۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

فساد زن ها، به اسم ورزش

مسلمان باید غیرت داشته باشد. زن‌ها را باید حفظ کرد و به اسم ورزش نباید آنها را به مراکزی که معرض فساد است آورد. اینها مهالک و محلّ سقوط است حتی کار به جایی رسیده که کسانی که این کارها را می‌کنند مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.
کد خبر : ۶۶۸۹۹
به گزارش صراط به نقل از رسا، حضرت آیت الله گلپایگانی، با ابراز تاسف و انتقاد از رواج منکرات و برخی ناهنجاری های اجتماعی، تاکید کرد: روحانیت و علما باید جلوی این ضلالت‌ها و اضلال‌ها بایستند و در برابر رواج منکرات بی تفاوت نباشند.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به این‌که تحصیلات حوزوی، تعطیل‌بردار نیست، گفت: جهل‌زدایی مقتضای فطرت بشر است و تعطیلی جهل‌زدایی خلاف این فطرت است.

وی با اشاره به روایت«أطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ الی اللَّحدِ» و با بیان اینکه بدترین عیبی که بشر دارد جهل است و هر چه این جهل کم شود، عیب انسان کمتر می‌شود، گفت: این جهل‌زدایی هم تعطیلی ندارد، چرا که تعطیلی جهل‌زدایی خلاف فطرت بشر است. همیشه باید در مسیر تحصیل علم باشیم، چرا که اگر به معنایی تحصیل علم، واجب کفایی است، ‌اما نسبت به کسانی که وارد این حوزه می‌شوند مثل واجب عینی است، بویژه آنهایی که می‌بینند می‌توانند و پیشرفت می‌کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه انسان همیشه در مقام این باشد که علم و معرفتش را زیاد کند،‌ اظهار داشت: بعضی اوقات برای بنده کتاب‌هایی می‌آورند و با این‌که نمی‌توانم همه را بخوانم ولی کنار می‌گذارم به امید اینکه بتوانم روزی آنها را بخوانم و مطلب تازه‌ای فرا بگیرم.

وی با بیان اینکه ما تعطیلی نداریم و امروز نیز وظایف بزرگی متوجه علما و حوزه های علمیه است، خطاب به حوزویان گفت: شما این همه شبهات، و فِرَق مختلفی که تبلیغ می‌کنند را ملاحظه کنید، باید همه اینها را جواب داد، باید جلوی این ضلالت‌ها و اضلال‌ها ایستاد و مردم را حفظ کرد.

این مرجع تقلید روایات موجود در فضیلت علمایی که در آخر الزمان دین مردم را حفظ می‌کنند را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد:‌ در روایتی آمده است که اگر چنین علمایی نباشند تا دین مردم را حفظ کنند و به شبهات پاسخ دهند، همه مردم از دین خداوند خارج می‌شوند. ما در چنین شرایطی هستیم، این‌طور نیست که بگوییم سه چهار ساعت صبح و سه چهار ساعت بعدازظهر درس بخوانیم، بلکه باید علی الدوام در مقام تحصیل علم و جهل‌زدایی باشیم.

وی با اشاره به فرمایش حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به ابوذر «الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکَرَةِ الْعِلْمِ‏ أَحَبُّ إِلَى اللهِ مِنْ قِیَامِ أَلْفِ لَیْلَةٍ یُصَلَّى فِی کُلِّ لَیْلَةٍ أَلْفُ رَکْعَةٍ وَ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکَرَةِ الْعِلْمِ‏ أَحَبُّ إِلَى الله مِنْ أَلْفِ غَزْوَةٍ وَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ کُلِّه‏» تاکید کرد: در این روایت آمده است یک ساعت علم‌آموزی و نشستن در مجلس علم نزد خداوند متعال دوست‌داشتنی‌تر است از قیام هزار شب که در هر شب هزار رکعت نماز خوانده شود و نیز از هزار غزوه و جهاد فی سبیل الله، آن هم غزوه‌هایی که در رکاب خود حضرت رسول باشد، و همچنین از قرائت تمام قرآن. که اباذر در اینجا پرسید: ای رسول خدا! از تمام قرآن؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «مِنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ کُلِّهِ اثْنَا عَشَرَ أَلْفَ مَرَّة» بله، ثوابش بیشتر از خواندن تمام قرآن دوازده هزار مرتبه است.

