۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۶

شهادت امام موسی صدر در کاخ قذافی!

یک نویسنده اردنی مدعی شد که امام موسی صدر و همراهانش در اتاق اعدامی در باب العزیزیه، ‌مقر حاکمیت سرهنگ «معمر قذافی»، دیکتاتور معدوم لیبی به شهادت رسیده‌‌اند.
کد خبر : ۶۶۸۴۸
مشرق: «نزیهه محمد سلیمان عیسى» نویسنده اردنی به‌تازگی مدعی شده است که از وضع امام موسی صدر و همراهانش در لیبی کاملاً با خبر بوده اما این راز را ۳۳ سال از بیم جانش مخفی نگه‌ داشته بود.

این نویسنده اردنی می‌گوید هنگام ورود امام موسی صدر و همراهانش به لیبی وی در وزارت خارجه این کشور به عنوان مترجم مشغول به کار بوده و بنا به مقتضای شغلش از برخی امور اطلاع و آگاهی داشته است.

وی در این‌ ارتباط مدعی شده است که امام موسی صدر و همراهانش در اتاق اعدامی که در دفا‌تر معمر القذافی در «باب العزیزیه» که مقر حکومت وی در طرابلس پایتخت این کشور به شمار می‌آمد، به شهادت رسیدند.

وی می‌گوید، این حکایت را از زبان «یوسف الدبری» ‌ مدیر اطلاعات قذافی شنیده است که با وی روابط خانوادگی گسترده و عمیقی داشت، چون همسر وی لبنانی‌تبار بود و در زمانی که به عنوان وابسته نظامی سفارت لیبی در لبنان مشغول فعالیت بوده با همسرش آشنا شده و با وی ازدواج کرده است.

بر اساس گفته‌های این نویسنده اردنی، قذافی پس از به شهادت رساندن امام موسی صدر و همراهانش بسیار ناراحت بود و نمی‌دانست که چگونه این موضوع را از جامعه جهانی کتمان کند.

نزیهه می‌گوید: به نظر قذافی بهترین راه آن رسید که اعلام کند که امام موسی صدر هنگام خروج از لیبی به قصد رم، پایتخت ایتالیا گم شده و هیچ کس از سرنوشت وی پس از خروج از لیبی آگاه نیست و قرار شد دو نفر که شبیه امام موسی صدر و همراهانش بودند را شبیه‌سازی کرده و با تهیه گذرنامه‌ها و روادید سفر برای آن‌ها و اعزام آن‌ها به رم این گونه وانمود کنند که امام موسی صدر و همراهانش واقعاً به ایتالیا فرستاده شدند تا نقش امام موسی صدر و همراهانش را بازی کنند.

وی می‌گوید: قذافی پس از به شهادت رساندن امام موسی صدر و همراهانش دستور داد پیکر آنان را در بیابانی در «سبها» به خاک بسپارند.

این نویسنده اردنی به محل دقیق دفن پیکر امام موسی صدر اشاره‌ای نکرده است.