۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
مراجع نظارتی وارد شوند /

رواج ابتذال مکتوب در قلب فرهنگی تهران +عکس

ارائه کتاب هایی که روابط جنسي و مسائل زناشويي را به صورت غيرمتعارف ترویج می کنند و در بعضی از آنها نیز سي‌دي‌هاي آموزشی وجود دارد از دیگر کتاب هایی است که در این کتاب فروشی های بی بند و قاعده ارائه می شود. . .
کد خبر : ۷۱۰۶۴

صراط - با وجود درخواست های مکرر دغدغه مندان انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم جمع آوری کتاب های غیر مجاز از سطح خیابان انقلاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی کشور ، هنوز برخورد قاطعی با دستفروشان این گونه کتاب های منحرف کننده صورت نگرفته است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی صراط ، سال هاست که پیاده روهای خیابان انقلاب تهران مملو از دستفروشانی است که کتاب های غیراخلاقی و غیرمجاز را به راحتی در اختیار خوانندگان خود که اغلب هم از قشر جوان جامعه هستند قرار می دهند و هیچ برخورد قاطعی هم با آنان نمی شود .


توجه به عناوین و محتوای کتاب های ارائه شده توسط این دستفروشان نشان می دهد که، غالبا آفت کار آنان در حوزه دین و فرهنگ منعکس می شود واین افراد با ارائه کتاب هایی که بیشتر جنبه تخریبی برای فرهنگ ایرانی - اسلامی دارد، سعی در از بین بردن ارزش های جامعه دارند .فروش کتاب هایی که بیشتر معرف عرفان های نوظهور و انحرافی است از دیگر فعالیت های این کتاب فروشان دوره گرد است که این روزها به عقیده بسیاری ، عاملی تهدید آمیز برای فکر و اندیشه جوانان کشور به حساب می آید .

افراد سودجو در حالی در سایه غفلت مسئولان ، کتاب های این عرفان های منحرف را در خیابان های شهر به راحتی عرضه و به فروش می رسانند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته گرایش جوانان به این نوع عرفان های مبتذل در لیست اولین اولویت های جنگ نرم غرب علیه ایران قرار دارد . فروش آثار نویسندگان غربی که اغلب با ارائه افکار مسموم خود بیشتر راه گشای پیروان مکتب های پوچگرایی و با اصطلاح "نیهیلیسم " در کشور های خود هستند ، از دیگر خطرات آزاد گذاشتن این کتاب فروشی های بی قاعده است ، که با هر عنوانی و جلدی می توانند آزادانه به تبلیغ کالا های خود بپردازند و کسی هم جلو دار آنان نیست .


ارائه کتاب هایی که روابط جنسي و مسائل زناشويي را به صورت غيرمتعارف ترویج می کنند و در بعضی از آنها نیز سي‌دي‌هاي آموزشی وجود دارد  از دیگر کتاب هایی است که در این کتاب فروشی های بی بند و قاعده ارائه می شود. از سويي ديگر فروش آثار نويسندگاني كه در آثارشان به تخريب مباني ديني می پردازند و ارزش‌هاي ملي و انساني را لگدمال مي‌كنند نیز در پیاده رو های میدان انقلاب به وفور يافت مي ‌شود .

در شرایطی که همه روزه کتاب فروشان دوره گرد میدان انقلاب ، با ارائه ‌ی‌ حجم انبوهی از کتب ضاله در اشکال متنوع، حضوری فعال در میان ناشران قانونی کشور دارند و کتاب های آنان حتی ارزان تر از برخی کتب اسلامی و فرهنگی کشور به خوانندگان ارائه می شود ، نمی توان انتظار داشت تا روز به روز از رواج پدیده های مربوط به تهاجم فرهنگی و آثار مخرب آن در جامعه کاسته شود .


حال جا دارد مراجع انتظامی، نظارتی و فرهنگی با نظارت و برخورد دقیق روی فعالیت این گونه افراد در فضای فرهنگی کشور گامی موثر را در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ارزش های انقلاب اسلامی بردارند.

نظرات بینندگان
حسنخانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱۳
۲
نه بابا !!!
چکار ه نیروی انتظامی و مراجع نظارتی دارید.
می خواید بگیم برخی نماینده های محترم که دائما به دنبال سوزه برای استیضاح هستند یکباره رئیس جمهور را استیضاح کنند.
البته فعلا که نماینده ها تعطیلات رفتن میخواید این یکی را هم بندازیم گردن جریان انحرافی!!!
خوب جریان انحرافی را بخاطر همچین مواقعی ایجاد کرده اند که تمام انحرافات جامعه را به زور هم که شده گردن بگیره دیگه!!!
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱۹
۱
طراط جون بازم بي سوژه شدي؟
اين كتابا كه متاسفانه خيلي هاش با مجوز داره چاپ ميشه
فراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱۵
۲
آدم کتابخون تو مملکت میشناسی مومن ؟! بهمون معرفی کن! مملکتی که تیراژ کتاباش بعد از چندین و چند تجدید چاپ بزور به عدد دو هزار میرسه و این حرفا ؟!
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۱۱
۶
اگر همه فرقه ها و تفکرها تو آزادی دیدگاهشون رو بیان کردن و مردم خودشون دیدگاه شمارو انتخاب کردند اونوقت هنر کردین، طلا که پاکه چه منتش به خاکه
چرا انقد از تفکر می ترسین
پسرک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه منحرف اگه سعی نکنه دیگران رو هم منحرف کنه و به اعتقادات دیگران احترام بزاره یه مسئله است و منحرفی که به دیگران دهن کجی میکنه یه مسئله دیگه
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس اگر در کشور دیگری با همین استناد جلوی کتاب های شماها رو بگیرند مشکلی نیست!
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید خائن عزیز:در کشورهای دیگه اتفاقا بدون اجازه از شما اینکارو میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مگه جلوشو نمی گیرن سعید؟! قضیه هولوکاست و کشتار ارامنه و هزار نکته ای که نباید درموردش سخن گفت و کتاب نوشت! وگرنه سرنوشت روژه گارودی ها در انتظارته!
آخ ببخشید، حواسم نبود کار اروپایی ها و امریکایی ها در هر صورت برای شما صحیح و قابل قبوله!!
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید و دخترک
تفکر!!!!!!!!!!!!!!!می خوام بدونم شما چندتا از این کتابهارو خوندین؟مثلا در مورد تفکرات اوشو چی میدونید!!!یک سوال ایا خودتون به همسراتون اجازه خوندن همچین کتابهای رو میدید فرقی هم نمی کنه که مرد باشید یا زن؟اصلا شبهاتی که براشون پیش میادو می خواید چیکار کنید؟ایا اونقدر مطالعه دارید که بتونید به این شبهات پاسخ بدید!!!!یک نمونشو من می گم"اگه می خواهید به ارامش برسید روابط نامحدود و ازاد و خارج از چهارچوب جنسی برقرار کنید"یک نمونه از تفکرات اوشو
اصلا ایا به اون نوجوان فکر کردین که هنوز به ثبات شخصیتی نرسیده و قدرت تحلیل اینچنین موضوعاتیو نداره و از همه بدتر در بسیاری از موارد مادر و پدر و اطرافیانشم نمی تونند برای برطرف کردن شبهاتی که در ذهنش به وجود میاد کمکش کنند!!!
در ضمن اقا سعید من هنوز جوابمو در مورد سوالی که در خبر ( کافی شاپ از سیگار و فساد تا پاتوقی فرهنگی) مطرح کرده بودمو نگرفتم!!!نکنه یادت رفته پاسخ بدی!!!به خاطر همین یکبار دیگه هم کامنت شمارو میزارم و هم نوشتار خودمو
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کامنت شما اقا سعید"
عزیزم همه ما هم میدونستیم که شما مشکلتون تولید برق و تولید رادیو دارو برای بیماران نیست. اگر مشکل این چیزها در موارد دیگر هم به داد مردم می رسیدید مشکل دقیقاً هم تولید سلاح هسته ای برای حفظ نظام! بنده مشکلی ندارم منتهی سئوال اینجاست که چرا شما این موضوع رو رسماً نمیگید و خودتون رو خلاص نمی کنید!

در مورد اماکن عمومی بودن کافی شاپ هم دو مسئله است

یکی اینکه چرا در این قوانیی که آوردید صریحاً اسم رستوران آمده ولی اسم قهوه خانه و کافی شاپ نیومده. اگر موضوع با امکان عمومی حل میشد نیاز به قید کلمه رستوران و خوراک سرا نبود.
دوم اینکه الان در خیابانهای مرکزی شهر تهران، مولوی و شوش و میدون خراسان و میدون ژاله صد ها قهوه خانه هست که در اونها ملت راحت سیگار میکشند شما در مورد اونها هم اینطور هستید یا مشکل فقط با کافی شاپ هاست که بقول خودتون شیک و پیک هستند؟ راحت بگید ما کافی شاپ مشکل داریم دیگه چرا سیگار رو بهانه می کنید؟
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینم دوتا کامنت من
در ضمن میدونم اقا سعید که استادت نیستم و نخواستم خودتو معرفی کنی
یعنی شما مقالاتتو فقط واسه استادت می نوشتی و می نویسی!!!مقاله یک نوع تالیفه دوست عزیز که با تحقیق ارتباط مستقیم داره. و هر نویسنده ای هم دوست داره تالیفاتش (چه می خواد رمان بلند باشه و چه داستان کوتاه و یا حتی مقاله و یا هر نوشته دیگه ای)توسط دیگران خونده و مورد بحث قرار بگیره!نمی خوای بگی که شما از این قاعده مستثنی هستی؟
من فقط یک سوال برام پیش اومده بود که خواستم با خوندن مقالاتت جوابشو پیدا کنم که اتفاقا توی کامنتم بهش اشاره کرده بودم"اینکه شما با این استعدلالهاتون چطور مقالاتی می تونستی بنویسی!!!مگه می شه بدون تحقیق و فقط بر پایه حدس و گمان مقاله نوشت!!!
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید جان دانشمند با این شیوه پاسخ دادن فقط افرادی شبیه خودت مجاب می شن
من ازت خواستم اگه ادعای می کنی لطفا مستند باشه نه اینکه با حدس و گمان حرف بزنی!!!در ضمن بازم می شه در مورد استفاده فناوری هسته ای در علوم مختلف برات مثال بزنم مثلا عکسبرداری spect مغزی در علم پزشکی اگه لازم میدونی بقیه مواردو هم مستند برات توی کامنت های بعدی بزارم؟فقط در مورد استفاده این فناوری در علم پزشکی می تونم چندتا کامنت بزارم
با عرض معذرت یک بچه هم میدونه منظور از اماکن عمومی مسقف که توی این قانون با صراحت بهش اشاره شده چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ولی حنابعالی عمدا باز داری اسمون ریسمون به هم می بافی!!!
این (همه ما) کیان که میدونستید مشکلمون تولید برق و تولید رادیو دارو برای بیماران نیست؟و تموم فکرمون تولید سلاح هسته ای برای حفظ نظامه!و جالب اینجاست که شما هم مشکلی باهاش نداری!!!!!!!!!!!!!!!!!باید بهت بگم این مهم نیست که شما با این موضوع مشکل داشته باشی یا نه!!!مهم اعتقاداتمونه که بهمون این اجازه رو نمیده و گرنه نه تو و نه اون قبله گات عددی نیستید که بخواید با این موضوع مشکل داشته باشید یا نه
و در اخر باید بگم نه ما با کافی شاپ مشکل داریم و نه با جای دیگه که به قول شما شیک و پیک باشه ما با مواد دخانی و هرزگی و بی بندوباری مشکل داریم حالا می خواد توی قهوه خونه باشه یا توی بهترین نقطه برج میلاد" و تموم حرفمون اینه که این قوانین هر چند تا حالا درست و حسابی اجرا نشده ولی توقعمون اینه لااقل از این به بعد درست اجرا بشه.همین! حالا می خواد توی قهوه خانه ها باشه یا کافی شاپ ها و یا در هر جای دیگه
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیدوارم ایندفعه پاسخگو باشی و بی خودی اسمون ریسمون به هم نبافی
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا میثم شما بخونی مشکلی نیست واسه بقیه اخه؟
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
++++++++++++++++ میثم سپید
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اوا صرااااط از 2 پاراگراف نظر من همین این موند؟
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دخترک" کی و کجا گفتم که باید من بخونم و بقیه حق خوندن اینچنین کتابهایو ندارن!!!یک سوال مطرح کردم که جوابش یک کلمه ست!!!با فرض اینکه شما همسر و فرزند داشته باشی ایا به همسر و بچه هاتون اجازه خوندن همچین کتابهایرو با این پیش فرض که خانوادتون اهل مطالعه حرفه ای و بحث و نقد نباشن میدین یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من تمام حرفم این بود که با این روش عرضه کتاب اون هم با موضوعات شبهه افکن مشکل دارم برای نمونه ایا شما می تونی تضمین بدی که این کتابها به افراد زیر 18 سال فروخته نشه!!!!می تونی!!!شما با چند درصد از پدر و مادرها صحبت کردی که موافق عرضه اینچنینی این نوع کتابها باشن!!!
اشتباه نشه من اصلا و ابدا موافق بایکوت کردن این نوع اثار نیستم حالا چه می خواد کتاب باشه یا فیلم باشه و یا هر اثر دیگه ای چون به نظر من راحت میشه به اینجور انحرافات پاسخ داد اما در مکان خودش و با حضور صاحبنظران و اهل فن و با تبادل نظر و بحث و گفتگو
فکر کنم این دفعه هر چند کامنتم یکم طولانی شد ولی منظورمو واضحتر بیان کرده باشم!اتفاقا در چند کامنت پایین تر هم من نظرمو بیان کرده بودم!!!!
Meek
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آخرش که چــــه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باید این کتابها از سطح خیابانها جمع اوری بشه.
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آره من به همسرم اجازه میدم، همین که با بایکوت کردن مخالفی خوشحالم کردی، ولی صاحب نظر از دیدگاه شما با من فرق داره
علی ( از ایران )
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمع شه اینترنت ، فیلتر شه ، فیلتر شکن ف توی خونه هامون از این کتابا پره کپی میکنیم میدیم بهم ، تا در بیاد چشم .......یی مثل شما ، کتاب می خوانیم فیلم می بینیم بی آنکه تحجر و افراط بتواند جلوی ما را بگیرد دربیاد چشتون
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علی جان متمدن برو بخون عزیزم کسی مگه جلوتو گرفته!!!
حالا ما متحجرها هم نظرمونو گفتیم!مثل شما متمدن ها!!!کی این قرارو گذاشته که همیشه امثال شماها باید حرف بزنید!!!می شه به این سوالم پاسخ بدی ایا توی همون امریکا هم هر اثری تولید می شه بدون محدودیت برای همه اقشار جامعه تجویز می شه!!مثلا فیلمها درجه بندی کیفی و سنی نمی شن!!!یا کتابها یا هر اثر دیگه ای!!!می خوای بگی همه چیشون رو هواست؟
میدونی فروختن این کتابها توی خیابون به وسیله دستفروش یعنی چی؟!!!
اینجوری یه بچه 14 یا 15 ساله هم می تونه به این کتابها دسترسی پیدا کنه!شما می تونی جواب قانع کننده ای برای خانواده های معترض اینجور بچه ها بدی!!!اگه می تونی بگو تا ما هم یاد بگیریم از این به بعد همونو بگیم به همه
در ضمن می خوام بدونم چی پیش خودت فکر کردی!!!چشم ما درمیاد!!!این مثل این می مونه که شما تو خونه فیلم مستهجن کپی کنی و به همه هم بدی خوب فکر میکنی چه ضرری می تونه به ما بزنه!!!با عرض معذرت این خودت و خانوادت هستند که اگه از نظر اعتقادی قوی نباشی اول از همه دچار مشکل می شی و کسای که ازت این فیلمارو می گیرن به همین شکل!!!
و در اخر می خوام اون سوالی که از سعید و دخترک پرسیدم و هیچکدومشون بهش جواب ندادنو از شما بپرسم؟
ایا شما به فرزنداتون اجازه خوندن همچین کتابهایرو میدین یا نه؟با فزض اینکه بچه هاتون هنوز به بلوغ فکری نرسیده باشند؟
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منطورم از فیلم در خط 14 (ازت این فیلمارو میگیرن)کتاب بود که اشتباها فیلم تایپ کردم.
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از خواهرم باران بابت لطفی که به بنده داشتند تشکر میکنم.
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوتا سوال دخترک
فرض می گیریم همسرتو واقعا از صمیم قلب دوست داشته باشی ایا باز هم بهش اجازه میدی که این کتابهارو بخونه"این کتاب با کتابهای سیاسی و اعتقادی فرق داره.
مضمون این کتابها طوریه که بنیان خانواده به شکل موجودو هدف قرار داده
سوال اول:می خوام بدونم مثلا در مورد این اعتقاد اوشو که برای رسیدن به ارامش باید روابط جنسی غیر متعارف و نامحدود داشت رو چطور می خوای برای همسرت تفسیر و حل کنی!و همچنین فزندانتون با فرض اینکه هنوز به رشد عقلی نرسیده باشند
و سوال دومم اینکه می خوام صاحب نظرو از دیدگاه خودت تعریف کنی.
منتظرم تا جواب سوالاتمو بگیرم
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۱
۳
۱
اقا شما برید صدا سیما م..... و جمع کنید کتاب پیشکش
اخه من نمی دونم مسئولین صدا سیما چی به خودشون میگن فک نمی کنن یه وقت خونواده بخواد برنامه های ...شونو ببینه
فقط بودجه هنگفت مملکتو به باد میدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۱
۰
۰
دغدغه مندان انقلاب اسلامی را خوب آمدی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۱
۴
۴
اگه به حقانیت مکتبت اعتقاد داشتی از انتشار دیگر مکاتب نمیترسیدی
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آخه جالبیش اینه که کسایی که هیچی از مکتب خودشون نمی دونن(چه برسه به حقانیتش) با ادعای روشنفکری چه بسا این مکاتب رو بهتر می شناسن!
کسی دلسوز فرد دیگه ایه چرا باید جام زهر رو در اختیارش بذاره با این امید که او اون رو انتخاب نکنه؟؟
Meek
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مکتب می فرماید : وبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه. ما میگوئیم ولی چه قولی، هرقولی؟ نه. قولی که ما میگوئیم.
علي تويسركاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۱
۲
۱
آقا سعيد..... ! كاني جون....!!

تو بازهم مزخرف كفتي .... عزيزم ... !!

ايران به كدام كشور دنيا كتاب هاي غير اخلاقي صادر كرده كه فقط تو خبر داري ..؟!!!

تو خجالت نميكشي از اينهمه بيهوده گوئي ...؟!!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علی جان باز ادب ولایی تو خوب نشان دادی
از دید شما کتابهاتون مسلماً غیر اخلاقی نیست ولی از دید بقیه هست که باهاش برخورد می کنند
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا سعید شاید هم منظورشون از غیر اخلاقی چیزایی که ملتشونو آگاه کنه و یا دروغاشونو رو کنه؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران عزیز اتفاقاً در ایران هم غیر اخلاقی همین معنی رو برای برادران ارزشی داره که شما گفتید
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید یادت رفت جوابمو بدی شما به زن و بچت اجازه خوندن این کتابهارو میدی یا نه؟؟؟
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
طفره نرو!پاسخ بده اقا سعید منتظرم
اره یا نه؟
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۱
۱
۱
اتفاقا من جمع اوری این کتابهارو کافی نمیدونم و به نظرم باید موسسات و مراکزی تاسیس بشه برای تحلیل اینچنین کتابها یا فیلمها و مقالاتی که ایجاد شبهه می کنه تا هم محققین و کسانی که می خوان اینجور کتابهای رو بخونند بتونن اونجا این کتابهارو بخونند و در همونجا هم با حضور صاحبنظران متدین و با دانش به شبهات و سوالاتون پاسخ داده بشه
این روش به نظرم روش درستتری میاد
اینکه در معابر فروخته بشه کار درستی نیست چون مطمئنا این کتابها بر روی ذهن نوجوانان و بچه ها اثرات منفی میزاره
Meek
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقامیثم جان!
زیاد روی مراکزی که رفع شبهات میکنند حساب نکن. من بایکی رابطه داشتم، صرف و نحو تحویلم میداد، تا خسته میشدم و برای کفایت مذاکرات تظاهر به مجاب شدن میکردم و ابهام بقوت خود باقی میماند و برآن اضافه میشد یاس از دسترسی به جائی که به Layman
جواب قانع کننده بدهد .
میثم سپید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا Meek دوست عزیز منم میدونم که پاسخ دادن به شبهات کار هر کسی نیست و در ضمن می دونم یکی از اساسی ترین مشکلاتمون در حال حاضر نبود جایه که به شبهات افراد پاسخ داده بشه و در درجه بالاتر دیگر مکاتب و عقاید و اثار فرهنگی مورد نقد و بررسی قرار بگیره
نظر من صرفا یک پیشنهاد بود برای تاسیس اینچنین اماکنی
به نظر من این روش خیلی می تونه به نسل جوان کمک کنه تا روشهای دیگه
البته این نظر شخصی منه شاید شما و بعضی دوستان قبولش نداشته باشید
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ما یه استادی داریم فوق العاده مذهبی
ولی اونم از شرایط مجوز دادن ارشادبه کتاباش گله منده
چرا دینو یه جور دیگه تفسیر میکنید؟
بذارید چاپ شه ولی فرهنگ سازی هم بکنید