۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

بررسی اشياء نوراني در آسمان ايران

مشاهده اين اشياء پرنده در آسمان سرزمين هاي اشغالي نيز موجي از نگراني و ترس را بر اسرائيلي ها حاكم كرد.
کد خبر : ۶۷۰۴۹
صراط به نقل از کیهان: شامگاه پنجشنبه در آسمان ايران و چندين كشور منطقه اشيايي نوراني مشاهده شد كه اخبار متفاوتي از منشأ اين اشياء پرنده منتشر شده است.
حوالي ساعت 22 پنجشنبه، اخباري مبني بر مشاهده اشياء نوراني پرنده در آسمان برخي از شهرهاي ايران منتشر و متعاقب آن نيز عكس ها و فيلم هايي از اين اشياء نوراني در فضاي مجازي منتشر شد.
البته ايران تنها كشوري نبود كه آسمانش مهمان اين اشياء نوراني بود. اين پديده در آسمان بسياري از كشورهاي منطقه از جمله جمهوري آذربايجان، سوريه، اردن، تركيه، ارمنستان، لبنان و قزاقستان نيز مشاهده شد.
مشاهده اين اشياء پرنده در آسمان سرزمين هاي اشغالي نيز موجي از نگراني و ترس را بر اسرائيلي ها حاكم كرد.
ساكنان سرزمين هاي اشغالي تماس هاي متعددي را با پليس گرفته و مدعي مشاهده يوفو (بشقاب پرنده) شدند! ميزان تماس ها با پليس و موج وحشت در رژيم صهيونيستي چنان بود كه وزارت جنگ اين رژيم با صدور بيانيه اي هرگونه عمليات نظامي و آزمايش موشكي در سرزمين هاي اشغالي را رد كرد.
رزمايش يا آزمايش؟
درباره منشأ اشياي نوراني ديده شده در آسمان روايت هاي مختلفي وجود دارد. در حالي كه گمانه زني هاي اوليه حاكي از پديده هاي طبيعي مانند شهاب سنگ بود، كارشناسان نجوم با رد اين نظريه اعلام كردند اين پديده نمي تواند ناشي از ورود شهاب سنگ به جو زمين باشد.
در همين حال روابط عمومي سازمان پدافند غيرعامل كشور از برگزاري رزمايشي از پيش اعلام نشده در شب مذكور خبر داد.
اين ستاد اعلام كرد؛ «با هدف ارزيابي آمادگي واحدهاي پدافندي كشور رزمايشي سراسري با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقيت كامل انجام شد.»
بنا بر اين گزارش، رزمايش مذكور كه بدون اطلاع قبلي واحدهاي پدافندي انجام شد، با عكس العمل بموقع و مناسب كليه واحدها مواجه گرديد و با موفقيت كامل به پايان رسيد.
معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) نيز در گفت وگو با فارس، بدون اشاره به اين رخداد، از اشراف صددرصدي اين قرارگاه بر آسمان كشور و اطراف ايران خبر داد.
امير شاهرخ شهرام با اشاره به فعاليت بدون وقفه رادارهاي هوايي كشور گفت: ما در اين زمينه تمامي اقدامات و تدابير لازم را در دستور كار داريم و جالب است بدانيد كه ما در برخي جاها مجبور شديم كوه را براي اينكه رادار ما خوب عمل كند، جابجا كنيم.
معاون قرارگاه پدافند هوايي تصريح كرد: البته ما هيچ گاه به وضع موجود راضي نيستيم و معتقديم هميشه بايد يك قدم از تهديدات احتمالي جلوتر بوده و براي آنها برنامه داشته باشيم.
اميرشهرام با تأكيد بر اشراف صددرصدي ايران بر آسمان كشور و اطراف ايران افزود: ما حتي يك درصد ضعف را برنمي تابيم و براي رفع آن به صورت شبانه روزي عمل مي كنيم. البته هيچ كشوري دستاوردها و توانمندي هاي مهم خود را رسانه اي نمي كند و ما هم به همين امر بسنده مي كنيم كه امنيت امروز در كشور، مويد اقدامات شبانه روزي قرارگاه پدافند هوايي است.
در همين حال منابع خارجي منشأ ديگري براي اين رويداد اعلام كرده و از آزمايش موشكي روسيه به عنوان عامل مشاهده اشياي نوراني پرنده در منطقه ياد كردند.
منابع خبري روسي اعلام كردند اين كشور شامگاه پنجشنبه يك موشك بالستيك را با موفقيت آزمايش كرده است.
سرهنگ واديم كوال سخنگوي «نيروي موشكي راهبردي روسيه» اعلام كرد موشك TOPOL-RS-RM از سايت پرتاب موشك «كاپوستين يار» در منطقه آستاراخان در جنوب روسيه پرتاب و به هدف مورد نظر در منطقه «ساري شاگان» در قزاقستان اصابت كرد.
كوال در ادامه افزود اين موشك از نوع تك كلاهكي بوده و از سال 1985به خدمت گرفته شده و قرار است تا سال 2019 در ارتش روسيه به كار خود ادامه دهد.
موشك مذكور سه مرحله اي بوده و با وزن 45 تن مي تواند 10 هزار كيلومتر را طي كند. اين موشك قادر به حمل كلاهك هسته اي نيز مي باشد. خبرگزاري نووستي روسيه زمان شليك اين موشك را ساعت 21 و 39 دقيقه به وقت محلي اعلام كرده است.
منابع اسرائيلي اين آزمايش را ناموفق عنوان كردند.
يديعوت آحارونوت به نقل از رئيس انجمن نجوم اسرائيل نوشت: اين احتمالاً يك تست موشكي بوده است. موشك احتمالاً از كنترل خارج شده و باقيمانده ها و سوخت آن همان چيزي بوده اند كه مردم آنها را ديده اند. اين موشك تا ارتفاع 200-300 كيلومتري رسيده و به اين علت از مكان هاي مختلف قابل مشاهده بوده است. اين اولين بار نيست كه چنين پديده اي در آسمان مشاهده مي شود. در زمستان سال 2009 نيز پديده مشابهي در آسمان كشور نروژ مشاهده شد كه بعداً معلوم شد ناشي از آزمايش موشكي روسيه بوده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
ان شاالله خیر است.
ابدوغ خیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
اخه اگر این نور مربوط به باقیماندهای موشک بوده تا بحال کسی گزارشی از افتادن این باقی ماندها در جایی روی کره زمین خبری داده؟ یا همه این اثار روی هوا اب شده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
کار کار فضایی هاست . دارن برای 2012 آماده میشن !
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۲
۲
من همان لحظه در مرز ایران-ارمنستان بودم به خوبی مشاهده کردیم.
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام
هرکی گفت .......... نه مال روسیه بوده نه مال ایران.
باباهواپیمای خصوصی بابام بوده شارژش تمام شده بود که ازمدارخارج شدو...
راستی فضایی ها هم هیچ قلطی نمی توانن بکنن.
راستی هرکه میخواد سواراین موشک بشه به سایت مابیادهمونجاست و...
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز