۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶

بازگشت داوطلبانه اتباع افغان

ناراسیمها رائو در بازدید یک روزه از وضعیت اتباع افغانی مستقر در شهرستان گنبدکاووس از کمک این کمیساریا برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان خبر داد.
کد خبر : ۶۶۸۶۲

خبرگزاری فارس، رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مشهد گفت: رویکرد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد تاکید بر بازگشت داوطلبانه اتباع افغان به کشورشان است.

ناراسیمها رائو در بازدید یک روزه از وضعیت اتباع افغانی مستقر در شهرستان گنبدکاووس از کمک این کمیساریا برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در افغانستان اظهار داشت: بازگشت اتباع افغانستان به کشورشان هدف کمیساریای عالی سازمان ملل است اما این بازگشت با توجه به وضعیت کشور افغانستان به کندی صورت می‌گیرد و پناهندگان افغانی مستقر در ایران تمایل زیادی به بازگشت ندارند.

وی از سفر قریب‌الوقوع برنارد دویل نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تیرماه برای دیدار از وضعیت اتباع افغان مستقر در استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: ما معتقد هستیم که آنچه دولت و ملت ایران در رابطه با پناهندگان انجام می‌دهد قابل تقدیر است.

رائو همچنین یادآور شد: سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان در یک بسیج عمومی برای جذب کمک‎های مالی قصد دارند با جذب کمک‎هایی که به کشور افغانستان می‌شود زیرساخت‎های این کشور را آماده کنند و ضمن ایجاد روستاهای مدرن، با آماده کردن امکانات زمینه را برای بازگشت اتباع افغان به افغانستان فراهم کنند تا مردم به کشورشان باز گردند.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مشهد با بیان اینکه در سال 2010 تعداد 8 هزار نفر به کشور افغانستان بازگشته‌اند خاطرنشان کرد: در سال 2011 نیز تعداد 18 هزار نفر از اتباع افغان به کشورشان بازگشته‌اند و انتظار داریم در سال 2012 نیز 20 هزار نفر دیگر به کشورشان بازگردند.

وی با اشاره به اینکه کمک‎های کمیساریا برای بازگشت اتباع افغان مستقر در شهرستان گنبدکاووس بیشتر از نقاط دیگر است افزود: در حال حاضر کمیساریا در بازگشت اتباع احتیاط می‌کند تا اتباع بازگشت دوباره به ایران نداشته باشند و برای تحقق این امر طرحی توسط کمیساریا انجام می‎شود که بر طبق آن اتباع افغان برای مدتی به کشورشان باز می‌گردند و با دیدار از وضعیت افغانستان تصمیم می‎گیرند که برگردند یا بمانند.

نظرات بینندگان
مهاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
بنده به عنوان یکی از افرادی که در حال بازگشت به افغانستان هستند از ایرانی ها به خاطر مهمان نوازی و رفتار خوبشان با افغان ها مراتب تشکر را به عمل می آورم...
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
بازگشت افاغته در حال حاضر به سود هر دو کشور خواهد بود.