۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴

پیشنهادات‌جهانی‌احمدی‌نژاددرشانگهای

از جناب آقای ' هو جین تائو '،رییس محترم جمهوری به خاطر استقبال و میهمان نوازی گرم و برنامه ریزی و مدیریت خوب اجلاس تشكر می كنم و مدیریت ایشان را بر این سازمان تبریك می گویم .
کد خبر : ۶۶۸۶۹
به گزارش صراط به نقل از ایرنا، محمود احمدی نژاد '، رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای در پایتخت چین در سخنان مهمی خاطر نشان كرد:هدف از گسترش ناتو به شرق جلوگیری از رشد كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای از جمله ایران است.
 
رییس جمهوری اسلامی ایران كه در جمع سران 10 كشور عضو اصلی و ناظر سازمان همكاری شانگهای در پكن سخن می گفت ، اظهار داشت : نظم موجود در جهان به دلیل ویژگی های ناعادلانه و ضد انسانی ذاتی خود شكست خورده و به پایان راه رسیده است.

متن كامل سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیك الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیرانصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

جناب آقای ' هو جین تائو ' رییس جمهوری محترم خلق چین ، روسای محترم جمهور و روسای محترم دولت ها و هیات های نمایندگی

خدواند قادر حكیم را سپاسگزارم كه بار دیگر توفیق حضور در این اجلاس و جمع دوستانه را عنایت فرمود.

از جناب آقای ' هو جین تائو '،رییس محترم جمهوری به خاطر استقبال و میهمان نوازی گرم و برنامه ریزی و مدیریت خوب اجلاس تشكر می كنم و مدیریت ایشان را بر این سازمان تبریك می گویم .

عالیجنابان ،

گرد هم آمده ایم تا در یك كار مشترك و ارزشمند برای مشكلات چاره جویی و زندگی بهتری را برای ملت هایمان و جامعه بشری پی ریزی نماییم .

ما همه امكانات و ظرفیت ها برای ساختن یك زندگی زیبا و عادلانه برای همه ملت ها را در اختیار داریم .

همه ما بر اساس فرهنگ و تمدن انسانی و تمدن انسانی و شرقی اصرار بر صلح و امنیت و رفاه و پیشرفت برای همگان داریم و همیشه در این مسیر حركت كرده ایم .

ملت های ما مردمانی مهربان و اهل كار و تلاش و به دنبال تعامل سازنده با دیگران بوده و هستند.

همه می خواهیم دنیایی بهتر و دوست داشتنی تر بنا كنیم .

اما ناكارآمدی و تبعیض آلودگی نظام حاكم بر جهان وضعیت را به نقطه بحرانی و شرایط غیرقابل برگشت نزدیك ساخته و مشكلات ناخواسته ای را بر همه ما و همه ملت ها تحمیل كرده است.

بحران اقتصادی همه جهان از آمریكای شمالی تا اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریكای لاتین را در برگرفته است و همه از آن آسیب می بینند.

بحران ها در آستانه تبدیل شدن به بحران های اجتماعی و سیاسی است.

میل شدید دولت های برده دار و استعمارگر سابق كه فریبكارانه امروز تحت نام آزادی و دمكراسی سخن می گویند به احیای دوره استعمار و چپاول ثروت ها و داشته های ملت ها به ویژه در آسیا ، آفریقا و آمریكای لاتین زمینه ساز درگیری ها و جنگ ها و بحران های جاری است.

امروز كه كشورهای آسیایی از جمله چین ، ژاپن ، هند ، ایران ، روسیه و قزاقستان و بقیه كشوهای عضو شانگهای پس از یك دوره طلانی عقب ماندگی با سرعت در مسیر ترقی و پیشرفت گام بر می دارند و منطقه را به لحاظ اقتصادی در صدر جهان قرار می دهند، تمایل شدید و برنامه گسترده كشورهای عضو ناتو برای گسترش به شرق و جلوگیری از این رشد و احیای روابط استعماری گذشته كاملا آشكار شده است.

جنگ افغانستان و پاكستان و عراق بخشی از این طراحی پیچیده است.

اما نظم موجود به دلیل ویژگی های ناعادلانه و ضد انسانی ذاتی خود شكست خورده و در پایان راه است.

و البته اگر تغذیه آنها از ثروت و منابع و بازارهای شرق وجود نداشت خیلی زودتر به این وضعیت رسیده بودند.

همكاران گرامی،

به نظر شما آیا ادامه وضع موجود و حركت در چارچوب نظام هایی كه اصول و قواعد آن را همان استعمارگران سابق وضع كرده اند می تواند ما را به طور كامل به اهداف توسعه ای نایل كند.

به نظرم همه ما برای رسیدن به اهداف خود نیازمند كناره گیری از نظم موجود و طراحی نظام های جدید هستیم .

نیازمند نظاماتی هستیم كه بر اساس عدالت و دوستی و احترام به حقوق همه ملت ها بنا شده باشد و به دنبال صلح و رفاه پایدار برای همگان باشد.

مدیریت انحصاری موجود را به رسمیت نشناسد و زمینه مشترك همگانی در مدیریت جهانی را فراهم سازد.

بر همین اساس پیشنهادهایی ارایه می نماید:

1 - تقویت و همدلی و همگرایی منطقه ای و بین المللی بین اعضا و همه ملت ها و دولت هایی كه به دنبال نظمی عادلانه و انسانی هستند.

بدانیم استعمارگران با پیشرفت چین به همان اندازه مخالفند كه با پیشرفت روسیه ، هند ، ایران و پاكستان و همه اعضای پیمان شانگهای مخالفند .

2 - گسترش همكاری های اقتصادی و طراحی و اجرای نظام های جدید پولی و مالی.

اگر اعضای شانگهای رابطه پولی خود را در مراودات اقتصادی از ارز حاكم بر جهان قطع كنند، از بخش وسیعی از منافع ملی و منابع آنان كه از طریق نظام های موجود به رایگان به جیب سلطه گران می ریزد صیانت خواهد شد.

پشتیبانی از مراودات اقتصادی و تسهیل آن و حمایت از سرمایه گذاری های بین اعضا به نفع همه خواهد بود.

3 - تاسیس نهادهای مالی و پولی و اقتصادی بین المللی خارج از سلطه سلطه گران ، به نفع همه اعضا و ملت ها و دولت های مستقل است و این امر امروز یك ضرورت و حتما امكان پذیر است.

4- تقویت روابط فرهنگی و سیاسی در جهت گسترش دوستی ها و همگرایی ها در برابر اصرار دیگران بر جدایی و تفرقه بسیار ضروری است و تقویت كننده امنیت و پیشرفت همه اعضا خواهد بود.

آنان برای تامین منافع مادی و سیاسی خود به هیچ یك از تعهدات خود و حتی نظام هایی كه خود وضع كرده اند پایبندی و تعهدی ندارند.

البته امروزه ملت ها بیدار شده اند و عدالت و احترام به سرعت به خواست عمومی ملت ها تبدیل خواهد شد و اراده ملت ها نظم جدید را حاكم خواهد كرد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تمام زمینه های ممكن همچون گذشته همكاری ها را در بالاترین سطح گسترش دهد و از تحقق همه اهداف انسانی و عادلانه شانگهای حمایت می كند.

بار دیگر از حسن استقبال و پذیرایی گرم و مدیریت خوب جناب ' هو جین تائو ' رییس جمهور محترم و ملت بزرگ چین سپاسگزاری می كنم و از خداوند بزرگ برای همگان و جامعه بشری سلامتی و موفقیت ، صلح ، امنیت و كرامت مسالت دارم .

والسلام علیكم

نظرات بینندگان
از جان گذشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
دلم براي مردم جهان مي سوزه كه مي خوان مثل ما مديريت بشن وزندگي كنن.
احمدي نژاد جان ،جان عزيزت بيا مردونه گي كن قيمتها رو برگردون به همون سالي كه رئيس جمهور شدي به خدا كرايه خونه كمرمون شكسته خرج ومخارج تحصيل بچه هامون درمان و زندگي روزمره داره از دين فراريمون مي كنه بيا كشورمون رو به هموسالي كه رئيس جمهور شدي برگردون دعات مي كنيم آقا
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
الحمدلله سنگ پای قزوین است، رو که نیست ...