۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

عذرخواهی‌سیدحسن‌نصرالله‌ازتروریستها

دو هفته پیش یك گروه مسلح تروریستی در استان 'حلب' سوریه با هجوم به یك خودرو جمعی زایران لبنانی كه از زیارت امام رضا(ع) در ایران از طریق زمینی در حال بازگشت به لبنان بودند، 11 نفر از این زایران را ربودند.
کد خبر : ۶۶۷۷۸
به گزارش صراط به نقل از ایرنا، ماجرای ربوده شدن تعدادی شهروند لبنانی توسط مخالفان نظام سوریه و پیچیدگی های آن به یكی از بغرنج ترین مسایل فعلی در لبنان تبدیل شده تا جایی كه ربایندگان، شرط آزادی گروگان های لبنانی را عذرخواهی دبیر كل حزب الله از سخنان اخیرش عنوان كردند.

دو هفته پیش یك گروه مسلح تروریستی در استان 'حلب' سوریه با هجوم به یك خودرو جمعی زایران لبنانی كه از زیارت امام رضا(ع) در ایران از طریق زمینی در حال بازگشت به لبنان بودند، 11 نفر از این زایران را ربودند.

به دنبال این اقدام تروریستی 'سید حسن نصرالله' طی سخنانی در دوازدهمین سالروز 'مقاومت و آزادی' ، ضمن مقایسه عمل ربایندگان سوری با اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ با لبنان، گفت كه اگر این مساله با هدف تغییر موضع سیاسی حزب الله نسبت به اصول خود صورت گرفته باشد، آنها بدانند به هدف خود نخواهند رسید، چرا كه حزب الله در حمایت از اهدافش تا پای جان ایستاده است.

به دنبال این سخنان، یك گروه مسلح كه خود را 'انقلابیون سوریه، منطقه حلب' معرفی می كنند، سیدحسن نصرالله لبنان خواست تا در خصوص سخنان خود در حمایت از نظام سوریه از مردم این كشور عذر خواهی كند و آزادی این ربوده شدگان را در گرو این عذرخواهی عنوان كرد.

در همین حال تعداد زیادی از خانواده های ربوده شدگان به منظور شنیدن سخنان رهبر حزب الله در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مقابل دفتر زیارتی 'بدر الكبری' كه این ربوده شدگان مسافران این دفتر بودند، در حاشیه جنوبی بیروت گرد آمدند.

'دانیال' برادر صاحب این دفتر گردشگری در گفت و گو با ایرنا، ضمن تمسخر درخواست تروریستها گفت: آنها ما و رهبرانمان را نمی شناسند و به خیال خود قصد باج خواهی دارند.

وی به نامه ارسال شده از سوی خانواده های ربوده شدگان به دبیركل حزب الله و درخواستشان به منظور عدم عذرخواهی از ربایندگان اشاره كرده و ادامه می دهد: آنها هر كاری كه می خواهند بكنند؛ اصلا ربوده شدگان را پیش خود نگه دارند ، اما سیدحسن عذرخواهی نخواهد كرد چرا كه ما این اقدام را نخواهیم پذیرفت.

دانیال این خواسته متوهمانه ربایندگان را برای ایجاد شكاف میان دبیركل حزب الله و طرفدارانش می داند و می گوید: رابطه ما با سیدحسن، عمیق تر از آن است كه در فهم آنها بگنجد؛ در جنگ 33 روزه خانه های ما بر سرمان خراب می شد و شهید می دادیم ولی سید حسن نصرالله را رها نكردیم.

در منطقه 'حی السلم' نیز مردم مقابل دفتر شركت گردشگری 'امام صدر' كه شش نفر از مسافرانش ربوده شده اند، تجمع كرده بودند، همسر 'عوض ابراهیم' صاحب این دفتر كه جزء ربوده شدگان است، با ابراز شگفتی از خواست ربایندگان به منظور عذرخواهی سید حسن نصرالله گفت : اصلا لازم نبود كه ما نامه ای به دبیر كل حزب الله بفرستیم و از وی بخواهیم كه عذرخواهی نكند؛ جماعتی كه 1400 شهید در جنگ 33 روزه داده، نسبت به ربایش تنها 11 نفر هراسان نمی شود.

'حسین' برادر رییس این دفتر گردشگری هم می گوید: برای چه چیزی سید عذرخواهی كند. ما با شناختی كه از وی داریم می دانیم كه او شجاعت دارد كه از اشتباه هایش عذرخواهی كند، اما سیدحسن در مورد تروریستها اشتباهی نكرده است.

دیگر خویشاوندان ربوده شدگان نیز موضع مشابهی داشتند.

سید حسن نصرالله در سخنانش خود در مراسم ارتحال امام (ره) هیچگونه عذرخواهی از تروریستها نكرد و خانواده های ربوده شدگان نیز از واكنش رهبر حزب الله استقبال كردند.

وی خطاب به مخالفان سوری و ربایندگان زایران لبنانی گفت: اگر شما با شخص من مشكلی دارید، راه و روش های گوناگونی برای این امر وجود دارد؛ اگر صلح می خواهید با صلح و اگر جنگ می خواهید با جنگ می توان برخورد داشت.

وی افزود: شما گفتید كه هیچ مشكلی با طایفه ای خاص ندارید و لازم است كه این امر را به اثبات برسانید، چرا كه این زایران باید به نزد خانواده های خود بازگردند.

در عین حال اخبار جدیدی مبنی بر تحویل زایران لبنانی به نظامیان صهیونیست در تركیه و یا حتی شهادت این افراد به گوش می رسد و تاكنون وعده های شاه عربستان و مقامات تركیه به منظور تلاش برای آزادسازی این افراد جامه عمل نپوشیده است.