیت مثبتی از آمریکا ندارند اما هدفشان پیشرفت چین است و به دنبال کسب رضایت روانی از مخالفت با آمریکا نیستند، می گوید: اینکه الآن روابط ما با عربستان در بدترین شرایط ۳۰ سال گذشته است، اینکه با اغلب همسایگان مشکل داریم، برمی گردد به ذهنیتی که از خودمان و جهان داریم. حالا یا جهان اشتباه می کند یا ما. اگر بخواهیم منصفانه و منطقی با مساله برخورد کنیم، حداقل باید مناظره کنیم و ببینیم که آیا ما درست می گوییم یا جهان و بالاخره چگونه باید زندگی کرد و با دنیا تعامل داشت. الان تعداد کشورهایی که یک تبعه افغانستان می تواند بدون ویزا با گذرنامه اش سفر کند از ایران بیشتر است.
 
انتقاد روزنامه ایران از برنامه گپ رامبد جوان
روزنامه ایران در مطلبی به قلم زهرا نجفی در انتقاد از برنامه گپ رامبد جوان نوشت: چیزی که ما طی این سه برنامه شاهد بودیم، انتقاد بر رفتارهای مردم با هنرمندان بوده است و به نوعی القای احساس برتر بودن هنرمندان نسبت به مردم.

در بخش دیگری از این یادداشت نیز می خوانیم: اما اکنون برنامه ای پیش روی ماست که جمله ای مثل: "هنرمندان مثل مردم هستند و نیستند" در آن بیان می شود و به آن پرداخته نمی شود. برنامه ای که فقط با پرسیدن خاطراتی از برخوردهای بد و یادآوری آنها سعی می کند به مخاطب بفهماند که زندگی هنرمندان سخت است و ما را به صورت مستقیم به عنوان بیننده خطاب قرار دهد و پند و اندرز دهد که باید تا حدی با فرهنگ تر باشیم و سعی نکنیم در زندگی خصوصی هنرمندان دخالت کنیم.

تذکر ۳۶ نماینده به رئیس جمهور
آرمان روابط عمومی گزارش داد، ۳۶ نفر از نمایندگان مجلس برای جلوگیری از تعلیق عضویت فدراسیون قایقرانی ایران در فدراسیون جهانی به رئیس جمهور تذکر دادند. ۳۶ نفر از نمایندگان در تذکری کتبی خطاب به رئیس جمهور خواستار اقدام عاجل برای جلوگیری از تعلیق عضویت فدراسیون قایقرانی ایران در فدراسیون جهانی و رفع بهانه دخالت سازمان جهانی المپیک در امور ورزشی و همچنین فراهم ساختن امنیت روحی و آرامش برای جوانان المپیکی کشور شدند.

اسباب کشی بهداد به وزارت کشور
تهران امروز در یکی از خبرهای ستون آن سوی سکه سیاست خود نوشت: هرقدر که به پایان عمر دولت دهم نزدیک می شویم تکاپوی جریان انحرافی برای بقا پررنگ تر می شود. در همین راستا روز گذشته خبر رسید که محمدجعفر بهداد یکی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور به وزارت کشور اسباب کشی می کند.
جالب آنکه مسئولان اطلاع رسانی دولت حاضر نیستند به این دست اخبار غیر رسمی واکنش نشان دهند.
تهران امروز افزود: بر اساس شنیده ها محمدجعفر بهداد، معاو سیاسی دفتر رئیس جمهور، جایگزین سیدصولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور خواهد شد.

بقایی به سازمان ملل می رود
جوان هم گزارش داد: محمد خزاعی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، احتمالاً جای خود را به حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور خواهد داد. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به جوان گفت: چنانچه دولت آمریکا موافقت کند این جابه جایی صورت خواهد گرفت. گفته می شود درویش علی شمس، رئیس سابق سازمان حراست کل کشور جایگزین بقایی در معاونت اجرایی ریاست جمهوری خواهد شد. شمس از بستگان اسفندیار رحیم مشایی است که در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر نامزد شده بود که به دلیل ابطال انتخابات در این حوزه انتخابیه از راهیابی به مجلس بازماند.

نظرات بینندگان
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
تیترهایتان بسیار شیطنت آمیز و دور از وجدان شغلی خبرنگاری است؛ نمونه اش تیتر این خبر و خبر "هاشمی خود را با مشائی مقایسه کرد؟!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز