۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸

جنون‌ مرغي با عرضه مرغ‌ دولتي

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واکنش به عرضه مرغ دولتی در بازار با قیمت ۶۵۰۰ تومان، گفت: اجرای این طرح نشان‌دهنده تصمیمات غیر عقلانی و غیر منطقی از سوی دولت بوده که فقط شوک روانی بازار را تشدید کرده و موجب افزایش قیمت این محصول در آینده می شود.
کد خبر : ۷۱۶۳۰
به گزارش صراط به نقل خانه ملت، سید محمد سادات ابراهیمی، افزود: نبود مدیریت هوشمند در سطح کلان تصمیم گیری ها در دولت به حدی است که موجب شده نوسان در قیمت انواع محصولات کشاورزی و دامی ایجاد شود که به تازگی این نوسانات به بازار گوشت مرغ که جزو ضروری ترین مایحتاج مردم است، برسد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین دلیل مسئولین اجرایی کشور برای گرانی در کالاهای اساسی به خصوص گوشت مرغ، تحریم های اقتصادی است که به اعتقاد من این مسایل فقط توجیه بوده و دولت باید نسبت به این مسئله آسیب شناسی کند.

وی تأکید کرد: نبود تناسب بین عرضه و تقاضا و همین طور به دنبال مقصر بودن در خصوص گرانی ها باعث شده تا مشکلات روز به روز بیشتر شده و اوضاع معیشتی مردم به این وضعیت برسد که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

سادات ابراهیمی اظهارداشت: در حال حاضر مردم در وضعیت معیشتی نا مناسبی به سر می برند که مجلس نیز پس از تعطیلات تابستانی جلساتی را در کمیسیون با حضور نمایندگان دولت در این خصوص خواهد داشت تا این مسئله آسیب شناسی شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس تا زمانی که مدل و الگوی مدونی برای زنجیره تولید تا مصرف محصولاتی مانند گوشت مرغ تعریف نشود،نمی توان هیچ کنترلی بر بازار آن انجام داد و هر روز لجام گسیختگی قیمت ها بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت و حمایت ازبخش‌خصوصی وصادرکنندگان افزود: متاسفانه برخی تشکل ها کارایی و قدرت لازم را ندارند و ما آمادگی داریم به دور از رانت ولابی ازآنها حمایت کنیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس در پایان یادآور شد: تا زمانی که مدیریتی روی علل گرانی و افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی و از جمله گوشت مرغ انجام نشود و مدیریت بازار ناکارآمد باشد، شاهد نابسامانی شدید در بازار این محصول خواهیم بود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۳۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۱
۲
۰
مگر امام علی علیه السلام وخانواده ایشان 3روز بدون افطار نماندند پس مارا چه شده؟به خصوص صدا وسیما که گرانی وکمبود مرغ را در حد یک فاجعه تلقی کرده وبه جای اینکه با ارائه الگو هایی از بزرگان وحتی بچه های جبهه وجنگ که چگونه با سن کم روزها وشب ها در گرما وسرما با زبان روزه مقاومت وفداکاریهایی کردند ،دائما می گویند مرغ مرغ مثل اینکه قحطی مرغ آمده ؟ الان که هست حتی اگر خدای نکرده قحطی مرغ آمد تازه من فکر میکنم مردم ما مقاومتشان بیش از پیش می شود
همش شکم ومادیات اصلا مگر فلسفه ماه مبارک رمضان امساک از خوردن وآشامیدن نیست؟ پس ما می توانیم نه تنها مرغ بلکه هرنوع مواد غذایی دیگر را نخوریم یا کمتر بخوریم .تا سیه روی شود هر آنکس که نتواند دید
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۱
۱
۰
رویمان سیاه، درگیر مرغ شده ایم
تاریخ تکرار میشود:
قافله اسرا به شام که رسیدند "خارجی محسوب شدند"
برادران مسلمانمان در میانمار "شهروند محسوب نمی شوند"
این روزها بوی کباب گوشت انسان عجیب مشام غرب و شرق را مدهوش نموده است...
و میانمار بزرگترین کبابی جهان است...چراغ های سبز آن از دور خوب پیدایند..
گرسنگان غربی در کشتی ای که دور اروپا را میچرخد با اپوزوسیونِ دولت -تین سین- قرار ملاقات میگذارند...او هم "مسلمانان را شهروند نمیداند"
این وسط بودا هم که طبق معمول خواب است تا پیام به اصطلاح صلحش را به هم کیشانش یادآوری کند...
اعراب هم که همه دغدغه برادران اسرائیلی خود را دارند و نگران باز شدن بزرگراه رفح هستند...
چین هم که تجارتش مهم تر است...
روسیه هم که خود این کاره است..چچن را که یادمان نمیرود...
ما هم رویمان سیاه...درگیر مرغ شده ایم...آخر ماه مبارک نزدیک است...مرغ مهم است...مرغ را میخواهیم کباب کنیم...به یاد برادران میانماریمان که کباب میشوند...