وی افزود: این افتخار بزرگی برای کسانی است که درس می‌خوانند و برای خدمت به اسلام و امام زمان(ع) تحصیل علم می‌کنند، در اوضاع آخر الزمان، حفظ دین بسیار سخت می‌شود و دین‌داری مشکل است. الان دنیا بین دو قطب قرار گرفته است؛ یکی همین قطبی که می‌گویند به اصطلاح جامعه مدنی که در اصل جامعه مدنی هم نیست و دیگری قطب انبیاء و ایمان به عالم غیب و قرآن مجید و وحی. بسیاری در اروپا و آمریکا می‌گویند که باید تشکیلات مدنی باشد و برنامه‌هایی که انبیاء برای مردم معین کرده‌‌اند را قبول ندارند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: اینها الآن در مقابل هم قرار گرفته است و با اینکه الحمدلله در بین مسلمان‌ها عمل به برنامه‌های اسلامی و تعبد به آن فراوان است ولی متأسفانه بعضی چیزها، مثل ملاهی و مناهی و موسیقی زیاد شده است که حتی در قم هم متأسفانه مرکز تعلیم موسیقی است و در کل می‌توان گفت که سیر دنیا به طرف همان جامعه مدنی بدون اخلاق و معنویت است.

وی با بیان اینکه وظیفه مسلمانان در این اوضاع، ایستادگی در مقابل آنها و التزام به احکام الهی است، یادآورشد: نباید به گونه ای شود که معروف، منکر، و منکر معروف شود. تکلیف و وظیفه علما در این‌باره بسیار سنگین و مهمّ است. متأسفانه برخی از مبلغان و خطباء جمعه بسیاری از مطالب را نمی‌گویند. اگر همه در منبرها بگویند که مثلاً فلان کار درست نیست، نباید اهل معاصی را تشویق کرد و به آنها از بیت المال جایزه داد، و یا در شهر قم نباید این وضعیت باشد، کم کم این معصیت‌ها از بین می‌رود. به هر صورت جامعه روحانیت که خود را وابسته به آقا ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی می‌کند باید بداند که انتظارات ایشان از آنها زیاد است و باید این انتظارات را برآورده کنند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از رواج اختلاط زن و مرد، تصریح کرد: در همه جا حتی تلویزیون هم اینها را نشان می‌دهند. غیرت اسلامی و حیا کجا رفته است؟ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: مسلمان باید غیرت داشته باشد. زن‌ها را باید حفظ کرد و به اسم ورزش نباید آنها را به مراکزی که معرض فساد است آورد. اینها مهالک و محلّ سقوط است حتی کار به جایی رسیده که کسانی که این کارها را می‌کنند مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر در مقابل این منکرات چیزی نگوییم روز قیامت مسئوولیم و مؤاخذه می‌شویم که چرا نگفتی و ساکت شدی؟ همین که انسان بگوید که فلان چیز حرام است و گناه می‌باشد، ثواب زیادی دارد. این روزها مردم به وسیله نامه و تلفن با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند امید ما مراجع و روحانیت است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه وضع بد اخلاقی و بی‌عفتی و بدحجابی، مردم متدین را ناراحت کرده است، یادآورشد: گرانی و اقتصاد ناسالم مردم را آزار می‌دهد، مراجع به مسئولان تذکّر دهند؛ مردم ما انسان‌های شریف و وفادار به اسلام و آرمان‌های ارزشی انقلاب هستند، قدر این مردم را بدانید و برای رضای خداوند به داد آنها برسید.

این مرجع تقلید در پایان گفت: به هر حال امیدوارم خداوند متعال بر توفیقات همه بیفزاید و ما را به مسئولیت‌هایی که داریم و تقصیر و سکوت می‌کنیم مؤاخذه نکند. روحانی باید همیشه خیرخواه مردم باشد و ان شاء الله بتوانیم در این خدمت گزاری و منصبی که خود را نوکر امام زمان معرّفی کردیم به لوازم و آثارش عمل کنیم.

نظرات بینندگان
بنده خدا
|
Germany
|
۱۱:۳۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲۷
ای کاش همه مراجع راجع به عفت وحجاب به میدان میومدن تا مردم بار دیگر ثابت می کردن چگونه پای بزرگان دینشان ایستاده اند
ناشناس
|
Germany
موافق
محمد
|
Germany
خوب گفتي بنده خدا اخه جلوي ترويج فسادو گرفتن كار رئيس جمهور نيست كه ..........
علی ( از ایران )
|
Germany
کاش مراجع در مقابل بی عدالتی ها هم اینگونه می ایستادند
محسن
|
Germany
وقتی که دولت همراهی نمی کنه چه فایده داره؟
...........
|
Germany
اين همه بحث صيغه و صيغه بازي خودشون راه انداختن به اسم دين و اسلام....اين خودش فحشا نيست؟
ناشناس
|
Germany
پاسخ........
كي و كجا مراجع صيغه رو تبليغ و تشويق كردن؟ اين كه در شرايط اضطرار به جاي روابط بي قيد و بند رابطه‌اي شكل بگيره كه چارچوب داشته باشه و اگه بچه‌اي به وجود اومد سقط نشه بده؟ من خودم به هيچ وجه موافق صيغه نيستم، شما هم نشنيدي اين همه مراجع و ائمه جمعه در مورد مشكلات جوانان براي ازدواج دايم و بيكاري و بالا رفتن سن ازدواج به مسئولين اجرايي هشدار و تذكر ميدن؟
تهرانيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۲۵
۱۴
من كه نفهميدم موضوع اصلي چي بود و ايشان به چي معترض بود .ولي اين را ميدانم كه در قرن 21 نميشود زن را در 4 ديواري خانه حبس كرد و بهد با دها متر پارچه مشكي و روبنده انهم در يك ماشين شيشه دودي انهم بعد از غروب افتاب ببريم بيرون و از ماشين پياده نشده برگردونيم منزل بگيم زر ورقت اماده است بپر توش . من با حرفهاي مرجع عالي قدر موافقم ولي هر چه محدوديت و موانع در برابر زن موجب گريز زن خواهد شد و مردها هم بدتر از زنها .و اين رو هم خوب ميدونم زن نجيب اگر بخواهد نجيب بماند حتي شيطان هم نمي تواند ان را منحرف كند چه برسه به انسان مذكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش تاحالا گشنگی کشیدی عاشقی یادت بره گشنگی که می گم فقط شیکم نیستا چشمی که از گناه پر شد دلی که از ترس خدا خالی شد وقتی زشتی عمل بد از میون رفت میشه حکایت پسر نوح با بدان بنشست آره داشم صدات از جای گرم در میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما کجا زندگی میکنی؟ پشت کوه قاف کاف لام میم نون واو ......
ما که عمری با طلبه و متدین گشتیم این چیزها رو ندیدیم بعضیهاشون پوشیه دارن که خودشون به میل خودشون میزنن و بهش اعتقاد دارن- شما کجا دیدی؟
ضمنا خودتو خیلی عاقل ندون خدای قرن 1 خدای همه قرنهاست ولی تو فقط 70سال عمر داری-ادم دلش به حالت میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
يه منفي خيلي كمته. كاش ميشد يه چندصد تا منفي بهت بدم با اين بيانات فوق منطقيت!
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
جنابععالی عددی نیستی که نسبت به صحبتای یه مرجع نظر میدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب تهرانيان گرامي شما اين همه زن دانشجو و شاغل با حجاب رو نميبيني؟ خيلي‌هاشون چه با چادر و چه با روسري يا مقنعه خودشون حجاب رو انتخاب كردن و بهش پايبندن. اونهايي هم كه اعتقادي به حجاب ندارن و به خاطر قانون مجبورن رعايت كنن، بگو در چه زمينه‌اي بايد فعاليت كنن كه پوشش مناسب مانع فعاليت و ترقي و موفقيتشون شده؟
كدوم يكي از مراجع عظام گفتن كه زن رو يا بايد در خونه حبس كرد و يا با دهها متر پارچه مشكي و توي ماشين شيشه دودي بيرون برد؟ چرا چنين حرفهاي بي ارزش و بي منطقي رو به قانون حجاب نسبت ميدي و اونوقت كل فلسفه حجاب رو به سخره ميگيري؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اخری خیلی از جوابی که به جناب تهرانیان دادی خوشم اومد
دستت درد نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۲۸
۱۴
افکار منسوخ اعصار پیش در این دوران پاسخگو نخواهد بود، به فکر روش بهتری باشند حضرات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جون منسوخ شما متمدنین عصر جدید هستید که خیال می کنید کسی هستید به مولام علی هیچی نیستید امثال شما که به قواعد قانونمند اسلام میگید منسوخ انشالله در یوم الحشر شمارا در کنار امامان متمدنتان زیارت کنیم
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها منسوخه؟ منظورت اینه که بریم سراغ لختی که مردم عصر حجر داشتن تا باکلاس بشیم مثل تو؟ اونوقت دیگه منسوخ نیستیم مگه نه؟ یکم فکر کن اگه داری
همچین میگه این دوران انگار از خدا جلو زده-بچه جان خدا میگه بزودی قیامت میشه میدونی این یعنی چی؟ یعنی جوجو خیلی ریزی و من برات تا روز قیامت برنامه ریزی کردم حالا اگه خودت نمیفهمی علتش اینه که خیلی ریزی و نمیتونی جهان رو درک کنی
جوجو- فکر جوجه ای
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودت هم به حرفی که زدی معتقد نیستی وگر نه لااقل اسمتو مینوشتی نااااشناس متوهم!!!!!!!!!!!!
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
نرگس جان یعنی شما به خدا و قیامت معتقد نیستی دیگه!؟
از اول بگو
حالا فهمیدم چه جوری هستی
شما خودتو ناراحت نکن هر جور دوست داری باش عزیزممممممممممممم
