۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵

خانه‌تکانی غضنفری ادامه دارد

او در حکم خود به فریدون احمدی اعلام کرده است که با عنایت به اهمیت و جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد کشور، انتظار می‌رود ضمن شناسایی و صیانت از معادن و صنایع معدنی کشور، در راستای نهادینه کردن رویکرد تولید صادراتی با اولویت صادرات با ارزش افزوده بالا اهتمام ورزید.
کد خبر : ۶۷۰۵۱
انتصاب‌ها و برکناری‌های مهدی غضنفری از پکن تنها به برکناری سه معاون وزیر و انتصاب شافعی، تقوی و رادمرد محدود نشد؛ بلکه او فریدون احمدی را به عنوان مدیرعامل ایمیدرو و مصیب محمدیان شمالی را به عنوان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام منصوب کرد.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری گویا ترجیح می‌دهد بیشتر انتصابات خود را زمانی انجام دهد که در سفر به سر می‌برد، به همین دلیل او ظرف روزهای گذشته که برای شرکت در اجلاس شانگهای به پکن رفته است، سه معاون خود را برکنار و افراد دیگری را به سمت‌های جدید منصوب کرده است.

او در روزهای ابتدای سفر خود به شانگهای، محمدحسن نکویی‌مهر، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را برکنار و سیدجواد تقوی، معاون بازرسی نکویی‌مهر را جایگزین او کرد، ضمن اینکه غضنفری ترجیح داد حسن رادمرد را البته نه به عنوان معاون خود بلکه سرپرست معاونت بازرگانی داخلی منصوب کند تا در شرایط فعلی، بتواند اندکی از هجمه مسائل بازار و گرانی‌ها را دفع کند.

نکته حائز اهمیت در این میان، انتصاب‌هایی بود که مهدی غضنفری در روزهای پایانی سفر خود به پکن، انجام داده بود و بر اساس آن، فریدون احمدی، قائم‌مقام خود را که به تازگی ریاست هيات مدیره شرکت ملی صنایع مس را نیز از غضنفری دریافت کرده بود، به سمت معاون خود و مدیرعامل ایمیدرو منصوب کند.

او در حکم خود به فریدون احمدی اعلام کرده است که با عنایت به اهمیت و جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد کشور، انتظار می‌رود ضمن شناسایی و صیانت از معادن و صنایع معدنی کشور، در راستای نهادینه کردن رویکرد تولید صادراتی با اولویت صادرات با ارزش افزوده بالا اهتمام ورزید.

بالاخره صدرالله دولت برکنار شد

در این میان، انتصاب بعدی غضنفری تغییر صدرالله دولت، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام است که عملکرد وی در جریانات اخیر توزیع نهاده‌ها به یکی از بحث‌برانگیز ترین عملکردها در این شرکت تبدیل شده بود.

این در شرایطی است که انتقادهای شدیدی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها بر سر توزیع این نهاده‌ها متوجه شرکت پشتیبانی امور دام شده بود.

بر همین اساس، مهدی غضنفری از پکن، مصیب محمدیان‌شمالی، مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان عضو موظف هيات مدیره و مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور منصوب کرد.

انتصاب دیگر مهدی غضنفری از پکن، تعیین فخرالله مولایی، مدیرعامل فعلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به سمت رئیس هيات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بود، ضمن اینکه ایرج موفق، مجید امیدی شهرکی و حسن نفیسی‌راد نیز از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان اعضای اصلی هيات مدیره این صندوق تعیین شدند.

همچنین عزیزالله قربانی نیز با حکم غضنفری به عنوان عضو علی‌البدل هيات مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک منصوب شد.

برخی‌ها نیز خبر از انتصاب جدید مهدی غضنفری در سازمان توسعه تجارت ایران می‌دهند که بر اساس آن، دو گزینه احتمالی جایگزینی حمید صافدل معاون فعلی غضنفری در امور تجارت خارجی را مطرح می‌کند.

نظرات بینندگان
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
به نظرم غضنفر لقب امام علی !