۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲

کاندیداهای ریاست 5 کمیسیون مجلس

فضای مجلس نهم به موازات بررسی اعتبارنامه راه‌یافتگان به مجلس، صحنه رایزنی‌ها برای کسب ریاست یا عضویت در هیئت رئیسه کمیسیون‌های مختلف مجلس است.
کد خبر : ۶۶۸۴۵
به گزارش صراط به نقل از همشهری آنلاین، «مسعود میرکاظمی» نماینده مردم تهران و وزیر اسبق نفت و «محمدمهدی زاهدی» نماینده مردم کرمان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت نهم از جمله وزرای محمود احمدی‌نژاد هستند که به مجلس نهم راه یافته و به ترتیب خود را برای ریاست کمیسیون‌‎های انرژی و آموزش و تحقیقات مجلس نهم آماده می‌کنند.

محمدمهدی زاهدی در حال رایزنی برای ریاست کمیسیونی است که افرادی نظیر غلامعلی حدادعادل و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در آن عضو می‌شوند. همچنین حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش هم به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌رود و احتمال فعال شدن مظفر در روزهای آتی برای کسب ریاست این کمیسیون وجود دارد.

همچنین «حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم» نماینده مردم تهران برای ریاست کمیسیون برنامه و بودجه، «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران برای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و «حجت‌الاسلام احمد سالک» نماینده مردم اصفهان برای ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس نهم کاندیدا می‌شوند.

سالک در روزهای نخست شروع به کار مجلس نهم تا کنون 2 بار خود را برای کسب نایب رئیسی مجلس محک زده اما رأی لازم را کسب نکرده است. سالک می‌خواهد بار دیگر خود را در معرض انتخاب قرار دهد، این بار برای قرار گرفتن در رأس کمیسیونی که قبلاً غلامعلی حداد عادل در آن صدرنشین بوده است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز