۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

تغییر محدوده زوج و فرد در تهران

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي از آغاز عمليات نصب و تجهيز خروجي‌هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين‌هاي كنترلي خبر داد.
کد خبر : ۷۳۹۵۶
به گزارش صراط به نقل از عصر ایران، معاون ترافيك شهردار تهران از تجهيز خروجي‌هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين‌هاي كنترلي خبرداد و گفت: بر اساس هماهنگي انجام شده با پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خودروهايي كه از خروجي‌هاي طرح ترافيك وارد محدوده شوند علاوه بر جريمه ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك جريمه ورود ممنوع نيز مي‌شوند.

 مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي از آغاز عمليات نصب و تجهيز خروجي‌هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين‌هاي كنترلي خبر داد و افزود: اجراي اين طرح با توجه به اين كه تعدادي خودروهاي متخلف از خروجي‌هاي محدوده طرح ترافيك به شكل‌هاي مختلف از جمله حركت با دنده عقب يا حركت در خلاف جهت براي ورود به محدوده طرح استفاده مي‌كنند آغاز شده است.
 
وي تصريح كرد: تاكنون 8 خروجي طرح ترافيك به دوربين‌‌هاي كنترلي مجهز شده‌اند كه عمليات تجهيز ساير خروجي‌ها نيز به طور جدي ادامه دارد. از سوي ديگر برابر تدابير اتخاذ شده هر زماني كه هر خروجي به دوربين مجهز شود به طور سيستماتيك وارد چرخه مي‌شود.
 
معاون ترافيك شهردار تهران افزود: بر اساس هماهنگي صورت گرفته با پليس راهور تهران خودروهايي كه از مبادي خروجي وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند علاوه بر جريمه 20 هزار توماني ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك، 50 هزار تومان براي ورود ممنوع نيز جريمه شده و 4 نمره منفي نيز در سوابق راننده متخلف ثبت مي‌شود.
 
وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي ترافيك در خصوص تجهيز محدوده طرح زوج و فرد به دوربين‌هاي كنترل محدوده گفت: اصلاحاتي كه شوراي عالي ترافيك در خصوص محدوده طرح زوج و فرد مصوب كرده است مشكلاتي را براي نصب سيستم‌هاي كنترل الكترونيكي اين محدوده ايجاد مي‌كند كه بر اين اساس اصلاح اين محدوده طي طرحي از سوي شهرداري تهران به شوراي عالي ترافيك براي رفع مشكل پيشنهاد شده است.
 
معاون ترافيك شهردار تهران با تاكيد بر اين كه در بخش‌هاي ديگري از محدوده زوج و فرد عمليات زيرسازي نصب دوربين‌هاي كنترلي آغاز شده و در حال انجام است خاطرنشان كرد: در صورت تصويب شوراي عالي ترافيك در بخش‌هاي مورد ابهام نيز عمليات زيرسازي نصب دوربين‌ها آغاز مي‌شود كه اميدواريم در اولين فرصت ممكن با تكميل شبكه زيرساختي، نصب دوربين‌ها نيز در اين محدوده آغاز شود تا بتوانيم محدوده طرح زوج و فرد را هرچه سريعتر در تهران با تجهيزات الكترونيكي كنترل كنيم.