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهرداد جواب من در برابر ناشناس اول بود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هر قانوني كه اثرات مخربش ثابت بشه، منسوخ ميشه. شما بفرما رعايت پوشش مناسب چه مضراتي براي جامعه داره كه از نظر شما منسوخ شده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناشی که ترقی را در برهنگی می بینی منسوخ افکار بیمار جنابعایست که از ذهن گندیده و بیمارت بدون تفکر به بیرون پرتاب می کنی
تفکر و تعقل چی اونم منسوخ شده!!!!!
برای ادمای مثل تو که با تعقل و تفکر مخالفید حتما که منسوخ شده
یعنی جنابعالی اثار برهنگی و ابایگریو در حامعه و خانواده نمیدونی!
لطفا به مدینه فاضله ات دنیای غرب یکم با دقت بیشتری نگاه کن هر چند که برق نور تقلبی چراغ نفتیشان که به جای خورشید معرفیش می کنند چشمانت را کور کرده و انتظار دیگری ازت نمیره
به به
|
Iran (Islamic Republic of)
بیشتر از همه نظرات مثبتی که به این کامنت داده شده نظرمو به خودش جلب کرد
پس ما هم خانمای داریم که اگه اب باشه شناگرای خوبین!!!!و استعداد عریان شدن و متمدن شدنو دارن
اورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۷
۲۳
... تهرانيان تو خودت را به نفهمي زده اي (كمي غيرت) كه تو و امثال تو نداريد .
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۲۹
۲
کاش مراجع در مورد اختلاسها و فساد مالی مسئولین و بانکداری به اصطلاح اسلامی هم نظر میدادند.هر چی در مورد بانوان است اینها نظر میدن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودشون سهامدارن لابد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اول خيلي خوشحالم كه فهميدم لال نيستي.
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
فریبا چرا بهت بر خورد نکنه خدایی نکرده تو هم جزء بی عفاف و حجابایی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فساد مالی جای خود، فساد اخلاقی هم جای خود!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
.... این که پیش گام مقابله با فساد اخلاقی(که خیلی بدتره)شدند موضوع کم اهمیتی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم من هم خوشحال هستم که با سطح ادب و تربیت خانوادگی شما آشنا شدم . به خانواده سلام برسون !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم فريبا هم مراجع و هم مقام معظم رهبري درباره ابعاد مختلف فساد اقتصادي هميشه هشدار دادن و رهنمودهاي لازم رو بيان كردن. هرجا به رهنمودهاشون عمل شده يا جلوي فساد گرفته شده يا اگه فسادي وجود داشته قاطعانه بهش رسيدگي شده. اما متاسفانه خيلي جاها به اين رهنمودها بيتفاوتي ميشه. آيا مسئولش مراجع تقليد هستن؟
ناشناس اول متاسفانه در بين كساني كه از موقعيتشون سوء استفاده هاي اقتصادي ميكنن روحاني نما هم وجود داره. اما دنيا دوستي و پول پرستي و علاقه به انباشتن ثروت حتي حلال، با زندگي مراجع عظام هيچ سنخيتي نداره. اينجا صحبت سر مراجع بزرگوار تقليد هست. پس اميدوارم شما از اين حرف نسنجيده و نابجا پشيمون بشي و خدا هم به خاطر اين تهمت و طعنه از شما بگذره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اول اتفاقا بيشتر خوشحالم كه شما تيكه انداختن و توهين رو نشانه سطح ادب و تربيت خانوادگي ميدوني. اما براي مثال خيلي فرق هست بين تربيت خانوادگي فردي كه جنايت ميكنه و خانواده‌اي كه اون فرد رو قصاص ميكنه اگرچه كار هردوشون كشتنه. شما تيكه انداختن رو شروع كردي نه من. به قول معروف زدي ضربتي، ضربتي نوش كن! حالا بماند كه كامنت من با شما دو تا فرق مهم ديگه هم داشت. اول اينكه حرف من شامل تهمت نبود. دوم اينكه خطاب به كسي بود كه حاضره و ميتونه جواب من رو بده. اما كامنت شما خطاب به جمعي از افراد غايب بود كه نميتونن از خودشون دفاع كنن. آدم نبايد به خودش اجازه بده كه حتي به فردي كه به فسق و فجور معروفه هم نسبت دروغ بده چه برسه به افرادي مثل مراجع تقليد.
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۴
فریبا دمت گرم ای ول...
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۳
... زمانی فکر کنم می کفتند فحشا و فقر رابطه مستقیم دارد الان آقایان حرفی جدیدی می زنند گرانی کار زنان بد حجاب است اصلاً نه؟!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
بی اعتنایی به دستور خداوند عذاب الهی رو به دنبال داره
اگه خانم ها فقط به اندازه گشت ارشاد از خدا میترسیندند الان اقتصاد و فرهنگ و اجتماع زیباتری داشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا تو تمام سوره های قرآن گفته بخشنده و مهربان است . پس میدانند میتوانند به لطف و بخشش خدا امید داشته باشند ولی از گشت ارشاد نمیتونن فرار کنند !
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
پس از این به بعد بریم گناه کنیم به امید بخشش خدا
شهید بهشتی میگه :بهشت را به بها دهند نه به بهانه
این به معنی ناامیدی از لطف خدانیست ولی
گناه زیاد توفیق توبه رو از انسان میگیره

اتفاقا از گشت ارشاد میشه فرار کرد ولی از حکومت خدا نمیشه فرار کرد
امیر ه
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید جان تو فکر خودت باش رفیق هیشکیو جز خودت تو قبرت نمیزارن.خدای تو خدای همه هست و هرکی حق داره خودش رابطشو با خداش تنظیم کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اول گرامي خدا در قبال توبه كنندگان بخشنده ست نه در برابر كساني كه نسبت به گناه اصرار ميورزن. آيا اينها اطمينان دارن كه توفيق و فرصتي براي توبه خواهند داشت؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
پس دین برای چیه
هیچ کس نمیتونه به قول تو رابطه با خدا رو طوری تنظیم کنه که با دین در تضاد باشه
دین دقیقا برای اینه که راه تنظیم کردن رو یاد بده
من شارح دین نیستم ولی اینی که دیگران کامنت میزارن از مبتدیات دین هم عاریه و هرکسی میتونه نقص گفتارشون رو دربیاره
مرد اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۵
۶
توصیه من این است که برای جلوگیری از فساد زنان ، به آنها اجازه خروج از منزل را ندهیم ، بیرون هم خواستند بروند فقط در صندوق عقب ( به استثنا ماشینهایی که شیشه هایشان سیاه باشد) . اگر رعایت نشد هر که را بیرون از منزل دیدیم بگیریم بکشیم ، خلاص ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه راه بهتر هم هست برای اینکه از دست این جنس لطیف که همیشه به نوعی انسان را به ورطه بی اخلاقی میکشاند بکنیم و این مشکل را برای همیشه حل کنیم ! اون هم اینه که با پیشرفتهای علم پزشکی دیگه اجازه تولد دختری داده نشه و نسلشون منقرض بشه . برای ادامه نسل هم مردها کافی هستند و بچه ها تو لوله آزمایش به عمل میان !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها از قدیم عادت به دختر چال کنی داشتن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا اگه قراره جنسیتی رو حذف کنیم چرا مردها رو حذف نکنیم که همه بدبختیهای این دنیا زیر سر اونهاست؟ بچه ها(دخترها) زو هم دیگه تو لوله به وجود نمیاریم! تازه بر اساس یه تحقیق علمی کروموزوم y خود به خود تا چند وقت دیگه از بین میره :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرد اسلامي يا شما همان تهرانيان هستي كه با اين نام كامنت گذاشته اي يا از كامنت بسيار زيبا و منطقي ايشون خيلي خوشت اومده كه به بيان ديگه‌اي تكرارش كردي.
ناشناس اول اين از كشفيات شماست كه جنس زن هميشه انسان را به ورطه بي اخلاقي ميكشاند. راه حلتان هم شبيه عصر جاهليتي بود كه اسلام افتخار مبارزه با آن را دارد. خيليها توي اين صفحه با لودگي به قانون حجاب تاختند اما من كه يك حرف منطقي در مخالفت با حجاب نديدم و نخواندم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا اینای که می گی کیان
اجداد حاهل و عربتو داری مثال میزنی دیگه
میرزاعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲
تو صیه میکنم برای خدا بگوئید وبرای خدا بنویسید
کاستر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
همه سر کارین تو این گرما تواین گرانی ونارضایتی خوابن برای کی داری رانندگی می کنی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز