۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

تظاهرات در عربستان برای آزادی زندانیان

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و اقدامات دولت در زندانی کردن افراد بی گناه را محکوم کردند.
کد خبر : ۶۶۹۷۶
به گزارش صراط به نقل از فارس، مردم در پایتخت عربستان با برگزاری تظاهراتی خواستار آزادی بیش از 30 هزار زندانی سیاسی در این کشور شدند.

مردم در عربستان این بار در ریاض علیه حکومت ال سعود تظاهرات کردند و اقدامات سرکوب گرانه این رژیم را محکوم کردند.
 
تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و اقدامات دولت در زندانی کردن افراد بی گناه را محکوم کردند.
 
فعالان سیاسی عربستانی اعلام کرده‌اند که دستگاه امنیتی آل سعود بیش از 30 هزار نفر را زندانی کرده است.
 
این تظاهرات در شرایطی برگزار شده که مردم در شرق عربستان از یکسال قبل اعتراضات گسترده‌ای را علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل سعود آغاز کرده‌اند.
 
تظاهرات مردمی در عربستان علیه آل سعود
 
سازمان‌های دیده بان حقوق بشر نیز اقدامات دولت عربستان در سرکوب فعالان سیاسی را محکوم کرده و تاکید دارد، زندانیان سیاسی از شرایط غیر انسانی در عربستان برخوردار هستند.
 
حکومت عربستان با نظام سیاسی پادشاهی مطلقه است و در آن هیچ گونه فعالیت دموکراتیکی تعریف نشده و تمام مناصب بین شاهزاده های خانواده آل سعود تقسیم شده است.
 
سازمان‌های بین المللی بارها در مورد وضعیت عقب مانده حکومت سیاسی در عربستان و عدم مشارکت مردم هشدار داده‌اند ولی دولت ریاض بی توجه به این هشدارها بوده است.