۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴

بالاخره حجاب محدودیت هست یا نه؟

کمی تامل کنید ببینید که همیشه محدودیت بد است؟… این گونه اگر باشد، تمام قوانین اجتماعی بد است. چراغ قرمز بد است. ایستادن در صف بد است. سرعت گیر بد است. کار کردن هم بد است و ازدواج لابد از همه بدتر است!
کد خبر : ۶۷۰۲۳
نویسنده وبلاگ اندیشه در آخرین پست خود نوشت:
یک راه حمله کردن به یک موضوع، بد دفاع کردن است. تقریبا هر جا که بحث حجاب مطرح می‌شود، در دفاع از آن مطرح می‌شود که حجاب محدودیت نیست. به نظر بنده این یک دروغ است! تصور کنید در گرمای تابستان با مقنعه و چادر بخواهید فعالیت کنید؛ اگر این محدودیت نیست پس چیست؟ محدودیت یعنی چیزی که آزادی انسان را محدود کند. این نوع پوشش لااقل در شرایط مذکور چیز مطلوبی به نظر نمی رسد و به نوعی محدود کننده است.

اما
آیا هر چیزی که محدودیت ایجاد می کند بد است؟

کمی تامل کنید ببینید که همیشه محدودیت بد است؟… این گونه اگر باشد، تمام قوانین اجتماعی بد است. چراغ قرمز بد است. ایستادن در صف بد است. سرعت گیر بد است. کار کردن هم بد است و ازدواج لابد از همه بدتر است!

حالا بیاییم سراغ احکام الهی؛ البته برای مسلمانان

لطفا یک حکم الهی پیدا کنید که محدودیت نباشد. از نماز صبح شروع کنیم، به عنوان یک غیر مسلمان اگر نگاه کنیم، مردم آزارترین حکم همین نماز صبح است. بهترین زمان خواب را باید از جا برخیزیم و لحظاتی خم و راست شویم (از دید غیر مسلمان). از آن بدتر نماز شب است!همین طور است روزه و جهاد و حج و زکات. لذا عبادت یعنی محدودیت، که اگر این طور نبود همه عابد بودند. لاابالی گری و تن پروری که زحمتی ندارد.

حجاب هم از همین محدودیتهاست. محدودیتی خاص زن. همان طور که محدودیتهایی خاص مردان داریم. جهاد حکم مردانه ای است که بر زنها واجب نیست. امرار معاش خانواده بر مرد واجب است. و حتی نوعی حجاب هم بر مرد لازم است!

حجاب محدودیت است، اما محدودیتی که مصونیت می‌آورد، محبت پروردگار می‌آورد و عبادتی است که زنهای مسلمان هم‌زمان با فعالیتهای دیگرشان می‌توانند انجام دهند. حجاب تظاهرات مخصوص خانمهاست.
نظرات بینندگان
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۱۹
۲۲
اصل حجاب برای حضور زن در خارج از خانه است
اگر اسلام زن را فقط برای خانه میخواست که دیگر حجاب معنی نداشت
حجاب تنظیم کننده روابط است در کمین گاه شیطان
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام مجید جان
عزیز من تو خواهرت یا مادرت جلوی برادر شوهرشون بدون چادر می ایستند؟ تو وقتی دوستت به خانه شما میاد خواهر و مادرت حجابشان را حفظ نمی کنند؟ وقتی مهمانی می روید چطور؟ آیا حضرت زهرا چون بیرون کار می کردند حجاب داشتند؟
البته اینها را گفتم که اگر منظورت این باشد که خدا اگر حجاب گذاشته واسه این است که خانمها بیرون کار کنند اگر منظورت این نبوده من عذر میخوام
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محمود جون
من از باب این که ایا برای حضور در جامعه حجاب محدودیت است یا خیر توضیح دادم
حضرت صدیقه کبری خطبه فدک رو در مسجد ایراد فرمودند نه در خانه
منظور من حضور در اجتماع است نه فقط کار کردن
منظورم اینی نبوده که شما تصور داشتی
عذر خواهی شما رو هم قبول میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محمود تو درست می گی ما تو رختخوابم حجاب داریم .
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام مجید جان از اینکه عذرخواهی من را پذیرفتی متشکرم ولی حضرت فاطمه در محدود دفعاتی که بیرون رفتند هم ایشان در آن خطبه فدکیه چندین خانم دور ایشان بودند تا بدن ایشان دیده نشه و در روز ازدواج ایشان با حضرت علی پیامبر به دخترشان فرمودند که شما کارهای داخل خانه را انجام بده و علی کارهای بیرون از خانه را. اینها را برای این گفتم که دیگران ببینند که یک زن در اسلام چگونه باید باشد و گر نه من خودتو مجید جون خیلی دوستت دارم در ضمن آیت الله بهجت (ره) در میان سخنانشان می فرمودند که زن تا مجبور نشده نباید از خانه بیرون برود اگر ما انسانها راه درست را می خواهیم پیش بگیریم باید به فرمایش این بزرگان عمل کنیم نه چیز دیگر
مجید جون دوستت دارم
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
افراطی 1400 سال پیش نون دونه ای 140 تومن نبود!
اگه الان زن نره بیرون و کارنکنه تو چطور میخوای تنهایی چرخ زندگی رو بچرخونی!؟
اول فکرکن بعد نظربده!!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام نورا
هر زمانی به نسبت همان زمان قیمتها در زندگی تاثیر داشته الان به زمان ما قیمتها آزار دهنده است و زمان حضرت علی و پیامبر هم قیمتها به همان صورت در زندگیهایشان تاثیر در زندگیشان می گذاشته در ضمن در مواقع سخت است که انسانها مورد آزمایش قرار می گیرند اگر مخارج زندگی آزار دهنده است باید تلاش را بیشتر کرد و دستورات اسلام را همان طور که خواستند انجام دهیم الان اگر همسرت بیمار باشه و رو به موت باشه و تو پول نداشته باشی باید دزدی کنی یا توکلت را به خدا بیشتر کنی؟ راه حلش مطمئنا دزدی نیست حتی اگر همسرت از دنیا برود
باتشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب آقاي محمود من مقلد حضرت آيت الله العظمي بهجت(ره) هستم. به عنوان يك خانم دانشجو و شاغل هر روز وقت زيادي رو در بيرون از منزل ميگذرونم. البته هيچ اجباري در تحصيل يا كار ندارم. تا به حال به اين مسئله و فتوايي كه شما گفتيد برنخورده بودم. الآن هم جستجو كردم متاسفانه پيدا نكردم. شما آدرس فتواي حضرت آقا رو در رساله يا استفتائاتشان بفرماييد چون دوست ندارم كار حرامي مرتكب شوم.
اين مسئله كه خانمهاي ديگري در كنار حضرت زهرا راه ميرفتند هم خيلي جالب بود. يعني براي ديگر خانمها ارزشي قايل نبودند و فقط مهم بود كه خودشان ديده نشوند. به خاطر تحريف تاريخ كه خيلي ممنونم. اميدوارم فتوا را تحريف نكرده باشيد.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام علیکم خانم ناشناس
ما متاسفانه همه چیز را باید برایمان لقمه لقمه کنند تا راحت بخوریم هیچ وقت خودمان دنبالشان نمی رویم یک کم زحمت بکش و تحقیق بکن بعدا می فهمی که آیا تاریخ را تحریف کردم یا خیر
در ضمن خانم گرامی شما اگر دانشجو هستید و شاغلید من نگفتم حرام است ایشان در بین سخنرانیهایشان می فرمودند که بهتر است خانمها تا مجبور نشدند از خانه بیرون نروند حال لطفا این را بدانید که اگر نظری را دیدید لطفا اینگونه نقد نکنید یک کم تحقیق کنید متوجه می شوید در ضمن حضرت زهرا سلام الله علیها تا مجبور نمی شدند از خانه بیرون نمی رفتند و آن روزی که خطبه را هم خواندند پارچه ای در مسجد کشیده شد و ایشان پشت آن پارچه سخنرانی کردند یعنی کسی که نامحرم باشد ایشان را نمی دید
در ضمن اگر سایت اجازه بدهد من یک سایت معرفی خواهم کرد شما پاسخ سوالات تاریخیتان را از این سایت جویا شوید
باتشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
و عليكم السلام آقاي محمود
من چرا بايد تحقيق كنم؟ اصلا تحقيق در مورد چيزي كه وجود نداره مگه به نتيجه ميرسه؟ شما كه همچين ادعاي جالبي داريد بايد بتونيد اون رو ثابت كنيد. شما ميگيد حضرت زهرا(س) در مسجد در پشت پارچه ايستاده بودند و نامحرم ايشان را نميديد. مثلا چشم بسته غيب گفته‌ايد؟! خب معلومه كه زن و مرد در مسجد مختلط نبوده‌اند و بينشون پرده بوده و حضرت زهرا(س) هم در قسمت زنانه خطبه خوانده‌اند، پس مردان ايشون رو نمي‌ديدن و فقط خطبه رو مي‌شنيدن. اينكه در زمان رفتن براي خطبه خواندن و يا زمان ازدواج، زنان بني هاشم و برخي همسران پيامبر ايشون رو همراهي ميكردند هم مسئله‌اي نيست كه نياز به بحث و جدل داشته باشه. حرف من در مورد تحريف در صحبت شما، مربوط به اين برداشت جالبتون بود كه گفتيد: خانم‌ها دور ايشون رو گرفته بودند كه ايشون ديده نشه! البته در كامنت قبلي هم حرفم رو واضح زدم. شما ترجيح داديد به جاي جواب صريح به حرف من، خودتون رو به اون راه بزنيد. يعني از نظر شما همسران و ناموس پيامبر شاني نداشته اند كه اگر در كنار حضرت زهرا(س) راه مي‌رفتن ديدن اونها مهم نباشه؟ يا اينكه پيامبر عده‌اي از زنان مسلمان رو بدون شان و عفت ميدونستن و اونها رو هميشه مامور راه رفتن در كنار ناموسشون كرده بودن؟

