۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

احمدی مقدم:امنیتدرمرزها ارتقاء می‌یابد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرزهای شرقی کشور مستعد ناامنی است، گفت: ناجا تلاش می کند امنیت در مرزها را تثبیت کرده و ارتقاء دهد.
کد خبر : ۶۶۹۵۵

به گزارش صراط به نقل از مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم صبح پنجشنبه در جمع مرزبانان هنگ مرزی نهبندان، درخصوص جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان، اظهارداشت: امام خمینی(ره) مکتب امام علی(ع) را احیا و انقلابی را تاسیس و هدایت کرد، که امروز چشمان دنیا را به خود جلب کرده و دشمنان زانو زدند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون گام های دشمنان به عقب رفته و صحنه به ضرر آنها در حال تغییر است، گفت: راه جهاد و انقلاب به طور مستمر ادامه دارد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه از کربلا تا امروز جهاد توقف نداشته است، افزود: صحنه ها در حال تغییر است و دشمن هر روز با رنگ و جلوه ای جدید وارد عرصه جنگ می شود.

فرمانده کل ناجا توطئه، تحریم ها، فشارهای اقتصادی و تهاجم فرهنگی را از جمله تاکتیک های متنوع دشمنان برعلیه ایران برشمرد و بیان کرد: امروز جهاد در گردنه حساسی است و پیچیدگی بیشتری دارد زیرا دشمنان از تمام ابزارها برای انزاوی کشور استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه سرویس های جاسوسی، تحریم ها و حملات، کشت و تولید مواد مخدر و تهاجم فرهنگی و روانی را برای مایوس کردن مردم از انقلاب انجام می دهند، گفت: مردم ایران همواره هوشیار بوده و امروز جبهه ایمان با بصیرت ایستادگی می کند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه امروز وظیفه کارکنان نیروی انتظامی حساس تر و سخت تر شده است، بیان کرد: جبهه جنگ امروز نظامی نیست و بلکه در عرصه های مختلف امنیتی و از جمله تولید مواد در کنار مرزهای کشورمان، تقویت نیروهای تروریستی و نا موفق جلوه دادن انقلاب ایران است.

خراسان جنوبی از امن ترین استانهای کشور است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی انتظامی سهم مهمی در امنیت کشور دارد، گفت: خراسان جنوبی علیرغم هم مرزی با ناامن ترین کشور منطقه و فشارها از بیشترین امنیت در جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده، که این مهم با مجاهدت کارکنان ناجا به ارمغان آمده است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه امروز چشمان بیدار نیروهای مرزبانی موجب آسایش مردم شده است، تصریح کرد: مرزبانان دژهای مستحکم ساکن در مرزهای کشور هستند.

فرمانده کل ناجا با اشاره به نقش بی بدیل مردم در ایجاد و پایداری امنیت، تصریح کرد: نباید نقش مردم در پایداری امنیت نادیده گرفته شود.

سردار احمدی مقدم با تاکید براینکه نیروی انتظامی سازمانی مردمی است، افزود: پشتیبانی از مردم سرمایه ای بزرگ برای ناجا است.

وی با بیان اینکه انقلاب بدون روحانیت مفهوم ندارد، افزود: اگر انقلاب قرار است به سمت هدف برود و از همه گرداب ها عبور کند صاحبان کشتی ولایت و صاحبان علم دینی باید در تمام صحنه ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به وجود 463 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان، عنوان کرد: به گفته قاطع فرماندهان این استان هیچ تردد ناامنی در مرزهای خراسان جنوبی وجود ندارد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه ورود مواد مخدر به سمت جنوب و دریای عمان تغییر یافته است، گفت: با حمایت دولت و مجلس در تامین اعتبارات شاهد امنیت قابل قبولی در مرزهای کشورهستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات در سال جاری طرح انسداد مرز در سیستان و بلوچستان به اتمام برسد، تا شاهد امنیتی بیشتر در مرزهای شرقی کشور باشیم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: ناجا تلاش می کند تا امنیت را در مرزهای کشور ارتقاء و تثبیت کند، که در این زمینه باید روی بازوان خود حساب کنیم زیرا دشمنان هرگز برای ما هیچ اقدام مثبتی به جز ایجاد مشکلات انجام نمی دهند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان یادآور شد: ناجا امکانات خوبی در حمایت از کارکنان و  تجهیزات از مرزها و مرزبانان فراهم کرده است.