۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸

‌سوء استفاده ‌از طرح ‌ویژه ‌مسکن

برای ثبت ‌‌نام مسکن مهر نیز متقاضیان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به اداره‌ های مسکن و شهرسازی، در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن و در شهر‌های جدید نیز به شرکت ‌های عمران شهرهای جدید مراجعه کنند.
کد خبر : ۶۶۷۷۰
به گزارش صراط به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران با اشاره به این‌که هنوز شرایط متقاضیان طرح ویژه مسکن و قیمت‌ها مشخص نیست، گفت: ثبت‌نام‌ ها هنوز آغاز نشده است، مردم مراقب باشند که مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

تقی رضایی افزود: برای ثبت ‌‌نام مسکن مهر نیز متقاضیان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به اداره‌ های مسکن و شهرسازی، در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن و در شهر‌های جدید نیز به شرکت ‌های عمران شهرهای جدید مراجعه کنند.

رضایی با اشاره به این‌که پس از ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضی،  طرح جانمایی می‌شود و متقاضی باید در آن زمان پول پرداخت کند، گفت: ثبت نام از طریق دفاتر پستی نیز امکان‌پذیر است، اما هیچ‌گونه ثبت ‌نامی از طریق سایت ‌ها صورت نمی‌گیرد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که از 57 هزار واحد مسکن آماده‌ واگذاری استان تهران تاکنون 15 هزار واحد در پاکدشت و چهار‌ هزار واحد در شهر جدید پردیس به بهره ‌برداری رسیده است، گفت: بقیه طرح ‌ها در شهریار، اسلامشهر و برخی دیگر از مناطق تهران آماده واگذاری است.

وی اعلام کرد: از 57 هزار واحد آماده واگذاری حدود هشت هزار واحد در شهر جدید پرند خبر داد.
رضایی با بیان اینکه در تهران بالغ بر 310 هزار واحد مسکن مهر 99 ساله و خودمالک و دیگر واحد‌ها در دست اجراست ، گفت : جزئیات طرح ویژه مسکن در مورد شرایط متقاضیان و نحوه‌‌ واگذاری هنوز مشخص نیست و در مرحله‌ نخست ، زمین ‌ها و کاربری آنها شناسایی شده است.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که در مرحله بعد برای انتخاب سازنده فراخوان اعلام می‌کنیم ، اضافه کرد: در ادامه‌ طرح نحوه‌  واگذاری، شرایط متقاضیان و قیمت مشخص می‌شود.

رضایی با تاکید بر این‌که شرایط این طرح با واحد‌های مسکن مهر 99 ساله متفاوت است، خاطرنشان کرد: این طرح به تولید مسکن کمک می‌کند و قیمت‌ ها به‌گونه‌ای تعیین می‌شود که به کنترل قیمت کمک کند.