۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱

ادامه رای گیری در خارج از مصر

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در حوزه های خارج کشور در حالی تا ساعت هشت روز شنبه آینده ادامه دارد که تاکنون صد هزار نفر در این انتخابات شرکت کرده اند.
کد خبر : ۶۶۸۳۱

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از پایگاه الیوم السابع، "محمود عوف" سفیر مصر در عربستان گفت : انتخابات مصری های مقیم عربستان در کمال آرامش و با روانی کامل انجام می شود و میزان حضور بسیار چشمگیرتر از دور اول انتخابات ریاست جمهوری است.

وی از مصری های مقیم عربستان خواست یا به شکل حضوری در سفارت مصر در ریاض و کنسولگری جده حاضر شوند یا از طریق پست، رای خود را ارسال کنند و کار را به لحظات آخر موکول نکنند زیرا پس از پایان مهلت رای گیری در ساعت هشت روز نهم ماه ژوئن جاری هیچ بسته ای پذیرفته نخواهد شد.

عوف بیان کرد: حدود یازده هزار نفر برای انداختن رای خود در صندوق مستقر در سفارت مصر در ریاض حاضر شده اند پنج هزار نفر نیز از طریق بسته های پستی رای خود را ارسال کرده اند.

از سوی دیگر "علی العشیری" کنسول مصر در جده هم گفت : حدود پانزده هزار نفر به صورت حضوری و ارسال پستی در رای گیری شرکت کرده اند که این آمار در مقایسه با دور اول انتخابات چشمگیرتر است.

این در حالی است که عمرو رشدی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: تاکنون صد هزار نفر در انتخابات دور دوم مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: در کویت تاکنون 27678 نفر، ریاض 16433نفر، جده 14963نفر، 7895، ابوظبی 5500 نفر، در دبی 5475 نفر، مسقط 2021 ، و میلان 2012 نفر شرکت کرده اند.

عمرو رشدی احتمال داد با توجه به تعطیلی روزهای آینده میزان حضور بیشتر شود.

از سوی دیگر "سامح شکری" سفیر مصر در آمریکا اعلام کرد: در پایان روز سوم رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن و کنسولگری های نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس و هوستن حدود 2435 نفر شرکت کرده اند.