۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

برخورد با جرائم غیراخلاقی در فیسبوک

فیسبوک با وجود حضور در فضای تبادل اطلاعات فارسی و برغم استانداردها و معیارهای جهانی در این زمینه، از معیارهای فرهنگی اجتماعی و رسانه ای جمهوری اسلامی تبعیت نمی کند .
کد خبر : ۶۹۷۸۲
کاربران پایگاه اینترنتی غیرمجاز فیسبوک از دیروز با تصویری مواجه شدند که در آن از برخورد و تحت تعقیب قرار گرفتن برخی افراد متخلف توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر می دهد.

به گزارش صراط به نقل از مشرق در این صفحات، تصاویر موسوم به کاور و پروفایل برخی کاربران که قبلا در آنها برخی موارد غیرقانونی وجود داشت، به نشان و آرم قوه قضائیه تغییر داده شده و متنی مبنی بر برخورد دادستانی با جرائم این افراد روی آن به چشم می خورد. ذیل تصویر مذکور و در حرکتی معنادار، تعدادی از دوستان این افراد نیز اصطلاحات تگ شده اند.



فیسبوک با وجود حضور در فضای تبادل اطلاعات فارسی و برغم استانداردها و معیارهای جهانی در این زمینه، از معیارهای فرهنگی اجتماعی و رسانه ای جمهوری اسلامی تبعیت نمی کند .
 
جالب آنکه همین پایگاه اینترنتی بدقت ملاحظات و سیاستهای اتحادیه اروپا ، دولت آمریکا ، رژیم اشغالگر قدس و سایر قدرتهای جهانی مانند ژاپن، چین ، روسیه و امثال آنها را (البته در مراتب بعدی) رعایت کرده و به استانداردهای بین المللی در این زمینه تن داده است و به این لحاظ به محلی برای حضور و فعالیت مجرمان بدل شده است.
 
این مسئله موجب شده است تا این پایگاه به محلی برای حضور و فعالیت مجرمان بدل گردد و به مرکزی برای ارتکاب انواع جرائم تبدیل شود.

پس از حضور موفق سه سال پیش سپاه پاسداران در مهار آلودگیهای فرهنگی و اجتماعی در فضای اینترنت، این بار دادسرای عمومی و انقلاب تهران با همکاری ضابطین قضایی مجددا به فضای برخورد و مهار آلودگیها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی سایبری وارد شده و این بار نماد این قوه در پایگاه اینترنتی فیسبوک نصب شده است و خبر از اشرافیت فنی و اطلاعاتی ضابطین قوه قضائیه حتی در محیط پایگاه اینترنتی غیرمجاز فیسبوک می دهد.

به وضوح می توان نیت دادسرای تهران در درج آرم و نشان قضایی در این پایگاهها را هشدار وتذکری جدی به سایر مجرمین برای توقف فعالیتهای مجرمانه و عبرت گیری از سرنوشت سایر متخلفین دانست که بنظر می رسد می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با جرائم و تخلفات، آگاهسازی خانواده ها در مورد ابعاد مختلف فعالیتهای رایانه ای و پایگاههای فعال در اینترنتی خصوصا فیسبوک و ارائه تذکر و هشدار به سایر متخلفین برای اصلاح عملکردها ، توقف فعالیتهای مجرمانه و خلاف عفت و اخلاق عمومی و تبعات قضایی ارتکاب این جرائم خصوصا در محیط رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات داشته باشد.