در مورد فرمايش حضرت آيت الله العظمي بهجت(ره) هم كه كاملا حرفتون تناقض داره. شما در كامنت قبلي گفتيد فرمودن: زن تا مجبور نشده "نبايد" از خانه بيرون برود. به نظر ميرسه اهل استفاده از رساله نيستيد و معني فتوا رو نميدونيد. توضيحات ابتداي هر رساله رو اگه بخونيد، ميبينيد كه معني جمله مذكور اين ميشه: رفتن زن به بيرون از خانه بدون اجبار حرام است! بعد در كامنت بعديتون گفتيد من نگفتم حرام است. گفتم ايشون فرمودن "بهتر" است...

براي چي هرمسئله‌اي كه مطابق ميل و فكر خودتونه به دين و خدا و قرآن و ائمه و مراجع تقليد نسبت ميديد؟؟؟؟؟ شيوه شما هم تقريبا شبيه همون كسيه كه به نام آقا الياس كامنت گذاشته و عقايد و افكارش رو به حضرت علي(ع) نسبت داده. گند زديد به اعتقادات مردم. اگه يه ذره انسانيت داريد دست از سر اين دين زبون بسته برداريد و افكارتون رو از قول خودتون بيان كنيد.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام واقعا برای شما خانم ناشناس متاسفم چه لزومی دارد که من بخواهم مطلبی را از خودم بگویم ببین شما الان در صحبتهایی معمولی خودت امکان داره این قضایا یعنی کلمات را روی اصول به کار نبری و خیلی عامیانه حرف بزنی تا راحت تر دیگران متوجه بشوند حالا من هم عامیانه حرف زدم درست است باید در رساله به همان معناست ولی آیا من گفتم که در رساله بوده؟ خیر من در گفته های اولم گفتم در میان سخنانشان این را فرمودند در ضمن حضرت زهرا را در میان مردم اینطور رایج است که در بین آقایان ایشان خطبه را خواندند در حالی که من گفتم در پشت پرده خوانده شده و من هم نگفتم در راه مسجد همسران پیامبر دور ایشان ایستادند تا ایشان دیده نشود خانمهای مختلف بودند و آن زمان هم خوب حضرت زهرا طرفدار و مرید زیاد داشتند خیلیها از ایشان خوششان می آمد که امکان داشت ایمانشان آنقدر قوی هم نباشد ولی از پاکدامنی ایشان باخبر بودند و می دانستند که ایشان دوست نداشتند بدنشان را کسی ببیند در ضمن خانم گرامی من که با کسی بحثی ندارم چرا آنقدر سر یک موضوع واضح من و شما باید بحث کنیم از اینکه قابل دانستید و نظر دادید ممنونم
خدانگهدار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عليك سلام آقاي محمود. اتفاقا من هم واقعا واسه خودم متاسفم!!(اميدوارم دليلش رو بتونيد حدس بزنيد!) اگر موضوع واضح بود با شما هيچ بحثي نداشتم. اما تحريف كلامي و دوپهلو حرف زدن شماست كه من رو مجبور به جواب دادن ميكنه. شما اگه خواستي درد دل كني يا خواستي حرف‌هاي بقال سركوچه‌تون رو واسه ما كه نميشناسيمش نقل قول كني شايد تغيير واژه‌ها و عاميانه حرف زدن مهم نباشه. اما وقتي داري حرفي رو به فردي نسبت ميدي كه عده‌اي از مردم بايد و نبايد زندگيشون رو براساس حرف اون فرد تنظيم ميكنن، دقت نقل قول خيلي اهميت پيدا ميكنه. من نگفتم كه شما گفتي در رساله بوده. اما امكان نداره يك مرجع تقليد در رساله‌اش حرفي رو بزنه كه در سخنرانيهاش اون رو نقض كنه.

من ميگم شما تاريخ رو تحريف ميكني بهت برميخوره و سايت به من معرفي ميكني كه برم تحقيقات مستند انجام بدم تا صحت حرف شما معلوم بشه، اما اون وقت خودت از موضعت عقب نشيني ميكني و ميگي در بين مردم اينطور رايج است! سخنراني حضرت زهرا(س) براي زنان و مردان مسجد انجام شد و قبل از رفتنشون هم اطلاع‌رساني شده بود به طوري كه كمتر كسي در مدينه از شنيدن خطبه ايشون محروم شد. حتي بعد از رفتنشون از مسجد هم عمده مردم، مسجد رو ترك نكردن چون خليفه وقت بلافاصله در جهت از بين بردن تاثير خطبه ايشان اقدام به سخنراني كرد و ام سلمه از ميان زنان حاضر در مسجد به مخالفت با سخنان خليفه برخاست و نتيجه اين مخالفت هم قطع مقرريش از بيت‌المال بود.

بازهم سوالم رو تكرار ميكنم و نميدونم چرا شما هر بار خودتون رو به اون راه ميزنيد؟! شخصيت‌هاي جديد هم كه خلق و وارد تاريخ ميكنيد!! منظورتون از زناني كه ايمانشون اونقدر قوي نبوده ولي از حضرت زهرا(س) خوششون ميومده كيا هستن؟؟؟ چه ديني داشتن؟ از كدوم قبيله بودن؟ پوششون چه‌طور بوده؟ رابطه حضرت با اونها و رابطه اونها با حضرت چطور بوده؟ چه مواقعي در كنار حضرت حاضر ميشدن؟ پس ايشان كلي هم به خاطر داشتن اين مريدان سست ايمان خوشحال بودن، وگرنه ديگه نميتونستن از خونه خارج بشن!!!

