۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

اقدامات ضدایرانی-اسلامی هالیوود

حمیدرضا حاتمی به برخی اقدامات ضداسلامی و ایرانی هالیوود اشاره کرد.
کد خبر : ۶۶۸۰۱
به گزارش صراط به نقل از فارس، حمیدرضا حاتمی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در چهارمین کارگاه جنگ نرم که به همت بسیج اساتید استان گلستان برگزار شد، در خصوص تعریف راهبرد تهدید، گفت: منظور از راهبرد تهدید مجموعه اقداماتی است که یک بازیگر در مواجهه با تهدید طراحی و به اجرا می‌گذارد.

حاتمی با بیان اینکه برای راهبرد تهدید باید اقداماتی صورت گیرد، تصریح کرد: شناسایی، تحلیل و سنجش از اقداماتی است که در مرحله برآورد باید انجام شود.

این استاد دانشگاه در مورد تعریف تهدید، خاطر نشان کرد: هر اقدامی که با برنامه‌ریزی و هدفمند صورت گیرد، تهدید به شمار می‌آید. از این رو فیس بوک، توئیتر به عنوان تهدید حساب می‌شود زیرا با برنامه‌ریزی و هدفمندی به دنبال تغییر در رفتار مخاطب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه به بیان انواع تهدیدها پرداخت و عنوان کرد: تهدید اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد که با توجه به شاخصه‌های آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

حاتمی در تشریح شاخصه‌های تهدید اقتصادی بیان کرد: بی‌ثباتی اقتصادی، تشدید تحریم‌ها، اختلال در سیستم بانکی، کاهش درآمدهای کشور و کاهش توان مدیریتی و خدمات رسانی دولت از شاخصه‌های تهدید اقتصادی است.

این استاد دانشگاه در مورد شاخصه‌های تهدید فرهنگی نیز تصریح کرد: تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های پایه، القای ناکارآمدی دین در اداره جامعه و گرایش به مدل‌های غربی ازجمله تهدیدهای فرهنگی است.

این استاد دانشگاه در ادامه به شاخصه‌های تهدیدهای سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: تضعیف ارکان هویت نظام را از تهدید سیاسی دانست و همچنین از خودبیگانگی و بحران هویت را تهدید اجتماعی بیان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) به تحلیل تهدید در ضرورت بررسی تعداد بازیگران تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه تعداد بازیکنان بیشتر باشد در نهایت تولید فشار بر امنیت جامعه نیز بیشتر خواهد شد که در فتنه اخیر تعدد بازیگران از آمریکا و انگلیس و اسرائیل را مشاهده کردیم.

حاتمی مرحله سوم از راهبرد تحلیل را با 5 شاخه مطرح کرد و اذعان کرد: در مرحله سنجش بررسی عمق تهدید، دامنه تهدید، توانمندی‌ تهدیدگر، موقعیت تهدیدگر و عامل تهدیدگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه در خصوص تشریح دامنه تهدید گفت: در این مرحله به وسعت تهدید و میزان فراگیری آن اشاره می‌شود که برای مثال می‌توان به فتنه 88 اشاره کرد.

وی افزود: در فتنه 88 بازیگران داخلی و خارجی از تمام شیوه‌ها و ابزارها استفاده کردند که می‌توان از سینمای هالیوود، فضای سایبر، اسباب‌بازی، برنامه‌های کامپیوتری، موسیقی، اینترنت، سایت‌ها، ایمیل‌ها و بلوتوث نام برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) به برخی از اقدامات سینمای هالیوود اشاره کرد و گفت: پس از آنکه جورج بوش، ایران را محور شرارت‌ها معرفی کرد، سینمای هالیوود 4 فیلم کشتی‌گیر، 300، کشتی‌کج و الکندر را ساخت تا از این راه بتواند بر ارزش‌های ایرانی اسلامی مورد هجوم قرار دهد.