۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

برخورد با بدحجابی در برج میلاد

نخستین شب کنسرت مازیار فلاحی در برج میلاد با استقرار گشت ارشاد همراه شد.
کد خبر : ۶۷۵۵۴
به گزارش صراط به نقل از مهر، حضور ون های گشت ارشاد فضای کنسرت فلاحی را تا حدودی تحت الشعاع قرار داد.

طبق مشاهدات میدانی ماموران نیروزی انتظامی پس از تذکر، تعدادی از افرادی که با پوشش نا مناسب به این محل آمده بودند را با ون های گشت ارشاد به کلانتری منتقل کردند.

این حرکت نیروی انتظامی با واکنش برخی از حاضران روبرو شد. اما با برخورد مناسب نیروهای گشت ارشاد هیچ تنش و درگیری گزارش نشده است. در کنار مدعوین کنسرت مازیار فلاحی برخی از بازدید کنندگان برج میلاد هم با برخورد گشت ارشاد مواجه شدند.

این حضور گشت ارشاد برای اولین بار در چنین مراسمی به صحبتهای معاون اجتماعی نیروی انتظامی سردار کارگر روز گذشته در مراسم افتتاح انجمن سینمای پلیس برمی گردد که تاکید داشتند، مراسم و جشن های هنرمندان که بر مبنای ارزشها نباشد، همانند جشنواره غذا تعطیل می شود.

در همین رابطه خبرگزاری مهر حتی از بازداشت یک بازیگر مشهور زن در طرح برخورد با بدحجابی خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا امروز عکس هایی از برخورد پلیس با بدحجابان در برج میلاد منتشر کرد که مربوط به همین مراسم است.

 




















نظرات بینندگان
فاطی مانکن
|
France
|
۱۶:۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۷۱
۱۲۵
باز نیروهای طالبانی دست به کار شدن
بذارید مردم زندگیشونو کنن
بی حجابه که بی حجابه خوب نگاه نکن هیزززززززززززز
مجید
|
France
اوردن ادله برای بعضی افراد مثل اب تو هاون کوبیدن یا بدتر یاسین خوندن است
مخالفی ؟
قانون کشور اینگونه است
چون قانونه باید رعایت بشه
قانون قرار نیست به دلخواه ما باشه
اگه میتونی عوضش کن
اگه نمیتونی کشورهای دیگه با این موضوع زیاد مشکل ندارند میتونی بری اونجا ازاد باشی
نمیتونی چون با قانون مخالفت میکنی باید تاوانش رو بدی
شاید بگی اول فرهنگ سازی
برای موتور سوارها فرهنگ سازی میکنند که کلاه ایمنی بزارند ولی موتور سواری که رعایت نکنه موتورشو پارکینگ متوقف میکنند
همین حالت برای حجاب است
فرهنگ سازی برای بعض افراد نتیجه میده
بعض دیگر افراد که به قانون جامعه دهن کجی میکنند گشت ارشاد لازمه
تا نباشد چوب تر .............
الان من اب تو هاون کوبیدم شایدم یاسین خوندم
صدرا
|
France
اگه اينطوره همه بچه سوسولا هيزن ك ميوفتن دنبال اينجور كسا چون انجوري گشتن ي جواب مثبتيه به همه مردا
حاج مصطفی
|
France
مانکن ...شما تو انگلیست بشین حالتو کن....اینجا شهید دادیم......
علی ( از ایران )
|
France
به برخوردهای امنیتی ....... ادامه بدید دلِ امام زمان رو بیشتر خون کنید ، فضای مملکت رو ملتهب کنید مبادا تار مویی پیدا شود و ایمانتون رو ازتون بگیره بدویید بگیرید اون بد حجاب رو که دارد اسلام رو نابود می کنید ، ولی کار به به .... نداشته باشید که با ... سال دروغ و دغل اسلام رو ورطه ی نابودی کشاند آره بگیرید اون که مچ دستش پیداست اما کاری به دستِ دزد بیت المال نداشته باشید

اینا که به جوونای مردم گیر میدن برای یه مو و مدل مو و لباس یه مشت ..... هستن به همین صراحت!! حالم از همشون بهم می خوره همینا اسلام رو خراب کردن

به مولا اون ........ توی خیابون تخت طاووس شرف داره به اینا ...
غضنفر
|
France
جوون
ناصر
|
France
مجید جان دلبندم، قانون کشور در مورد 3000 میلیارد اختلاس چی میگه؟
هوشنگ
|
France
مانکن ! شماها کشتین مارو ! دیوونه مون کردین ...
آتیشم زدی ، دربدرم کردی تو کردی !
ناشناس
|
France
الان اون دخترهایی که بهشون گیر دادی عاشق اسلام شدن و حتما در آینده اگر ازدواج کنند و صاحب فرزند بشوند فرزندانشان را با عشق به اسلام و حکومت تربیت خواهند کرد !
ناشناس
|
France
مانکن جان شما جواب قلب داغون ! ماهارو پیش خدا چی میدی ؟
دیوونه
|
France
هوشنگ خصوصا با تلفیق رنگای مشکی و قرمز و زرد !!
نورا
|
France
باز برادرها تحریک شدن!!!
هرهرهرهر!!!
مجید
|
France
ناصر
شما چرا هرجا از استدلال تهی میشید میگید 300000000000تومان؟
سر جاش میگم چی گفت
افتاب گردون
|
France
شما که شخصیت نداری ...... نام مقدس فاطمه رو به این سخیفی این جا مینویسی تو ...... این همه اسم جنگولک برو یکی رو برا خودت بزار جوابت باشه با خانم حضرت زهرا(س)
محمد (ممل)
|
France
نورا با وجود ........ مثل شماها ، تحریک که چه عرض کنم ! برق فشار قوی می گیره آدمو

یعنی برادران سبز ! تحریک پذیر نیستن ؟ البته مگه اینکه اون زیر ابرو گرفتنا و مو رنگ کردناشون روی مسائل ...... تاثیر منفی گذاشته باشه و با شما خواهران سبز ، هم جنسیت شده باشن !
ناشناس
|
France
در کشور قوم لوط زنی که در ملا عام عریان شده بود رو دستگیر و جریمه کردن چون خلاف قانون رفتار کرده بود نه واسه اینکه لخت شده بود شما از کدوم سیاره اومدید که خیال می کنید اینجا باغ وحشه
نورا
|
France
هوشنگ من یه مملی داشتم نوشتار تو به طرز عجیبی منو یاد اون انداخت!
نورا
|
France
1.مملی تو از کجا میدونی حجاب من چه جوریه !؟
2.کاش برادرها یه ریزه حیا داشتن و اینقدر فریاد تحریک شدم تحریک شدم سر نمیدادن!من که خجالت میکشم!
3.از برادرهای سبز هم خبر ندارم چون تا حالا به این صراحت نگفتن!!!
بهزاد قاسمي
|
France
خدا وكلي سر هر مساله اي اسم شهيد ها رو نيارين.(جواب حاج مصطفي) بعدش هم مگه امام ره نفرموندن كه اگه هر جايي ديدين تحريك ميشين نگاه نكنين. حرف امام سند نيست. مردم بدبخت رو اينقدر تحت فشار نذارين الان برا خريد نان بايد وام گرفت اقايووووووون!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
France
نورا جون چرا فكر ميكني تحريك شدن مردها خجالت آوره؟؟؟ هر مردي چه سبز و غير سبز، مسلمون و غير مسلمون، ايراني و غير ايراني، اعتراف بكنه يا نكنه، اگه روحياتش سالم و طبيعي باشه، پوشش نامناسب و آرايش غليظ و انواع تزيينات سر تا پا و... يك زن ميتونه براش محرك باشه. اين خصوصيت طبيعي و ذاتي مرده. خدا اينطوري خلقش كرده. براي شكل گيري زندگي زناشويي و تداوم نسل بشر به ما اندام جذاب و زيبا داده و به مرد روان و ذهني داده كه با ديدن اين جذابيت ظاهري شديدا تحت تاثير قرار ميگيره.
اما براي سالم موندن كانون خانواده و اجتماع هم، به هردوي ما دستوراتي داده. زن اندام و زيبايي هاي ظاهريش رو در اجتماع بايد بپوشونه و اون مقداري هم كه نيازي به پوشش نداره، مثل صورت، بايد بدون آرايش باشه. رعايت اين حدود هم قطعا مانعي براي كسب موفقيت زن در اجتماع نيست. مرد هم بايد در برابر ميزاني از زيبايي كه پيداست، مثل صورت زيباي بدون آرايش يا اندام زن البته بدون لباس چسبان، چشمش رو كنترل كنه.
در مورد قضاوت ديگران در مورد حجابت هم به گمانم ديگران اينطوري فكر ميكنن كه تا يه نفر خودش بدحجاب نباشه يا اگه حجاب داره به خاطر اجبار نباشه، از بدحجابي دفاع نميكنه و به اثراتش روي مردان و اجتماع هرهر نميخنده.
نورا
|
France
ناشناس جان
معنای حرف تو اینه که زن یعنی ابزار لذت و کامجویی!
و از همین جا تفاوت دیدگاه من با تو شروع میشه!
محمد (ممل)
|
France
ناشناس آخری که جواب نورا رو دادی احسنت
نورا بخون و چیز یاد بگیر
ناشناس
|
France
نه نورا جون. چرا بدترين برداشت رو از حرفم داري؟ پس زايمان كردن زن هم ميشه ابزاري مثل ماشين جوجه‌كشي. كار كردن مرد هم ميشه حمالي و...
نه عزيزم. اين طبيعت ماست. مي‌توني خلقتت رو عوض كني؟ مي توني بگي همچين خلقتي بيهدف و بيهوده است؟
اون زني كه زيبايي كه خدا در راه يك هدف متعالي بهش داده رو در معرض عموم قرار ميده و حتي با انواع وسايل و تزيينات و لوازم آرايشي سعي در تهييج بيشتر مردان نامحرم داره خودش رو ابزار لذت و كامجويي ميدونه نه زن باحجاب.
حالا اگه دلت خواست ديدگاهت در مورد حجاب رو به صراحت من توضيح بده. دوست دارم نظرت رو بدونم.
ناشناس
|
France
فاطمه عزيزم شما كه اسم به اين زيبايي داري براي چي با چنين پسوندي خرابش ميكني؟ و اگر هم اسم خودتون چيز ديگه‌اي هست خواهش ميكنم اسم مستعارتون رو عوض كنيد و ناراحتي كه ممكنه از برخي از افراد مذهبي داشته باشيد رو با دست آويز قرار دادن اين نام مبارك ابراز نكنيد.
ناشناس
|
France
نورا جون نه اينجا ديدگاهت رو در مورد حجاب توضيح دادي نه توي اون يكي پست(سوء استفاده از لغو كنسرت يك خواننده) كه درباره فاصله زماني قانون حجاب و بعثت حرف زده بودي و جوابتو دادم، جوابي دادي. دلم ميخواد تفاوت نگاه يه خانم كه ميگه خودش بدحجاب نيست رو با نگاه خودم درباره زن و حجاب بدونم و همين طور توضيح بيشتر در مورد علت نظرت توي اون پست. منتظرم عزيزم.
جواد
|
France
اسمت رو بذار قاطی مانکن
بیشتر بهت میاد
نورا
|
France
1.من با حجاب اجباری مخالفم.هرکس به حجاب معتقد باشه حجاب خواهد داشت و تحت هیچ عنوانی حتی با زور و یا اخراج اون رو از دست نمیده.چون کاری رو میکنه که بهش اعنقاد داره.
اونی هم که اعتقاد نداره حجاب نمیزنه و دیگه نیاز به این بگیر و ببند ها نیست و اگر گناهی هم هست میون خودش هست و خدای خودش.
ودیگه اون وقت به قول شما بدحجاب نداریم و انرژیه نیروی انتظامی هم صرف کارهای مهمتر خواهد شد مثلا پارک طالقانی!
محمد (ممل)
|
France
ناشناس احسنت ... نورا در حدی نیست که نظری داشته باشه. این بنده خدا یه چیزی ... می پرونه و میره وگرنه در حدی نیست که نظریه داشته باشه فقط هر چیزی که بر علیه دین و حزب اللهی و بسیج و امثالهم باشه رو تایید می کنه با کروبی و میرحسین و آمریکا و اسراییل هم میونه خوبی داره !!
نوری
|
France
نورا اینو خوب اومدی"اگر گناهی هم هست میون خودش هست و خدای خودش"
با این پستت مطمئن شدم مونث هستی!میدونی چرا جوابش روشنه اگه مرد می بودی می دونستی بی حجاب بودن یک زن می تونه با یک مرد که مستعدشه چیکار کنه!!!مثلا مردی که خانمش نمی تونه به هر دلیلی در یک مقطع زمانی جوابگوی نیازش باشه یا یک فرد مجرد که امکان ازدواج براش نیست میدونم برات سخته جور دیگه فکر کنی چون با پیش فرض میای و فکرت اینجوری شکل گرفته جنابعالی معتقدی ازادی به هر چیز دیگه ای ارجعیت داره و از نگاه شما زن و مرد با هم تفاوتی ندارن و در همه ابعاد مثل هم هستند پس همونطوری که زن هم با بعضی چیزا تحریک نمی شه مردم درستش اینکه تحریک نشه واونای که اینجورین بیمارن درسته!!!!
اول باید به این برسی که مردا چجوری تحریک می شن و چرا و تفاوتش با خانما چیه.ازت خواهش می کنم در این مورد تحقیق کن چون می تونه خیلی بهت کمک کنه
خوب اگه اینو قبول کنیم که زن با رفتارش می تونه برای مرد تحریک کننده باشه این نکته پیش میاد که تکلیف خانواده در این شرایط چی می شه چون اولین نهادی که ضرر می کنه خانواده هستش اون رفتار اون خانم به خودش ختم نمی شه و فقط اونو تحت تاثیر قرار نمیده که می فرمایید اون میدونه و خدای خودش
به نکته خوبی اشاره کردی پارک طالقانی خوب فرض بگیریم یکی بیاد بگه حق ندارید جلوی شرب خمرو بگیرید چون نقض ازادیه اونا هم کاری نکردن فقط یه مقداری مشروب نوش جان کردن چه دلیلی داره باهاشون برخورد بشه اگه کسی باشه که به نخوردن مشروب اعتقاد داشته باشه حتی با زور و شلاق و اخراج!!!!!ااونو نمی خوره چون کاری رو میکنه که بهش اعتقاد داره.
اونی هم که اعتقاد نداره مشروبشو می خوره و دیگه نیازی به قول شما به بگیر و ببند نیست لابد الان می گی باشه بخوره اما نباید باعث مشکلات برای بقیه بشه مثلا همین اقایونی که در پارک طالقانی شرب خمر کردن بعدش اگه اون رفتارو نمی کردن و برای کسی مزاحمت به وجود نمیاوردن مشکلی نداشت ولی چون خوردن مشروب باعث شده از حالت عادی خارج بشن باید باهاشون برخورد بشه ودر ضمن با هر کس دیگه که بخواد مشروب بخوره باید برخورد بشه چون تبعاتش قابل کنترل نیست مثلا در رانندگی ممکنه برای خودش و بقیه مشکل ایجاد کنه یا مثل ماجرای پارک طالقانی
اگه اینجوری فکر می کنی باید جلوی بی حجاب هم گرفته بشه و گرنه چه قبول کنی و چه قبول نکنی بی حجابی تبعات غیرقابل جبرانی در جامعه میزاره و اثرات مستقیمی بر روی خانواده داره
ناشناس
|
France
نورا جون چرا طفره ميري؟ اين جوابي كه دادي خطاب به كي بود؟! جواب منو هنوز نداديا!!
ضمنا اينكه هر كسي تو روابط خصوصي و خانوادگيش چه ميكنه به ما مربوط نيست. به قول شما خودش ميدونه و خداي خودش. اما حق نداره جامعه رو بستر اميال و هوس‌هاي خودش كنه. به علت همون دلايلي كه توضيح دادم و اثرات طبيعي خلقت در هر جنس.
ناشناس
|
France
نورا خانوم بگو من هم شبيه يكي از اين تصويرهاي بالا هستم و مخالف حجابم و خلاص.
چرا لقمه رو دور سرت ميچرخوني؟ تو كه ميگي عاشق رك گويي و روراستي هستي!
كسي كه خودش حجاب رو قبول داره يعني فلسفه اجتماعي حجاب و آثار بيحجابي بر جامعه رو قبول داره كه قانع شده بايد حجابش رو رعايت كنه. پس چنين كسي مطلقا نميتونه موافق اين عقيده باشه كه هر كسي با هر نوع پوششي كه عشقش كشيد يا اصلا اگه دلش خواست بدون هيچ نوع پوششي در سطح اجتماع بگرده و خودش ميدونه و خداي خودش!
ناشناس
|
France
نورا خانوم چيزي نگفتي. نكنه دلخور شدي؟
مزاح بود ما كه شما رو نميشناسيم. حلالمون كن تو رو خدا...
ناشناس
|
France
نورا خانوم چيزي نگفتي نكنه دلخور شدي؟
بيخيال. مزاح بود. ما كه شما رو نميشناسيم.
حلالمون كن تو رو خدا...
aria
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۴۱
۵۲
واقعا ججالت آور عابورمون تو دنیا رفت با حرکات نیروی انتظامی, به قول خیام توکه گوشه محراب نشستی چه به من, من که گوشه میخانه نشستم بتوچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آبرومون باسواد!!!!
منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
البته که رفت با این سواذ نم کشیده!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باید عرض کنم که اسلام، دین به من چه و به تو چه و بی تفاوتی نیست دوست عزیز!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
آبرومون رو شماها بیشتر تو دنیا میبرید
با این سوادت
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۲۵
۳۰
خانم مانکن.این بدبخت های بی حجاب اگه خانواده درست حسابی داشتن مثل شما فکر نمیکردن و اینجوری.....
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر علی مطهری که با پیگیری مساله حجاب ، توانست نیروی انتظامی را وادار به برخورد با این افراد کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جمشيد جون اتفاقا اين نورا خانوم هم توي همون پست خبريه نطق مطهري كه صراط گذاشته بود كلي درود نثارش كرد. ولي نميدونم چرا اينجا صداش در اومده؟ نورا خانوم واسه اين تناقض توضيحي داري؟!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جون قرار نیست یک نفر همه چیزش مطابق میل ما باشه،کلیتش مهمه!
آخه:
گل بی عیب خداست!!!
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
" نورا " خانم

نوشته اید "قرار نیست یک نفر همه چیزش مطابق میل ما باشه،کلیتش مهمه"

اگر همین جمله خودتان را هم قبول داشتید که کلیت شخصیت یک نفر مهم است ، پس نباید از اظهارات دکتر علی مطهری در خصوص حجاب آنطور داغ و آتشی دفاع می کردید و حالا خلاف آن نظرات و متاسفانه باز هم داغ!!!

این یعنی سیاست یک بام و دو هوا.

برایتان متاسفم.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
آرمان جان
نه اصلا یک بام و دو هوا نیست!
تحسین محض از همه چیز یک انسان که مطمئنا بی ایراد آفریده نشده اشتباه محض و کورکورانه است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس نورا خانوم لطفا بفرماييد اين آقاي مطهري دقيقا چه چيزش مطابق ميل شما بود كه تحسينتون رو برانگيخته بود؟!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
روراستی و شرافت و رک گوییش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
يعني برخورد با بدحجابي جزء ابعاد شرافتش نميگنجه كه شما شرافتش رو تحسين ميكني اما پيگيري برخورد با بدحجابي رو نه؟!!!
شرافت صفت اصيليه كه همه ابعاد شخصيتي و اعمال فرد رو در بر ميگيره.
رك گويي و روراستيش هم فقط شما دوست نداري، تمامي اربابان خارج نشينتون و دشمنان سپاه دوست دارن.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۲۴
۲۱
فاطی خانم
همون جور که کسی که چراغ قرمز رد میشه به علت زیر پا گذاشتن قانون جریمه میشه
کسی که قانون کشور در باره پوشش رو رعایت نمیکنه باید تاوان کار خودشو بده

یاد سخنانی میافتم که میگفتند قانون مقدسه
کسی که در برابر امر اللهی تسلیم نیست بنده شیطان است
توجیه پذیر هم نیست خدا میخواد بنده تسلیم (مسلمان) باشه
سخته؟
بله سخته که توی تابستون چادر یا مانتو مناسب بپوشی مراقب باشی که زلفی بیرون نباشه
اتفاقا شیطان هم همین رو بزرگ نشون میده
بهشت رو هم به خاطر این که سختی کشیدی بهت میدن
شهید بهشتی :بهشت را به بها دهند نه به بهانه
ولی اگه تو دنیا برای امر خدا هیچ ارزشی قائل نشیم چه انتظاری داریم که خدا برای ما در اخرت ارزشی قائل باشه
چه زلف بیرون دادن باشه چه اختلاس هر دو عبد شیطان شدن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قانون مقدسه ! پس زمان رضا شاه هم حکومت حق داشت به زور چادر مردمو از سرشون میکشدد !
ج.داودی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.... تفاوتش اینه که اون قانون شیطانیه و در راه شیطان این قانون بنا به دستور قرانه و برای حفظ اخلاق در جامعه ....هرقانونی خوب نیس این قیاس مسخره س...جنگ خوبه یا بد؟ پیغمبر جنگید جرج بوش هم جنگید حالا چی میخای بگی یا بوش و پیامبر هردو خوبن یا هردو بد؟

این قلنون از دو جنبه خارج نیس

1. از نگاه مسخره های لا مذهبی که فقط عشق لخت شدن و اونور آبن

2. جنبه الزام دینی برای حفظ آرامش روانی و جنسی در جامعه

درمورد اول بشون میگیم حالاکه اسلام رو قبول ندارید حداقل مثل عشقتون اروپاٰٰبه قانون پایبند باشید و به مسلموناش هم میگیم بهدینتون پایبند باشید

درکش واست سخته اما فرق قانون اسلامی با قانون شیطانی و آمریکایی( لخت شدن اجباری مانند فرانسه) فرقش تومنی 10000زاره

البته بعضی ها نمیفهمن که اکثرا ناشناسن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر من کسی اصرار نداره اینارو به بهشت بفرسته اینا با پرده دری و بی حیایی دارن واسطه سقوط خیلی ها به جهنم این دنیا و اون دنیا می شن به درک که کجا می رن جلوشونو بگیرن که حد نگه دارن یه کم دیگه لخت میان تو خیابون
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
من مخالف بد حجابی هستم ولی میخام بدونم کی تا حالا ی گشت ارشاد امریکایی رو دیده که بتونه در عرض یک روز ی خانم چادری رو بد حجاب کنه!؟ واقعا راهش اینه !؟همه ی ما میدونیم جوونی چه دوره ای هست تا حالا شده ی جوون با زور از راهش برگرده!!!!!!؟ اینجوری قراره انقلابو صادر کنیم؟! کسایی مثل اقا مجید فکر میکنن با تایید هر اشتباهی که دولت مرتکب میشه دارن به کشورشون خدمت میکنن ولی... اخه چقدر برا این بنده خداها فرهنگ سازی شده که حالا وارد فاز برخورد فیزیکی شدیم؟! مگه اینا ایرانی نیستن مگه خانواده ی اکثر اینا مسلمون نیستن؟ پس چرا به این سمت رفتن ؟ لطفا چاپ کنید
نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به ناشناس اولی
می تونی به این سوالم جواب بدی؟!
قانون یعنی چی؟به چه چیزی می شه بگی قانون!!مگه نه اینکه یک قانون زمانی مشروعیت پیدا می کنه که اکثریت نمایندگان مردم در مجلس یک کشور که در واقع همان صدای اکثریت ملت هستن موافقش باشن و بهش رای مثبت بدن؟!
خوب از شما می پرسم ایا این رفتار رضاخان که از اون دم میزنی که در زمان پهلوی اول اجرا شده با این تفاسیر می شه در چهارچوب قانون تعریفش کرد.اصلا مشروعیتشو این قانون از کجا اورده بود یعنی در مجلس ان زمان ان هم با اکثریت ارا تصویب شده بود یا اینکه از ذهن بیمار یک دیکتاتور خودخواه که خود را بالاتر از عالمو ادم میدانست دقیقا مثل شما باقصاوت اجرا می شد؟!
ایا می شه اونو هم یک قانون تلقی کرد؟
این مقایسه شما مثل این می مونه که کسی از این موضوع که شترمرغ پرنده است و پرندگان پرواز می کنند به این نتیجه برسه که پس شتر مرغ پرواز می کند
در ضمن هر قانونی باید دلیل منتطقی پشتش داشته باشه من می خوام بدونم این چیزی که شما موافقشی چه دلیل منطقی می تونه داشته باشه
فقط به صرف مقایسه ایران و غرب به این کشف مهم نائل اومدین که باید هر کسی هر کاری بخواد بتونه انجام بده!!!!!!
یعنی شما نفهمیدید که فضای این کشورها باهم کاملا متفاوته!
یعنی نفهمیدید که در یک کشور خانواده رکن اساسیه و هر قانونی تصویب می شه باید برای حفظ و تحکیم بیشتر اون باشه!حتی اگه در ظاهر بعضی جاها ازادی فردی حالا چه زن یا چه مرد فرقی نمی کنه زیر سوال بره و در کشورها ی مقابل ازادی فردی در هر شرایطی بالاتر از هر چیز دیگه ای تلقی می شه حتی اگه خانواده هم اسیب ببینه!
اینکه الان خانواده در غرب چه حالو روزی داره مثل روز روشنه و نیازی به گفتن نیست می خوای یه نمونشو برات بگم
چند روز قبل مطلبیو مطالعه می کردم که نمیدونم در موردش چی بگم
شاید شما هم این خبرو دیده باشید خبر بچه دار شدن دو همکلاسی در انگلستان یه پسر13ساله ویک دختر 15 ساله که هنوز خودشون باید مورد حمایت قرار بگیرن!!!
از این دست اخبار تا دلت بخواد هر روز منتشر می شه اینا اخباریه که انتشار پیدا می کنه فکر کن چقدرش منتشر نمی شه نمونه دیگه تجاوز یه پدر به دخترش و بچه دار شدن از اون دختر از پدرش بود یا..... فکر نمی کنی اینکه در غرب همه دوست دارند انفرادی زندگی کنند همین فضا و قوانین مترقیه؟؟؟من از شما می پرسم چه دلیلی می تونه باشه که کسی مجبور بشه خانواده تشکیل بده و خودشو در کوهی از مسئولیتا غرق کنه واسه چیزی که به وفور توی جامعه پیدا می شه و اگه کسی هم اینکارو کرد چه تضمینیه بعدا با این همه رنگارنگی که بیرون از خریم خانوادش وجود داره به همسرش وفادار بمونه
حالا خودتو جای بچه های بزار که باید در چنین شرایطی با یکی از والدینشون زندگی کنند خوب اونا چه گناهی کردن که به خاطر اینکه هر کی به فکر خودشه باید از نعمت خانواده محروم باشن!!!!ایا شما می تونی انتظار داشته باشی که همچین بچه ای بعدا در دوران کهن سالی پدر و مادرش بهشون رسیدگی کنه؟اصلا از این ادم می شه انتظار داشت که برای همنوعش دل بسوزونه کی اخه اونو درک کرده که اون بخواد بقیه رو درک کنه فکر می کنی چرا غربیارو با اصطلاح ادمای یخی می شناسن اینم در صورتیه که اون بچه پدرشو بشناسه همنطور که حتما شنیدی فرزندانی که پدر مشخصی ندارند در غرب داره به یک مغضل تبدیل می شه تا جای که بعضی پیشنهاد دادند که استفاده از نام خانوادگی مادر برای بچه ها مرسوم بشه!خوب اصلا میدونی ایچنین بچه ای چطور بزرگ می شن اصلا از زندگی چی می فهمن؟واقعا چرا؟فقط برای اینکه هر کی باید ازاد باشه که هر کاری دوست داره انجام بده
یه سوالی که همیشه ذهنمو به خودش مشغول کرده اینکه چرا ازادی فقط توی مسائل جنسی خلاصه می شه و همه مانورها در باره این موضوعه یعنی ازادی فقط ازادی جنسی واعمالی که مربوط به این موضوعه!!!!ازادی همجنسباز/ازادی ارتباطهای بی شمار جنسی هر شخصی که به اصطلاح عقده ای نشه/ارتباط جنسی از دوران دبستان به قول خدشون برای تمرکز بیشتر روی مسائل مهمتر و درس و لذت بردن از ارتباطات جنسی از همان کودکی و تنها هنرشون اموزش دادن بچه دبستانیاست که بتون از حاملگی زودرس جلوگیری کنند!!!!/ارتباطات ازاد در زمانی که حتی دارای همسر باشن برای ارامش بیشتر/یا.......
چرا برای مثال در مورد اون راننده ای که دوست داره چراغ قرمزارو رد بشه و بهش هیچ اعتقادی نداره این ازادی داده نمی شه و اگر اینکارو بکنه شدیدا باهاش برخورد می شه؟چرا؟مگه فرد و خواسته هاش در هر شرایطی الویت نداره پس چرا در اینجا ازادی اون ادمو محدود باید کرد یا کسی که می خواد دزدی کنه و اعتقادی به این موضوع که خودش از کار و دسترنج خودش استفاده کنه نداره!!!یا.......
شاید بگی چون انجوری درسته اون ادم به خواستش میرسه ولی اینکارش باعث اسیب دیدن بقیه می شه؟خوب اگه اینجوری اصل الویت داشتن ازادی فرد بر هر مسئله دیگه ای زیر سوال میره پس می شه بعضی جاها ازادیرو هم برای رفاه بقیه افراد جامعه محدود کرد
در ایران هم خانواده به عنوان خط قرمزه پس قوانین هم برای استحکام بیشتر این بنیان باید تدوین و تصویب بشه که مثل روز هم روشنه که چه مسائلی موجب می شه که ای نهاد اسیب ببینه هر چند بعضی ها خودشونو به خواب بزنن و فریاد وا مصیبتا سر بدن
بله مثل روز روشنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خلیج فارس منظورت از فرهنگ سازی چیه؟
ما که نفهمیدم فرهنگسازی از نظر بعضی ها که ازش دم میزنند یعنی چی
دوستان لطفا از این به بعد کسانی که می خوان از این وازه استفاده کنند دقیقا بگن منظورشون از فرهنگ سازی یعنی چی؟باید چیکار می شده
لطفا صراحتا بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس من نميدونم كاربراني كه ميگن فرهنگ سازي منظورشون چيه و يا اون كارشناساني كه اولين بار اين واژه رو در رسانه‌ها رايج كردند دقيقا چه منظوري داشتند. اما نظر شخصي من اينه كه بايد الگوسازي و اون نگاهي كه در سطح جامعه ايجاد شده رو تغيير بدن. من كاري به كساني كه از برنامه‌هاي ماهواره يا شخصيت‌هاي معرفي شده اون الگو ميگيرند ندارم. فعلا همين رسانه‌هاي جمهوري اسلامي رو در نظر ميگيريم. مثلا در فيلمهاي تلويزيون يا سينما حتي اگر در يك نقشي خانم بازيگر مدتي رو در كما به سر ببره يا مدتها در يك جزيره دور افتاده باشه و يا... بازهم با چنان آرايش غليظي ظاهر ميشه كه انگار اين مواد آرايشي جزئي از چهره طبيعي خودش هستن! همينطور نوع پوششون معمولا در فيلمها به شكلي هست كه اگه كسي از مردم به همون شكل به خيابون بياد حتما گشت ارشاد بهش گير ميده. يا حتي نوع لباس و تركيب رنگي و نوع آرايش مجري‌هاي اخبارو برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني و... همه به نوعي به اين تفكر دامن ميزنن كه حتي كساني كه به شدت رسانه‌ها رو كنترل ميكنن هم پذيرفتن كه پوششهاي تنگ و جذاب و رنگارنگ و آرايش‌هاي غليظ و... آراستگي محسوب ميشن. و در واقع چنين ظاهر و قيافه‌هايي عادي به حساب ميان. حالا ديگه از ظاهر اين بازيگران در زندگي واقعي يا حضورشون در خيابانها و اجتماعات يا عكس‌هاشون روي مجله‌ها و ... بگذريم.
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۳۶
۳۰
بد حجاب گشتن نوعي گدايي نگاه كردن و جلب توجه براي مردانه
درود بر خانوماي با حجاب ك با سياهي چادرشون دست ردي بر ميلها و هوسهاي مردان نامحرم ميزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حجاب كه فقط چادر سياه نيست. درود بر هرچي باحجابه. چادري و غير چادري. كه تونستن بر هوس خودشون براي عرضه جسمشون دست رد بزنن.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
تکبیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم فيلمها و سريالهايي كه مثال زدي رو غربيها ساخته بودند يا بهاييها يا...؟
بله تاكيد ميكنم كه همه تريبونها و فرصت‌ها در اختيارتون بوده. اگه ازش استفاده‌هاي ضد ارزش كرديد به خودتون مربوطه.
كم كاري در زمينه‌هاي مختلف رو به حساب مردم بايد گذاشت كه بعدا از مردم طلبكار باشن و بيان تو خيابون از طرف مسئولين يقه‌شون رو بگيرن؟ چرا مردم نميتونن تو هزار و يك مساله مهم كه يكيش همين كم كاريها در مورد حجاب يا حتي كارهاي ضدحجاب هست يقه مسئولين مربوطه رو بگيرن؟؟؟
شما بگو مثلا اگه من نظراتم رو دادم و يك ميليونيم درصد فرض ميكنيم حرفهام حرف حساب بود، اونوقت چطور ميشه مسئولين مربوطه رو ملزم به اجراي راه حل هاي من كرد؟؟؟ اگه گفتي من هم نظراتم رو ميگم.
راستي جواب سوالهاي كامنت قبليم فراموش نشه. هم شما و هم آفتابگردون عزيز
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۳۰
۲۱
بد حجاب گشتن نوعي گدايي نگاه كردن و جلب توجه براي مردانه
درود بر خانوماي با حجاب ك با سياهي چادرشون دست ردي بر ميلها و هوسهاي مردان نامحرم ميزنند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
مرسی صدرا
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
وصیت شهید
خواهرم حجابت را حفظ کن که سیاهی چادر تو از سرخی خون شهید کوبنده تر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بدحجاب گشتن نه. ولی آرایشهایی که این جماعت می کنند یعنی گدایی توجه و نگاه.
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
صدرا اینو هم اضافه کن که این از بیغیرتی مردهای این دوره زمونه هست که زنهاشون رو با این هیبت و با افتخار در انظار به نمایش در میارن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
صد احسنت افتابگردون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفتاب گردون جان ربطي به بي غيرتي نداره. اصلا شما غيرت رو چي تعريف ميكني؟ اون زن و شوهر جفتشون ديدگاهشون نسبت به دنيا و زندگي و دين يكيه. من چادري‌ام. به چادرم هم افتخار ميكنم چون با آگاهي انتخابش كردم و همه جوره پاش وايسادم. اما اگه قرار بود مردهاي خونواده به زور چادر سرم كنن شك نكن كه موفق نميشدن. اصلا چادر كه هيچ، روسري و رفتار درست هم از من نميديدن. تا فكر و ديدگاه اصلاح نشه زور و اجبار نتيجه‌اي نداره. چه اجبار از طرف همسر باشه چه از طرف حكومت.
مجيد جان شما كه صد احسنت ميگي اگه مثلا خواهرت به هيچ وجه نخواد حجابش رو رعايت كنه و جلوت وايسه دقيقا چه جوري غيرتت رو ابراز ميكني؟!
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
ممنون اقا مجید
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان اولا بنده خودم محجبه هستم از نوع سفت و سختش
دوما بنده هیچ گاه موافق ضرب و زور برای حفظ حجاب و رعایت حریم نبودم
سوما خودم هم به زور چادری نشدم و پدر بنده یا مادرم هیچ گاه اجباری در نوع پوشش من نداشتن
چهارم منش یه مرد ونوع برخورد یه مرد دقیقا اون چیزیه که بیشترین تاثیر رو در رعایت حریمها بین زن و مرد داره چون خداوند در ایه ای که خطاب به مومنین برای حفظ حجاب و رعایت شئون داره اول به مرد میگه چشمهایت را از نگاه به نامحرم بپوشان و بعد به زنان حفظ حجاب رو گوشزد میکنه
در ضمن حالا حجاب حتما به چادر نیس خواهرم
با اینکه چادر حجاب برتره ولی با پوشش مناسب غیر چادر هم میشه حجاب داش
ووقتی اقایوون بجای اینکه نگاهشون به زیر باشه مستقیما زل میزنن تو چهره خانمها( من خودم یه بار شاهد رفتار کاملا غیر اخلاقی یه مرد بودم که زنی به همراه شوهرش مشغول خرید بود و مردهای دیگه داشتن از هیکل و رنگ مو و ارایش و هزار جور قر دیگه اون خانم تعریف میکردن خوب اگه مرد اون خانم غیرت داشت هیچ گاه حاضر نمیشد هیچ مردی نگاه چبپ به خانمش بندازه چه برسه به تحلیل و تفسیر)با خانمها بگو بخند دارن یواش یواش قبح همه چی از بین میره
دیگه رعایت نکردن حریم و حجاب و اخلاق میشه دیدگاه و نوع نگرش یه زن و شوهر به دین یعنی تفسیر به رای
یعنی بهتر از خدا صلاح خودشون رو میدونن
من از شما به خاطر این نگرش تعجب میکنم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفتاب گردون جان من نگفتم بهتر از خدا صلاحشون رو ميدونن. و نگفتم كارشون درسته. گفتم ديدگاهشون در مورد حجاب و آرايش زن يكيه. نميدونم چي گفتم كه احساس ميكنم بهت برخورده. اما معذرت ميخوام.
در كل دلم ميخواست تعريفت رو از غيرت بدونم. چون در كشورها و ادياني كه قانون حجاب رو مثل ما ندارند، پوشيده نبودن موي زن يا آرايش و ... نشون دهنده اين نيست كه مرد حريمي براي خانواده ش قايل نيست يا روابط زنش براش مهم نيست.
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان من نه بهم برخورده نه ناراحت شدم خداوند صفت غیرت رو در نهاد همه اقایوون قرار داده فرقی هم نمیکنه مسلمون یا غیر مسلمون
توو خارج هم اگه به زنی جلوی همسرش بهش تجاوز یا بی احترامی بشه خون اون مرد به جوش میاد
ولی در دین مبین ما این امر بهش تاکید شده بخاطر حفظ بنیاد خانواده
یه بنده خدایی که سرباز نیرو انتظامی بود تعریف میکرد در روز چن صد مورد دستگیری داریم که ناشی از خیانت زن به شوهر یا شوهر به زنشه خودت به نظرت این ناشی از چیه
غیر از بی قیدی و بیغیرتی مردهاست در هر دو مورد مرد مقصره مردی که دنبال هوسه؛ میفته دنبال زنی غیر از همسر خودش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفتابگردون جان آخرش هم تعريفي از غيرت ارايه ندادي. موردي كه شما اشاره كردي جواب من نيست. من دارم از حجاب صحبت ميكنم چرا شما ميري سراغ تجاوز؟ يعني اون غير مسلموني كه زنش بدون روسري بيرون مياد يا با نا محرم دست ميده يا ... نشون دهنده بيغيرتيشه و اينكه براش مهم نيست كه كسي به زنش تجاوز كنه؟! يا اگه اونو با غيرت ميدوني پس چرا اين چيزا براش مهم نيست و عاديه؟ باز برميگرديم سر حرف من. كه ديدگاه اون زن و شوهر يكيه و اين مسايل رو نشونه بيغيرتي نميدونن. يعني تعريفشون از حد و حدود غيرت و حريم خونواده با من و شما فرق ميكنه. البته باز تاكيد و تكرار ميكنم كه من نميگم تعريف و ديدگاهشون درسته. بلكه ميخوام بگم قضاوت كردن بدون داشتن يك مرجع و تعريف واحد و مورد توافق هر دو طرف اشتباهه و با شما به اين توافق برسم كه بي‌غيرت خوندن اين مردها مشكلي رو حل نميكنه. يعني كلا كنايه زدن و توهين كردن يا بيغيرت خوندن مرد يا هرزه خوندن زن و مبهم صحبت كردن يا اعمال زور و اجبار در زمينه حجاب مشكلي رو حل نميكنه. در اين زمينه بايد آسيب شناسي بشه و كارهاي عميق و گسترده صورت بگيره تا ديدگاه مشترك به وجود بياد. نه طرح‌هاي ضربتي و مقطعي و اجبار و روش‌هاي نادرست.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من ناشناس"بستگی به تبلیغات هر جای متفاوته با تبلیغات حتی می شه ذائقه افرادو عوض کرد چه رسد به عقاید وافکار.شاید در جای این حین بی غیرتی باشه که یک مرد بخواد با خودخواهی جلوی زنشو در مورد چیزای که دوست داره بگیره و چنان جلوه داده بشه که این با بی عفتی متفاوته که هیچ حتی اینکه همه ببینن که زنی با این زیبای باهاش راه میره و متعلق به اونه باعث افتخارش هم بشه اما واقعا غیرت در وجودش از بین نمیره شاید کم رنگ بشه و خیلی چیزارو بی عفتی ندونه
و با این صحبت افتاب گردون موافقم که حتی جاهی که خیلی چیزا بی غیرتی محسوب نمی شه باز هم مرد کامل بی تفاوت نیست چون این یک امر فطریه که در همه مردا وجود داره حالا چه زیادش یا چه کمش
من فکر می کنم یکی از عواملی که ازدواج در در کشورهای غربی به خصوص امریکا دیگه داره از بین میره همینه
که هر روز هم امارش داره میره بالاتر مردم دیگه علاقه ای برای رفتن به کلیسا و ازدواج رسمی ندارند چون در جای که نتون رفتار طرف مقابلو کنترل کنند و طرف مقابل به خود اجازه بده به بهانه ازادی هر کاری انجام بده زوجین بخصوص مرد به خاطر غیرتی که داره نمی تونه زیر بار همچین چیزی بره پس دنبال راه حلی برای مشکلش می گرده بهترین راه که در حال حاضر استقبال هم ازش می شه اینکه تعداد زیادی دوست دارن که اگه قراره با هم باشن بدون ازدواج با هم باشن یعنی با هم زندگی کنند بچه دار بشن ولی ازدواج رسمی نکنند من اینجوری فکر می کنم که حتی در این صورت اگه خیانتی هم صورت بگیره اونقدری اذیت کننده نیست که اگه همسر رسمیش باشه و اینکارو بکنه.اگه می گی اینجوری نیست و ادعام در مورد استقبال از دوستی های بدون ازدواج رسمی زیادم در غرب جدی نیست می تونی در موردش تحقیق کنی این امار روز به روز هم در حال افزایشه ادمای که با هم اشنا می شن باهم در یک خونه زندگی می کنند و بچه دار می شن ولی اگه خواستن و هر موقع که دوست داشتند از هم جدا می شن و اونجوری که دو تا همسر به هم تعصب دارند هم روی هم حساس نیستند و همدیگرو اگه بخوان به بقیه معرفی کنند به عنوان دوست معرفی می کنند حتی اگه از همدیگه بچه دار هم شده باشن
در ضمن با نظرت در مورد اینکه اگه کسی بخواد یه کاریو بکنه هیچ کسی نمی تونه جلوشو بگیره مخالفم شاید نتونه نظرشو عوض کنه ولی می تونه روش تاثیر بزاره اگه اینجوری بود کسی که دوست داره با سرعت زیاد رانندگی کنه در شهر و مشکلیه هم تو اینکار نبینی با منطق شما باید زیر بار حرف زور نره و کارشو بکنه اما واقعا اینجوریه حتی اگه اینکارو هم بعضی اوقات دور از چشم بقیه انجام بده دور از چشم بقیه هستش
اگه واقعا یک خانم از طرف اون کسای که دوستش داره با بی اعتنای و ....روبرو بشه حالا اون ادم می تونه همسرش باشه یا پدرش یا هرکس دیگه ای و یا سیستم حاکم در کشور بازم فکر می کنی کاملا و مطلقا بی تاثیره و هیچ تاثیری نمیذاره روی اون خانم؟
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
غیرت یه مرد
(البته من چون مرد نیستم نمیدونم درس میگم یا نه باید از اقایوون پرسید)اینه که از اینکه یه مرد دیگه با دیدن ناموسش لذت ببره و خوشش بیاد احساس انزجار کنه و نسبت به ناموسش تعصب داشته باشه نه این که زنش رو با هزار قر به نمایش عموم دربیاره که غیر از خودش دیگران هم لذت ببرن
در فرهنگ اروپا حجاب و عفاف و غیرت بوده ولی به مرور زمان به خاطر منافع شخصی سیاست مدارانشون این حس و تعصب از بین رفته شما اگه پوشش قدیم خانمهای اروپایی رو ببینین متوجه مشین که هر کشوری بسته به نوع فرهنگ و اداب و رسومش لبلس ملی خاص خودشون رو داشتن ولی الان چی البته این در مورد کشور ما هم صدق میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم شما كه ميگي با تبليغات ميشه ذائقه و عقايد و افكار افراد رو عوض كرد(و البته نه كه كاملا موافق باشم، اما صد در صد هم مخالف اين حرف نيستم) پس چطور بيش از سي و چهار سال نتونستيد با در دست داشتن انواع تريبون‌ها و فرصت‌ها افكار رو اون طوري كه ميخواهيد بكنيد، كه مجبور نباشيد بگير و ببند خيابوني راه بندازيد؟
اينكه شما ميگي اون افراد به خانم بي اعتنايي كنن مال وقتيه كه با آرايش و بدحجابي خانم مخالف باشن. حرف من با آفتابگردون سر اين بود كه اون شوهر يا پدر اساسا با چنين چيزي مخالف نيستن. ديدگاهشون با اون خانم يكيه. چه جوري بگم اين حرفو آخه؟ چرا به جاي ادامه بحث براي رسيدن به يه نتيجه منطقي هي ميزنيد به جاده خاكي؟
آفتابگردون عزيز كاري به گذشته خارجي و ايراني ندارم. حرفم با شما اين بود كه چه اون زن يا اون مرد در حال حاضر دارن بر اساس يك ديدگاه عمل ميكنن. بيغيرت خوندنشون چه مشكلي رو حل ميكنه آخه خواهر من؟ بگو تغيير ديدگاهشون يا به قول شما با غيرت كردنشون چه طوري امكان پذيره؟ اگه ميدونيم بگيم. اگه نميدونيم همين جوري واسه سرگرمي و وقت گذروني يه حرفي نزنيم. اگر هم ميخواي بگي چون اون مردها خودشون غيرت ندارن، حكومت مجبور ميشه ناموسشون رو جمع كنه، باشه همچنان به اين روش مفيد و كارآمد ادامه بدين، ببينيم به كجا ميرسيم.
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز تو اصلا خودت میدونی چی میخوای منظورت چیه
لب مطلب رو بگو دوس داری من چی بگم ؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
نمیدونم منظورمو فهمیدید یا نه
من میگیم اونمردا هم که شما ازشون صحبت می کنید غیرت دارند ولی تعریفشون از بی عفتی و ....متفاوته یعنی اگه زنشون روسری نداشته باشه شاید در چهار چوب بی عفتی احسابش نکنن اما همون ادم اگه تو خیابون کسی پیدا بشه که با وقاحت به یه قسمت از اندامش زنش زل بزنه یا حرکتی برای جلب توجه زنه انجام بده یا اینکه زن اون ادم حرکتی کنه که از نظر اون مرد برای مردای دیگه تحریک کننده باشه و این عملشو نشونه بی عفتی بدونه بدون شک عکس العمل نشون میده در ضمن اینم میدونید که استقبال از ازدواج رسمی در چنین جوامعی کم شده دوستی به جای ازدواج دائم یا زندگیای تک نفره و به صورت انفرادی یا زندگی با حیوانات مثل سگ و گربه همشم به خاطر اینه که خانواده در غرب اسیب جدی دیده که هیچ وقت کسی نمی خواد در موردش صحبت کنه
می تونم اینجوری مثال بزنم غیرت مثل حس تملک در زن می مونه همونطوری که زن دوست نداره مردش برای کسی دیگه باشه.هیچ زنی پیدا نمی شه که بگه این حسو نسبت به کسی که دوستش داره نداره اما همین حس تملک هم در هر جای بنا به تبلیغاتی که می شه یه جوره مثلا اگه توی ایران زنی ببینه که ...... مطمئنا ساکت نمی شینه ولی همین موضوع رو غرب یه جور دیگه جا انداخته
و اینکه اسلام میگه خانما حجاب داشته باشن ربطی به غیرت مرد نداره چرا شما این موضوع رو پیش کشیدید مگه خانمای که حجابو رعایت می کنند دارند به مردا لطف می کنند!!!!این چه منطقیه یعنی شما اسلامو اینجوری شناختید!؟اصلیترین فلسفه حجاب فقط برای حفظ خانواده در یک جامعه هست
اسلام با توجه به شناخت روحیات و علایق زن و مرد حجابو قرار داده تا بنیاد خانواده در جامعه اسیب نبینه مثل حفظ و مدیریت نگاه در مرد که اون هم دقیقا همین کارکردو داره برای حفظ بنیاد خانواده به مرد دستور داده شده تا در برخورد با خانمای نامحرم مسیائلیو ملزم به رعایت کردن باشه نه اینکه حجابو قرار داده باشه که مبادا چون مرد غیرت داره غیرتش به جوش بیاد و اسیب بهش برسه یعنی برای رفاه حال مرد اسلام حجابو قرار داده!!!!؟خوب اگه اینجوری باشه هر ادمی تحریفش از بی عفتی یه چیزه اگه اینجوری باشه بنا به طرز تفکر و تبلیغاتی که هر مرد در معرضش بوده هر زنی باید در جامعه یه جور لباس بپوشه!!!!!!شاید مردی باشه اینجوری فکر کنه درسته زنم اینجوری لباس می پوشه همینکه به من وفاداره بسه و بذار بقیه هم ببینند که چه قدرتی داشتم که همچین خانمیو تصاحب کردم و برام هم مهم نیست اگه کسی تحریک بشه مهم اینه که اون هر کاریم بکنه زنم بهش محل سگم نمیزاره و همه می بینند که خانممو چقدر دوست دارم و اونم منو چقدر دوست داره و اون ادمی که تحریک می شه هم براش حفظ نگاه مهم نباشه و هر روز در معرض همچین چیزای باشه این دیدنا بلاخره بهش فشار بیاره و برای تخلیش به یکی از زنای که سرو گوشش می جنبه و به واسطه همین موضوع که هیچکس حق نداره جلوی ازادی کسیو بگیره به خودشون اجازه بدن که با همچین مردای ارتباط داشته باشن حالا اگه متاهل باشن که بدتر و بعد کم کم این رفتارا عادی بشه و یک نوع کلاس باشه که هر نفری با چند نفر ارتباط برقرار کنه و به مرور همه گیر بشه ایا به نظرت اگه همه اینجوری فکر کنند دیگه خانوادی میمونه که کسی براش دل بسوزونه!؟با این رفتار مرد اسیب می بینه یا خانواده!؟و اگه خانواده اسیب ببینه این فقط مرده که اسیب می بینه!؟یا هم مرد و هم زن و حتی بچه ها اونا هم از این اتفاق اسیب می بینند!!!!؟واقعا کدومش!؟
نمونش اتفاقیه که در غرب افتاده
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم یعنی واقعا سیو چهار سال انواع تریبون ها و فرصت در اختیار ما بوده!!!؟یا در اختیار دولتمردانی که هر یک بنا به اقتضاعات خودشون به یک شکل با این مسئله برخورد کردن!؟با کمی تامل متوجه می شید در این سیو چند سال تریبونها و فرصتها دست کسانی بود که نه تنها به این مسئله معتقد نبودند بلکه در بعضی موارد با حجاب مشکل هم داشتند نمونش حتما تو هم فیلما و سریالهایو یادته که اگه می خواستند یک زن بی سواد و ساده یا احمق یا اینکه یک زن فضول که دائم در کار همسایه هاش سرک می کشه به تصویر بکشند از چه نوع پوششی برای این خانم استفاده می کردند یک زن چادری با قیافه ای نه چندان زیبا ایا در این فیلما یا سریالها به یاد داری یک زن تاثیر گذار در یک خانواده یا تحصیل کرده رو با چادر ببینی؟؟منظورم این نیست که حجاب یعنی چادر برای روشن شدن مسئله سراغ این موضوع رفتم یا در کتابها و مجلات و همین فیلما چنان به زندگی سنتی تاختند که گوی تمام بدبختی ایرانیان نوع زندگیشونه و یکی از ظواهر سنتی بودن نوع خاصی از پوشش بود!!!!چندین برنامه راجع به ازدواج و طلاق ساخته شد و می شود و اسیبهای که در صورت سهل انگاری در این موارد به اجتماع وارد می شه رو مورد برسی قرار میدن ولی جای دیدی که در مورد عفت و حجاب برنامه ای ساخته بشه و اسیبای رعایت نکردنشو بر روی فرد و خانواده یا اجتماع مورد بررسی قرار بدن!!!در این سی و چهار سال شعارهای زیادی شنیدیم"فرزند کمتر زندگی بهتر"عدالت"ازادی"سازندگی"ولی ایا شنیدی که کسی از اعتقادت و دینی مانند نماز یا حجاب حرفی بزند!!!؟فقط شنیدیم باید فرهنگ سازی بشه و هیچ ندیدیم!!!؟چرا؟؟؟ایا برای خانما مکانهای اختصاصی در نظر گرفته شد تا با خیالی اسوده به تفریح بپردازند ایا برای رفاه حال خانمها در ساحل مکانای خاصی در نظر گرفته شد ایا برای جذب معلم به نکاتی از قبیل نوع نگاهش به حجاب توجه داشتمیم یا اینکه ادمای ایزوله یا شاید در برخی موارد بی اعتقاد به حجاب را به خدمت گرفتیم تا با ذهن شکل نگرفته دخترانمان سروکار داشته باشند!!!؟؟؟؟من معتقدم در این سیو چهار سال هیچ کاری برای ترویج حجاب صورت نگرفته که هیچ در برخی موارد در مقابل ان ایستادگی هم شده اگه می گی نه برام چندتا نمونه بیار که اینجوری نبوده
بعدش شما خودت در اینباره چه نظری داری باید با اینچنین افرادی دیدگاهشون اینجوریه چیکار باید کرد نکنه می گی باید به حال خودشان در اجتماع رها بشن تا تمام اجتماع دچار اسیب بشه و اثار زیانبارش متوجه تمام خانواده هابشه؟؟؟خوب این روش هم در هشت سال دوران اصلاحات پیگیری شد و نه تنها کمکی به موضوع نکرد بلکه این معضلو تشدید هم کرد و سیر صعودی به خودش گرفت!!!!
شما به نظرت برای تغییر دیدگاه اون افراد باید چیکار کرد می خوام بدونم لطفا نظرتونو شفاف و واضح بگو؟اگه می گی باید فرهنگ سازی بشه دقیقا بگو منظورت از فرهنگ سازی چیه؟چه کاری باید بشه؟کلی صحبت نکن لطفا
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
منتظر نوشته هاتون هستم بعد از صحبتاتون منم نظرمو در این باره بیان می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله عزيزم ميدونم منظورم چيه. اگه با دقت كامنتمو ميخوندي ميديدي كه هم خيلي صريح حرف زدم و هم كاملا واضح سوالمو پرسيدم. آخر سوالم هم علامت سوال گذاشتم!
ميثم جان شما كه وسط بحث رسيدي حداقل كامنتهاي قبلي رو يه نگاه مينداختي! من نگفتم كه حجاب به خاطر غيرت مرده كه شما در ردش اينهمه مطلب نوشتي.
باز هم سوالم رو واضحتر تكرار ميكنم. 1) اگه شما موافق گشت ارشاد هستيد بگيد تا حالا نتيجش چي بوده؟ 2) اگه موافق چنين طرح‌هايي نيستيد بگيد از نظر شما چه راه حل‌هايي بهتر هستند؟ البته من خودم در اين باره طرز تفكري دارم كه اگه تا اين جاي بحث با من همراهي كرده بوديد ميتونستم مطرح كنم اما وقتي شما اساسا اصولتون با من فرق داره فايده‌اي نداره كه بيخودي سرتون رو درد بيارم. پس فقط به گرفتن جواب دو سوالي كه مطرح كردم بسنده ميكنم. البته اگه تمايلي به جواب دادن نداشتيد اشكال نداره و حلالم كنيد. اما اگه خواستيد جواب بديد لطفا رك و پوست كنده جواب بديد و بيخودي حاشيه نريد.
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان در مورد سوال اولت باید بگم نه گشت ارشاد جواب نمیده در مورد سوال دوم هم باید بگم باید فرهنگ سازی بشه اونم از خردسالی وقتی که شخصیت یه کودک داره شکل میگیره و اماده میشه برای ورود به جامعه
کودک باید بفهمه هدف از حجاب چیه به چه درد میخوره رعایت حجاب وخیلی چیزای دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم جوابتو اشتباهي در كامنت بالايي گذاشتم، بخونش.
آفتابگردون جان از پاسخ روشنت ممنونم. پس تا حدي نگاهمون به مساله يكيه. يعني اينكه ديدگاه اون زني كه با اين وضع بيرون مياد يا مردي كه اون زن رو انتخاب ميكنه در اثر تربيت غير اسلامي به گونه‌اي شكل گرفته كه با ديدگاه ما متفاوته. اصلاح تربيت و ديدگاه غلط هم نيازمند بكارگيري روش‌هاي تربيتيه، كه مراحلي داره و اگر در اولين قدم روند تغيير تربيتي، تنبيه يا برخورد نادرست اعمال بشه، نفرتي رو به وجود مياره كه هم آثار آگاهي سازي رو از بين ميبره و هم آثار انگيزشي رو.
ما بنا بر اعتقاداتمون اگه ميدونيم راه كسي اشتباهه بايد دلمون به حال گمراهي ديگران بسوزه و طوري عمل كنيم كه اونها هم راه درست رو پيدا كنن اما حتي اگه چنين نگرشي هم به مساله نداشته باشيم، چون ميخواهيم با اين افراد در يك جامعه زندگي كنيم و مراودات و منافع مشترك داريم، به جاي ايجاد فضاي منفي و دشمني و شكاف عميق تر بايد فضايي از آگاه‌سازي در بستر خوشبيني و مودت رو ايجاد كنيم. پس گشت ارشاد راه حل اين مشكل نيست و مورد ديگه اينكه نظام آموزش و پرورش ما فقط يك نام هست. وگرنه اثري از پرورش درش نميبينم. در بخش آموزشي هم كه متاسفانه خيلي وضع وخيمي داره. رسانه‌هاي مختلف از جمله رسانه ملي هم كه يا در برابر مسايل اخلاقي و مذهبي و حجاب منفعل هستند و يا حتي در جهت ضديت كار ميكنند. متاسفانه اين ضديت پنهانه و اثراتش از ضديت آشكار بسيار مخربتره. مثل دوستي خاله خرسه!! مشكل من اينه كه كارشناسان مجرب در اين زمينه كم نيستن، اما چطوري ميشه اين مسايل رو به مسئولين مربوطه حالي كرد؟؟؟ يا چرا موقعيتهاي حساس رو به آدمهاي كاردان نميسپرند و چرا فضايي همگاني براي نقد وجود نداره؟ تا همين الآن هم كلي سنگ ته چاه رفته كه دراومدنش شبيه روياست...
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز بازم که حرف خودتو میزنی از کجا میدونی من با این شکل برخورد موافقم که به خودت اجازه میدی به من اتهام بزنی که از طرف مسئولین میام تو خیابون و یقه مردمو میگیرم می تونم بپرسم از کجا به این نتیجه رسیدی!!!!!!
من با این شکل برخورد مخالفم اما با رها کردن اینچنین ادمای تو جامعه فقط به دلیل اینکه این روش جواب نمیده هم مخالفم
از نظر من اینچنین ادمای بیمارن این نظر منه و هیچ اصراری ندارم شما هم مثل من فکر کنید یا منو تایید کنید بیمارانی که اگه درمان نشن نه تنها خودشون اسیب می بینند بلکه بقیه اقشار جامعه رو هم بیمار می کنند و اینم مهم نیست که ویروس این بیماری چطور وارد ذهنشون شده از طریق خانواده ی که اینجوری فکر می کنند یا ماهواره یا کتابها یا معلمین که به حجاب اعتقادی ندارند یا دوستانی که چنان زیبا وجهت دار مطلبو بیان می کنند که اگه شما در این مسئله مطالعه نداشته باشید شدیدا اعتقاداتون دچار اشکال می شه همنطوری که این روشو برای انکار خدا به کار می برند
من نظرم اینه به جای اینکه به این شکل باهاشون برخورد بشه و در نهایت یک تعهد گرفته بشه و رهاشون کنند تا دو محله پایینتر همون کارو ادامه بدن مجبورشون کنند که چند جلسه مثلا دو ساعته در هفته به مشاورانی که صاحب نظر در این زمینه باشن از روانشناس گرفته تا جامعه شناس و کارشناس مذهبی و..... برای اینکار در نظر گرفته شده باشن مراجعه کنند و در اون جلسات به جای اینکه فقط به فرد مذکور حمله بشه دلیل رفتارشون ریشه یابی بشه شاید فقر شاید بی اعتقادی یا اعتراض به یک فرد خاص حکومتی یا شاید اون خانم از اقلیتای مذهبی باشن شاید بعضی از خانما باشن که اصلا معتقد نباشن که ممکنه مردی با این پوشش تحریک بشه و خانواده ش دچار اسیب!! شاید بعضی برای جلب توجه جنس مخالف و پیدا کردن فردی برای ازدواج اینکارو بکنند و یا...و در این جلسات می شه منطقی صحبت بشه مطمئنا اثرش از روش فعلی کمتر نخواهد بود رفتن به این جلسات می تونه یک نوع جریمه برای اینچنین ادمای باشه و برای حضور در این جلسات می شه از روشهای ایجابی مثل جریمه یا عدم حضور در برخی مراکز تفریحی مثلا سینما یا ...در صورت عدم ارائه مدرک گذراندن این دوره در نظر گرفته بشه و اگه ما می گیم مسئله حجاب یک مسئله منطقیه باید که بتونیم از این منطق دفاع کنیم چه در این جلسات چه در هر جای دیگه
در ضمن می شه در نقاطی از شهر مثلا ایستگاه های قطار یا مترو یا اتوبوس و فضاهای عمومی مکانی برای پخش فیلمای کوتاهی که در این زمینه ساخته شده در نظر گرفته بشه این همه بیلبورد در شهر چرا بعضیاشون برای اثار گرافیکی و...که در این زمینه تولید شده استفاده نمی شه
در دوران تحصیل یک کتاب مستقل از علوم دینی و اندیشه اسلامی که بیشتر به عفت وحجاب بپردازه خصوصا دوران دبستان در نظر گرفته بشه و برای جذب معلمین کسانی انتخاب بشن که خود در این زمینه صاحب نطر و معتقد باشن که این مسائل به خصوص در سنین بالا تر به چالش کشیده شود
اختصاص شبکه ای در سیما مثلا به اسم شبکه عفاف به مانند شبکه قران که در زمینه عفاف و حجاب برنامه سازی کنه و ارتباط با مخاطب ایجاد کنه و به سوالاتشون جواب بده ایجاد شبکه ای جامعه اینترنتی در همین رابطه ایجاد بازی های کامپیوتری و عروسک با همین مفهوم که جاش واقعا خالیه در بازار انواع بازیها و عروسکای باربی یافت می شه که فلسفش مشخصه اما دریغ....
ایجاد مراکز طراحی و فروش پوشاکی که در عین زیبای با معیارهای فرهنگی و دینیمان سازگار باشه حتی می شه این پوشاک توسط اسپانسر مورد حمایت قرار بگیره مثلا روشی که در غرب انجام می شه در جشنواره های بزرگ مثل اسکار از بعضی از هنرپیشه به ازای مبلغی در خواست می شه تا این لباسا پوشیده بشه تا به این وسیله فروششو بالاتر ببرن و همچنین در همین جشنواره ها گروهی هستند که زیباترین لباس هنرپیشه های حاضر در جشنواره رو انتخاب و معرفی می کنند و.....
برگزاری مسابقاتی با عنوان مثال مسابقات دختر شایسته نه به شکلی که در دنیا برگزار می شه بلکه کاملا متضادش اگه در این مسابقات در دنیا فقط به زیبای و مسائل جنسی برای انتخاب اینچنین خانمای دست میزنند در ایران به وضیعت تحصیلی و علمی و معرفتی یا کاری با توجه به عفت و حجاب برای انتخاب یک شخص توجه بشه و می شه از کل دنیا هم شرکت کننده داشت خیلی ها هستند که در خارج از ایران با حفظ حجاب به مطالعه و تحقیق و کار علمی دست میزنند
از این نمونه ها می شه بی شمار مثال زد
میدونی اشکال کارمون کجاست هنوز نتونستیم اینو روشن کنیم که تحریک شدن مرد دست خودش نیست تنها کاری که می تونه بکنه اینه که از این چیزا دوری کنه تا این بین خانما جا نیوفته هیچی درست نمی شه اگه مردی از نظر جنسی سالم باشه امکان نداره از یه مسئله تحریک کننده تحت تاثیر قرار نگیره وتا هم روشن نکیم که یه مردی که مستعدشه این طرز پوشش می تونه با روانش چیکار کنه و در نهایت کل جامعه رو در خطر بندازه هیچ کار نکردیم به نظر من خانمای ایرانی باید همین الا ن یک انتخاب تاریخی کنند یا براشون خانواده به شکلی که تو ایران وجود داره همسر و فرزند خاله عمه و عمو و...و دید و بازدید و .... اهمیت داره یا نه روش زندگی در غربو می پسندند اینو مطمئن باشید که هر دو در کنار هم با توجه به وجود بعضی غرایز و روحیات مرد غیر ممکنه اصلا به شرقی و غربی بودن هم کاری نداره به طرز تفکر ادما بستگی داره مثلا کشور زاپنو که یک کشور شرقیه و اگوی غربیو برای پیشرفت خودش انتخاب کرده می تونید مطالعه کنید که در حال حاضر خانواده در اون کشور چه جایگاهی داره و چی داره به سرش میاد دیگه وقتشه خودمونو راحت کنیم و تصمیم بگیریم واقعا کدومش!!!!!!!!
در ضمن می خوام بدونم اصولتون چیه که با اصول من فرق داره؟ نظرتونو ممکنه شفاف بفرمایید
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز بازم که حرف خودتو میزنی از کجا میدونی من با این شکل برخورد موافقم که به خودت اجازه میدی به من اتهام بزنی که از طرف مسئولین میام تو خیابون و یقه مردمو میگیرم می تونم بپرسم از کجا به این نتیجه رسیدی!!!!!!
من با این شکل برخورد مخالفم اما با رها کردن اینچنین ادمای تو جامعه فقط به دلیل اینکه این روش جواب نمیده هم مخالفم
از نظر من اینچنین ادمای بیمارن این نظر منه و هیچ اصراری ندارم شما هم مثل من فکر کنید یا منو تایید کنید بیمارانی که اگه درمان نشن نه تنها خودشون اسیب می بینند بلکه بقیه اقشار جامعه رو هم بیمار می کنند و اینم مهم نیست که ویروس این بیماری چطور وارد ذهنشون شده از طریق خانواده ی که اینجوری فکر می کنند یا ماهواره یا کتابها یا معلمین که به حجاب اعتقادی ندارند یا دوستانی که چنان زیبا وجهت دار مطلبو بیان می کنند که اگه شما در این مسئله مطالعه نداشته باشید شدیدا اعتقاداتون دچار اشکال می شه همنطوری که این روشو برای انکار خدا به کار می برند
من نظرم اینه به جای اینکه به این شکل باهاشون برخورد بشه و در نهایت یک تعهد گرفته بشه و رهاشون کنند تا دو محله پایینتر همون کارو ادامه بدن مجبورشون کنند که چند جلسه مثلا دو ساعته در هفته به مشاورانی که صاحب نظر در این زمینه باشن از روانشناس گرفته تا جامعه شناس و کارشناس مذهبی و..... برای اینکار در نظر گرفته شده باشن مراجعه کنند و در اون جلسات به جای اینکه فقط به فرد مذکور حمله بشه دلیل رفتارشون ریشه یابی بشه شاید فقر شاید بی اعتقادی یا اعتراض به یک فرد خاص حکومتی یا شاید اون خانم از اقلیتای مذهبی باشن شاید بعضی از خانما باشن که اصلا معتقد نباشن که ممکنه مردی با این پوشش تحریک بشه و خانواده ش دچار اسیب!! شاید بعضی برای جلب توجه جنس مخالف و پیدا کردن فردی برای ازدواج اینکارو بکنند و یا...و در این جلسات می شه منطقی صحبت بشه مطمئنا اثرش از روش فعلی کمتر نخواهد بود رفتن به این جلسات می تونه یک نوع جریمه برای اینچنین ادمای باشه و برای حضور در این جلسات می شه از روشهای ایجابی مثل جریمه یا عدم حضور در برخی مراکز تفریحی مثلا سینما یا ...در صورت عدم ارائه مدرک گذراندن این دوره در نظر گرفته بشه و اگه ما می گیم مسئله حجاب یک مسئله منطقیه باید که بتونیم از این منطق دفاع کنیم چه در این جلسات چه در هر جای دیگه
در ضمن می شه در نقاطی از شهر مثلا ایستگاه های قطار یا مترو یا اتوبوس و فضاهای عمومی مکانی برای پخش فیلمای کوتاهی که در این زمینه ساخته شده در نظر گرفته بشه این همه بیلبورد در شهر چرا بعضیاشون برای اثار گرافیکی و...که در این زمینه تولید شده استفاده نمی شه
در دوران تحصیل یک کتاب مستقل از علوم دینی و اندیشه اسلامی که بیشتر به عفت وحجاب بپردازه خصوصا دوران دبستان در نظر گرفته بشه و برای جذب معلمین کسانی انتخاب بشن که خود در این زمینه صاحب نطر و معتقد باشن که این مسائل به خصوص در سنین بالا تر به چالش کشیده شود
اختصاص شبکه ای در سیما مثلا به اسم شبکه عفاف به مانند شبکه قران که در زمینه عفاف و حجاب برنامه سازی کنه و ارتباط با مخاطب ایجاد کنه و به سوالاتشون جواب بده ایجاد شبکه ای جامعه اینترنتی در همین رابطه ایجاد بازی های کامپیوتری و عروسک با همین مفهوم که جاش واقعا خالیه در بازار انواع بازیها و عروسکای باربی یافت می شه که فلسفش مشخصه اما دریغ....
ایجاد مراکز طراحی و فروش پوشاکی که در عین زیبای با معیارهای فرهنگی و دینیمان سازگار باشه حتی می شه این پوشاک توسط اسپانسر مورد حمایت قرار بگیره مثلا روشی که در غرب انجام می شه در جشنواره های بزرگ مثل اسکار از بعضی از هنرپیشه به ازای مبلغی در خواست می شه تا این لباسا پوشیده بشه تا به این وسیله فروششو بالاتر ببرن و همچنین در همین جشنواره ها گروهی هستند که زیباترین لباس هنرپیشه های حاضر در جشنواره رو انتخاب و معرفی می کنند و.....
برگزاری مسابقاتی با عنوان مثال مسابقات دختر شایسته نه به شکلی که در دنیا برگزار می شه بلکه کاملا متضادش اگه در این مسابقات در دنیا فقط به زیبای و مسائل جنسی برای انتخاب اینچنین خانمای دست میزنند در ایران به وضیعت تحصیلی و علمی و معرفتی یا کاری با توجه به عفت و حجاب برای انتخاب یک شخص توجه بشه و می شه از کل دنیا هم شرکت کننده داشت خیلی ها هستند که در خارج از ایران با حفظ حجاب به مطالعه و تحقیق و کار علمی دست میزنند
از این نمونه ها می شه بی شمار مثال زد
میدونی اشکال کارمون کجاست هنوز نتونستیم اینو روشن کنیم که تحریک شدن مرد دست خودش نیست تنها کاری که می تونه بکنه اینه که از این چیزا دوری کنه تا این بین خانما جا نیوفته هیچی درست نمی شه اگه مردی از نظر جنسی سالم باشه امکان نداره از یه مسئله تحریک کننده تحت تاثیر قرار نگیره وتا هم روشن نکیم که یه مردی که مستعدشه این طرز پوشش می تونه با روانش چیکار کنه و در نهایت کل جامعه رو در خطر بندازه هیچ کار نکردیم به نظر من خانمای ایرانی باید همین الا ن یک انتخاب تاریخی کنند یا براشون خانواده به شکلی که تو ایران وجود داره همسر و فرزند خاله عمه و عمو و...و دید و بازدید و .... اهمیت داره یا نه روش زندگی در غربو می پسندند اینو مطمئن باشید که هر دو در کنار هم با توجه به وجود بعضی غرایز و روحیات مرد غیر ممکنه اصلا به شرقی و غربی بودن هم کاری نداره به طرز تفکر ادما بستگی داره مثلا کشور زاپنو که یک کشور شرقیه و اگوی غربیو برای پیشرفت خودش انتخاب کرده می تونید مطالعه کنید که در حال حاضر خانواده در اون کشور چه جایگاهی داره و چی داره به سرش میاد دیگه وقتشه خودمونو راحت کنیم و تصمیم بگیریم واقعا کدومش!!!!!!!!
در ضمن می خوام بدونم اصولتون چیه که با اصول من فرق داره؟ نظرتونو ممکنه شفاف بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم جوابتو اشتباهي در كامنت بالايي گذاشتم، بخونش.
آفتابگردون جان از پاسخ روشنت ممنونم. پس تا حدي نگاهمون به مساله يكيه. يعني اينكه ديدگاه اون زني كه با اين وضع بيرون مياد يا مردي كه اون زن رو انتخاب ميكنه در اثر تربيت غير اسلامي به گونه‌اي شكل گرفته كه با ديدگاه ما متفاوته. اصلاح تربيت و ديدگاه غلط هم نيازمند بكارگيري روش‌هاي تربيتيه، كه مراحلي داره و اگر در اولين قدم روند تغيير تربيتي، تنبيه يا برخورد نادرست اعمال بشه، نفرتي رو به وجود مياره كه هم آثار آگاهي سازي رو از بين ميبره و هم آثار انگيزشي رو.
ما بنا بر اعتقاداتمون اگه ميدونيم راه كسي اشتباهه بايد دلمون به حال گمراهي ديگران بسوزه و طوري عمل كنيم كه اونها هم راه درست رو پيدا كنن اما حتي اگه چنين نگرشي هم به مساله نداشته باشيم، چون ميخواهيم با اين افراد در يك جامعه زندگي كنيم و مراودات و منافع مشترك داريم، به جاي ايجاد فضاي منفي و دشمني و شكاف عميق تر بايد فضايي از آگاه‌سازي در بستر خوشبيني و مودت رو ايجاد كنيم. پس گشت ارشاد راه حل اين مشكل نيست و مورد ديگه اينكه نظام آموزش و پرورش ما فقط يك نام هست. وگرنه اثري از پرورش درش نميبينم. در بخش آموزشي هم كه متاسفانه خيلي وضع وخيمي داره. رسانه‌هاي مختلف از جمله رسانه ملي هم كه يا در برابر مسايل اخلاقي و مذهبي و حجاب منفعل هستند و يا حتي در جهت ضديت كار ميكنند. متاسفانه اين ضديت پنهانه و اثراتش از ضديت آشكار بسيار مخربتره. مثل دوستي خاله خرسه!! مشكل من اينه كه كارشناسان مجرب در اين زمينه كم نيستن، اما چطوري ميشه اين مسايل رو به مسئولين مربوطه حالي كرد؟؟؟ يا چرا موقعيتهاي حساس رو به آدمهاي كاردان نميسپرند و چرا فضايي همگاني براي نقد وجود نداره؟ تا همين الآن هم كلي سنگ ته چاه رفته كه دراومدنش شبيه روياست...
پريشب و ديشب هم اين كامنت رو گذاشتم. نميدونم چرا منتشر نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم جان من نگفتم شما مياي يقه مردم رو ميگيري. خوبه كه تاكيد هم كرده بودم: مسئولين مربوطه. شما در كامنتهات واضح حرف نزده بودي و به خاطر همين هم بود كه دو تا سوال مشخص ازت پرسيدم تا برام روشن بشه كلا كدوم طرفي هستي. و خوشحالم كه متوجه شدم شما هم مثل من و آفتابگردون عزيز اينگونه برخورد رو موثر نميدوني.
بالاخره برخورد با بدحجابي در تمام اين بيش از سه دهه وجود داشته. حلا شيوه‌هاش ممكنه كمي فرق كرده باشه. يا يه وقتايي شل گرفته باشند و يه وقتايي خيلي سفت و سخت. اما نشون ميده كلا هميشه كساني در راس امور بودند كه نسبت به برخورد با بدحجابي مثلا احساس مسئوليت كنند. اما هميشه دقيقا راهي رو رفتند كه نتيجه عكس داشته متاسفانه. همون طور كه در كامنت قبليم هم گفتم مشكل اينه كه مسئولين تصميم گيرنده نه خودشون در اين زمينه كارشناسن و نه حاضرن از 4تا كارشناس مشورت بگيرن. حالا اينكه ما اين وسط كاري از دستمون برنمياد و صداي اعتراضمون به گوش مسئولين نميرسه هم خودش درد بزرگيه.
راستي صراط از اينكه چرا كامنت قبليم رو دو بار زدم و غيب شد اگه بگذريم، يه سوال ديگه هم برام پيش اومده اينكه ديشب فقط كامنت قبلي من بعد از كامنت آفتابگردون بود. امشب كامنت ميثم وسط اين دوتا ظاهر شده! قضيه چيه؟!
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس با وجود بعضی اختلاف نظرها که با شما دارم
اما در رابطه با این موضوع که مرجعی باید باشه تا مردم یا دلسوزان در عرصه عفاف و حجاب بتونند مطالباتشونو از مسئولین مربوطه این امر پیگیری کنند و یا اگه جای قصوری از طرف کسی دیده شد بتونند پیگیری کنند باهات موافقم
جای خالی همچین نهادی در کشور شدیدا احساس می شه
امیدوارم از طرز نوشتارم ناراحت نشده باشید.اگر جاهی احیانا به شما بی ادبی شد بابتش معذرت می خوام
حلالم کنید قصدم فقط همفکری بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميثم جان معلومه تا حدي همفكر و همدرديم. تا حالا از اين همفكريها زياد انجام داديم ولي حيف كه هيچ وقت به سرانجام نميرسه! به علت همون جاي خالي كه خودت اشاره كردي. شما هم منو حلال كن. موفق باشي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۲۰
۲۷
اجرتون با خدا، باور کنید مردهای این خانوم ها کاری از دست شون بر نمیاد، مگر دعوا که هر روز نمیشه دعوا کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا هر روز دعوا؟!!!!!!!!!
اگه پدري كه بايد درست تربيت ميكردي.
اگه شوهري كه بايد موقع انتخاب چشمتو باز ميكردي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۱۶
اجرتون با خدا، باور کنید مردهای این خانوم ها کاری از دست شون بر نمیاد، مگر دعوا که هر روز نمیشه دعوا کرد.
مجتبی از خراسان
|
Australia
|
۲۰:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۱۶
چرا شلوار زرد و قرمز پوشیدن!
غضنفر
|
Australia
برای اینکه منو دیوونه کنن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۱۶
دختر نجیب خاص برای یک نفر نه عام برای همه


مثل نمایشکاه متنقل خودشون کردن
منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۶
یک بام دو هوا بلاخره مسلمانیم و باید حجاب باشه یا نه؟اگه مسلمان نیستم چرا تو دنیا باید جلو همه وایستیم و بگیم حق با ماست .چطور تو دانشگاه غربی به واسطه حجاب اخراج می کنند اما دانشجو ها کوتاه نمیان بلاخره تکلیف رو حداقل با خودتون روشن کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب لابد کسیکه اینطوری میگرده پاش بیفته میگه اگر مسلمانی به حجابه اصلن من مسلمان نیستم . بیخال ما بشید .
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲۱
۶
ولی خداییش حجاب اینها بد نبود . حالا لباس رنگی واقعا چه ایرادی داره؟چرا زرد و قرمز نباید پوشید؟لباس همین خانم بازیگر دقیقا همون لباس هایی است که برای نمایشگاه مدل لباس ایرانی سنتی طراحی می کنند با ترکیب رنگ های زیبا کلی هم مردم تشویق می کنند که بیایید رو به این لباسهای سنتی خودمون به جای لباس های غربی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چون شادی ممنوعه،همش باید عزادار باشی
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
هر چی که دلتون خواست پوشیدین تکلیف دل ما چی میشه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره عزیزم لباس شهرت ممنوعه ! میدونی یعنی چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لباس رنگی عیبی نداره خواهر خوبم لباسی که مشکی بدن نما هم باشه عیب داره خدایی اگه یه عقب افتاده بگه تو کوچه بغلی یه مار هست وقتی واردش میشی مواظب نیستی اینهمه روایت و 124 هزار پیامبر گفتن آقاجون حساب کتاب هست نباید یه ذره ککمون بگذه که اگه افتادیم مردیم و از بی حیایی هامون پرسیدن چی جواب بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۳
خب فرض کنید چند دقیقه ای هم روسری جلو کشیدن یا دگمه مانتو رو بستن بعدش چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بعدش و تو خلوتشون به ما مربوط نیست حرمت خون شهدایی رو نگه دارن که اگه نبودن الان هرکی یه خان عمو یا خان دایی عراقی داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرمت خون شهید اومد ربط داده شد به روسری و مانتو ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۴
۳
اکبر پونز کجایی؟
بیا که به پونز هات احتیاج است
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۱
بنظر من خانه از پای بست ویران است...خواجه در بند نقش ایوان است...

باید دید این نوع پوشش و رفتار از کجا آب می خوره...این کارای ارشاد جواب نمیده...میره اونطرفتر دوباره میشه مث قبل...این کافیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از اون جایی آب می خوره که سالی ان میلیون دلار امریکایی خرج می شه که تشیع واقعی کله پا شه چون اونا میدونن که راه حل نظامی که پر هزینه هم هست دیگه جواب نمیده و ظاهرا با شیعیانی به سبک ما کار اونا راحتتر می شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تشیع واقعی ؟ ناشناش یا تو نمیدانی تشیع چیست یا اینکه در خیال به سر میبری .
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دومی تعریفت از تشیع چیه می خوام بدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۳
...... واقعا متاسفم که این همه آسیب اجتماعی رو بی خیال شدیم گیر دادیم که چرا زلف دختر, پسرامون بیرونه .یادمون باشه که معصومین فرمودند .مردم بدین حاکمان خویش هستند ،بی حیایی بی حجابی از مسولین ماست نه از مردم ما.الهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما لطفا آسیب اجتماعی رو معنا کنید بعد دنبال ریشه ها بگردی به حول و قوه الهی متوجه می شید که وقتی ملتی امر به معروف و نهی از منکر رو بی خیال میشن واجد شرایط تنگ اقتصادی و هزار جور بلا می شن
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۲
سي وچند سال از انقلاب گذشت باز هم نفهميديم که با برخورد پليسي کار درست نميشود.اين همه اختلاف نظري و تئوريک لازم نيست چون بارها آزمون شده است کافي است از گذشته عبرت بگيريم و براي اينده درست تصميم بگيريم
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز جان برخورد ها صرفاً به خاطر حجاب نیست، اصولاً حضور پررنگ پلیس ، فضای میلیتاریزه برای برخی امنیت می آورد والا به نظر شما بعد از سی و چند سال واقعاً حضرات نمیدانند داستان چیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تصمیم درست یعنی بذارن هرکی هر طور خواست بیاد بیرون بعد اعتراض می کنید می گید چرا ریختن تو باغ یارو به خانوادش تجاوز کردن وقتی بی حیایی باب می شه کی دیگه امنیت داره می شه بگین
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش درسته من با نظرت موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۶
۱۶
امیدوارم نیروی انتظامی روی مناطق گردشگری هم بیشتر توجه کنه. شمال رو که به گند می کشند اینها تابستونها. لطفا تو جاده ها نیروهاتون رو متمرکز کنید تا جلوی خروج این جماعت رو از تهران بگیرید. در واقع از صدور ..... به شهرهای دیگه جلوگیری بشه.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل ما را زدید ، آقا اگر این ناجا میخواهد جلو بد حجابی را بگیرد اول از رانندگان زن بدحجاب شروع کند چون این افراد مبلغ این کار هستند ، ناجا جلو افرادی را که حریم سرعت را میشکند جریمه میکند چرا افرادی را که حریم عفت را میشکند برخورد نمیکند ؟ کنر سواحل شمال که جا برای یک فرد مسلمان وجود ندارد یا باید کور باشد یا اصلا به آنجا نرود !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حامد الان اگه نورا اینجا باشه می گه اشکال از خودته که نمی تونی خودتو کنترل کنی اونا چه تقصیری دارن اگه اینجوری هستی تو خونه بمون
چرا باید بری اینجور جاها چرا باید ازادی بقیه رو به خاطر امثال تو محدود کنند
دلیلشونم اینه که چرا مردای که ما می شناسیم هیچ وقت نمی گن که از اینجور چیزا تحریک می شن!!!!وفقط شماها این اعترافو می کنید!هیچ کاریش هم نمی شه کرد چون یه زن نمی فهمه که چی می گی حالا اگه مردای هم اطرافش باشن که به خاطر بعضی مسائل از این حقیقت حرفی نزنند که دیگه بدتر قسمت جالب ماجرا اینجاست که همین مردا که ازشون دم میزنند بیشتر اوقات چشمشون در حال رصد کردن اطرافه
بی خودتو اذیت نکن چون از نظر اونا اشکال از ماهاست چون حتما یه بیماری چیزی داریم که اینجوری می شیم و گر نه اگه سالم می بودیم اگه اون یارو لختم می بود باید می تونستیم جلوی تحریک شودنمونو بگیرم
عجججججججب استدلالی!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲۲
۱۰
بی حجاب بودن با بی عفاف بودن فرق دارد. ایران شاید با اجبار حجاب مشکلی را ظاهرا حل کرده باشد اما هرگز به معنای حفظ عفاف نیست. اینهمه زن در سراسر دنیا بی حجابند اما عفیف. ایران اسلامی را هم دیدیم. انهمه به ظاهر با حجاب اما بی عفت. واقع بین باشید.
نور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تو بیخود کردی که زن های دنیا رو پاک و عفیف دونستی و زن های مملکتت رو نا پاک .
مطمئن باش یک تار موی گندیده زن های بد حجاب ما به کلهم زن های بی حجاب دنیا می ارزه حال آنکه زن های پاک و با حجاب ما بسیارند بسیار
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
منظورت از باحجاب بی عفت همون بدحجابهاست دیگه که مثل هرزه ها آرایش می کنند و به خیابان می آیند؟! وگرنه من زن با حجاب(چادری یا مانتویی)که بی عفت باشه ندیدم.
ایرانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی دروغ نمیگه؟
برای نمونه میشه به رابطه ی جنسی کارکنان بی حجاب ولی عفیف بی بی سی فارسی درانگلیس اشاره کرد ویا به آمار بالای تجاوز به دختران زیر 15سال در انگلیس و هزاران مورد دیگر.........................................
حامد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عزیز من اولین نشانه عفت زن همین حفظ حجاب است وقتی زنی به حجاب خودش توجه نکند کم کم عفت او جریحه دار میشود و حجاب غامل اصلیعفت است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اون بی عفتا که شما دیدین دقیقا همونایی هستن که هرجای دنیا برن همینن بی عفت حجابم چیزی بهشون اضافه نمی کنه برید به حجاب کسایی که تو همون ممالک مسلمان شدند نظر کنید حتما از این چیزی که گفتید شرمنده خواهید شد
پلاک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خطاب به علی!
مردک داری راجع به بانوان نجیب و نجیب زاده ایرانی حرف میزنی دهن ..... ببند.
میثم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یک موی گندیده همون زنان به زعم تو بی عفت ایرانی شرف داره به کوهی از زنانی که عاشقشونی اینم یادت باشه که داری در مورد زنان کدوم کشور صحبت می کنی
تو که عاشق انگلیسی زنان اونجارو هم دیدیم
در ضمن کسی مجبورت نکرده با زن ایرانی زندگی کنی یکی از همون زنان بی حجاب ولی عفیف انگلیسیو انتخاب کن انشاالله خوشبخت بشی
مرد ایرانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مرد....... تو دیگه حالا به جای رسیدی که متر شناسای عفت خانمای ایرانی شدی اصلا تو.......... که این نظرو دادی
از این به بعد اگه بخوای در مورد خانمای ایرانی صحبت کنی اول وضو می گیری
بانوان ایرانی از پاک ترین و بهترین خانمای دنیا هستند بدون تردید
دختر مسلمان
|
Iraq
|
۱۴:۱۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲۴
۹
بابا اینا که بعضیاشون مانتوهاشون خیلی بلنده مشکلتون با رنگه دیگه؟!
ناشناس
|
Iraq
اصلاً با بدحجاب مشکلی ندارند میخوان سر مردمو گرم کنن و حواس مردم را از مسائل اساسی کشور چرت کنند .
ناشناس
|
Iraq
مشکل یقه هایی است که تا ناف باز است مشکل دستهایی است که تا آرنج بیرون است مشکل چاکهایی است که تاکمر ادامه دارد و شلوارهایی است که از فرط تنگی در حال پاره شدن است
ناشناس
|
Iraq
ناشناس جون خوب اسکن کردی موارد مختلف رو ... دمت گرم
ali
|
Turkey
|
۱۴:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۸
۸
واقعا باید همه حجاب را رعایت کنند تا جامعه هر چه سالمتر شود ! به نظر من همه را باید تشویق به تفخیذ بچه ها مخصوصا شیرخواران بکنیم تا جامعه ای زیبا داشته باشیم (مخصوصا بچه های بزرگان دینیمان ) مگر نه اینست که امام در تحریرالوسیله فرمودند.

کسیکه زوجه اى کمتر از نه سال دارد و ط ى او براى وى جایز نیست چه اینکه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما سایر کام گیریها از قبیل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد
ناشناس
|
Turkey
علی ادرسشو هم بده من می خوام ببینم و منظورتو واضحتر بگو روشن و صریح بگو منظورت چیه؟اگه به حرفی که زدی اعتقاد داری و با علم حرف میزنی شفاف بگو منظورت چیه
منتظرتم
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۱
اگر قرار بود این بگیر ببندا جواب بده تا حالا جواب داده بود نه اینکه هر سال با شروع فصل گرما وضعیت حجاب بدتر از قبل بشه با این برخوردا هیچ بد حجابی با حجاب نمیشه فقط از حجاب زده میشه علاوه بر این کاش اقایون هم یاد میگرفتن بد حجاب بودن خانما توجیحی برای چشم چرانی اونا نیست
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۸
۳
لعنت!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
دوس دارم نظرتو بدونم عزیز !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
درچه مورد!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بر زن بد حجاب و مرد هيز و آدم بي عفت.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
در مورد زندگی مشترک !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
با کی!؟
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱۱
کاربرانی که با کنایه قیمت گوشت و مرغ و غیره را بااین موضوع ربط می دهند.وافعا خودشان را به نفهمی زده اند.درکتاب آسمانی برای گران فروش وکم فروش. وبرای حجاب جداگانه آیه داریم.درضمن نیروی انتظامی ازبخش های مختلف تشکیل شده.مانند پلیس مواد مخدر پلیس دیپلمات.پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی وغیره.درضمن پایبندی به حجاب ازنان شب برای تو وخانواده ات مهمتراست.چراوقتی درکشوراسلامی دیگرباحجاب خانم ها مخالفت میکنند.درکشورهای اروپایی برای داشتن حجاب جریمه نقدی صادرمی شود.دم ازبی آبرویی نمی زنید.آبروی کشورشهید داده را همین بد حجابها وبی حجابها درجوامع اسلامی برده ه اند.تو هم خانواده ات چنین وضعی دارد.که نارحت آبروی کشورایران درمیان کشورها بی آبروشده ای شما چرا به کشورهای دارای دمکراسی ایراد نمی گیرید.که دارند با حجاب مخالفت می کنند.بگذارید پلیس کار خودش را انجام دهد.پلیس فقط مجری قانون
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۶
۱۳
خداقوت برادران وخواهران نیروی انتظامی اینجاایران اسلامی است آنهائیکه مخالفت بااجرای این طرح میکنندبه عاقبت این بی بندباری فکرنمیکنندروزی دامان خودآنهاراخواهدگرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۵
شما از خدا شرم نمیکنید ابروی مردم را میبریدبروید اگر خیلی شهامت داریددست چپاول گران قلع وقم کنید بیچاره با ان موقعیت اجتماعی اش لباسش قرمز ه پوشیدن رنگهای الوان گناهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲۳
۲
چرا در روزهای راهپیمایی و انتخابات از همین خانم ها بیشتر استفاده می شه اما فردای اون روز باهاشون مبارزه و برخورد چرا؟ آخه کار فرهنگی به گروهبان تحصیل نکرده مربوطه ؟
؟؟؟؟؟؟؟؟
|
Iran (Islamic Republic of)
کی تا حالا دیده که تا حالا یکی از اینا تو راهپیمایها شرکت کنند
یعنی با همچین مانتوها و شلوار و قرو فر و ارایش اینجوری!!!!!!!
دختر مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا ندیدی..؟والله توی حسینیه ارشاد زمان انتخابات مجلس فقط از اینا فیلم و عکس میگرفتن!
؟؟؟؟؟؟؟؟
|
Iran (Islamic Republic of)
دختر مسلمان من منظورم به راهپیمای بود نه انتخابات!!!انتخابات فلسفه خودشو داره و کسی که توش شرکت می کنه بنا بر دلایل خاص خودش اینکارو می کنه
من نمی خوام بگم که برخوردی که باهاشون می شه خوبه یا بد فقط نظرمو گفتم چون ادمای اینچنینی رو خیلی کم اینجور جاها دیدم
قصدم هم این نبود باید اینجوری باهاشون برخورد بشه
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۹
۰
خیانت به دین! همینهایی که به خاطر شاد بودن رنگ لباسشون به کلانتری!! کشیده میشن فردا مادران نسل بعدی این مملکتن
با چه تفکری نسل بعدی تربیت میشه؟ با کینه و بد بینی به هر چیزی که به دین مربوط میشه؟ به خدا ظلم به دینه، دل امام زمان رو بیشتر از این خون نکنید
اون مدرسه ای که دختر با حجاب راه نمیده با شما چه فرقی داره؟ اونجا حقوق بشر نابود شده و اینجا قانون احیا شده؟
داریم میبینیم نسل جوون چه جوری دارن به همه چیز بدبین میشن، امام حسین همه چی داد که زیبایی دین زنده بمونه اونوقت شما تو سری زدن رو وارد دین میکنید؟
وای بر شما...
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج ...
یا زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۵
۴
درود بر ادامه دهندگان راه شهدا
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۷
۱
نهي از منكر يعني كاري كني ك طرف دگ سمت اون اشتباهش نره.اين اشتباهه ك ملتو ترسوند از پليس ترسوند از پليسي ك بنام دين كار ميكنه و باعث ترسو كينه ي مردم از پليس در نتيجه از همون دين بشه شد.نبايد مردمو به زور وادار به كاري كرد كه فقط چند دقيقه دوام داره.نكنيد.اين كار اشتباه محضه
رامتین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
من تمام نظرات دوستان رو خوندم و چند نکته رو یا د آور میشم.
نخست اینکه؛وقتی که همه نظرات رو می خونی می بینی که هر کس از منظری به این پدیده اجتماعی نگاه می کنه و نمیشه یه عده ایی رو محکو م کرد و یه عده ایی دیگر رو بهشون حق داد در کل حق با همه هستش و حق با هیچکس نیست.مثل داستان مولانا که عده ایی در تاریکی دست به روی فیلی می کشند و تعریفی از آن دارند.در نهایت مولانا می گوید : در میان دستشان در شمع بدی اختلاف از جمعشان بیرون شدی. دوستان من این یک پدیده ی اجتماعی است مانند همه پدیده های اجتماعی دیگر . حال اگر جامعه شناسان و روانشاسان و همچنین علمای کشور ما قبل از شکل گیری هر پدیده ایی بتوانند آن را مدیدریت کنند و شکل صحیح آن را در جامعه جا بیاندازند بهتر می توان با آن پدیده کنار آمد. به عنوان مثال در یک دوره ایی داشتن و تماشای ویدیو را جرم می دانستند. و طبق مصوبه های قانونی جلوی آن را می گرفتند.بعد از مدتی نه تنها دیدن فیلم های ویدیویی کم نشد که به انحاء مختلف مانند cd dvd ماهواره، اینترنت به راحتی هرچه تمام تر در دسترس همگان قرار گرفت.حال صحبت اینجاست اگر نظام مدیریتی ما می توانست در آن زمان تعداد شبکه های خود را افزایش میداد یا فیلم های کنترل شده ی بیشتری در دسترس مردم قرارمی داد،مطمانا حالا با مشکلات کمتری روبرو بودیم.از طرفی ویژگی تنوع طلبی انسان خاص جوان های ما نیست بلکه تمامی انسانها بر روی کره زمین تنوع طلب هستند.برای همین اینجانب نعتقدم بجای آنکه منظر باشیم تا دیگران برای ما طرح و برنامه بریزند و بعد ما برای اینکه ثابت کنیم این درست هست یا نیست و به همدگر توهین کنیم ، زودتر از همه باید مسولین ، کارشناسان و برنامه ریزان فرهنگی بر پایه تحقیق و پژوهش الگو های درست رو همراه با تنوع به مردم این مرز و بوم ارائه دهند.در غیر اینصورت نمی توان از جوان پاک و معصوم و در عین حال تنوع طلب و جستجو گر انتظار غیر این داشت.ضمن اینکه همه نظرات بالا در جای خودش محترم و درست هستش.اما هر مشکلی کلیدی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رامتين عزيز كه معتقدي براي مقابله با اين مساله مسئولان و كارشناسان و برنامه ريزان فرهنگي بايد دست به كار بشن، ما هم همين طور فكر ميكنيم. خيلي ها همين طور فكر ميكنن. شك نكن كه مسئولين هم ميدونن راه حل همينه اما خودشون رو به خواب زدن چون اجراي همچين كارهايي سخت تره.اما چطور ميشه اين مسئولين رو وادار به پيگيري و اجراي همچين پيشنهادي كرد؟؟؟؟ واسه اين قضيه راهكار بده اگه راست ميگي! به قول معروف ما موش ها همه مون ميدونيم راه حل زنگوله است. فقط نميدونيم كي بايد اين زنگوله رو بندازه گردن گربه؟!!!
ضمنا مسئولان فرهنگي بدون همكاري مسئولان اقتصادي نميتونن كاري از پيش ببرن. چون هم اجراي طرح هاي فرهنگي نياز به حمايت اقتصادي داره و هم در اين حوزه از مشكل، شرايط اقتصادي كه باعث بالا رفتن سن ازدواج ميشه خيلي تاثير گذاره.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
رامتین جان نظر شما یکی از محدود نظراتی که به دلم نشت
بله کاملا درسته وقتی الگوی درست پوشش معرفی نمی شه که حین تنوع و زیبای با معیارهای ما سازگار باشه وقتی بجز عده ای خیلی خیلی محدود از جامعه شناسان و روانشناسان از عواقب بی عفتی حرفی نمیزنند مثل اینکه این پدیده هیچ اثری بر خانواده و اجتماع نمیذاره
وقتی فقط می خوان که مردم از یک چیزی تبعیت کنند بدون اینکه دلایل منطقیه اون چیزو درست به مردم بفهمونند
وقتی ........
چه انتظاری می شه داشت
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۲
ما همه مدیون دکتر علی مطهری هستیم که توانست با پیگیری مساله حجاب ، فصایی را بیافریند که نیروی انتطامی و گشت ارشاد بتوانند با کم حجابها برخورد کنند.

درود بر علی مطهری که مساله حجاب را با تمام توان پیگیری می کند.
يك دين ستيز و ضد انقلاب!
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همه مديون امثال دكتر .......ها هستيم كه يك مساله اجتماعي و روانشناختي رو به اين خوبي تبديل به يك مساله حكومتي و سياسي كردن و طي بيش از سه دهه با چنين روشهاي فوق العاده منطقي و كارآمدي زمينه رو براي نفرت برخي اقشار از دين و انقلاب فراهم كردن! دست مريزاد. ما كه خودمون هرچي زور زديم همچين تواني نداشتيم!!!
تازه خدمات(!) بسيار زياد ديگري هم در زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي و آموزشي و... به اسم اسلام كرده‌اند، كه عمرا بتونيم از زير دينشون در بيايم!
شوت زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۵
۱
آقا باید برا آقایون هم اجرا بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گل گفتي ها! چيه اين يقه‌هاي باز و بازوهاي خالكوبي و تيشرت هاي كوتاه و شلوارايي كه داره از پاشون ميافته؟ حال آدم رو به هم ميزنن...
توپ چرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
شوت زاده از اسمت معلومه چقدر بارته
نکنه انتظار داری سر مردا هم روسری کنند
شما لطف کن کاسه داغتر از اش نشو
از قران و احادیث و روایات پیشی نگیر
دوست عزیز برخورد با اون اقای که نگاهشو مدیریت نمی کنه و به دنبال نوامیس مردمه و مزاحم زن و بچه مردمه مهمتر از هر چیزیه احساسات و خواستهای زن و مرد یکی نیست که به یک شکل باهاشون رفتار بشه و چون خانما روسری سر می کنند باید اقایون هم روسری سر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توپ چرخان كسي نگفته روسري سر كنن من تو كامنتم گفتم كه دقيقا با چه تيپي از آقايون مشكل دارم و واقعا حال ما خانومها رو به هم ميزنن. اگه ميگن خانومها پوشش مناسب داشته باشن به خاطر اينه كه اين ظاهري كه درست ميكنن واسه خودشون جذابه. اما در مورد آقايون چي؟ تيپهايي كه گفتم واقعا تهوع آورن. پس اين دو تا مساله فرق ميكنه. خودتو نزن به اون راه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نوشتارم رو اصلاح ميكنم
اين ظاهري كه خانومهاي بدحجاب واسه خودشون درست ميكنن، جذابه. اما...
ناشناس
|
Japan
|
۰۲:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۶
برین با فروشندگان اینگونه لباس ها مقابله کنید البته عملی هم نیست اینکار پس همون بد حجاب هارو متذکر شین این عملی اوناهم خوب حجاب میشن
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۸
۱
چرا فکر میکنید که شماها از دماغ فیل افتادید و فقط شما میرید به بهشت؟
دومش هم :اگر قانونه و باید قانون را احترام بذاریم و شهید دادیم و هزارتا از این حرفها. . .
چرا پس وقتی در یک کشور که بی حجابی قانونه به یک نفر با حجاب گیر میدن صداتون گوش فلک را کر میکنه که آِ چرا اون آزاد نیست؟؟؟؟ولی اینجا بوم ما هوای دیگری دارد؟؟؟
بابا مثلا مسلمونها من میگم اصلا حق با شماست
مگر قران نمیفرماید لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی
اصلا فکر کردید چرا این جملات شریفه در وسط بزرگترن و اولین آِه قران آمده و خودش هم بزرکترین آیه قران هست؟؟؟
بابا یعنی از این واضح تر سر چهار راه تابلو هست؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين مطلب در مورد مسايل فرديه نه مسايل اجتماعي. يعني مثلا شما تو خونت نماز نخون. تو مهموني خصوصي حجاب رو رعايت نكن. و... اما حريم اجتماع رو نميتوني بستر اميالت كني. حجاب يه قانون اجتماعيه.اين آيه ميگه تو اگه نخواي نماز بخوني كسي نميتونه مجبورت كنه چون اعتقاد قلبي به دين با اجبار ممكن نخواهد بود، اما مثلا اگه توي اين جامعه مرتكب قتل عمد شدي نميتوني بگي اعدامت نكنن و با قوانين فلان كشور با تو برخورد بشه چون قصاص قانون اسلامه و تو قبولش نداري و قرآن خودش گفته لا اكراه في‌الدين!!!
کله پوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
ای ول ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
می خواستم منفی بدم اشتباهی مثبت دادم
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۵
۲
صد رحمت به طالبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
واقعا با این برخورد نیروی انتظامی امنیت خانم ها را به خطر انداخته چه بسا یک عده با پوشش نیروی انتظامی دست بکار شوند ونوامیس مردم را به خطر ا ندازند ..... اخر عزیز من انسان که حیوان نیست که اینطوری باش برخورد کنی وانها جمع نموده راهی کهریزک ها کنی باید فرهنگ مردم را از ریشه درست کنی نه یک مشت ادم... را بجان انها انداخت
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۷
تو هويتشون نوشتن مسلمان اخه كي گفته كه ظاهر مسلمان اين جوريه . باتشكر از برادران نيروي انتظامي
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۶
۱
اینکه ما در خانه مان چه برنامه ای میبینیم به آقایان مربوط است .
اینکه ما چه می پوشیم به اقایان مربوط است .
اینکه ما چه می نوشیم به آقایان مربوط است .
اینکه دین ما چیست با آقایان مربوط است .
اینکه با چه کسی کجا میرویم به آقایان مربوط است .
اما :
امنیت ما ، کیفیت معیشت ما ، قدرت خرید ما ، کیفیت تحصیل ما ، آینده فرزندانمان ، اجاره خانه مان به آقایان ربطی ندارد و مشکل خودمان است !!!
ناشناس
|
United States of America
اگه هینجوری پیش بره و همه بخوان به مانند شما با الگو گیری از غرب مترقی بشن بچه ها تک والد باید بزرگ بشن یعنی یا با مادر فقط یا فقط با پدر و یا در مراگز نگهداری همچین بچه های و با این سرعت گذار از جامعه به قول شما سنتی به جامعه مدرن و پست مدرن ان روز زیادم دور نیست
اون موقع این مشکلات دیگه زیاد به چشم نمیاد که غصه شو می خوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
اگه تونستيد حريف هنرپيشه هاي ايراني بشيد خيلي چيزا در مورد بدحجابي درست ميشه. اما فقط زورتون به مردم عادي ميرسه. دختر بيچاره مردم ظاهرش حتي به بدي اون هنرپيشه اي كه با لباساي عجق وجق تو تلويزيون و سينما و ... ظاهر ميشه و به خاطر همين سر و وضع و قيافه و آرايش صدها ميليون به جيب ميزنه هم نيست. اما عكس اون رو بزرگ ميكنن رو سر در سينماها و جلد مجله ها و تو مراسم مختلف بهش جايزه ميدن و تقدير و تشكر ميكنن اما دختر مردم رو ميبرن كلانتري و واسش خط و نشون ميكشن. فوتباليسته الگو و قهرمانه و باعث افتخار و عكسش رو مجله هاست و با كلاسه و همه جا مورد تحسين. روشون نميشه هيچي بهش بگن. اما اگه پسر مردم مدل موش شبيه فوتباليسته باشه جلوشو ميگيرن. واقعا كه...

