۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

زمان باج‌دهی تمام شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم هر آنچه برای ما دیکته می‌شود در استان اجرا شود، نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.
کد خبر : ۶۶۹۷۲
به گزارش صراط به نقل از فارس، نادر قاضی‌پور ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی استان محروم بوده و براساس همین محرومیت‌ها است که حتی یک متر بزرگراه در این استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر مسئولان استان در زمینه راهسازی افزود: عدم تخصیص اعتبار برای پروژه‌های راهسازی استان سبب شده تا به اوراق مشارکت روی آوریم و این به دور از عدالت است.

وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر مسئولان کشور نسبت به استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر اعتبارها بر حسب لیاقت، شجاعت، کفایت، وسعت استان و جمعیت تخصیص یابد استان آذربایجان غربی دارای تمام این شاخصه‌ها است.

قاضی‌پور با تاکید بر شفاف‌سازی مسئولان در این زمینه گفت: عدم تخصیص اعتبار برای پروژه‌های استان موردی است که نمایندگان مجلس شهرهای مختلف استان نسبت به آن اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دارای اعتبارات قابل توجهی است، تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بخشی از اعتبارات به استان تعلق گیرد تا شاهد اجرای عملیات در بخش راه استان باشیم.

قاضی‌پور خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم هر آنچه تهران در زمینه واگذاری پروژه‌های بخش راه و شهرسازی برای ما دیکته می‌کند در استان اجرا شود بلکه در این زمینه در استانداری و با حضور مسئولان استانی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زمان باج‌دهی تمام شده است، افزود: نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم‌گیری کنند.

قاضی‌پور با بیان اینکه احداث تونل در این استان ضروری است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه احداث تونل در این استان ضروری است.

وی افزود: با احداث اتوبان و تونل تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش چشمگیری خواهد داشت.

قاضی‌پور اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی نباید اعتبارات تخصیصی با مرکز کشور یکسان در نظر گرفته شود.