۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

جمعیت پایتخت کاهش می یابد

علاوه بر انتقال كارمندان ازتهران دولت برنامه‌هاي مختلفي براي تمركززدايي دارد به طوري كه سعي دارد و با توجه بيشتر به مناطق كمتر توسعه يافته، مهاجرت معكوس را دنبال كند.
کد خبر : ۶۶۹۳۳
به گزارش صراط به نقل از ايسنا، معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني جمهوري با اشاره به انتقال ۲۰ هزار كارمند از تهران، گفت:‌ در صورت اجراي كامل طرح تمركرزدايي از تهران از مهاجرت به پايتخت جلوگيري شد و جمعيت آن كاهش مي‌يابد.

عبدالعلي تاجي با اشاره به اين‌كه ساماندهي نيروهاي شركتي بنا به قانون در حال انجام است، اظهار كرد: كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي ايراداتي را وارد كرده بود كه ما توضيحاتي را به آن‌ها ارائه كرديم.

وي در ادامه با بيان اين‌كه انتقال از تهران كاهش جمعيت آن، تمركزدايي و ساماندهي نيروهاي انساني از برنامه‌هايي است كه به تصويب رييس جمهوري رسيده است، تصريح كرد: ناگزيريم كه اين بحث را با قوت و جديت ادامه دهيم اما به طور طبيعي فراز و فرودهايي در اين راستا وجود خواهد داشت.

معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با اشاره به اينكه دولت در زمينه ساماندهي نيروي انساني و كاهش جمعيت تهران مصمم است، گفت:‌ در اين راستا توجه به مناطق كمتر توسعه يافته پيگيري مي‌شود.

وي با اشاره به تقاضاي ۲۰ هزار كارمند براي انتقال از تهران خاطرنشان كرد: بخش اعظمي از اين كارمندان تسهيلات را دريافت كرده‌اند و فقط تعداد كامي با مشكلاتي روبرو شدند كه درحال پيگيري است اما به ميزان تقاضا براي انتقال از كارمندان ظرفيت ارائه تسهيلات وجود دارد.

تاجي با بيان اين‌كه بخش‌هاي مختلف كشور و نظام بايد كمك كنند تا كاري كه دولت شروع كرده به سرانجام برسد، اضافه كرد: علاوه بر انتقال كارمندان ازتهران دولت برنامه‌هاي مختلفي براي تمركززدايي دارد به طوري كه سعي دارد و با توجه بيشتر به مناطق كمتر توسعه يافته، مهاجرت معكوس را دنبال كند.

معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با بيان اين‌كه مهاجرت‌هاي صورت گرفته به كلانشهرها مشكلات بسياري را براي آن‌ها به وجود آورده است، خاطرنشان ركد: تمركززدايي از پايتخت زمان‌بر بوده و در طول يك يا دو برنامه پنج ساله انجام مي‌شود.

اين مقام مسوول در پايان با اشاره به اين‌كه برنامه‌هاي ديگري نيز در اين راستا داريم، گفت: تفويض اختيار دستگاه‌هاي دولتي در استان‌ها يكي از اين برنامه‌ها است.