۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

بازنشستگان در انتظار افزايش حقوق

طی رایزنی‌هایی که با مسئولان تامین اجتماعی داشتیم، مقرر شد طی خرداد و تیر ماه میزان افزایش حقوق مستمری بگیران مشخص شود.
کد خبر : ۶۶۹۵۱
به گزارش صراط به نقل از ایسنا، عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم امسال حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تا 20 درصد افزایش یابد.

جواد اکبری با تاکید بر اینکه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی باید بر مبنای نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین شود، اظهار كرد: در سال‌های گذشته افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بین شش تا 10 درصد بود که هیچ همخوانی با قانون و نرخ تورم نداشت.

وی ادامه داد: طی رایزنی‌هایی که با مسئولان تامین اجتماعی داشتیم، مقرر شد طی خرداد و تیر ماه میزان افزایش حقوق مستمری بگیران مشخص شود.

اکبری در ادامه یکسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری را از ديگر مطالبات این قشر عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه سالهاست این موضوع پیگیری می‌شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

اين عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اکثر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ماهانه کمتر از 400 هزار تومان درآمد دارند و این میزان دریافتی، آنها را برای گذران زندگی با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

وی تمدید کارت منزلت، افزایش بودجه سفرهای سیاحتی و زیارتی و دریافت کمک‌های دولتی برای افزايش سقف تعهدات بیمه‌های تکمیلی را نیز از دیگر خواسته‌های این قشر عنوان کرد که از سوی کانون دنبال می‌شود.

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به اين كه اکثر بازنشستگان بدليل كهولت سن در معرض آسیب و بیماری قرار دارند، نیاز آنها به بیمه‌های تکمیلی و تسهیلات درمانی بیشتر و لازم است، دولت بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی آنها را متقبل شود.

وی همچنین خواستار تحویل "خانه مهر" به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه شد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۳
۰
در سال گذشته (90) میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری هم تنها 6% بود که این میزان دردی از دردهای این قشر دوا نمی کرد.