در مورد تغيير كلمات حتي با كلمات به ظاهر مترادف يا كم و و زياد كردن يك كلمه بي اهميت از تاريخ و روايات و احاديث و فتاوا و حتي نقل قولها، توصيه‌هاي زيادي دارم كه بكنم اما تا همين جاش هم متاسفانه كامنتم خيلي طولاني شده. براي نمونه اگه مفاتيح حاج شيخ عباس قمي رو داريد مطلب مربوط به مداخله نااهلان به كتب احاديث و اخبار رو بخونيد.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام
آیا حرفی که من زدم نشان از این بود آیت الله بهجت حرفشان با رساله ایشان در تضاد است؟
چرا بیخودی حرف در دهان من می گذاری؟ شما از این مراجعی هستند که معروفند و عارف بزرگی هستند یک نمونه مثال بیاور که همسرشان بیرون از خانه کار می کند؟ آیا اینکه این بزرگان همسرانشان در خانه هستند و هیچ کدامشان همسرشان در بیرون از خانه کار نمی کنند دلیل بر درستی این کار نیست؟
حالا حتما آیت الله بهجت باید حرفی را که در یک سخنرانی می زنند باید در رساله خودشان آورده باشند؟ اگر می گویند که زنها تا وقتی که مجبور نیستند نباید بیرون بروند باید در رساله خودشان این مطلب را ذکر کرده باشند؟
در مورد تاریخ هم هر چی گفتی برایت متاسفم چون واقعا نشان داد هیچ اطلاعاتی نداری الان شما شاید از یک مرجع تقلید خوشت بیاید آیا اعتقاداتت مثل ایشان می باشد؟
مطمئنا از آن مرجع پایین تر هستی ولی اگر ببینیش اگر دختر فهمیده و باخدایی باشی می روی تا عبای آن را ببوسی برای احترام به ایمانش، دلیل ندارد که من وقتی می گویم کسانی که اطرافش هستند عقایدشان شاید خیلی قوی نباشد باید از قبیله دیگر یا از دین دیگری باشد من واسه وقت خودم متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عليك سلام
من تو دهن شما حرف نذاشتم. اسنادش موجوده اگه با دقت و انصاف به كامنتهاي من و خودتون نگاه كنين. شما تو كامنت قبلي خودتون(ساعت 13:42) حرف قبليشو(ساعت 04:01) رو اصلاح كرديد و گفتيد گفتن "بهتر است..." اما باز دوباره اينجا تكرار ميكنيد كه گفتن تا وقتي مجبور نيستن "نبايد" بروند. وقتي ميخوايد يه حرفي تو دهن يكي بذاريد اول تكليفتون رو با خودتون مشخص كنيد كه تابلو نشه!

اينكه همسران مراجع در بيرون از خونه كار نميكنن نشان دهنده اينه كه كار كردن زن بيرون از خونه درست نيست؟!!! برادر من نشان دهنده اينه كه خود اون همسران مايل به كار بيرون از خونه نيستن. شما بانوان مجتهده كه در حوزه‌هاي علميه كار ميكنن سراغ نداري؟ از نظر شما كارشون درست نيست؟؟؟ آيا اگه شوهران اين بانوان رو به عنوان مرجع تقليد معرفي كنن مانع ادامه كار همسرانشون خواهند شد؟!

من خدا رو شكر توفيق داشتم كه يك بار مرجع تقليدم رو زيارت كنم اما عباشون رو نبوسيدم چون نميدونستم نشانه فهميدگي و با خداييه. ممنون كه روشنم كرديد كه من و امثال من آدم هاي باخدايي نيستيم! بيزحمت خدا رو هم در جريان اين ملاك ها و معيارهاي نابتون قرار بديد!!

در مورد همراهان حضرت زهرا(س) هم آخرش شما از اين كوچه علي چپ بيرون نيومديد كه نيومديد! ديگه تقصير من نيست كه. ولي مطلبي رو كه در كامنت قبل معرفي كردم بخونيد. شايد رو تون تاثير بذاره و ديگه همچين اظهار نظرهايي نكنيد. شما اگه واسه وقتتون ارزش قايل بوديد وقتتون رو با اظهار نظرهاي بي پايه و اساس تلف نميكردين.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام خانم ناشناس اونجا در 13:42 این تو ضیح را دادم که منظور ایشان این نیست که یعنی حرام است ایشان منظورشان این بود که بهتر است ولی در سخنرانی ایشان آنقدر دقیق نیست که کلمات را خیلی قانونمند به کار ببرد عامیانه آن این است که بهتر است یک خانم تا زمانی که مجبور نشده از خانه بیرون نرود حال در آنجا باید را به کار برده رساله که نمی نوشته که حتما در باید و بهتر است دقت کند در ضمن یک خانم مجتهده در حوزه درس می دهد این حرف شما صحیح است ولی در جایی درس می دهد که همه ارتباطش با خانمهاست و اگر حوزه رفته باشی هیچ کس آنجا را به عنوان کار نمی بیند آنها زکات علمشان را می دهند و به فکر حقوق سر ماهشان نیستند البته آقایان فرق می کنند آنها یک زندگی را اداره می کنند تا حدی به جز زکات به فکر حقوق هم هستند البته همه خانمها را نمی گویم که به فکر حقوق نیستند چون مثل روحانیون که مردهای بد هم در آنها پیدا میشه در خانمها هم کم نیستند من با ایمانهایشان را می گویم در ضمن در سایت ولیعصر برو خیلی اطلاعات تاریخیت زیاد میشه و اینگونه حرفهای عجیب غریب نمی زنی
من خودم یک طلبه بودم و پای سخنرانی بزرگان زیاد بودم حرف الکی نمی زنم مطمئن باشید ترسی هم ندارم که اگر اشتباه گفتم معذرت خواهی کنم
موفق باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عليك سلام.
ببين برادر من، بعد از اين همه بحث ميخوام خلاصه كنم كه به طور كلي منظورم اين بود كه شما مثلا ميتوني بگي با توجه به نظر مراجع در مورد اختلاط زن و مرد و يا سيره معصومين و ... "من(يعني شما) نظرم اينه كه بهتره خانم تا مجبور نشده خارج از خونه كار نكنه يا حتي از خونه خارج نشه يا..." اينجا نظر شما به عنوان يك فرد و برداشتتون از اين مسايل محترمه. و اگه كسي مشكلي با نظر شما داشته باشه همسر و دخترتونه نه من يا امثال من. اما شما به جاي بيان نظر شخصي نظرت رو در قالب يك سري حرف‌ها و اطلاعات تاريخي غير مستند بيان كردي. شما كه طلبه‌اي بهتر از من بايد بدوني كه حتي كوچكترين و جزئي ترين تغييرات و برداشتهاي شخصي در مورد آيات، تاريخ اسلام، احاديث، تفسيرها، سخنان مراجع و بزرگان، تا چه اندازه ميتونه براي دين و افكار عمومي مخرب باشه. متاسفانه بيشترين آسيبها به تفكر ديني عامه مردم، از همين ناحيه وارد شده و نه از جانب كساني كه علنا با اين مسايل مخالفت يا اونها رو انكار ميكنن. يعني آميخته شدن حق به باطل. دشمنان زيرك هم از همين در وارد ميشن. اينكه من در مورد همچين مسايلي اينقدر حساسيت نشون ميدم به خاطر اينه كه دوست ندارم كسي از برادران و خواهران مخلص و مومنم نا آگاهانه توي زمين دشمن بازي كنن و يا باعث بشن نوجوانان و جوانان ناآگاه ذهنيت بد يا نادرستي نسبت به دين پيدا كنن.

در مورد بانوان مجتهده گرامي هم من نگفتم براي آقايان تدريس ميكنن و يا براي پول كار ميكنن. نميدونم چطور اين اين سوء تفاهم رو ايجاد كرديد. منظور من از كار كردن ايشان رفتن به بيرون از منزل بدون اجبار بود. و جوابي براي اينكه شما در كامنت قبليت گفتي اينكه همسران مراجع كار نميكنن نشان دهنده درستي اين مطلبه كه زن نبايد بيرون از خونه كار كنه. شما مرغتون يك پا داره. حرفهاي خودتون رو كه اعتراف هم كرديد از بين اونچه كه در ميان عامه رايجه برداشت كرديد، اطلاعات ديني و علمي و تاريخ اسلام مستند، ميدونيد اما حرف‌هاي دقيق و مستند من رو عجيب غريب ميدونيد. براي من مهم نيست. مهم اينه كه وظيفه‌ام رو در قبال شما انجام دادم. و البته اين آخرين كامنت من خواهد بود چون اگه قرار بود تاثيري روي مواضع شما داشته باشه تا همين جا داشت. اميدوارم در خلوت خودتون منصفانه به حرفهاي من فكر كنيد.
موفق باشيد. يا حق.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسمه تعالی
سلام علیکم خانم ناشناس
من از شما ممنونم در ضمن شما می توانستی بهتر از اینها مطالب را بگویی نه اینکه از اول شمشیر را از رو ببندی همین طوری که الان گفتی اول می گفتی در ضمن من همه مطالب خودم را باز هم تایید می کنم چون حرفهایم ایرادی نداشت من هیچ چیزی را تحریف نکردم شما می توانی همه مطالبی که درباره حضرت زهرا گفتم را در سایت ولیعصر(عج) که زیر نظر آیت الله حسینی قزوینی و آیت الله خزعلی می باشد ببینید در ضمن خیلی از مواردی که در سایت ولیعصر هست به طور خلاصه تر در سایت آیت الله مکارم شیرازی وجود دارد پس من سایتی که مورد اطمینان هست را معرفی کردم امیدوارم شما خواهر گرامی در زندگی موفق باشی ولی از این به بعد حرف اصلیت را همان اول بزن که انقدر بد و بیراه بین خودت و مخاطبت گفته نشود
متشکرم از حُسن نیتت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۰
... و در ضمن مي توان در صنعت نساجي براي تهيه پارچه براي پوشش هاي راحت تر تلاش كرد.
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۹
یعنی زیر آفتاب 40 درجه با چادر مشکی و ..
با لباس چند لایه کنار ساخل..
چندین لایه لباس زیر نور آفتاب وقتی خانم دوران ... را طی میکنه..
زن کالا نیست.
زن هم انسان است و نیاز به آزادی و نیاز به تنفس در هوای آزاد داره..
محدودیت اختیاری مد نظر هست نه محدودیت اجباری.
محدودیتی که با تحقیق انتخاب بشه خوبه نه اینکه جبر حکم بر این داشته باشه..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو جوش چي رو ميزني؟؟! ما كه خانم هستيم مشكلي با حجاب نداريم. اون خانم‌هايي هم كه مشكل دارن ما نديديم با چادر مشكي حتي توي زمستون بيان بيرون چه برسه به هواي 40 درجه. توي زمستون هم هد ميزنن تو پيشانيشون اما شالشون رو طوري عقب ميدن كه بالاخره موهاشون پيدا باشه. دستكش دست ميكنن اما آستينشون طوريه كه بالاخره دستشون پيدا باشه. لباس‌هاي فوق العاده نازك و چسبون و بدن نما هم كه ديگه نگو. شما تا حالا كنار دريا نرفتي كه ميگي با لباس‌هاي چند لايه كنار ساحل؟ قيافه‌ها و تيپ‌هاي عجق وجق رو نديدي؟ نديدي با همون مانتوي نازك چسبون و بدون روسري ميرن تو آب و وقتي در ميان اگه لخت باشن بهتره تا اون لباسي كه اون جوري به تنشون چسبيده. يا نكنه حسرت به دل ديدنشون به صورت لخت مادرزاد موندي؟
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر بنده حسرت دیدن داشتم الان در این سایت افراطی نظر نمی دادم و بحث نظری کنم.
احترام خودتون و قالب چادریها رو نگه دارین.
ممنون.

عرض بنده این هست که باید پوشش اختیاری باشه نه اجباری
چند در صد جامعه چادری هستند؟
چند درصد این قالب حجاب رو دارند؟
اگر شما میگید که لخت باشند بهتره ، پس چرا موافق پوشش اختیاری نیستید؟
تناقض داره حرفاتون.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یعنی توی ایران هنوزاز این مردهای دلسوز و جنتلمن مثل یونس هم هست؟یا دارم خواب میبینم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من نميدونم كجاي حرفام گفتم كه موافق پوشش اختياري نيستم؟!!!!! دقيقا بگو كجاي حرفم تناقض داره؟ اما من ميگم كجاي حرف شما تناقض داره:
شما به اسم دفاع از حقوق زن داري به چادر و حجاب حمله ميكني. حرف من اينه كه اونهايي كه موافق حجاب نيستن و اجبارا كمي رعايت ميكنن، نه توي هواي 40 درجه چادر ميپوشن و نه كنار ساحل لباس‌هاي چند لايه تنشون ميكنن. حتي توي همين وضعيت اجباري هم اونها آزادن كه لباسي متناسب با فصل داشته باشن. من كه نميدونم اين زنهايي كه شما واسشون جوش ميزني سيستم تنفسيشون چه جوريه كه با پوشوندن دست و پا و سينه‌شون حق تنفس در هواي آزاد ازشون سلب ميشه!
شما ميگي اگه با تحقيق انتخاب بشه خوبه. نياز به تحقيق نيست. اينقدر كتاب و مقاله درباره حجاب هست كه كسي براي دونستن فلسفه حجاب نيازي نداره سختي تحقيق و پژوهش رو متحمل بشه. حتي توي كتب دبيرستان هم درباره علل اين موضوع بحث شده. كساني كه مخالف هستن از سر ناآگاهي نيست. از سر هوي و هوس و بي قيد و بنديه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آره نورا خانم، مردای بی غیرت که دلشون میخواست زنان شون رو به دیگران عرضه کنند از قدیم بوده و متاسفانه هنوز هم پیدا می شوند!!
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من به عنوان یه دختر با چادر احساس امنیت میکنم! تو نمیخواد واسه منِ دختر جوش بزنی! آفتاب 40 درجه رو ترجیح میدم به خیلی چیزای دیگه. منِ دختر میتونم از خودم دفاع کنم نیازی ندارم تو واسه من موضع بگیری در برابر چیزی که به داشتنش افتخار میکنم
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
در مورد حجاب اجباری هم یه بحث گسترده ایه که اینجا جاش نیست. در این حد میتونم بگم که حجاب تا حد زیادی باعث باعث مصونیت کلیت جامعه از خطر فساد میشه... فساد نا امنی میاره... واسه همه نه واسه دختر، واسه پسر واسه خانواده. درصدی از فساد اخلاقی جامعه هم که به خاطر رفتار های شخصیه. قبول نداری که حجاب فسادو کاهش میده؟ این که حجاب اجباریه به خاطر اینه که درسته حجاب یه چیز شخصیه و به عقاید مربوط میشه ولی حجاب هر فرد توی جامعه و نظم اخلاقی خانواده ها و جامعه و خیلی چیزای دیگه تاثیر فوق العاده ای داره و واقعا نمیشه این ارتباط و انکار کرد! میتونی مقایسه کنی فساد اخلاقی رو تو کشورایی مثه ایتالیا با ایران! فک کن 1 درصد قابل مقایسه باشه اصلا! ببخشید طولانی شد بازم خیلی خلاصه توضیح دادم. امیدوارم بهش فکر کنید :)
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
و اما در مورد حجاب اجباری
شما تا حالا عکس هایی توی اروپا دیدی که یه خیابون تمامش یه شکله (مثلا معماری قرون وسطایی داره یا همه برجند)
این تصویر که همه یک شکلند یا معماری یکسان دارند زیباست
دقیقا عکس ایران که هر ساختمان یه معماری خارجی داره ادم دلش میگیره از این بی نظمی
توی اروپاهرکی از این خیابانها رد بشه به علت زیبایی و همخوانی ساختمانها لذت میبره
حالا من پاشم برم یه خونه توی اون منطقه بگیرم و بخوام بکوبم برج بزنم پول پارو کنم
مقامات مسول این اجازه رو به من نمیدن
میگم که مگه ازادی نیست
میگن ازادی ولی چون زیبایی این جا رو خراب میکنی نمیتونی
تو فقط میتونی نمای داخلی رو دست کاری کن نمای خارجی باید با اطرافش هم خوانی داشته باشه
من از این که در اونجا ازادی نیست شاکی میشم و میگم قانون باید تغییر کنه قانون قدیمیه قرون وسطاییه حالا این ساختمون ها چی هستند که من برجمو نسازم مگه دستور خداست که سفت ایستادید
ولی
برای اینه که کشور های غربی زیباند
چون درساختمان سازی عین ازادی محدودند
حالا بحث اصلی خودمون
از نظر اسلامی روح مهمتر از جسمه
و بیماری روحی منشا بیماری جسمی هم هست (علم این رو ثابت کرده)
ما نمیتونیم بگیم در جامعه پوشش بدون قانون باشه(هیچ توجهی به حجاب که فرمان خداست نشه) ولی روح افراد جامعه سالم باشه
حال همینه کسانی که زلف پریشون میکنند مثل من هستند که بخوام برم اونجا و یخوام برج بزنم
و هی داد بزنم بگم اینجا ازادی نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا خانم ما نيازي به دلسوزي اقايون نداريم. اقايون اگه راست ميگن اون حقوقي كه قانون و دين براي زن تعيين كرده‌ رعايت كنن نميخواد بيشتر از خدا برامون دل بسوزونن.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زن انسانه و با ساختمون و برج فرق داره مجید دلبندم!!!
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
همیشه مجبور نیستی بدترین برداشت رو از یه حرف داشته باشی
جامعه وقتی زیباست که در عین ازادی پوشش از یک قانون کلی تبعیت کنند
هر چی میخوان بپوشند ولی اصل کلی حفظ شئون دینی رو رعایت کنند
این سخته؟
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب یا بد عرض بنده نیست.
عرض بنده این است که جامعه داره میره به سمت سکولار شدن و بابت این هست که توجیه و تفسیر های شما و من و دیگران رو برای مقوله ی حجاب دیگه قانع کننده نمیدونه.
کسانی که دین رو تفسیر می کنند در بسیاری از موارد دین رو رعایت نمی کنند.

همین شمایی که میگید قوانین مربوط به زن رو آقایون رعایت کنند ، اگر همسرتون 2 تا زن دیگر اختیار کند ، مزه ی قانون مداری در چارچوب اسلام رو حتما مزه خواهید کرد.
بعضی از قوانین تابع زمان و مکان خاصی هستند.
اگر ارجا به احادیث می دهید باید جواب داد که احادیث جعلی بسیارند ؛ و نقش عقل شما بابت هر موضوعی چه می شود؟
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر بحث نظری - عقلی کردن اسمش بی غیرتی هست ، افتخار می کنم به این موضوع تا با طالبانیسم و تحجر مخالفت خود را اعلام کرده باشم.

ممنون از نورای عزیز که در این قحط العقل ، دو نفر پیدا میشن که احساسی بحث نمی کنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا يونس شما چطور به اين نتيجه جالب رسيديد كه جامعه دارد سكولار ميشود؟
قانون اسلام هم اگر واقعا اجرا ميشد صد البته مزه شيرين قانونمداري در چهارچوب اسلام رو در كاممون احساس مي‌كرديم.
متاسفانه شما آقايون از قانون اسلام در مورد حقوق زن و شوهر فقط تعدد زوجاتش رو بلدين. آيا كساني كه متدين نيستن به همسرانشون خيانت نميكنن و مشكل زن‌ها قانون اسلامه؟ امروزه در جامعه چه چيزي ديده ميشه؟ خانواده دختر بايد براي تهيه جهيزيه متحمل هزينه‌هاي كمرشكن بشن و تا مدتها زير بار قرض برن. مهريه‌اي مجازي در نظر گرفته ميشه كه كي داده و كي گرفته؟ اگر روزي هم به اجرا گذاشته بشه يك دهم اقساطش هم در طول عمر زن نقد نميشه. مردان باغيرت! به همسرشون اجازه تحصيل يا كار نميدن و انجام تمامي كارهاي خونه و امور مربوط به فرزند و مهمون داري رو ازشون انتظار دارن. مردان متمدن و روشنفكر! به زنشون اجازه ميدن كه كار بكنه و حقوقش رو در خونه اونها خرج بكنه و به امور خانه داري و فرزند داري هم البته برسه. دستشون درد نكنه! و هر وقت هم كه از زن دلزده بشن وضعيتي به وجود ميارن كه زن بگه مهرم حلال جونم آزاد. بچه‌ها رو هم اگه از آب و گل دراومده باشن نگه ميدارن و ميندازن زير دست نامادري و اگه ببينن بچه ها مزاحم زندگي جديدشون خواهند بود اول زن رو سر حضانت كلي دق ميدن و بعد هم با كلي منت خودشون رو از شر بچه ها خلاص ميكنند و مسئوليت رو به دوش زن ميندازن. اونهايي هم كه به فكر يك زندگي جديد نيستن با خيانت زندگي رو براي زنشون جهنم ميكنند و...

اما در قانون اسلام وظيفه تهيه مسكن و تمامي وسايل و اسباب زندگي به عهده مرد هست. مهريه رو تمام و كامل در همون لحظه جاري شدن عقد بايد بده. زن وظيفه كار درخونه رو نداره و مرد بايد خدمتكار بگيره. زن شرعا وظيفه نگهداري از بچه ها رو نداره (هرچند عاطفه مادري مانع ميشه) و در صورت خواستن زن مرد بايد براي بچه‌ها دايه و پرستار بگيره. مرد موظف به دادن تمام مخارج زن هست و حتي اگر زن شاغل باشه يا بدون انجام كار ممر درآمدي داشته باشه مرد نميتونه چشمداشتي به درآمد و اموال زن داشته باشه. حق نداره زن رو در وضعيت عسر و اجبار قرار بده. موظف به رعايت هر شرط ضمن عقد كه از طرف زن لحاظ شده هست (مثل حق تحصيل، اشتغال، سكونت در مكاني خاص، طلاق و حضانت و..) و كسي كه تمامي اين امور رو انجام بده ديگه نميتونه به فكر گرفتن زن دوم بيفته و اگر هم تمكن مالي براي اينكار رو داشته باشه موظف به رعايت عدالت همه جانبه بين همسرانش هست. و اگه نتونه عدالت رو رعايت كنه از اين كار منع شده. و البته اين جزء بايدها نيست. يعني دين ميگه مرد "بايد" تمام مهريه رو موقع عقد بده اما نميگه بايد چند تا زن بگيره! و زني هم كه ضمن عقد شرط بكنه كه در ازاي بذل بخشي از مهريه‌اش مرد حق نداره هيچ زن ديگه‌اي بگيره، اگر مرد در زمان عقد اين شرط رو بپذيره بعد از اون ديگه شرعا نميتونه ازدواج ديگري بكنه.
پس اين‌هايي كه گفتم ميشه معني اون حقوقي كه دين براي زن قائل شده.
البته گذشته از لحاظ كردن چنين شروطي كه بيشتر جنبه احتياط و محكم كاري داره اگر زن با چشم باز و شناخت كافي و منطقي همسرش رو انتخاب بكنه زندگي براساس قانون و ضوابط پيش نميره و براساس عشق و تفاهم خواهد بود. مردان حقيقتا مومن (نه مدعي ايمان و ديانت) به اين حقوق زن احترام ميگذارن. خوشحالم كه هم پدرم و هم برخي از مردان فاميل اينگونه هستن (البته مادرم از برخي از حقوق و شروطش گذشت كرده، منتها با كمال ميل و در فضاي گرم و عاطفي خونه و نه به اجبار يا براي جلوگيري از هم پاشيده شدن زندگي) اميدوارم در آينده من هم چنين شريكي در زندگي داشته باشم!
پلاک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا مجید:
این نظر قبلا یه کاربره دیگه نوشته بود اینجا محل نظر شخصی دادن نه از اینو اون تقلید کردن.شما ها با این حرفاتون دل امام زمان رو میشسکنید.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پلاک عزیز اسم اون کسی که این مطلب رو گذاشته بود هم مجید بوده
چون خودم گذاشتم کپی کردم
اقا الیاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱۴
اقا مجید یکم خوبه برید نهج البلاغه رو بخونید...نمیگم جدیث که بگید تحریف شده....امام علی میگن هیچ کی نباید زن رو ببینه یعنی زن دقیقا برای تو خونه درست شده....صراط نکنه میترسی حرفهای امام علی رو پخش کنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفرين. چه نتيجه خوبي گرفتي" يعني زن دقيقا براي توي خونه درست شده"!!!!!!!
اولا درست آدرس بده. كجاي نهج البلاغه نوشته؟ دوم اينكه اگه فرموده باشن كسي نبايد زن رو ببينه به معناي همون حجاب هست نه نگه‌داشتن زن توي خونه.
وگرنه پس چه طوري به حضرت زهرا(س) اجازه دادن چندين بار در مسجد و ملا عام سخنراني كنن و خطبه بخونن؟ يا بر سر راه بنشينن و در ملاء عام گريه كنن؟ يا خونه به خونه براي يادآوري بيعت غدير خم به همه مهاجرين و انصار سر بزنن؟ چرا اين نتيجه گيري جنابعالي رو امام حسين(ع) نتونستن از فرمايش پدرشون استخراج كنن؟ اصلا امام حسين(ع) كه هيچ، يقينا پيامبر(ص) هم به اندازه شما به فلسفه خلقت و احكام اسلام آشنا نبوده!
خدايا پناه بر تو از اين مدعيان مسلموني...
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
الیاس - طالبان
پیوندتان مبارک!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بخدا طالبان شرف داره به بعضی از این بی دین های بی غیرت و غرب زده!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس-طالبان
پیوندتان مبارک!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه ناشناس جان. اتفاقا برعكس! چون ديدن نتايج هوسبازي و بي اخلاقي ممكنه آدم رو به سمت دين و اخلاق متمايل كنه اما طالبان و افرادي مثل اين آقا الياس كه دين و احاديث رو تحريف ميكنن هر ناآگاهي رو از دين و ديانت منزجر ميكنن.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۷
۰
در لزوم داشتن حجاب برای مرد و زن که تردیدی نیست، آنچه موجبات اختلاف را فراهم آورده برداشتها و قرائتهای مختلف از شکل حجاب است، آنچه که شکل نامطلوب به حجاب داده اجباری شدن آن توسط حکومت با یک شکل مشخص است، همانطوری که همه به یاد داریم اوایل انقلاب هیچکس صحبت از اجباری بودن حجاب نکرد، گاهی زمزمه ای میشد اما بزرگانی چون مرحوم آیت الله طالقانی و ... آنرا رد می کردند، بعد از گذشت مدتی ناگهان با تغییر رویکرد حجاب اجباری شد و کار به اینجایی که هستیم کشید. اجباری کردن حجاب ( فارغ از درست یا غلط بودن آن ) زیر ساخت و بستر فرهنگی نیاز داشت که موجود نبود، از همان ایام بود که بدحجابی شکل گرفت و این پدیده که مخصوص ایران است رشد پیدا کرد. این حکم ( اجباری شدن حجاب ) بدون پشتوانه صریح دینی صادر شد و هنوز هم که هنوز است در بین اکثر بزرگان در مورد آن اختلاف است و از طرف دیگر قصور فقها و مجتهدین در مورد برزو رسانی احکام حجاب باعث شد که تعداد قابل توجهی از مردم بطور قلبی لزوم آن و شکل توصیه شده اش را نپذیرفته و صرفاً بدلیل بگیر و ببند ها خود را ملزم به اجرای آن بدانند.
محمود
|
UNITED STATES
بسمه تعالی
سلام ناشناس عزیز
مشکل اجباری بودن حجاب نیست که اوضاع این شده، مشکل رییس جمهوری بود که بعد از هاشمی آمد و دروازه مملکتمان را به روی دشمنان غربی ما گشود و فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ پیامبر اسلام کرد منظورم جناب خاتمی است که هم روحانیت را زیر سوال برد و هم پای کسانی مثل موسوی ها را به این فتنه باز کرد
باتشکر
مجید
|
UNITED STATES
داش محمود هزاران مثبت به اون دید دقیقت
از نظر من هم سیاهی لشکر این فتنه مرده در زمان خاتمی از تفکر دینی تهی شدند که اینگونه شدند قهرمان سایت های اسرائیلی
اگه یه روزی از جرم داماد لرستان بشه گذشت از جرم خاتمی نمیشه گذشت
سعید
|
UNITED STATES
آقا محمود و مجید ، عینک سیاست را از چشمتان بردارید تا همه چیز را با هم لجن مال نبینید ، احتمالاً حافظه شما قد نمیدهد اما بنده به خاطر دارم در سال 60 کمیته چی ها چه بگیر و ببندی سر حجاب داشتند ، سر کوتاه بودن مانتو ها و رنگ جوراب خانمها ، آستین کوتاه آقایان و حتی شلوار جینشان . آن موقع هم خاتمی بود ؟ آن موقع هم هاشمی بود ، برادر انصاف داشته باشید . پاترولهای کمیته در دهه 60 هم بودند و اکنون مدرن تر شده و نام گشت ارشاد گرفته اند . ناشناس بالایی بحثی را در مورد اجباری بودن مطرح کرده که بهتر است به آن پاسخ دهید .
هان په؟
|
UNITED STATES
هیج کشوری از تلفیق فرهنگی با کشورهای دیگه مصون نیست مساله هیچ ربطی به بحث حاشیه ای شما نداشت بر فرض هم که اینطور باشد فرهنگ ها با هم تلفیق میشوند تا فرهنگ بهتری پدیدار بشود اگر این موضوع حجاب اجباری مساله خوبی بود الان درصد مخالفان حجاب اجباری از موافقان بیشتر نبود
مجید
|
UNITED STATES
من در باره حجاب اختیاری یا اجباری بالاتوضیح دادم
کپی میکنم شما هم نظر خودتو بده
اما در مورد حجاب اجباری
شما تا حالا عکس هایی توی اروپا دیدی که یه خیابون تمامش یه شکله (مثلا معماری قرون وسطایی داره یا همه برجند)
این تصویر که همه یک شکلند یا معماری یکسان دارند زیباست
دقیقا عکس ایران که هر ساختمان یه معماری خارجی داره ادم دلش میگیره از این بی نظمی
توی اروپاهرکی از این خیابانها رد بشه به علت زیبایی و همخوانی ساختمانها لذت میبره
حالا من پاشم برم یه خونه توی اون منطقه بگیرم و بخوام بکوبم برج بزنم پول پارو کنم
مقامات مسول این اجازه رو به من نمیدن
میگم که مگه ازادی نیست
میگن ازادی ولی چون زیبایی این جا رو خراب میکنی نمیتونی
تو فقط میتونی نمای داخلی رو دست کاری کن نمای خارجی باید با اطرافش هم خوانی داشته باشه
من از این که در اونجا ازادی نیست شاکی میشم و میگم قانون باید تغییر کنه قانون قدیمیه قرون وسطاییه حالا این ساختمون ها چی هستند که من برجمو نسازم مگه دستور خداست که سفت ایستادید
ولی
برای اینه که کشور های غربی زیباند
چون درساختمان سازی در عین ازادی محدودند
حالا بحث اصلی خودمون
از نظر اسلامی روح مهمتر از جسمه
و بیماری روحی منشا بیماری جسمی هم هست (علم این رو ثابت کرده)
ما نمیتونیم بگیم در جامعه پوشش بدون قانون باشه(هیچ توجهی به حجاب که فرمان خداست نشه) ولی روح افراد جامعه سالم باشه
باید پوشش هم دارای قواعدی باشه تا روح دین در جامعه مشاهده بشه
جامعه وقتی زیباست که در عین ازادی پوشش از یک قانون کلی تبعیت کنند
هر چی میخوان بپوشند ولی اصل کلی حفظ شئون دینی رو رعایت کنند
این سخته؟
حال همینه کسانی که زلف پریشون میکنند مثل من هستند که بخوام برم اونجا و یخوام برج بزنم
و هی داد بزنم بگم اینجا ازادی نیست
هان په؟
|
UNITED STATES
مجید جان دوست عزیز زن خونه و آپارتمان نیست که این چینین با بی انصافی مقایسش میکنی در همون کشور های اروپایی که سنگش رو به سینه میزنی مگه کم انواع و اقسام نوع پوشش وجود داره ؟ هم با حجاب هست هم برقع پوش هست هم بی حجاب و لخت مادرزاد و همه در کنار هم مسالمت آمیز زندگی میکنند و به عقاید هم احترام میگذارند و اتفاقا تحسین من و شمارو به خاطر همین فرهنگ انعطاف پذیرشون برمی انگیزن پس این دلیل نمیشه که زن رو با ساختمان مقایسه کنی و بگی چون معماری ساختمان اروپا یکیه زن هم باید پوششش یکی باشه ان هم آن نوع پوشش که مد نظر شماست
ناشناس
|
UNITED STATES
این پدیده بد حجابی هم تو ایران شکل گرفته ها!!! آقا یا طرف با حجابه یا بی حجاب! بد حجاب و کم حجاب و شل حجاب و این حرفا چیه؟
یا رومی باشین یا زنگی!!!
حجاب هم معصونیته!! هیچ محدودیتی در کار نیست.
ناشناس
|
UNITED STATES
مجيد من و تو ديدگاهمون درباره حجاب يكيه. اما اين استدلالات خيلي رو اعصابم راه ميره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۵
اصلا بهتر بود زن حجاب سرخود خلق میشد که اینهمه بحث سرنگیره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نخير بهترين همين بوده كه زن فكر و شعور سرخود خلق بشه. حالا اگه خيلي ها وجدان و منطق و فكر و شعورشون رو به هوي و هوس ميفروشن بحث ديگه‌ايه!
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله آقای ناشناس زن باید محدود باشه تا هوی و هوس به شما راه پبدا نکنه پس نتیجه میگیریم شما از نعمت فکر و شعور سر خود محرومید که به دام هوس میافتید و زن رو محدود میکنید
مزدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۷
۳
نویسنده محترم داره میگه محدودیت و سختی حجاب برای مصونیتی است که در پی داره.اگه منظورش اینه که بی حجابی باعث ناامنی جامعه میشه، چرا آمار تجاوز در کشور علیرغم مجازات اعدام نسبت به سایر کشورهایی که محدودیتی برای پوشش ندارند بیشتره؟
به نظر من داشتن حجاب ربطی به مصونیت و یا پاکدامنی خانمها ندارد.به عنوان مثال زنان قشقائی و یا بختیاری از چارقد تور برای پوشش سر استفاده میکنند طوری که مو و سر و گردن کاملاً پیداست این نه مصونیت شون را به خطر میندازه و نه از پاکدامنی شون چیزی کم میکنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما اين آمار كشورها رو از چه منابعي بدست آوردي و مقايسه كردي و نتيجه گرفتي؟ ما رو هم درجريان آمارها و منابع و علل و مسايل جانبيش بذار. من پوشش ايلات رو ديدم. درسته بعضي از اقوامشون مدل خاصي براي پوشش سر دارن كه تمام مو رو نمي پوشونه اما طوري هم نيست كه صرفا تزييني باشه و كلا سرشون پيدا باشه و لباسهايي دارن كه تمام بدنشون رو ميپوشونه و چسبان هم نيست. از اون گذشته مگه الآن خيلي از كساني كه اعتقادي به قانون حجاب ندارن هم نيستن كه طوري شال و روسري ميبندن كه مو و سر و گردنشون پيداست؟ آستين هاي كوتاه و لباسهاي تنگ و چسبان و آرايش غليظ و تزيينات خيره كننده سر تا پا و... مهم اينه كه الآن اگه اين قانون برداشته بشه فقط مسئله سر و مو نيست. بلكه شما بگو چه حد و حدودي بايد جايگزينش بشه؟ هر حدي كه جايگزين بشه باز هم نشان از محدوديت و اجبار داره و اگر هيچ حدي هم نباشه خب شايد خيلي‌ها بخوان نيمه برهنه يا برخي كاملا برهنه بيرون بيان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من به عنوان يك زن محجبه حجاب رو عامل پاكدامني نميدونم بلكه نتيجه پاكدامني ميدونم.
مصونيت رواني يك جامعه هم بستگي به عوامل متفاوتي داره كه يكيش از بين بردن عوامل تحريك هوي و هوس هست و عوامل بسيار ديگري از جمله امكان ازدواج در سنين اوج نياز به ارضاي جنسي، عدم تحريك مجازي مثل فضاهاي محرك يا فيلمها و عكس‌هاي حرام، آموزش هاي صحيح درباره كنترل فكر و شهوت و... هم موثرهستند. و يكي از مسايل موثر در فضاي عاري از هوي و هوس همين حجاب هست و عوامل ديگري هم دارد از جمله رعايت عفاف؛ كه ممكن است كسي پوشش كامل داشته باشد اما همان پوشش به گونه‌ي خاصي جلب توجه كند و محرك باشد يا نوع رفتار و كلام و حتي آهنگ صدا هم ميتواند نشانه عدم عفاف و مغاير با حيا و وقار باشد.
پس پوشش مناسب زيرمجموعه كوچكي از تمامي عوامليست كه در امنيت رواني و اخلاقي جامعه نقش دارند و حتي اگر درست و كامل اجرا شود هم به تنهايي نميتواند بار عوامل ديگر را به دوش بكشد. اما در اين ميان نبايد به جاي پرداختن به عوامل ديگر، از اين يكي هم به طور كامل صرف نظر شود.
فاطی مانکن
|
FRANCE
|
۱۸:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۶
زن رو باید فقط تو گونی پیچید کسی نبینش غیر شوهرش
به این میگن عدل
دعوا داری بیا کمیته
مجید
|
FRANCE
یعنی شما از گونی کامنت میزاری؟
گونی نیازی همون چادر کفایت میکنه
ناشناس
|
FRANCE
عزيزم تعبير شما و توي گوني بودن نشان دهنده موانع اجتماعي براي زن هست. ميشه بگي پوشش مناسب و داشتن شال يا روسري چه موانعي بر سر راه شما براي رسيدن به موقعيت مناسب اجتماعي و پيشرفت و ترقي ايجاد كرده؟
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۶
من با حجاب اجباری م خا ل فم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باش تا اموراتت بگذره !!!
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس آبو بریز همونجات تا بوش بلند نشده
نمیتونی جوابشو بدی که فقط به همین کامنت پوچ بسنده میکنی این کامنتت یعنی نمیتونی به یه زن حق انتخاب بدی مشکلت اینه جهان سومی باید به امثال شماها بگن ولی متاسفانه مارو با هم قاطی میکنند و تر و خشکو با هم میسوزونند
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورای عزیز اینها با جمله ی مخالفم مشکل دارند ، چه یک نفر باشند چه صد نفر به رای اکثریت و دموکراسی هیچ اعتقادی ندارند.
مبارزه رو هنوز نفهمیدن که در حوزه ی نظری و عقلی باید پی بگیرند نه جبر و زور و گشت ارشاد.
طرح چندین ساله ی اینها هم نشان از این می دهد که با مقوله ی حجاب نتوانستند مقابله و به نتیجه برسند.
درود بر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آره یونس، اصلآ هیچ رای گیری ای در این سی و چهار سال انجام نشده و اگر هم شده، حضور مردم از ده درصد بالاتر نرفته! مگه نه؟!!!!!!!
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اوردن ادله برای بعضی افراد مثل اب تو هاون کوبیدن یا بدتر یاسین خوندن است
مخالفی ؟
قانون کشور اینگونه است
چون قانونه باید رعایت بشه
قانون قرار نیست به دلخواه ما باشه
اگه میتونی عوضش کن
اگه نمیتونی کشورهای دیگه با این موضوع زیاد مشکل ندارند میتونی بری اونجا ازاد باشی
نمیتونی چون با قانون مخالفت میکنی باید تاوانش رو بدی
و اما در باره کار فرهنگی
برای موتور سوارها فرهنگ سازی میکنند که کلاه ایمنی بزارند ولی موتور سواری که رعایت نکنه موتورشو پارکینگ متوقف میکنند
همین حالت برای حجاب است
فرهنگ سازی برای بعض افراد نتیجه میده
بعض دیگر افراد که به قانون جامعه دهن کجی میکنند گشت ارشاد لازمه
الان من اب تو هاون کوبیدم شایدم یاسین خوندم
طلبه سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منم همینطور
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا مجید دوست عزیز خیلی از قانون ها با همین بحث ها و و در بعضی مواقع مخالفت ها اصلاح شده اگر این بحث ها رو نکنیم پس به نتیجه نمیرسیم و در نتیجه دموکراسی اسلامی که مد نظر شماست رو باید با خود به گور ببریم جدای از این بحث اگر قبول کنید که قانون هر مملکتی اشکالاتی دارد خیلی از این بحث ها مسالمت آمیز به نتیجه میرسد و کار به مخالفت و بحث و جدل نمیکشد
حال شما آزادی اسمش رو آب تو هاون کوبیدن بزاری این نظر شماست این در مورد قانون و اما در مورد فرهنگ سازی خدمتتان عرض کنم که اگر به من میگویند کلاه ایمنی بزار پیش خودم میگم این قانون به نفع من وضع شده و برای حفظ ایمنی و جان خودم است ولی در مورد حجاب شاید زنی این فکر را با خودش بکند که این قانون فقط برای من محدودیت به وجود میاره و چه بسا حتا نفعی برای من نداشته باشه نمونشو نمیتونم مثال بزنم چون دوباره سانسور میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا جان كاش توضيح ميدادي چرا مخالفي؟ حجاب تا آلآن چه مشكلي برات ايجاد كرده و در چه زمينه‌اي مي‌خواستي فعاليت كني كه مانع موفقيتت شده؟
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس آخری الل حساب ورزشو داشته باشید تا بقیش بعدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هان په عزيز اولا ورزش خانمها در سطح عمومي در محيط پوشيده صورت ميگيره كه حجابي نيست. دوما در سطح حرفه‌اي و تيم‌هاي مسابقاتي ببين‌المللي هم خدا رو شكر توي بسياري از رشته‌هايي كه فكر ميكردن حجاب مانع موفقيته كسب رتبه‌هاي برتر و مدال‌هاي خوشرنگ توسط خانمهاي محجبه و ورزشكار ما نشون داد اينطور نيست تا جايي كه امسال برخي از تيمهاي كشور مالزي هم كه سالهاي گذشته بدون حجاب حضور داشتن با رعايت حجاب به ميدون اومدن.
یکی مثل تو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۶
۷
به به !!!   واقعاآدم این کامنت هاروکه میخونه احساس آرامش وسربلند ی میکنه...آفرین برخانمهای باحیاوباغیر ت ایرانی ...چقدرخوشحال شدم دیدم تواینترنت هم چنین بانوان باوقاری هست که ازحیثیت شرف وحجابشون اینقدرعلمی ومستندودندانشکندفاع میکنند.بیشترازخودخبر ,نظرات آن خواندنی وآموزنده است .تابحال ازحجاب فقط آقاان نظرمیدادند آنهم بیشترنفی حجاب بودتا تاییدآن ولی حالا حجاب طرفداران خودش راپیداکرده وخانمهاکه عامل آن هستندوارد میدان شده اندواز حقو ق خودفاع میکننداین یک حرکت روبه جلووارزشمنداست این میتونه برای یونس ونوراو...درس عبرت وچراغ راه باشه البته اگه بهشون برنخوره....
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۸
۴
این چه حرفیه؟ یعنی خانوما باید به اجبار حجاب داشته باشن تا چشم های هیز شما دنبالشون نیفته؟
کجای همون قرآنی که بهش اعتقاد داریم حرف از حجاب اجباری زده؟ (آدرس دقیق سوره و آیه) فقط به فواید داشتن حجاب اشاره شده نه به اجبار اون
بقیه کشورای مسلمان که حجاب توشون اجباری نیست چه مشکل فرهنگی براشون پیش اومده آقا شما از ناموس خودت مایه بزار کسی اگه گفت چرا
اصلا چند درصد ملت ایران موافق حجاب اجبارین چند درصد مخالفن
..................
آدم باید باطنش پاک باشه حجابو بد حجاب جکه حالا خودتونو بزنین به خواب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از کوزه همان برون تراود که در اوست. یعنی رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر.
خلاصه اینکه میگی دلت پاک باشه و ظاهر مهم نیست، حرفی است بی معنا و غیر قابل قبول.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما آزادی و میتونی هر برداشتی از آیات قرآن و دستورات دینی داشته باشی. میتونی مثل خیلی های دیگه کلآ دین رو قبول نکنی ولی هرگز نمیتونی ماهیت دین رو مطابق میل و خواسته خودت تغییر بدی و هرطور که دوست داری احکام الهی رو اجرا کنی!! این که شما از یک حکم الهی خوشت نمیاد دلیل نمیشه که اون حکم صحیح نباشه یا قرار باشه مطابق میل شما تغییر کنه دوست عزیز!
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس اولی تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت منظور اینکه از رو ضاهر قضاوت نکنید دوست عزیز ناشناس دومی دوست عزیز من نمیخوام دین رو مطابق میل خودم تعریف کنم این قانونه مملکته که دلش میخواد دینو مطابق میل خودش تعریف کنه و دقیقا حرف شما رو به خودت برمیگردونم در هیچ کجایی از قرآن از حجاب اجباری صحبت نشده ولی به میل قانون مملکت و به اسم اسلام باید حجاب اجباری باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس با استناد به آیات قرآن حجاب اجاری حکم الهی نیست . اینو بفهم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس آخر، شما می فهمی کافیه !!
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۷
۳
صراط چرا میترسی نظر آخریو منتشر کنی حقیقت تلخه نه ؟ این دومین باره به موضوع این خانم امنیت اخلاقی اشاره کردمو تو همشو سانسور کردی کجاش ضد اخلاقیاته؟ دیگه من این مطلبو مودب تر از این چطوری بنویسم که تو سانسورش نکنی
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حداقل هر قسمتی که فکرمیکنی نیاز به سانسور داره رو سانسور کن بقیشو منتشرکن
هان په؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنون که منتشر کردی
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
به نظر من اگرحجاب را آزاد کنند آنوقت میشه را جب محدودیت بودنش بحث کرد من بعضی مواقع برای گردش به کشورهای دیگر سفر میکنم خانمهای ایرانی را میبینم که اینور مرز با حجاب کامل هستند اما همینکه از مرز رد میشوند با وضعی بسیار بد در آنجا میگردند که حتی زنهای آن کشور آزاد با آن وضع نمی گردند پس این حجاب جه ارزشی دارد به نظر من در کشور ما با توجه به اجباری بودن حجاب یک محدودیت محسوب میشود
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
حجاب محدودیت است برای چشمهای ناپاک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
و براي گداهاي نگاه‌هاي ناپاك