۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
به مناسبت سالگرد استیضاح بنی صدر + تصاویر

واللَّه قسم، من رأى به ریاست جمهورى بنى صدر ندادم!

بنی صدر روحانی زاده و فرزند آیت الله بنی صدر بود / بر اساس برخی از اسناد امام خمینی (ره) ده درصد سهم امام را به بنی صدر اختصاص میدهد تا برای تهیه و توضیع کتب اسلامی مصرف کند .
کد خبر : ۶۸۵۶۸
"صراط" - سرویس سیاسی/ بی شک دهه اول انقلاب با وقایعی مانند تصویب قانون اساسی برگزاری اولین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جنگ تحمیلی   ماجرای آیت الله شریعتمدار و کودتای نو‍ژه  تسخیر لانه جاسوسی پر حادثه ترین و قابل تامل ترین دهه انقلاب است  یکی از این حوادث مهم در این دوره داستان انتخاب بنی صدر به ریاست جمهوری تا فرار وی از کشور می باشد.

***

بنی صدر روحانی زاده و فرزند آیت الله بنی صدر و از فعالین انجمن اسلامی خارج از کشور بود وی در پاریس از همراهان امام بود و حتی گاهی به عنوان سخنگوی امام در پاریس ظاهر می شد و تا جایی که بر اساس برخی از اسناد امام خمینی (ره) ده درصد سهم امام را به بنی صدر اختصاص میدهد تا برای تهیه و توضیع کتب اسلامی مصرف کند . بنی صدر جزء افرادیست که از هواپیما با امام پیاده می شوند .

پرونده:Abulhassan Banisadr Supporters.jpg

دو کودک که برای تبلیغ نامزدی بنی‌صدر در اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، عکسی از وی در دست دارند



نگاهی گذرا به لیست نگارشات وی نظیر اقتصاد توحیدی ، برنامه حکومت اسلامی ، اصول راهنمای اسلام ،تضاد و توحید ، خانواده در اسلام و رابطه مادیت و معنویت و .... چهره ای اسلام شناس از وی به نمایش می گذارد.

 وی برای نشان دادن میزان ولایت پذیری خویش کاندیداتوری خود برای  ریاست جمهوری را بعد از ملاقات با امام و هنگام خروج از بیت امام (ره) اعلام مینماید و در جریان انتخابات و حمایت افراد از کاندیداها نیز افراد شاخصی از بیت امام از ایشان حمایت می نمایند و در بین گروهها نیز روحانیت مبارز حمایت رسمی خود را از وی اعلام میکنند روز تنفیذ برخلاف تصور بسیاری از افراد وی ابتدا بر دست امام(ره) بوسه میزند پس از ریاست جمهوری نیز در بسیاری از تصاویری  که از وی منتشر میشود وی بر سجاده نماز ایستاده یا در در لباس رزم است یا دست بر شانه محرومین.


پرونده:Banisadr in Parliament.jpg

ابوالحسن بنی‌صدر در حال سوگند یاد کردن در مجلس شورای ملی


رفتار بنی صدر بعد از ریاست جمهوری  تغییر میکند و به تقابل با مجلس که اکثریت آن نیروهای خط امام بودن می پردازد همچنین حزب جمهوری را که غالبا از اصحاب امام بودند را متهم به تلاش برای ایجاد دیکتاتوری می نماید و نهادهای انقلابی  را متهم به چماقداری میکند صدا و سیما را انحصاری  و در دست عده ای خاص معرفی میکند و به شدت به روزنامه های مخالف حمله میکند و آنها را متهم به نشر اکاذیب می کندد  به نصایح و فرامین امام که در زمینه های مختلف صادر میشود کمترین توجهی نمیکند  سرانجام جمهوری اسلامی را متهم به شکنجه زندانیان مینماید و میگوید این جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ای نیست که من به آن افتخار کنم و بعد از عزل از فرماندهی کل قوا مردم را به استقامت در مقابل جمهوری اسلامی و تجمع و تظاهرات دعوت می نماید و مدعی می شود که نظام با صندق سازی قصد تقلب در انتخابات را دارد و پس از انتخاب رجایی نیز ادعای تقلب را مطرح میکند و تنها انتخاباتی ،که خود در آن پیروز شد را صحیح میداند.



عکسی از تبلیغات بنی صدر برای انتخابات ریاست جمهوری


وقتی حق و باطل باهم ممزوج میشوند آنگاه است که انتخاب سخت میشود  و در این غبار است که تمیز راه از بیراهه دشوار میشود . همانگونه که ذکر آن گذشت در فضایی غبار آلود بود که بنی صدر در غالب یک شخص انقلابی و روشنفکر مسلمان کاندیدای ریاست جمهوری می شود  و بر همین اساس با اکثریت 75 درصدی پیروز انتخابات میشود  این پیروزی قاطع باعث میشود تا او به سرعت  نقاب مسلمان انقلابی خود را کنار بگذارد و آن روی  سکه خود را به نمایش بگذارد و نظرات خود و القائات اطرافیانش را  به صراحت بیان کند  و شخصیت واقعی خود را آشکار  نمایند ، غافل از دلبستگی مردم به اسلام ، انقلاب و امام و بر همین  مبنا هنگامی که مردم این تخطی از خط اسلام و امام را در بنی صدر مشاهده میکنند با تجمع مقابل مجلس و راهپیمایی های خودجوش خود خواستار برکناری وی میشوند وسرانجام همان  توهم کودکانه بنی صدر مبنی بر بیشمار بودن هوادارنش باعث میشود تا حقیرانه با لباس زنانه از کشور بگریزد تا شاید در خارج کشور بتواند رهبری جبهه مقاومت در مقابل جمهوری اسلامی را بر عهده گیرد.
 
اگر با نگاه خوشبیناننه به ماجرای بنی صدر بنگریم و او را تربیت شده فرانسه و عامل فرماسونری یا جاسوس و عامل  آمریکا ندانیم آنچه باعث شد وی به ورطه سقوط بیافتتد اولا نگرش وی به اسلام بود اسلامی که او میپنداشت نه اسلام ناب فقاهتی بلکه اسلامی التقاطی بود و او خود را اسلام شناس و بی نیاز از عالمان اصیل اسلامی میدانست تا جایی که امام در مورد ایشان میفرمایند آخر هم او نفهمید اسلام چیست عامل دیگر کمرنگ بودن خصائل اخلاقی در وی بود وی از لحاظ شخصیتی  متکبر و مغرور و قدرت طلب بود عامل موثر دیگر در سیر قهقرایی وی اعتماد وی به گروهک های التقاطی و مخالف جمهوری اسلامی بود که وی این اقلیت را همه مردم تصور میکرد و تحت القائات این گروه ها بود.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/6/6c/Jomoorie-eslami-newspaper.jpg

روزنامه جمهوری اسلامی
پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا




نگاهی گذرا به دلایل استیضاح بنی صدر


۱- بی حرمتی به قانون اساسی:

رئیس‌جمهور صلاحیت و کفایت خود را باید در احترام به نهادهای قانونی ثابت کند. چرا که مشروعیت او مبتنی بر حرمت قانون اساسی است که آن نهادها بخشی از تحقق خارجی آن را تشکیل می‌دهند. آقای بنی‌صدر بارها به نهادهای قانونی بی‌حرمتی روا داشته و به این طریق پایه‌ مشروعیت خود را سست کرده است… وقتی رئیس‌جمهور با بی‌حرمتی به این نهادهای قانونی خود را که جزئی از مجموعه‌ دولت است از آن جدا می‌کند، در حقیقت قانون اساسی را که قاعده‌ی وجود خود اوست سست می‌کند که این حد اعلای بی‌کفایتی است.

۲- تحقیر جمهوریت نظام:

رئیس‌جمهور بالاترین مقامی است که حفظ حرمت نظام جمهوری اسلامی از او انتظار می‌رود. تحقیر جمهوری، تحقیر رئیس‌جمهوری است.

۳-کارشکنی در کار کسانی که نمی پسندد:

آقای بنی‌صدر در مقابله با کسانی که وی آنها را دشمن خود فرض می‌کرد، از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد و حتی از این‌که رویه‌های تخریبی‌اش، اساس جمهوری و استقلال کشور را خدشه‌دار می‌کند، پروایی نورزید… یکی از نقشه‌های آنان این بوده است که پس از روی کار آمدن دولتی که مجلس به آن رأی تمایل داده است، آقای بنی‌صدر او را نمی‌پسندد، با کارشکنی‌ها و مخالفت‌خواهی‌ها جلوی موفقیت او را بگیرند. بی‌آبرو و ساقط شود و با یک جدال سیاسی کارها را خود قبضه کند.

۴- سیاست بازی:

آقای بنی‌صدر در مقر ریاست جمهوری این روش را نقض کرد و سیاست‌بازی را جانشین حقیقت‌گرایی کرد.

۵- عدم صدق و راستگویی:

یکی از اصول اخلاقی اسلام و مصداق بارز تقوا که جزء صلاحیت‌ها و شرایط رئیس‌جمهور به‌شمار آمده است، صداقت و راست‌گویی است. آقای بنی‌صدر این را نقض کرد و اساس کار خود را بر عدم صداقت در اظهار و در عمل نهاده است.

۶- عدم حفظ شأن کشور در خارج:

رئیس‌جمهور باید حیثیت جمهوری را در خارج از کشور حفظ کند. تخلف از این کار قطعاً اگر خیانت نباشد، بی‌کفایتی سیاسی و اخلاقی و خیلی بی‌کفایتی‌های دیگر است.

۷- نامه سرگشاده:

آیا واقعاً می‌توان تصور کرد که این رئیس‌جمهور یک کشور است که درباره‌ کشور و نظام خود سخن می‌گوید؟… نامه‌ سرگشاده‌ آقای بنی‌صدر به امام که در آن همه‌ این اتهامات تحقیرکننده‌ جمهوری اسلامی به اضافه‌ نسبت تلویحی خیلی از اشکالات به شخص امام گنجانده شده است، چگونه پخش شد؟

۸- انتخاب همکاران ناسالم:

کمترین حد کفایت سیاسی آن است محدوده‌ی مشاوران نزدیک‌تر و یاران و همکاران رئیس‌جمهور، از عناصر بدسابقه و بدنام و لااقل مشکوک و مورد سوء‌ظن پاک باشند.

۹- عدم حرف شنوی از رهبری:

کفایت سیاسى رئیس‌جمهور در درک صحیح پایه‌هاى رهبرى و حرکت در جهت رهنمودهاى آن، تجلى مى‌کند. آقاى بنى‌صدر نه تنها در این جهت حرکت نکرد، بلکه عملاً در مقابل رهبرى ایستاد و رهنمودهاى امام امت مبنى بر خط آرامش و جلوگیرى از تشنج‌آفرینى را آشکارا زیر پا نهاد.

۱۰- توهین و مخالفت با مجلس:

ایشان برخلاف صریح قانون اساسى که قوا را از یکدیگر منفک و مستقل مى‌شمارد و برخلاف اصول مردم‌گرائى معتقد بود که باید مجلس هماهنگ با رئیس‌جمهور باشد. این توهینى آشکار به مجلس و نمایندگان مردم بود که بارها از طرف ایشان تکرار مى‌شد.

۱۱- خودبزرگ بینی:

خصلت‌هاى شخصى ایشان نیز هرکدام در سلب صلاحیت‌هاى لازم براى یک رئیس‌جمهورى دولت اسلامى داراى نقش و تأثیر است. غرور وى که خود را اندیشه‌ بزرگ قرن و کتاب خود را بزرگترین اثر تاریخ اسلام مى‌شناسد… مقام‌پرستىِ او که اطرافیان متملّق و چاپلوس را در دایره‌ نزدیک به او نفوذ مى‌دهد. خودبزرگ‌بینىِ او، که معتقد است پس از امام کسى از او مناسب‌تر براى رهبرى نیست و بسى خصلت‌هاى منفى دیگر در او عواملى هستند که از او آدمى فاقد صلاحیت‌هاى لازم براى احراز ریاست جمهور مسلمانان و ریاست یک کشور و جامعه‌ اسلامى مى‌سازند.

۱۲- توهم محبوبیت:

یکى هم ماجراى به نظر من فُکاهى نظرخواهى ایشان هست در مورد محبوبیت در بین مردم، که ایشان یک نظرخواهى کرده بودند که نتیجه‌اش این بود که آقاى بنى‌صدر – حالا شاید ارقام را من یک مقدارى اشتباه کنم چون یادم نیست درست، لکن نسبت‌ها تقریباً همان اندازه هست- آقاى بنى‌صدر در میان مثلاً ۸۰ درصد مردم محبوبیت دارد، امام در میان پنجاه‌ و مثلاً سه درصد مردم محبوبیت دارد و بقیه هم که جاى خود دارند.

۱۳- استفاده از انواع روش‌های تخریبی:

جان کلام این‌جاست که وقتی وجودت با استفاده از انواع روش‌های تخریبی برای همین جمهوری به صورت آتشی بی‌علاج درمی‌آید و او در مقام ریاست جمهوری بزرگ‌ترین مدعی جمهوری اسلامی و تحقیرکننده و بلندگوی مخالفان آن می‌شود، آیا باز هم حمایت از او به معنی حمایت از جمهوری اسلامی است؟


پرونده:Banisadr-bazargan-khomeini.jpg

بنی‌صدر و مهدی بازرگان در کنار امام خمینی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران




امام و بنی صدر

تقدیر چنین بود که ایران انقلابی بنی صدر را از میان دیگر نامزدهای متعهد به ریاست جمهوری انتخاب کند بی آنکه بداند رای رهبر انقلاب چیز دیگری است. امام 10 سال بعد از این نخستین انتخاب ششم فروردین 1368 در نامه ای به آیت الله منتظری به این انتخابات اشاره می کند و رای خود فاش می سازد: «واللَّه قسم، من رأى به ریاست جمهورى بنى صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم‏.» (صحیفه امام، ج21، صص 331)

یک مساله قابل تامل در رفتار امام، مخالفت او با پیشنهاد نخست وزیری حاج سیداحمدآقا از سوی بنی‌صدر است. امام خمینی(س) برخلاف تمام رهبران تاریخ که فرزندان و منصوبان خود را در اولین فرصت به قدرت می رسانند، در پاسخ به نامه بنی صدر که نخست وزیری سیداحمدآقا را عین صواب می دانست، با هوشیاری تمام نوشت: «بسمه تعالى. بنا ندارم اشخاص منسوب به من متصدى این امور شود. احمد، خدمتگزار ملت است و در این مرحله با آزادى بهتر مى‏تواند خدمت کند. والسلام علیکم. روح اللَّه الموسوى الخمینى» (صحیفه امام، ج‏13، ص: 56)

سرانجام بنی صدر، هفتم مرداد 1360، هجده ماه بعد از جلوس بر تخت ریاست جمهوری، با لباس زنانه پای بر هواپیمای بوئینگ 707 گذاشت و همراه با سرکرده منافقین و با مساعی خلبان مخصوص شاه، پس از پنج هفته اختفای بی سرانجام از کشور فرار کرد. او قبل از فرار عجیب خود، مورد نصیحت امام خمینی قرار گرفت و سفارش به توبه و بازگشت به صف انقلاب شد اما بنی صدر راه خود را انتخاب کرده بود. «شما توبه کن و یک قدم طرف خدا برو و پشت به هواى نفسانى بکن، خداوند مى‏پذیرد تو را. آبروى تو را اعاده مى‏دهد. حیثیت تو را اعاده مى‏دهد.» (صحیفه امام، ج‏14، صص 493)


پرونده:Banisadr dastboosi.jpg

ابوالحسن بنی‌صدر در حال بوسیدن دست امام خمینی
(ره)



***
 
اکنون سه دهه از ماجرا بنی صدر میگذرد و آنچه که این ماجرا را در حال حاضر حائز اهمیت تر از سابق نموده است شباهت بی اندازه  آن با حوادث پس از انتخابات سال 88 است که اولا این شباهت در بعد راهبرد و  در بعد تاکتیک ها نشان از آبشخور واحد هر دو فتنه دارد و ثانیا الگوی رفتاری واحد مردم در مقابله با هردو غائله و عدم مماشات آنها با فتنه جویان نشان از پایبندی آنها به اصول امام و انقلاب دارد که هردو مورد برای خواص جامعه قابل بهره برداری و عبرت آموز می باشد.



..........................................
منابع :

1) مرکز اسناد اسلامی / http://www.irdc.ir/fa/content/9927/default.aspx

2) پرتال امام خمینی (ره) / http://topic.imam-khomeini.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=2512
نظرات بینندگان
سیفی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲۲
ممنون
جالب بود
تکرار بعضی چیزا باعث یادآوری و بیداری بیشتر می شه
البته یه جاهاییش یه بوهایی می داداااااااا
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شباهت های مطلب بالا با انحراف فعلی فوق العاده زیاد و چشمگیره !!
مجتبی از خراسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اون دوتا چرا دستهاشون رو بردن بالا،مردم برای امام آمده بودند یا آن دو؟
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا مجتبی ، توهم دیگه توهم !!! به نسلهای بعدیشون هم سرایت کرده !!
ضد نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بانظر محمد وفرهاد شدیدا موافقم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۲۳
۱۴
سالروز شهادت شهید چمران
این مطلب را میزنید؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اول تیر سالروز عزل بنی صدر هست
ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۲۵
بنی صدر با توجه به ارتباط نزدیک و مستقیمی که با امام خمینی داشت ....... برتری داره ، اما بازم دچار انحراف می شه !
اما خودمونیما واقعا مطالب بالا و روحیات بنی صدر با .... شباهت داره !
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احمدی نژاد تا جاییکه توان داشت از حزب الله و بسیج و ولایت دفاع کرد.

بنی صدر هم تا آنجا که می توانست به حزب الله و بسیج و ولایت خیانت کرد.

جناب ممل ، انصاف داشته باش.

قیامت در پیش است.
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه روز رجایی زمان می شه و حالا ...
در عین اینکه مردم خوبی هستیم اما قدرناشناسیم والله
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آرمان جون تقصیر شما نیست اطلاعاتت کمه ، نیستی توو کار !
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زهرا خانم از طلحه و زبیر صحابه رسول ا... بزرگتر که نیست !! با استدلال تو پس باید انتقاد کنیم به منتقدان و مخالفان طلحه و زبیر که اینا صحابه پیامبر بودن چرا باهاشون این برخوردو می کنین ؟
ضمن اینکه آرمان ! اح ........... از بسیج و حزب الله و ولایت دفاع کرد یا اینا از اح ........... ؟؟ !!!!!!!! چطوری یه نفری از این همه ملت دفاع کرد ؟ تنهایی ؟ کی میره اینهمه راهو ؟
تا اونجایی که اطلاعات و مشاهدات موثق نشون میده یه طرف از طرف دیگه حمایت کرد و به جایی رسوندش اما طرف دیگه خط سبزها رو در پیش گرفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا آرمان!فعلا تا جایی که ما دیدیم بسیج ولایت از احمد طرفداری کردن ودر عوض اون داره خرابشون میکنه.وزهرا خانم!خب اون موقع هم اشتباهی لقب رجایی زمان بهش دادن.دلیل نمیشه!لطفی بود که مردم بهش کردن و حالا هم احتیاجی به قدر شناسی نداره
حمزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آرمان عزیز، شما درست می‌فرمایید آقای احمدی نژاد تا جاییکه توان داشت از حزب‌الله و بسیج و ولایت دفاع کرد اما تقصیر احمدی‌نژاد نیست چون در این مورد توانش از یه بچه پنج‌ساله هم کمتر بود.
در مورد کامنت زهرا خانوم هم یه نکته این که: یه روز رجایی زمان میشه که جای رجایی پر بشه نه نام رجایی لکه دار بشه. رجایی اگه رجایی شهید شد به خاطر ولایت‌مداریش بود نه چیز دیگه. با ولایت باشی خدا هم هواتو داره. احمدی‌نژاد کاری کرد که ما معنای واقعی "میزان حال فعلی افراد است" را متوجه بشیم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۳۰
ابوالحسن خداوکیلی راست بگو مقلدی امام بهتر از نوکری. رجوی خاین و نوکر شیاطین نبود ،
حال کسانی که بعد از ۳۴. سال. تازه هم نظر با بنی صدر شدن از چادر و روسری زدن بنی صدر عبرت بگریند
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۹
۲۹
وجه تشابه ها خیلی نزدیک است!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۴۳
۱۲
انقلاب فرزندانش را می بلعد .
روندی که از زمان انقلاب شروع شده و تا حال ادامه دارد .
سفید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بنی صدر هیچ وقت فرزند انقلاب نبوده
از خارج پاشد اومد، مردم به تخصصش اعتماد کردن شد رئیس جمهور.
خیانت کرد، خواست امام و مردمو دور بزنه ولی ... زهی خیال باطل
فرزندان انقلاب جونشونو برا انقلاب میدن نه اینکه از ترس با لباس زنونه فرار کنن.
جرئت داره برگرده، مردم میدونن با این فرزند انقلاب چه کنن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب سفید شما یه نفری پس لطفا از طرف همه مردم نظر نده . لات بازی هم درنیار .
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امام هم از پاریس امد ایت الله بهشتی از هامبورگ امد و بسیاری از مقامات فعلی ما انزمان در حال تحصیل در امریکا وانگلیس بودند.
سفید جان بیشتر دقت کن
سفید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اولا که امامو تبعید کرده بودن.
ثانیا من کی گفتم هر کی از خارج میاد بده،شهید چمران هم از خارج اومده بود...
من با فرزند انقلاب بودنش مشکل دارم.
شهید بهشتی و شهید چمران زندگیشونو برای انقلاب دادن ولی بنی صدر چی؟میخواس انقلاب رو نابود کنه!
بهشتی و چمران و همه کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیدن فرزند انقلابن نه اون بنی صدر خائن....
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سفيد جوون دوست داريم،دشمناي تو اين انقلاب كور شن از بني صدر تا فتنه و انحراف
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه چیزی شنیدی ها ! عزیز جان فرزند انقلاب با خائن به انقلاب یه تفاوتهایی داره ، برو از بابا جون بپرس متوجه میشی !
امیر. ه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بنی صدر خائن نبود.اگه خائن بود با رجوی و صدام در حمله به ایران هم پیمان میشد.شاید بشه گفت بنی صدر تنها رییس جمهوری بود که واقعا با رای مردم انتخاب شد.حضور وی در جبهه جنگ را هم فراموش نکنید.بنی صدر و بازرگان در شکل گیری نهضت و انقلاب و به ثمر رسیدن ان و مبارزه با شاه نقش زیادی داشتند...
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جان مطلب همینه و حب جاه و حب دنیا پشت این وقایع است.
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیر ه حتما منبع و ماخذ این مطالبت کتاب خاطرات بنی صدره !! عزیز من یه کم مطالعه بکن بعد راجع به این چیزا حرف بزن ، دروغهایی که به زبان آوردی تاریخ 1000 سال پیش و حتی 100 سال پیش این مملکت نیست ! این چیزا مال 30 سال پیش که خیلیها این واقعیاتو دیدن و لمس کردن و الان هم حی و حاضرند ، تو و امثال تو مشکلتون چیز دیگه ایه اما بدون با واقعیات تاریخ انقلاب نمیشه مثل بچه ها بازی کرد چون قبل از هر چیزی ، نشان دهنده فهم و درک بیان کننده است .
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فرزندان انقلاب آنهایی هستند که وفادار به بنیانگذار انقلاب هستند نه آنهایی که بمحض رسیدن به پستی همه پلهای پشت سرشان را خراب میکنند ، چشمتان را باز کنید و آدم خادم را و آدم خائن بشناسید ،این افراد اگر هم فرزند انقلاب باشند (که نیستند ) فرزندان نا خلف خانواده هیتند .
امیر. ه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من و امثال من؟اولا من کیم دوما امثال من کیه؟همه بد هستن تو گلی و خوشگل فرهاد جان قبول!
اتاقا خوبه میگی اکثرا یادشونه اون روزارو.تو مبارزات بنی صدر قبل از انقلاب رو انکار میکنی؟تو رای ببالای ایشونو انکار میکنی؟تو نزدیکی ایشان به امام را انکار میکنی؟همراه نشدن بنی صدر با صدام رو انکار میکنی؟اگه آره که مردم میفهمن کی دروغ گو هست.عکس های بالا مصداق حرف های منه با شما هم بحث ندارم چون میدانم قد یک سر سوزن که بنی صدر زمان شاه برای این انقلاب و به ثمر رسیدن آن تلاش کرد زحمت این انقلابو نکشیدی فرهاد
ضد نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیر.ه واقعا الان داری سنگ کیو به سینه میزنی؟برات متاسفم!درسته بنی صدر رای آورد کسی انکار نمیکنه.ولی دلیل نمیشه هر کی رای اورد بشه قهرمان این ملت.تو یک مثال از خدمات اون برای پیروزی انقلاب بزن که منبعش خارج از کتاب خاطرات اون ملعون باشه.یه مثال!
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقای امیر ه استدلال خنده دار و سطحی شما همه چیرو ثابت می کنه حرفات ارزش جواب دادن نداره ، اما در حد فهم و درک خودت بخوام بگم یه نگاه به مواضع امام در مورد بنی صدر قبل و بعد از عزلش بنداز خودت از حرفای بی سر و تهی که زدی که نشان از بی اظلاعی جنابعالی از خیلی چیزا داره ، شرمنده میشی !
یه جوری از اون روزا !! میگی انگار جنابعالی از زمان قاجار مبارز بودی و با همه مبارزین هم همرزم ! جهت یاد آوری ، خیلیها قبل از انقلاب بودن که یه کارهایی میکردن قطب زاده کودتاچی و مسعود رجوی خائن و خیلیهای دیگه هم بودن این چیزا که باعث تطهیر مادام العمر کسی نمیشه این که دلیل نمیشه سو مدیریت و خیانت یه ادمو بخاطر سوابق گذشتش نادیده گرفت ، این شرط عقله !
سعید
|
CANADA
|
۱۳:۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۴۰
۳۰
عکس تقلبی درست کردن از اون موقع شروع شد.

لابد توقع دارید مردم باور کنند که طرف موقع خروج از ایران با روسری وایساده ازش عکس بگیرند!
ناشناس
|
CANADA
برای حفظ اسلام و حکومت اشکالی نداره . خدا ازشون راضیه !
مهتاب
|
CANADA
بنی صدر خودش منکر با روسری فرار کردنش نشده شما وکیلش شدی؟؟؟؟؟؟؟
مجید
|
CANADA
الان هم این حرکت توی جنبش فتوشاپی خیلی استفاده شد
یه سوال
امثال شما 20:30 رو تحریم میکنید
چرا بی بی سی که به امام زمان توهین شد رو هیچ وقت تحریم نمیکنید
یعنی یکی از شما خوب بگه ولی به امام زمان توهین کنه خوبه ولی یکی از شما بد بگه ولی به امام زمان هم توهین نکنه بده؟
شما جنبشتون رو چقدر بیش از امام زمان دوست دارید؟
یک نفر
|
CANADA
خدا شفات بده
مریم
|
CANADA
مهتاب خانوم این سعید اخلاقش همینه به هموطن مسلمانش سوء زن شدید و به غربی های لامذهب در حد خدایی قبولشون داره
ناشناس
|
CANADA
عکس تقلبی هست. اصل عکس هم به سادگی در اینترنت پیدا می شه. صادقانه نوشتن یعنی انتقاد سالم!
ژانوارژان
|
CANADA
سعید جان نکنه این خواهره بنی صدر است که عکسشو انداختند.
مرد مومن چرا دنبال حاشیه ای به اصل مطلب فکر کن دیدی تعصب داره میکشه شماها رو آخه بنی صدرم قابل دفاعه که تو ازش دفاع میکنی.
سعید
|
CANADA
این نشون میده علیرغم ادعای اخلاق اسلامی و ارزشها و اینها چیزها و ادعای حکومت اسلامی از همه روز اول برای مقابله با رقبای سیاسی خودتون به هیچ اصل اخلاقی مقید نبودید و نیستند. هیچ کس بلند نمیشه در این حالت عکس از خودش بگیره.
"بنی صدر خودش منکر با روسری فرار کردنش نشده" مهتاب خانم میشه بفرمایید مرجع شما برای این حرف چیه؟ لطف کنید بفرمایید در چه زمانی ایشون این حرف رو گفتند و شما این نقل قول رو از کجا ذکر کردید.
مجید جان شما کی از من شیندید که 20:30 رو تحریم کردم. بنده بخاطر جایی که زندگی می کنم نه می توانم بی بی سی فارسی نگاه کنم (چون ساعاتش با اینجا خیلی فرق داره ) نه 20:30 شما. چرا بیخود حرف دهن بنده میذارید.

آن یکی گفته اصل عکس تو اینترنت پیدا میشه برادر من خیلی عکسها مثل این تو اینترنت پیدا میشه اینم شما مدرکصحت عکس؟ مگه زمان بنی صدر اینترنتی بوده هر کسی میتونه این عکس کذایی رو اسکن کنه و تو اینترنت بذاره!

ژانو جان بنی صدر خطا زیاد داشت ولی به شهادت فرماندهان سپاه خودتون مرد وطن پرستی بود و مدیریتش بمراتب از کسانی که بعد از وی بر سرکار آمدند بهتر بود. افسوس که بعضی ها بخاطر دو روز قدرت تمام مشکلات جنگ را به پای وی انداختند و در حالی که او در جبهه ها مشغول بود در تهران بعضی ها مشغول توطئه علیه وی بودند تا خودش به قدرت برسند.
ایرانی
|
CANADA
مهتاب بنی صدر تکذیب کرده ولی تو مواظب حجابت باش چون بد حجاب می گیرند
مهتاب
|
CANADA
اگه تکذیب کرده من نمیدونستم،باید به بی بی سی مراجعه میکردم!
تکذیب کرذه، چقدر رو داره این بشر...
کی فرمانده های ما اینارو گفتن؟؟ حرفای فرمانده های جنگ رو خوب میدونم چون 20:30 نگاه میکنم.. وطن پرست بوده که سلاح و.. به نیروها نمیداده؟؟
چقدر هم بنی صدر در جبهه ها حضور پررنگی داشته.
وطن پرست؟؟ اگه هم بوده که نبوده ، ما برای جنگمون اول خداپرست و اسلام دوست نیاز داشتیم بعد وطن پرست.
سال 61 انقدر از نظر کامپوتر پیشرفته بودیم؟؟ چقدر خوب عکسو درست کردن!
ناشناس
|
CANADA
هرچیزی که خلاف میل شما باشه میشه تقلبی؟! عجب!!! بیایید کمی واقعیت پذیر باشیم و به هر چیزی که بر خلاف میل ما بود، برچسب فوتوشاپ و تقلب نچسبانیم.
مریم
|
CANADA
آقا سعید منظورت از توطئه عده ای علیه بنی صدر !!!!!!!! شهید رجاییه خجالت نکش بگو تا عمق کج فهمی بر همه ثابت بشه ضمنا اگه واقعا بنی صدر خائن نبود علت دستور بمباران هواپیماهای سوخته و ساقط شده آمریکا در طبس چه بود !!؟؟؟ علت دستورعدم تحویل سلاح به سپاه و بسیج در اوج جنگ چه بود که باعث سقوط خرم شهر شد ؟ کسی که ذاتش خائن نباشه بعد از بر کناری از قدرت نمیره با منافقین هم پیاله بشه و سر از فرانسه در بیاره و علیه نظام و امام لجن پراکنی کنه نمونه بارزش مرحوم بازرگانه چرا ایشان بعد از برکناری یا استعفا نرفت امریکا و با منافقین متحد نشد و یک جمله علیه امام سخن نگفت ؟؟؟ میگی یکی از سردارهای ما گفته همه سردارها سخن این فرد رو زیر سوال بردند و قاطعانه محکومش کردند
ژانوارژان
|
CANADA
سعید جان بر دارهای ما شاید گفته باشند ولی از سردارها بعیده .
چون دقیقا با بنی صدر و عقبه فکریش و عملکردش در زمان جنگ مخالف بودند و این رو مطمئنم که یکی از مهرهای ماسون زده همین آقای بنی صدر است.
سعید
|
CANADA
ژانو جان شما هرکسی علیه تون بود یک برچسب ماسون زدید.
ژانوارژان
|
CANADA
سعید جان تو از کجا مطمئنی که اینجوری نیست.
شما بگو برای چی رفت این ابوالیزید.
فرهاد
|
CANADA
اقا سعید باز شما راجع به یه ادم خائن که صحت شد ناراحت شدی ! اونایی که فراریش دادن (سازمان مجاهدین) خودشون نحوه فرار از کشور رو شرح دادن اونوقت شما کاسه داغ تر از اش شدی !؟ جهت اظلاع ایشان با سر کرده منافقین با ظاهر زنانه از کشور خارج شدن !
فرهاد
|
CANADA
اون حرفات هم که راجع به جنگیدن بنی صدر در جبهه و تو طئه علیه اون تو تهران زدی ! چون ساخته و پرداخته ذهن خیالپرداز جنابعالیه اصلا ارزش پاسگویی نداره ، این رو هم بگم که فورا نگی ما یه حرفی زدیم و شما توهین میکنید و اخلاق ندارید و از این حرفایی که تو تمام کامنت های جنابعالی هست ! حرفات خیالپردازیه چون ذره ای با واقعیات تطبیق نداره و نشون میده کوچکترین اطلاعی از این مسایل و واقعیات جنگ و تاریخ همین چند سال گذشته مملکت هم نداری ! راستی اقا سعید میشه بگی چند سالته و اون سالها کجا بودی ؟
ضد نورا
|
CANADA
حالا بالاخره که فرار کرده.چه با لباس زنونه وچه بدون آن .مهم اصل کاره نه اینکه چطور اونو انجام داده!
ناشناس
|
CANADA
مهتاب خانم اتفاقا بنی صدر بارها منکر فرارش با روسری شده.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۴
معنی کلمه "توضیع"چی میشه؟ابتدای متن به کار رفته
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۲۵
مهتاب خانوم این آقا سعید کلا ساز مخالف میزنه. همیشه هم فک میکنه حق با اونه پس خودت رو خسته نکن. الانه که جملات معروف و همیشگیش رو نثارت کنه. اولیش: (شما هر کی مخالفتون حرف بزنه میگید ایرانی نیست و مخالف اسلامه!) یا جمله بعدی:( این هم ادبیات برادران عرزشی!)
یک نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۹
۳۰
درود خدا بر امام خمینی و امام خامنه ای که سرشار از بصیرت و ایمانند.
شيدا
|
SWITZERLAND
|
۲۰:۰۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۲۰
۲۰
سعيد اقا
از كى تا حالاجاسوسى براى دشمن وبمباران كردن هوابيماى سقوط كرده امريكا وبه شهادت رساندن فرزندان وطن كه براى بيرون اوردن اسناد امريكاييها به انجا رفته بودند وهمكارى وعروس داماد بازى با وطن فروش منافقى به نام رجوى منافق خونخوارىكه در زمان جنك با هم كارى دشمن به وطن خودش حمله ميكند. اسمش شده وطن پرستى؟؟؟؟؟!!!!!
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۲۷
۱۸
قصد طرفداری از بنی صدر را ندارم اما اگر بنی صدر میخواست خیانت کنه با مسعود رجوی همراه میشد ومیرفت پیش صدام اما اینکار نکرد چون نمیخواست به دشمن ایران پناه ببرد ودلیل اینکه فرار کرد چون مطمئن بود اگر میماند به سرنوشت آنهاییکه که اعدام شدند مبتلا میشد از جمله قطب زاده
یک نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
میشه معنای خیانتو بفرمایین چیه؟چه خیانتی بالاتر از اینکه دل امام مظلوم رو خون کرد و علیه انقلاب توطئه کرد.بنی صدر باید صد بار اعدام میشد به اندازه ی تعداد آدمایی که در اون زمان به خاطر جاهلیت این آقا کشته شدن!امیدوارم کمی آگاه بشی.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۲:۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۲۰
۱۶
بنی صدر خطاهایی داشت اما خائن نبود. دیگرانی هم که مقابل بنی صدر بودند کم خطا نداشتند. هر دو دسته خطا کردند اما خائن نبودند. در واقع ایرانیان تجربه کار حزبی و کار دسته جمعی ندارند هر جا هم که در تعامل با هم کم میارن متاسفانه انگ منافق و خائن به هم می زنند
آشنا
|
NETHERLANDS
با صلاحیتی که خود برای خو قائلم میگویم که توی این همه کامنت شما ناشناس از همه بحق نزدیک تر گفتی> وقایع را باید در ظرف زمان وقوع ارزیابی کرد. تمام معلومات آنان که کمتر از حدود 40 سال دارند مبتنی بر اطلاعات یک جانبه و مغرضانه است و هرقدر بخواهند عادلانه کامنت بدهند، باریشان به آسانی مقدور نیست و نمیتوانند باور شکل گرفته طی سالیان را یکباره کنار بگذارند. صحت آنچه صداوسیما در این باره میگوید در همان حد است که درباره موضوعات دیگر.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۱۱
۱۴
پس چطوری پاسپرت زنانه ساخته ?!
كوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۱۳
۱۵
خدايش من چل شدم از بسكه اينا حرفاي مفت غربيارو هي تكرار ميكنن اينا قلباشون مهر شده .مجيد خدا خيرت بده تو ادامه بده من جوشي ميشم خداي نكرده بي احترامي ميكنم بهشون
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کم آوردی داشم!؟
ایراد نداره برو استراحت!!!
ولی زود بیا دلمون واست تنگ میشه!
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جوشی نشو یه وقت میشی مرغ پخته
ضد نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا!هیس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کوروش وقت ارزشمندت رو بابت بیدار کردن یه مشت به خواب زده هدر نکن، اینایی که میبینی خودشون رو به خواب زدن بیدار بشو هم نیستن، خدا بیدارشان کند
مات وحیران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۲۳
۴
ای که مشغول به سنجیدن مردم شده ای
بر حذر باش که میزان آنجاست

وخداست که آگاه است اکثر کسانی هم که سجاده آب می کشیدند !!!!!!!!ماهیت شان مشخص شد؟؟؟؟؟؟
امیر حامی دکتر جلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۳
۲۱
این ادم مثل ...... پشیمان شوده ولی نوش دارو پس از مرگ سهراب فایدی نداره واین یک خاطره واسه انهایی که میخوان این سید این امانت خدا در میان مارا تنها بذارن و باید مراقب باشند گیر هوس جا مقام نشن اخرتشون بفروشن جریان بنی صدر جریانی که در صدر اسلام هم وجود داشته تازگی نداره و تا ابد هم وجود داره وفقط ادماهای کم ذهن دچارش میشن یعنی ادمای که دینشون قوی نیست
11111
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۱۲
۵
.......................
اجاره یک زیر زمین نمور در شهرستان (نه تهران) شده ده میلیون پیش ماهی 400 هزار تومان اونوقت بیاید سر مردم را با این ....... گرم کنید انشالله ..... نمایندگان ملت هیچ قانونی برای مسکن که امروزه به امنیت ملی پیوند خورده نمی کنند.... ایول بابا ایول
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۱۴
۴
توزیع بی سوادا نه توضیع!
سعید
|
CANADA
|
۰۶:۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۲۰
۱۲
عزیزم هم عکس هاش هست هم فیلماهاش یک لطف کن تو اینترنت بگرد ببین چندتا عکس می بینی. البته اونها مثل این عکس کادری نیستند که فتوشاپی باشند. حداقل از چند زاویه گرفتند.

کسی در مورد مرحوم رجایی صحبتی نکرد. مرحوم رجایی فی نفسه انسان بی آزاری بود ولی خوب بعضی ها در ..... اون بنده خدا رو جلوی بنی صدر قرار می دادند ولی ایشون هیچ نقشی در برکناری بنی صدر نداشتند.
من نمی دانم چرا نظر بنده در مورد وجود برخی عناصر حزب زحتمکشان مظفر بقایی در حزب ...... آن زمان سانسور میشه. کینه عناصر این گروه به افرادی که بنوعی طرفدار مصدق بودند قابل کتمان نیست. خود مظفر بقایی و همپیماننش صرفاً بخاطر اینکه مصدق قدرت آنها را محدود کرد با شاه و زاهدی همداستان شدند تا مصدق سرنگون شود و بعد هم پیام تبریک برای اعلیحضرت فرستادند.
مثلاً با شادروان مهندس بازرگان خیلی خوب برخورد کردید چندبار تو مجلس کتکش زدند و فحش دادند چندبار تهدیدش کردند چندبار اطرافیانش رو زندانی انفرادی کردند.


بنی صدر اگر نمی رفت همون بلایی رو سرش می آوردین که سر قطب زاده، کاظم سامی، فروهر و غیرهم آوردید. در بهترین حالت وضعیت نهضت آزادی ها و ملی مذهبی رو داشت .....
بنی صدر بعد از مصالحه رجوی با صدام ارتباطش رو با مجاهدین خلق و اون خائن قطع کرد. دخترش هم طلاق گرفت. لابد اینها هم دروغه. فرهاد جان شما مرجعت در مورد پوشیدن لباس زنانه چیه؟ میشه بگی؟ گیرم فرض مخال لباس زنانه پوشیده آدم می تونه اینقدر احمق باشه که با لباس زنانه و روسری عکس بگیره که سوژه برای افرادی مثل شما باشه؟ به جه مناسبتی باید عکس بگیره؟
بنده 39 سالمه شما چند سالته؟

امیداورم بازهم سانسور نشه چون بعضی ها به مظفر بقایی و حزب زحتمکشان حساس هستند.
مریم
|
CANADA
عجب پس شماها هم قبول دارین که رجوی خائنه چطور وقتی این خائن برای امثال شماها کف و سوت میزنه اعلام برائت و بیزاری نمیکنید ازش ضمنا جواب من رو ندادی چرا بنی صدر فرمان بمباران هواپیماهای ساقط شده رو صادر کرد چرا به بسیجها و سپاهیها و نیروهای مقاومت مردمی سلا ح تحویل نداد چرا باعث سقوط خرم شهر شد ضمنا فرهر و ... اینهایی که اسم بردی در زمان ارباب و مرید شما و توسط هم فکران منحرف شما به قتل رسیدند فکر میکنی سعید امامی که بود و چه میدانست که در زمان دولت سیاه اصلاحات آمریکایی سر به نیست شد ضمنا طلاق دختر بنی صدر به خاطر این داستانسرایی های شما نبود بهتره بری یکم تاریخی که توسط همین اعضای منفک شده منافقین نوشته شده رو بخونی ضمنا به قول تو شادروان بازرگان تا آخر عمرش در کمال رفاه و ارامش زندگی کرد و در وصیت نامه به جا مونده از اون حتی یک کلمه علیه نظام و انقلاب و رهبری نوشته نشده حالا نمی خواد تو براش دلسوزی کنی آقای وطن پرست بیگانه از وطن
آشنا
|
CANADA
بیشتر حرفات درسته. ای کاش 59 سالت بود تا ما گوشهامان را فقط به سخنان تو میدادیم، زیرا آن وقت خیلی چیزهای روشن کننده دیگر را بیاد می آوردی.
ناشناس
|
CANADA
جناب سعید چرا هر چیزی که خلاف میل شما باشد، یک برچسب فوتوشاپ و تقلبی بهش می چسبانید؟!! ظاهرآ خودتان هم اهل برچسب زدن به مخالفین تان هستید!!!
فرهاد
|
CANADA
برا شمایی که تو روز روشن واقعیتو کتمان می کنی مرجع و ماخذ ارزشی نداره مگه شما برای این حرفای خلاف واقع که راجع به واقعیتهای این انقلاب زده میشه مرجع و ماخذ میدی !؟ در مورد تطهیر بنی صدر از خیانت هم یه نگاهی به عملکرد این اقا پیش از اغاز جنگ و در بدو جنگ که فرماندهی کل قوا هم در اختیارش بود بنداز همه چی روشنه در حالی که عراق از تقریبا یک سال قبل از شروع جنگ تحرکات نظامی در نوار مرزی داشت و تجاوزات محدود مرزی و انفجارات و همه شواهد حاکی از قصد صدام علیه ایران بود و گزارشهای زیادی هم براش ارسال میشد به تمام این هشدارها و علائم روشن که یک صدم اون در هر کشوری اتفاق بیفته اعلام وضعیت خاص و امنیتی میشه ، بی توجهی کرد و و هیچ تمهیدی در جهت مقابله با تهدید احتمالی دشمن نداشت و بلعکس تحرکات و جایجایهای مشکوک نیروهای نظامی مثل جابجایی لشکر 92 اهواز برخلاف عقل و درایت نظامی و عدم توجه به در خواست فرماندهان ارتش به اعزام قوا به خطوط مرزی ، همچنین پس از آغاز جنگ تعلل در فرستادن نیرو به خرمشهر و سقوط آن پس از 35 روز مقاومت با دست خالی و همچنین جریان محاصره سوسنگرد و مخالفت با وارد عمل شدن ارتش برای شکستن محاصره انجا اینها مشتی نمونه خروار از خیانتهای خسارت بار دوران جنگ است که دست کم صدها فرمانده ارشد ارتش که انزمان در سمتهای بالای فرماندهی یگانهای ارتش بودن و الان هم هستند تاریخ زنده و گویای خیانتها و جنایتهای بنی صدر در حق مردم کشورشه اینها که دیگه قابل کتمان نیست آخه ادم وقتی میخواد راجع به این جور مسائل حرف بزنه باید سنجیده تر حرف بزنه باز هم اگه میخوای یه خورده راجع به عمق خیانت بنی صدر در آن دوران بدونی به تحلیلهای کارشناسای نظامی خودمان ارتش عراق عددی نبود که بخواد به خودش اجازه بده اونجوری به ایران حمله کنه و براحتی با تانک و زرهی در عرض چند روز چند صد کیلومتر (دقت کن) چند صد کیلومتر در عمق کشور ما وارد بشه واقعا ارتش عراق در شروع جنگ اونطور قوی نبود که اونجوری علیه ما تاخت و تاز کنه و ما اگه خیانت بنی صدر نبود همون اول جنگ تو دهنی محکمی به صدام میزدیم ، با خودت بشین تحلیل کن یعنی استعداد دفاعی ما اینقدر ضعیف بود که نتونه حداقل تو تجاوز عراق به خاک کشور تاخیر ایجاد کنه !؟ مطمن باش تمام پازلهای این خیانت بزرگو کنار هم بذاری به این نتیجه میرسی صدام با پشتوانه ای که از این ادم داشت به خودش اجازه تجاوز به کشور ما رو داد . حرف در مورد جریان بنی صدر زیاده و به این سادگیها نیست اقا سعید اینجوری هم نمیشه بحث کرد مثلا در مورد حضور این اقا در جبهه واقعا بر اساس کدوم منبع این حرفا رو میرنی !؟ همانطور که گفتم الان حداقل صدها ادم زنده می تونن شهادت بدن که خط مقدم این آقا در جبهه کجا بوده !! جهت اطلاع جنابعالی خط مقدم و محل حضور ایشان در جبهه در اتاق ضد بمب پایگاه هوایی دزفول بوده و متاسفانه شما در این مورد هم بی مهابا دروغ پردازی کردید و به این هم بسنده نکرده و ادعا کردید عده ای هم در تهران علیه ایشان توطئه میکردن یک دروغ خنده دار چون دقیقا واقعیت خلاف این بوده و همونی که شما ادعا کردید تو تهران توطئه میکرده در حساس ترین مناطق جنگی حضور و حتی شکستن محاصره سوسنگرد بدست ایشان و درایت و هدایت ایشان اتفاق میفته اگه مستندات این قضایا رو هم خواستی (هر چند هیچ اعتقادی به قانع شدن امثال شما با روشن ترین دلیل و مدرک هم ندارم) مراجعه به ارشیو مطبوعات و اظهارات شاهدان زنده این ماجراها ، اینها رو هم گفتم که نگی حرفت جواب نداشت فقط همین چون مطمئنم هیچگاه قانع نخواهی شد چون تفکرت مشکل داره !!!
ناشناس
|
CANADA
فرهاد جان من هم صدها آدم میتونم بیارم که بگن بنی صدر کجای جبهه بوده و بعضیا کجا...
سعید
|
CANADA
متاسفم که صراط مثل گذشته برای اینکه حرف شما آخرین حرف باشه جواب بنده رو منتشر نمیکنه
فرهاد
|
CANADA
همانطور که پبش بینی کردم این بحثا هیچ فایده ای نداره تا منطق حاکم نباشه که نیست ، یه نفر نشسته جایی و هر چه بگی حاشا می کنه ، آدم خیلی باید خل باشه با آدمای اینجوری بحث کنه ، اصلا هر چی تو میگی درسته !!
ناشناس
|
CANADA
پ ن پ هرچی تو میگی درسته فرهاد!مگه تو کی هستی که فکر میکنی حق تویی و بقیه باطل؟
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۵
۴
آقایان صراط : شمارا به خدا این برادرانی که در سایت شما مطلب مینویسند به کلاسهای املاء بفرستید چیز یاد بگیرند و اینهمه غلط املائی ننویسند. آخه توضیع ( در خلاصه بالا) یعنی چه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۸
۱۰
آقا سعید ببین هر جرند و پرندی که میگی منتشر میشه اون وقت فریادتون بلنده که آزادی بیان نیست راسنی توی غرب که شما اون رو مهد آزادی میدونین بحث کردن در باره هلو کاست چند سال زندان داره
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چند سال داره تو بگو؟مگه احمدی نژاد رییس جمهور یه مملکت تو نیویورک انکار هولوکاست نکرد؟اینجا شما میزارین اوباما بیاد تهران سخنرانی کنه و ارزش های انقلابو انکار کنه؟ .................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیر خان فکر کنم سازمان ملل متحد توی آمریکاست نه ایران ضمنا احمدی نزاد یه سوال مطرح کرده گفته اگر هلوکاست توی غرب اتفاق افتاده چرا باید فلسطین باید اشغال بشه
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیر ، همانطور که دوستمون اشاره کرد احمدینژاد حرفاشو تو سازمان ملل زد که ربطی به دوات امریکا نداره ، در مورد سخنرانیش تو محیط دانشگاهی اونجا هم که دیدیم بی فرهنگهای گاو چرون از رئیس و دیگران چه جوری از کسی که دعوتش کرده بودن استقبال کردن ، شما سنگ کیو به سینه میزنی و کجایی هستی !!؟ ایا تا بحال به این فکر کردی !
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما سنگ کیو به سینه میزنی؟من هرچه باشم زرتی انگ نمیزنم به دیگری.شما به من بگو چرا مایکل مور فیلمای ضد آمریکایی میسازه و تو هزاران سینما پخش میشه ضد بوش فیلم میسازه زمان بوش و 100 میلیون دلار فیلمش میفروشه اونوقت اینجا جعفر پناهی زندانیست.میبینی که من سنگ حرف تا عمل رو به سینه میزنم.شما معمولا چون جوابی نداری سریع انگ میزنی الان یه کم دیگه این بخث ادامه پیدا کتن من میشم مامور سیا و ماسون و چه و چه.....
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برای رفتن به سازمان ملل باید ویزای آمریکا گرفت و مسئول امنیت اونجا دولت آمریکاست پس همه چیز به آنها معلومه.بی فرهنگهای گاوچرون؟وقتی اینو میگی پس نارحت نشو اونا هم به تو بگن تروریست.من حرفم اینه اصلا امکان سخنرانی یک مقام آمریکایی در ایران هست؟حالا توهین و اینا پیشکش...
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فرهاد جان ایشون رسماً یازده سپتامبر رو کار خود دولت آمزیکا اعلام کرد این ربطی به دولت آمریکا نداره؟
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من سنگ کشورمو رو به سینه میزنم ، این بدیهیست که هر ایرانی این جوری باشه این سوالو امثال شما باید پاسخ بدن که بد جوری شیفته غرب هستن که در داخل چشمشون فقط بدیها رو میبینه و از طرف مقابل فقط خوبیها رو میبینه و بدیهاشون هم خوب میبینه !
شما از یه طرف داری چشم و گوش بسته از امریکائیها و همه کسایی که دشمنی شون با ما ثابت شده حمایت میکنی بعد تا یه سوال ازت میپرسن ترش میکنی و میگی بهت انگ زدن !! اصلا یه نگاه به تمام کامنتهای خودت و همفکرات بنداز این حرف همه جا تکرار میشه که با فرار به جلو مخاطبتو متهم به انگ زدن می کنی ، خوب عزیز برا هر ایرانی باید جای سوال باشه که چرا باید بعضیها این جوری مرغ همسایه رو غاز ببینند اون هم چه همسایه ای همسایه ای که اگه دستش برسه بلایی سر این مملکت میاره که بشه بدتر از افغانستان ، مگه اون دوستمون چی گفت که شما ناراحت شدی سوال در مورد هولوکاست شما را هم ناراحت میکنه !؟ گذشته از این شرایط امریکا رو با کشور خودتو اینجوری سطحی مقایسه میکنی و مایکل مور را با پناهی مقایسه میکنی ! اگه شرایطی که تو کشور ما حاکم بود یعنی توطئه برا ی براندازی و هدایت گسترده اون از خارج ، تو امریکا حاکم بود انوقت برای ادمای سطحی نگر ، اون روی آزادی به سبک غربی روشن میشد!
سرکوب خشن اعتراضات مردمی تو انگلیس نمونه بارزشه ، در مورد مایکل مور هم تا وقتی فیلمهای مستندش به حاکمیت لطمه ای نزنه معلومه کاری به کارش ندارن همین ادم هم میدونه از خطوط قرمز عبور کنه خیلی راحت سرشو زیر اب میکنن ضمن اینکه اینقدر شعورش میرسه که کاری نکنه که دشمن کشورش از اون بهره برداری کنه و کارش بوی وطن فروشی نده !! اما کسی که برای دشمن کشورش و به سفارش اونا فعالیت بکنه اسمش خیانت و وطن فروشیه و هر جای دنیا که باشه باهاش برخورد میکنند .
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا سعید و امیر باز هم باید گفت در مقر سازمان ملل و اجلاس سران هر چه دلشان خواست می گویند اونجا تحت حاکمیت دولت امریکا نیست ، ضمن اینکه رئیس جمهور امریکا بیاد ایران در مورد هر چی که میخواد بگه ما خودمان گفتیم حاضریم گفتگو کنیم ضمن اینکه اونا مدعی هستن دنیا تک قطبی شده و دنبال سیتره خود بر جهان هستند و با یاوه گویی مدعی هستن هر کی با ما نیست در مقابل ماست و خیلی غلطای دیگه که میدونی ، پس اونا هستن که باید جوابگو باشن و مورد سوال و نقد دنیا باشند ! ما که بارها حتی رسما هم گفتیم حاضریم گفتگو کنیم اما رئیس جمهور امریکا حالا برا دلخوشی شما که دوسش داری بیاد ایران مثلا از کدوم جنایت علیه بشریتی که ایرانیها مرتکب شدن میخوان بگن یا از کدام لشکر کشی و جنگ افروزی ما که موجب کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن میلیونها نفر شده بگه ! چی میخواد بگه حرفی داره بگه !! بعضی حرفا خنده داره نه !
شيدا
|
SWITZERLAND
|
۲۰:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۵
۷
نمى دونم چرا عكس سانديس خورها را حذف كرده اند ولى دوست داشتم به سؤالي كه در كامنتها گذاشته بودم جواب مىداديد.
مى خواتم بدا نم انها كه سانديس خورهاى قديمى را به شهادت رساندند.
الان تمام قد به طرف دارى سا نديس خور جديدها ،برخاستند ؟؟!!!!!!!يا يا ور وپشتيبان وبارى رسان
وپناه دهنده وتجهيز كننده ودر بوق كرنا كننده سران فتنه هستند؟؟؟؟؟؟ ممنون.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۷
۵
چقدر ما متعصب و کوریم و صد البته کر جهان سوم یعنی ماها
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۱
۷
۳
صراط جون توضیع یا توزیع

لطفاً دقت کنید
ضد نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه عده این وصت بد جوری به قلت عملایی گیر دادند.الان خیلی شادی که تونستی قلت پیدا کنی؟نه؟خوب بیا تا دلت بخواد اینجا قلت دارم.سهیه کن نمره بده!!!!
mt1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۱
۷
۸
قابل توجه امیر ه
بنی صدر خاین بود و با رجوی و صد ام هم پیمان شد مگر جریان حمله به خرمشهر رو نمی دونی که اون زمان بنی صدر فرمانده کل قوا بود و نیرو به خرمشهر نفرستاد و محمد جهان آرا چند روز یک تنه شهر نگه داشته بود
مبلغ دین محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۱
۱
۰
توهم توهمه دیگه، پدر فاضل بودند و از این حرف ها
شوت زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۱
۳
۴
یکی از بچه های رزمنده تعریف میکرد که با بیل مکانیکی پشت جبهه داشتیم کانال میکندیم. بنی صدر رو آورده بودن بازدید از پشت جبهه(!) بیل رو که دید گفت: این سلاح بردش چقدره؟ و یکی از اطرافیان یواش در گوش فرمانده کل قوا توضیح داد که بالام جان این بیل مکانیکیه با توپ اشتباه گرفتی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قابل توجه سعید این وکیل مدافع خود خوانده بی وطنان و ضد انقلابان خارج نشین و ملحدانی همچون ریگی و غیره و وکیل مدافع بی جیره و مواجب ناو وینسنت و آمریکا و اسراییل
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عزیزم بنده هم می تونم هر چیزی رو در مورد فرماندهان و مقامات نظام شما از رزمنده ها نقل قول کنم. این شد مدرک؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۱
۲
۴
سعید گالیور نکنه نقل قولهای شما دارای مدرکه؟ نکنه خود تو فوتوشاپ کردی عکس این بنده خدا رو؟ البته تو در تهمت زدن به حریف دست همه رو از پشت بستی. حالا اگه از این بابا تعریف میشد تو دلت خنک میشد و کلی هم تعریف میکردی. حق هم داری چونکه در هر صورت به قول نورا شما همه با هم هستین.
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۱:۴۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۱
۰
۱
اقا امير خيلى خوب گفتى كه سانسور هويت جعلى ادم كش ترين ونژاد پرست ترين ،رژيم ها جزء ألاينفك
ارزشهاى امريكاست. !!