۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶

اسرائیل‌عذرخواهی‌نکند،روابط‌عادی‌نمیشود

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که تا این درخواست ها تحقق نیابد روابط دو طرف بهبود نخواهد یافت و وی نیز هرگز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ملاقات و گفتگو نمی کند.
کد خبر : ۶۶۹۷۹
به گزارش صراط به نقل از فارس، نخست وزیر ترکیه در پاسخ به رسانه های صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که اسرائیل به دلیل شبیخون به کشتی مرمره آبی از ترکیه عذرخواهی نکند، روابط دوجانبه به حالت عادی باز نمی گردد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در حاشیه ضیافت شامی که به افتخار شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصاد در استانبول ترتیب داده بود به سوالات خبرنگاران رسانه های اسرائیلی پاسخ گفت.

اردوغان در مورد عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی ضمن یادآوری حمله ددمنشانه کماندوهای ارتش صهیونیستی به کشتی مرمره آبی و کشتار فعالان صلح ترکیه ای بار دیگر سه درخواست آنکارا از تل آویو شامل عذرخواهی اسرائیل از ترکیه، پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه و لغو محاصره غزه را مطرح ساخت و گفت ترکیه از این سه شرط هرگز عقب نشینی نمی کند.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که تا این درخواست ها تحقق نیابد روابط دو طرف بهبود نخواهد یافت و وی نیز هرگز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ملاقات و گفتگو نمی کند.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود تاثیر منفی تیرگی روابط با اسرائیل بر روی اقتصاد ترکیه را نیز رد کرد. اردوغان در پاسخ به خبرنگار روزنامه معاریو در مورد کاهش توریست اسرائیلی در ترکیه نیز گفت که کمبود آنان را احساس نکرده اند، کما اینکه تنها در سال گذشته ۳۱ میلیون توریست از ترکیه دیدن کرده اند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
آره روابظشون مثل قبل متقابلا عادی نیست. الان اسرائیل ord میده ترکیه با سر می دووه.
يه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
چقدر اردوغان عوامفريبه ، عمل کردن به دستورات و منافع اسرائيليها آنقدر در اين ايام واضح است که احتياج به تحليل هم نداره ، اونوقت دم از عذر خواهي مي زنه ، خودشو اسلامشناس و سياستمدار مي دونه اگر ترکها واقعا هشيار باشند در انتخابات بعدي عوضش مي کنن اگر هم که ... باشن چوب ... مي خورند (هر کس با ظلم همراهي کند به ظلم همان کس گرفتار مي آيد به نقل به مفهوم از کلام معصوم )
محمد جديدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
عوام فريبي اردوغان حدي ندارد از زمان قبل از حمله به كشتي تا الان يك روز هم لوله هاي اب شيرين تركيه بروي اسرائيل بسته نشده هنوزهم بسياري از زلزله زدگان تركيه در كمپهائي كه اسرائيل براشون ساخته اسكان دارند از ان گذشته سياستهاي اسرائيل توسط اردوغان در منطقه بخصوص در مورد سوريه مو به مو اجرا ميشود. حال اگر روابط عادي بشود چه ميشود