۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

اعتراف آمریکا به دروغ پردازی علیه سوریه

نماینده کنگره آمریکا با اشاره به اینکه دولت واشنگتن از جنایات ضد بشری در سوریه برای توجیه جنگ با این کشور استفاده می کند، گفت که آمریکا برای توجیه جنگ با سوریه به دروغ متوسل شده و برای این جنگ عجله دارد.
کد خبر : ۶۷۰۱۷
فارس: "ران پاول" فرماندار سابق ایالت "تگزاس" و یکی از قانونگذاران کنگره آمریکا در مقاله ای که از وی در وب سایت "خانه شفاف سازی اطلاعات" منتشر شده است، با اشاره به اینکه دولت واشنگتن برای جنگ با سوریه عجله دارد، اعلام کرد که آمریکا در حال سرمایه گذاری روی واقعه قتل عام های اخیر غیرنظامیان سوری در روستای "الحوله" این کشور برای توجیه جنگ علیه دمشق است.

فرماندار سابق تگزاس در ادامه این مقاله از دولت آمریکا به دلیل شتابزدگی جهت متهم کردن دولت سوریه به قتل عام حوله قبل از انجام تحقیقات کامل درباره این حادثه انتقاد و اعلام کرده است که شواهد موجود نشان می دهد که شورشیان مسلح با گزارش های رسیده مبنی بر ارتباط آنها با گروه تروریستی "القاعده" در پشت پرده بمب گذاری ها و حملات اخیری هستند که در بخش های مختلف سوریه عملی می شوند.

پاول در ادامه این مقاله گفته است: با وجود خطرات بسیار بالایی که وجود دارد،‌ منطقی است که منتظر انجام تحقیقات کامل درباره حوادث سوریه باشیم مگر اینکه رسیدن به حقیقت درباره این حوادث از تحریک احساسات حامی حمله آمریکا به سوریه اهمیت کمتری داشته باشد.

فرماندار سابق تگزاس گفت: همانطور که از دولتی که سیاست اعلام شده آن در قبال سوریه تغییر نظام این کشور است انتظار می رفت، واکنش آمریکا (به جنایات ضد بشری اخیر در روستای حوله سوریه) صرفا سرزنش دولت دمشق به خاطر بروز این تراژدی، اخراج دیپلمات های سوری از واشنگتن و اعلام حمله احتمالی آمریکا به سوریه حتی بدون تائید سازمان ملل بود.

این قانونگذار آمریکایی در ادامه انتقادهای خود از سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن در برابر سوریه اعلام کرد که دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه چنان عجله ای دارد که ظاهرا فراموش کرده است که برای آغاز جنگ باید از قانون اساسی پیروی کند و بدنبال اعلان جنگ از سوی کنگره آمریکا باشد.

پاول در این رابطه به اظهارات هفته گذشته ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره سوریه اشاره کرده که وی گفته بود: من فکر می کنم که گزینه نظامی باید در نظر گرفته شود و من فکر می کنم که تصمیم گیری درباره اینکه چه زمانی وارد جنگ با سوریه شویم به کنگره و نه به ژنرال های آمریکایی بستگی دارد.

فرماندار سابق تگزاس در ادامه مقاله خود به مواردی از مداخله های نظامی پیشین آمریکا در کشورهای مختلف اشاره و با این استدلال که برای تردید داشتن به ادعاهای دولت آمریکا که در گزارش های رسانه های جریان اصلی این کشور نیز تقویت می شوند، علت کافی وجود دارد، نوشته است: اخیرا چند بار از دروغ ها و اغراق ها برای تحت فشار قرار دادن استفاده از زور در کشورهای خارجی استفاده شده است؟

پاول در ادامه به مقاله خود از جنگ ناتو در لیبی و همچنین تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی و حتی بمباران های صورت گرفته در زمان ریاست "بیل کلینتون" رئیس جمهوری اسبق آمریکا علیه یوگسلاوی در حدود ۱۲ سال پیش به عنوان موارد آشکار متوسل شدن واشنگتن به دروغ و اتهامات بی اساس برای توجیه سیاست مداخله جویانه خود یاد کرده است.

فرماندار سابق تگزاس همچنین واشنگتن را در قبال سوریه به توسل به دروغ هایی مشابه به منظور توجیه جنگ مورد نظر خود علیه دمشق متهم کرده و افزوده است که آمریکا با استفاده از تسهیل انتقال تسلیحات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و تامین کمک های نیمه مخفیانه به شورشیان سوری،‌ در حال استفاده از مدل لیبی در سوریه است.

پاول در انتهای مقاله خود نوشته است: یک جنگ غیرضروری که با دروغ و حساب سازی به راه می افتد، پایان خوبی نخواهد داشت؛ ما برای جنگ با سوریه عجله داریم؛ زمان آن رسیده است که پا روی ترمز بگذاریم (دست از عجله برداریم).