نه كه اين مشكل فقط تو اين زمينه باشه. يارو جند صد ميليارد وام گرفته بدون هيچ وثيقه‌اي. بازپرداخت هم نميكنه هيچ مشكلي هم واسش ايجاد نميشه. اما ده سال پيش دو ميليون از بانك مسكن وام گرفتي. دوبرابرش رو بايد پرداخت كني. تا پنج سال ديگه هم خونت به اسم خودت نيست و رهن بانكه. تو اين وضعيت اقتصادي كه داره كمرتو ميشكنه اگه سه ماه قسطت عقب بيفته واست اخطار مياد كه تسويه كن وگرنه خونتو حراج ميكنيم. خدايا اين همه عدالت و خوشي زده زير دلمون. تو بگو چي كار كنيم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دقیقا به چیزی اشاره کردی که دغدغه منه
با نظرت موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
نگفتین اونجا برج میلاده یا پادگان نظامی ؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
آقای ناشناس اتفاقا برعکسه. ما همه حرفمون اینه که شما تو خونت هر کاری میخوای بکن اما تو اجتماع مجاز نیستی هر جور دلت میخواد رفتار کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۲
۰
سوره ی اعراف آیه 86: و بر سر هر راه ننشینیند که مردم را به ایمان تهدید کنید و مومنان را از راه خدا باز داشته دلسرد کنید و با القای شبهات آن را کج و معوج نشان دهید. و به خاطر بیاورید زمانی را که اندک بودید و خدا شما را فزونی داد. و بنگرید سر انجام مفسدان چگونه بود..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
يعني به نظر شما اين خانمها در راه خدا همچين تيپي زده بودند و با اين كار از اين به بعد دلسرد ميشن؟!
دختر مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت!
منتظر ظهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۴
دست نیروی انتظامی درد نکنه آلی بود.ولی اول باید اون لباس ها ولوازم آرایشی را از بازار جمع کنند اون موقع کسی این جوری نمی گرده.
مجید دلبندم
|
Iran (Islamic Republic of)
عالی مجید جان نه آلی دلبندم مجییید
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
آره جناب منتظر خیلی آلیه! کاملا مشخصه نوع نظرات با سطح سواد رابطه مستقیم داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ارمان گلم قبول دارم هر کی با نظرات گهربارت مخالفت کنه بی سواده اینکه چیز عجیبی نیست
مگه می تونه یه نفر که چهارتا کتاب خونده باشه همچین نظر متعجرانه ای بده!
شما خودتو ناراحت نکن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۵
۱
یعنی الان این مهمه؟
همه چی حل شده؟
اختلاس سه هزار میلیارد تومنی؟
اختلاس بیمه؟
اختلاس های دیگر
.....
بیکاری
فقر
اعتیاد
کلاه برداری
دزدی
نا امنی
باج گیری
تورم لحظه ای
دروغ گویی شدید از سر فقر در جامعه.....
معلوم میشه اون هایی که این مسائل براشون مهمه
شکم هاشون سیره
اونی که شکمش گرسنه است
و دائم فکر پرداخت های ضروری و مهمش است که مانده روی دستش
براش مهم نیست که کی چی میپوشه
خوبه این آدم های شکم سیر خودشون رو لو میدن.....
به .....که تو این وضع و اوضاع کی چی میپوشه.............
به ما |آدم های پر گرفتاری چه مربوط؟
کل اگر طبیب بودی
سر خود دوا نمودی.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين زنها كه با اين سر و وضع كه چند برابر حقوق من واسشون آب خورده دارن ميرن كنسرتي كه پول بليطش و خرجهاي جانبيش اقلا نصف حقوق منه.
شما خودت از كدوم قشري اين جور تمام قد در برابر برخورد با اين آدمهاي شكم سير و ...... ايستادي؟
البته ناديده گرفتن و قصور در برابر ديگر مشكلات جامعه رو قبول دارم. جاي بحث نداره.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
ما ها گرفتاری داریم برادران محترم که کار و وظیفه ای ندارند، پارک طالقانی هم که در حیطه اختیارات پلیس نیست!
والا خجالت داره تو همون پارکی که یه سری جلو چشم مردم عربده و قمه کشی می کنند حضور ناجا به گیر دادن به مردم محدود میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونی که گرسنه است و
محتاج کمک است
باید بهش رسیدگی شود ؟
یا این مورد فانتزی؟؟
که با این نوع برخورد ای چه بسا ..بد ترهم بکنند......
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
ارمان جان عربده و قمه کشی چه بخوای و چه نخوای چه منکر بشی و چه منکر نشی رابطه مستقیمی با بی عفتی و شکستن قبح بعضی چیزا داره شاید حرفام برات مسخره باشه ولی یه روزی به حرفام خواهی رسید اینو مطمئنم
مهدی313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
دمشون گرم
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
فرهنگ سازي اسلامي بعد جلو گيري از ورود ايشان به ادارات دولتي
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
صراط جان
غلط املایی داری
نیروزی انتطامی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!سر تیتر


در ضمن ماهم فرق .... و غیره رو میفهمیم بزارید .......
من که کیف میکنم
........
علی
|
Germany
|
۱۲:۴۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۴
اونی که ازبی حجابی حمایت می کنه حتماناموسش هم همینطوریه-لعنت به هرچی بی غیرت
ناشناس
|
Germany
شاید هم به این نتیجه رسیده که دنیای دیگه ای وجود نداره و همه چیز همینجاست
پس اگه اینجوریه باید هر کس تا جای که می تونه از زندگیش لذت ببره حالا چه زن باشه و یا چه مرد مهم هم نیست ناموسش چطور باشه می گه هر ادمی مسئول کار خودشه وتا زمانی که زنده است حق داره از زندگیش لذت ببره چون هر کسی یک بار حق داره زندگی کنه و هیچ کسی هم حق نداره جلوی لذت بردن کسیو بگیره مطمئنن خودشم به دنبال تفریح ولذته و در این طرز تفکر ادم شخصیت هر کس طوری شکل می گیزه که فقط به خودش فکر کنه و الویت در انجام هر کار یا هر چیزی منافع خودش باشه و هر چیزی که لذت بردنشو محدود کنه نمی تونه بپذیره
همش بر می گرده به اعتقادات و طرز تلقی هر کس نسبت به دنیا واخرت
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
اینا که بدحجاب نیستن ؟
فقط لباسهای رنگی پوشیدن/
تازه خوبه امسال مد مانتو و ... گشاده...
اما شلوارهای تنگ و ... بدحجابی هست....
مهدی59
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
۲
۳
ای کاش مسأله ی حجاب به اینجاها نمیرسید ولی حالا هم که رسیده باید ادامه دار باشه؛
رحمت خدا بر دلاوران نیروی انتظامی که در همه ی مشکلات بی هیچ ادعایی خدمت میکنند.
حسن2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
۱
۲
بیحجاب گدایی نگاه مردارو میکنه چون شوهر میخواد ولی مردا زن با حجاب میگیرن ولی بیحجابهارو دوست دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بی حجابا رو دوست دارن و تحویل می گیرن واسه چی؟ واسه ازدواج یا واسه نزدیک شدن بهشون و ......
و بعدشم خداحافظ رفیق!
کدومش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
منظور این بود برادر ......خواهر...که نوشته ای ...
تمام قد در برابر مقابله و مبارزه با فساد..............
با این همه خرجی که برای
بنزین گشت ارشاد
پرسنل گشت ارشاد
ساختمان های ارشاد
حقوق پرسنلی
ماشین ها
و...
و........
و.................
میدهند نمیشود کار بهتری کرد؟
چشمان گرسنه کم نیستند
سرمان را زیر برف نکنیم
به کوچه ها
در هنگام غروب
در مناطق همین شهر تهران
سرک بکشید
چقدر چشمان گرسنه دیدم.....
چقدر افراد با آبرو که رو به فروختن اثاث خانه کرده اند....
چقدر افرادی که به دلیل آن که فقرشان لو نرود از محله میروند.......
ببخشید....
مثل این که منظورم را بد نوشته بودم
کسی که گرسنه است ...
برایش نه تنها مهم نیست که آن دختر یا آن مرد بالا شهری و مرفه بی درد چه میکند....
بلکه از مسئولان انتظار دارد
به جای آن همه هزینه که در ابتدای متن نوشتم
به فریاد آنان برسد.....
به آن چشم گرسنه کودک و مادرش که نگاه کنی....
میدانی که برایش تا هزار سال دیگر هم مهم نیست که آن مردم فانتزی چه میخورند و چه میپوشند....
تنها ....دردمند.....تنهای تنها ...متحیر مانده که چرا این همه بودجه برای آن ها خرج میشود که چه بکن و چه نکن.....
این بودجه بیت المال برای مصرف راههای خیلی واجب تری دارد....
چراغی که به خانه رواست
به مسجد حرام است......
ببخشید اگر منظورم را واضح ننوشته بودم.
کله پوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
پس با استدلال شما باید با فوتبال مبارزه بشه چون هیچ سودی برای ملت نداره و گرسنه داریم
نیازی به وجود ارتش در زمان صلح نداریم چرا که اینهمه گرسنه ای که داریم تا این پول خرج گرسنگان شود
و......
و چون گرسنه داریم اگر از فردا کسانی خواستن برهنه برهنه از خانه بیرون بیاین و در خیابانها جولان بدهن اشکالی نداره
چرا فکر نمی کنی همان تهیدستان هم یکی از دغدغه هاشان حفظ نظام و احترام به خون شهیدان هست چرا فکر نمی کنی دیدن همان پولدارهای بالای شهری که همه چیز را از روزنه پول می بینند و برای فخرفروشی به همین طبقه به خودنمای دست میزنند بیشتر ازارشان میدهد تا گرسنگیشان
جانباز 63
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
سلام
نظر رهبری راجع به این مسئله چیست
آیا این کار آسیب شناسی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان
|
Germany
|
۱۶:۵۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
بی حجاب اینجا ایرانه شماکه بابی حجابی موافقین بروید ازایران تا ببنید چه گیرتان میاد
احمد بن طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۱
۱
خسته نباشيد بچه هاي نيروي انتظامي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۲
۱
آقای کله.....
نظرتان تند و تیز است
چون گرسنگی واقعی را نچشیده ای..........
نه نمیگوییم که هیچ چیز نباشد چون گرسنه داریم
اما
قارا هم نیست برای یک مشت آدم بی دین برای این که به راه راست هدایتشان کنیم
بودجه عظیمی از بیت المال را خرج کنیم
که آن ها به زرو مومن شوندو محجبه
کار ها اولویت دارن
اول خانه
بعد ......
اون گرسنگی که گفتیم
با اون چه شما دذیافت کردید زمین تا آسمان فرق دارد.....
ندیدی....آن چه که دیده شده و چه زجر ها
در آن نهفته است.....
کله پوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو از کجا می دونی من گرسنگی نکشیدم
اصلا میدونی زاهدان کجاست که این حرفو میزنی
جای که نه تنها گرسنگی بیداد می کنه بلکه از خیلی موارد با جاهای دیگه قابل قیاس نیست
اگه راست می گی و شیعه واقعی هستی بیا و به دردودل شیعیان اینجا گوش کن ببین چند نفرشون با تو موافقن
اگه می گی من گرسنگی نکشیدم لطفا تشریف بیارید اینجا تا از نزدیک با نوع زندگی من اشنا بشید
قدمتون روی چشم
در ضمن کسی نخواست انها را مومن کند یا حتی با حجاب. ولی تمام حرف ما اینه که باید به حقوق افراد دیگه هم احترام بزارن اگه دوست دارن لخت باشن خوب باشن در حریم خصوصی و با هر تعداد مردی که دوست دارن
اما این دلیل نمی شه که امنیت اخلاقی جامعه و خانواده هارو با این رفتارشون تهدید کنند
من با بگیرو ببند صرف موافق نیستم اما معتقدم حتی باید هزینه بیشتری بشه و برای فرهنگسازی این موضوع هم تلاش بشه
کله پوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه راست می گی چرا همین پولدارها هیچ وقت فکر همچین ادمایو نمی کنند و فقط به فکر قرو فر و......فخرفروشی برای این طبقه هستند چرا انها فکر نمی کنند که خیلی از هموطنانشان شبها سر گرسنه به بالین می گذارند و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
حرفتون درسته....آقای کله...........
اما
باز هم ..............................................
کسی که دین نداره
یا وجدان نداره
حیا نداره
عفت نداره
خانوم نیست
با اخلاق نیست
مودب نیست
تربیت شده نیست
یکی از این گزینه ها رو نداره
به زور ....کتک ...جریمه......تعهد نامه...سند...وثیقه
پلیس....
دژبان............
آژان..........
سر پاسبان.....
سرکار استوار...............
هیچ فرقی نمیکنه
تجربه عملی راببینید.....
شاید شنیده باشید..........
از قدیم میگن از سه چیز بترس:
دیوار شکسته
سگ هار
زن بی حیا.........
کسی که بی حیاست
بی حیاست
حضرت علی (ع) می فرمایند:
فقر سرچشمه گناه است
و مهتما گاندی هم گفته
فقر که وارد خانه ای شود
از در دیگر وجدان و دین و اخلاق بیرون میرود....
بودجه های کلان برای این کار فایده ندارد
مگر تا الان در این سی سال فایده داشته؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کله پوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
من هم نمی گم با این روش در ست می شن اما اختلافم با شما اینجاست که به نظرم باید هزینه بشه حتی هم بیشتر ولی برای جا انداختن این قضیه و فرهنگسازیش.
ممکنه شما نظرتو بفرمایید که معتقدید که چه کاری در زمینه عفاف و حجاب باید انجام بشه!!
یا نه مخالف اینکاری و چرا!!!؟
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
برو بابا . حجاب کیلویی چند . اصلا حجاب معنی نداره . خداراشکر که هر روز وضع حجاب داره بدتر میشه . آخه کدوم کارای مردم تو این کشور طبق اسلام که این یکیم طبق اسلام باشه . ما ایرانیا از اسلام فقط یک روزه و نماز و حجابا بلدیم و بقیه چیزا کشکه . اسلام گفته دروغ بگید مثل اب خوردن گفته غیبت کنید مثل اب خوردن گفته اگه پولی که در اوردید حلال نبود خیلی مهم نیست به کارتون ادامه بدید گفته فقط به فکر خودت باش بقیه که ادم نیستند گفته ........ . من مخالف اسلام نیستم .ولی چون تو این کشور هیچکدوم از موازینش رعایت نمیشه و فقط بلدیم بگیم ما شیعه هستیم ما فلانیم ما..... و به خاطر اینکه اسم مسلمون رومونه فکر میکنیم واقعا مسلمونیم درحالیکه مسلمان نیستیم .
محمد
|
Germany
|
۱۴:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۱
۰
۰
نمدونم چرا بعضی بیشتر از بد حجابها دارن میسوزند. اینهمه شهید دادیم که تو راحت روی خونشان پا بگذاری
ديبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
سلام شما نه ميزاريد پارتي بگيريم من حالم ازاين ها به هم ميخوره يا ميگن چه نسبتي با هم دارين
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
۰
۰
عجب
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز