۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶

رمز كارتهای بانكی را هر ماه تغییر دهید

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات موسوم به ' فتا ' با ارایه گزارش هایی در باره سوء استفاده هایی كه از كارت های بانكی می شود به دارندگان اینگونه كارتها توصیه كرد هر 30 روز رمز كارت های خود را تغییر دهند.
کد خبر : ۶۶۸۰۹
به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، پیرو شكایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، كارشناسان در بررسی های فنی به این نتیجه رسیدند خانمی كه برای پرستاری از مادر شاكیه استخدام شده بود، از غفلت صاحبخانه در نگهداری از كارت عابر بانك و رمز آن سوء استفاده كرده است.

این پرستا در فرصتی مناسب با مراجعه به دستگاه خود پرداز حساب شاكی را خالی كرده است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات بار دیگر از شهروندان خواست با رعایت نكات ایمنی از بروز اینگونه موارد پیشگیری كنند و از نگهداری رمز عبور در كنار كارت عابر خودداری كرده و رمز خود را به طور مرتب هر 30 روز یكبار تغییر دهند.

در خبر دیگری از این نیرو، یكی از كاركنان یك موسسه فرهنگی با بدست آوردن رمز دوم عابر بانك این موسسه خرید های اینترنتی انجام می داد.

در این راستا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به مدیران و روسای سازمان ها و ادارات توصیه كرد كه در انتخاب مدیران مالی و IT خود دقت لازم را داشته باشند و حتی الامكان اطلاعات حساب‌های بانكی و رمز ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

همچنین پیرو طرح نظارت و كنترل و ساماندهی كافی نت‌های غیر مجاز، كارشناسان كافی نتی را شناسایی كردند كه اقدام به تهیه و توزیع فیلم‌های مستهجن در بین جوانان می كرد.

طی بازرسی انجام گرفته و انتقال رایانه سرور كافی نت مشخص شد ده‌ها گیگا بایت انواع فیلم های مبتذل در سرور موجود بوده و ادله دیجیتال دانلود شبانه در خطوط اینترنت پر سرعت كافی نت موید تهیه فیلم‌ها توسط مدیریت كافی نت بود.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی هشدار داد، انتشار ، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) و استفاده ابزاری از افراد در تصاویر و محتوا و نیز تبلیغ تشریفات و تجملات نا مشروع در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.