۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
همراه با صراط در المپیک 2012 لندن - 12

دومین پیروزی دلچسب نوشاد عالمیان در المپیک

پینگ پنگ باز کشورمان با این پیروزی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد و فردا ساعت 15:30 برابر تیمو بول آلمانی قرار می‌گیرد . . .
کد خبر : ۷۳۳۴۶

صراط - نوشاد عالمیان، نماینده پینگ‌پنگ ایران در المپیک 2012 لندن که روز گذشته در دور نخست با قدرت و با حساب 4 بر صفر حریف استرالیایی را شکست داده و راهی دور دوم شده بود، امروز از ساعت 18 در این مرحله برابر تانگ پنگ از هنگ‌کنگ و با رنکینگ 32 جهان قرار گرفت و با حساب  4 بر 3 به برتری رسید.

به گزارش سرویس ورزشی صراط ، عالمیان در این بازی نمایش خوبی داشت و گیم‌های اول و دوم را با نتایج(11 بر 8)، (11 بر 5) پیروز شد و گیم سوم را با چند اشتباه (11 بر 7) به حریفش واگذار کرد.

گیم چهارم هم با برتری عالمیان پیش رفت و او توانست (11 بر 9) پیروز شود. در گیم پنجم در حالی که هر 2 بازیکن تا امتیاز 8 برابر آمده بودند، این حریف هنگ‌کنگی بود که در امتیازهای آخر برتر نشان داد و (11 بر 8 )برنده شد.

در گیم ششم نوشاد عالمیان از همان ابتدا بازی همیشگی خود را انجام داد و در پایان (11 بر 5) نتیجه را واگذار کرد تا حساب کار در مجموع 6 گیم 3 بر 3 مساوی شود و گیم هفتم برنده بازی را مشخص کند.

گیم هفتم پایاپای پیش رفت و عالمیان در پایان ( 12 بر 10) به برتری رسید و به دور بعد صعود کرد.

پینگ پنگ باز کشورمان با این پیروزی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد و فردا ساعت 15:30 برابر تیمو بول آلمانی قرار می‌گیرد.

عالمیان از هیچ حریفی نمی ترسد

مهرداد بابادی‌وند پس از راهیابی نوشاد عالمیان به مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات پینگ پنگ المپیک گفت: بازی بسیار نفس‌گیری بود. حریف رنکینگ سی و دوی جهان را در اختیار داشت و نوشاد عالمیان تاکنون با او بازی نکرده بود. این بازیکن هنگ‌گنگی سیستم منحصر به‌ فردی داشت. خوشبختانه فیلم بازی‌های او را همراه نوشاد دیده و آنالیز کرده بودیم و خوشبختانه او توانست این حریف را شکست دهد.

وی ادامه داد: عالمیان بازیکن جوانی است اما حریفش چند دوره المپیک شرکت کرده بود. به نظر من نوشاد شاهکار بزرگی انجام داد که توانست این حریف را شکست دهد. در گیم هفتم همه چیز برابر پیش می‌رفت و در امتیازهای پایانی برنده مشخص شد.

این مربی عنوان کرد: عالمیان بازیکن بااستعدادی است و می‌تواند هر حریفی را شکست دهد. فردا هم در مرحله یک شانزدهم باید با تیمو بول پینگ‌پنگ‌باز آلمانی که سابقه قهرمانی جهان را دارد بازی کند. بازی سختی پیش‌رو است اما نوشاد می‌تواند او را هم شکست دهد. با اعتماد به نفسی که این بازیکن دارد از اسم هیچ‌یک از حریفان نمی‌ترسد.

بابادی‌وند گفت: عالمیان در گیم اول و دوم خیلی بهتر از حریف هنگ‌کنگی بود او جزو 3 نفر برتر سرویس‌زنان جهان است اما در ادامه مسابقه حریفش به سرویس‌های او عادت کرد خوشبختانه در گیم آخر با تغییر سیستمی که نوشاد داد و با گرفتن تایم‌اوت توانست برنده شود.

وی گفت: نوشاد یکی از پدیده‌های پینگ پنگ ایران و حتی جهان محسوب می‌شود و امیدوارم در بازی فردا هم روند پیروزی‌هایش ادامه داشته باشد.

حاشیه های خواندنی مسابقه

عصر امروز نوشاد عالمیان امروز در دور دوم رقابت‌های پینگ پنگ المپیک 2012 لندن برابر تانگ پنگ هنگ کنگی به برتری رسید و راهی مرحله یک شانزدهم شد.

این بازی با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید:

*سالن مسابقه  4 هزار تماشاگر را در خود می‌دید که بیشتر آنها تماشاگران انگلیسی و شرق آسیایی بودند.

*پرچم ایران در ضلع جنوبی سالن کنار پرچم کشورهای ایتالیا، ژاپن و هند نصب شده بود.

* قبل از ورود نوشاد و حریف هنگ کنگی بازی پینگ پنگ باز مصری با کرواسی در میز اول برگزار شد که حریف مصری بعد از برتری با حرکات هیجانی جو ورزشگاه را تحت تاثیر قرار داد و مورد حمایت و تشویق تماشاگران قرار گرفت.

* تعدادی از تماشاگران ایرانی با پرچم ایران در ضلع جنوب غربی سالن نشسته بودند و نوشاد را تشویق کردند.

* خبرنگاران، عکاسان و رسانه‌های ایرانی نیز همانند بازی شب گذشته در سالن حضور داشتند.

* مهرداد بابادی‌وند، سرمربی نوشاد در دقایقی او را به آرامش دعوت می‌کرد و مسایل فنی را با حرکات دست به وی نشان می‌داد.

*برخی از حرکات نوشان آنقدر جذاب بود که هواداران بارها وی را تشویق کردند


آخرین نتایج کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اخبار و حاشیه های المپیک را در صفحه ورزشی صراط بخوانید .
نظرات بینندگان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
درود بر ورزشکاران ایرانی
مسیو
|
Germany
|
۰۹:۲۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۵
۱
دم نوشاد گررم. ایشالا امروزم میبره
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
با سلام خدمت شما دوست عزیز
میخواستم بدونم که بازی نوشاد برابر با تیموبول از چه شبکه ای پخش میشه.
ممنووووووون