۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸

سرقت براي خوشگذراني / نذری مرگبار شگرد 2 دزد زن / قصاص درانتظارهمسرخبرنگار ورزشی / دردسر هوس آلود

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم
کد خبر : ۷۴۲۹۹

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم


مجازات قصاص برای دانشجوی هوا‌-فضا

دانشجوی هوا‌- فضا که با همدستی یک زن افیونی مردی را در خانه روستایی کشته است به قصاص نفس محکوم شد.

18 اردیبهشت‌ماه سال 90 پلیس رباط‌کریم خود را در برابر قتل مرد جوانی در روستای صالح‌آباد دید.

ماموران در بررسی‌هایشان پی‌بردند چند روزی از مرگ مرد ناشناس می‌گذرد و همسایه‌ها با توجه به بوی بد خانه روستایی به پلیس زنگ زدند.

تحقیقات میدانی نشان داد خانه متعلق به زوج جوانی است که مرد صاحبخانه از چندی پیش به‌خاطر تبهکاری در زندان بسر می‌برد و همدستش به نام «فرانک‌» نیز ناپدید شده است. کارآگاهان با شناسایی قربانی جنایت که «مرتضی» نام دارد، پی‌بردند پراید وی در این جنایت سرقت شده است.

«مسلم» و «فرانک» که سوار خودروی قربانی در حال گذرد از سه‌راهی آدران بودند از سوی پلیس دستگیر شده و پرده از جزئیات جنایت برداشتند.

زن جنایتکار گفت: مسلم برای سرقت خودروی مرتضی وی را کشت و من در این جنایت هیچ نقشی نداشتم. وی افزود: من به‌خاطر اعتیادم با مسلم دوستی کرده بودم که وی مرتضی را به خانه روستایی‌ام کشاند و کشت و من در برابر عمل انجام شده قرار گرفتم.

مسلم که دانشجوی هوا‌- فضا بود نیز پذیرفت قتل را انجام داده و زن و مرد روانه زندان شدند و هنوز 48 ساعت نگذشته بود که فرانک به‌خاطر مصرف مواد مخدر به کام مرگ فرو‌رفت. در جلسه دادگاه که از سوی 5 قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، مسلم در جایگاه ایستاد و گفت: مدتی می‌شد که با فرانک رابطه دوستی داشتم، مرتضی نیز گاهی برای مصرف مواد مخدر به خانه فرانک می‌آمد. شب حادثه مرتضی گفت سوئیچ خودرویش گم شده و شروع به داد و فریاد کرد، من نیز برای اینکه وی را ساکت کنم دستم را جلوی دهانش گرفتم که دیدم دیگر نفس نمی‌کشد. بنابر این گزارش با توجه به تقاضای قصاص خانواده مقتول، این دانشجوی هوا‌- فضا به مجازات اعدام محکوم شد. 

....................................................................

حکم قصاص برای شوهر خبرنگار ورزشی

شوهر خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری‌ها پس از کش و قوس‌های قضایی بسیار به قصاص نفس محکوم شد. از ساعت 11 صبح چهارم فروردین ماه سال 85 ماجرای یک جنایت معمایی کلید خورد که در آن یک زن که خبرنگار ورزشی بود به طرز مرموزی به کام مرگ فرورفت.

تجسس‌های پلیسی و قضایی نشان داد نوعروس 31 ساله‌ای به نام معصومه که مربی ورزش بسکتبال و خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری ایپنا بود قربانی این تراژدی است.

در صحنه قتل مشخص شد در اتاق از بیرون قفل شده و این نوعروس با گره زدن کمربند ورزشی رزمی دور گلویش و با گذاشتن وصیتنامه‌ای مرگ خودخواسته را انتخاب کرده است. اين پرونده بارها بين دادگاه كيفري استان تهران و ديوانعالي كشور رد و بدل شد تا اينكه در آخر باز به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی همتیار بازگشت. شوهر معصومه نیز در جایگاه ایستاد و گفت: 6 سال است که می‌گویم قاتل نیستم. من و همسرم با هم اختلاف و درگیری داشتیم اما وی را نکشتم؛ معصومه خودکشی کرده است.

5 قاضی پس از شنیدن ادعاهای شوهر معصومه دستور دادند وی در صحن دادگاه به اتهام قتل بازداشت و روانه زندان شود، سپس همگی این مرد را به قصاص نفس ( اعدام) محکوم کردند.

....................................................................

نذری مرگبار شگرد 2 دزد زن

اعضای باند سرقتی که با تعارف نوشیدنی‌های مسموم به‌عنوان نذری طعمه‌هایشان را بیهوش و از آنها سرقت می‌کردند و با این شگرد یکی از طعمه‌هایشان را به کام مرگ کشانده بودند، دستگیر شدند.

سردار کریم کشوری، فرمانده انتظامی کرمانشاه در این باره گفت: اعضاي باند سرقتی که توسط 2 زن هدایت می‌شد و تاکنون 9 تن را با تعارف نوشیدنی مسموم، بیهوش و طلاجات آنان را به سرقت برده بودند، توسط ماموران دستگیر شدند.

وی افزود: از این باند که ترفند آنان دادن نذري به مردم و در نهایت اجرای سناریوی سرقت بود، 7 نفر دستگیر شده‌اند. کشوری تصریح کرد: تاکنون از افرادی که در دام این گروه گرفتار شده‌اند، یک تن فوت شده و 2 تن نیز در کما هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از مردم خواست با توجه به ایام مبارک ماه رمضان بیشتر توجه داشته باشند که افرادی با استفاده از ترفندهایی اینچنینی اقدام به فریب آنان نکنند.

....................................................................

سرقت براي خوشگذراني

به گزارش پليس آگاهي تهران بزرگ، 21 تيرماه وقوع یک فقره سرقت مغازه در خیابان شهید مدنی ـ خیابان داوودی به کلانتری 127 نارمک اعلام شد.

با حضور مأموران در محل سرقت ، صاحب مغازه به مأموران گفت: شب گذشته و در زمان تعطیلی مغازه، سارق یا سارقان با تخریب کرکره ی مغازه اقدام به سرقت مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد، زعفران به ارزش 200 هزار تومان و همچنین انواع شارژهای تلفن همراه کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه چهار تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان با حضور در محل سرقت به بررسی های میدانی پرداخته و با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که تعداد سارقین قطعا بیش از یک نفر بوده و افرادی به صورت گروهی اقدام سرقت مغازه کرده اند.

تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته داخل سوپرمارکت، جوانی حدودا 20 ساله را در حین سرقت نشان داد که پس از سرقت و با کمک همدستانش، به همان شیوه ورود به داخل مغازه (شیوه کرکره کشی) از داخل مغازه خارج و متواری می شود.

همزمان با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی ساختمانی در حال ساخت و ساز در نزدیکی محل سرقت شدند که چند کارگر ساختمانی به عنوان کارگر و نگهبان، به صورت شبانه روزی در آن مشغول به کار بودند.

با تحقیقات از کارگران ساختمانی، یکی از آنها به کارآگاهان اظهارداشت: شب گذشته صدای بلندی را از داخل کوچه شنیدم ؛ به تصور اینکه افرادی قصد سرقت دستگاه موتور برق داخل ساختمان را دارند، به سرعت پائین آمده اما پس از مراجعه به محل نگهداری دستگاه موتور برق متوجه شدم که هیچ کس وارد ساختمان نشده است.

وي افزود: هنوز در طبقه پائین ساختمان ایستاده بودم که مجددا همان صدای چند دقیقه پیش را شنیدم ؛ به داخل کوچه آمده و در آن لحظه جوانی را در حال خارج شدن از گوشه کرکره مغازه سوپرمارکتی دیدم که دو جوان دیگر به او برای خارج شدن از مغازه کمک می کردند. با دیدن صحنه خارج شدن آن جوان از داخل مغازه و اطمینان از سارق بودن آنها قصد داشتم تا از دیگر کارگران داخل ساختمانی کمک بگیرم اما هر سه نفر آنها آنقدر سریع با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت از محل متورای شدند که تنها توانستم شماره پلاک یکی از موتورها را به خاطر بسپارم.

با بدست آمدن شماره پلاک یکی از موتورسیکت های سارقان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت شامگاه 20 تيرماه توسط جوانی 20 ساله به هویت احسان خریداری شده است.

با شناسایی هویت «احسان» و شناسایی محل سکونتش در منطقه خاک سفید تهران، کارآگاهان اقدام به دستگیری وی کرده اما در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی هیچ اطلاعی از موضوع سرقت نداشته و دو نفر از دوستانش به اسامی «حمید.ج»20 ساله و «عباس.ث» 18 ساله با مراجعه به درب منزل پدری احسان، موتورسیکلت را به امانت گرفته و پس از گذشت چند ساعت نیز مجددا برای او بازپس آورده اند.

با شناسایی محل سکونت «حمید.ج» در میدان پروین ـ کوچه مظفری ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار داده و او را هنگام ورود به محل سکونتش ، شناسایی و دستگیر کردند.

به محض دستگیری، «حمید» به سرعت و در همان لحظه ای که دستبند به دستانش زده می شد شد لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که سرقت ها را به همراه تعدادی دیگر از دوستان و بچه محل های خود که بیشتر اوقات را در یکی از پارک ها به نام «پارک گیو» با یکدیگر می گذرانند، انجام داده و در حال حاضر نیز دو نفر دیگر از اعضای گروه به اسامی «عباس.ث» و «محمدرضا .ط» 17 ساله در داخل پارک حضور دارند.

با توجه به اعترافات متهم و معرفی دو همدست دیگر خود، کارآگاهان پایگاه چهارم با مراجعه به «پارک گیو» در منطقه خاک سفید این دو را نیز دستگیر و به همراه دیگر متهم دستگیر شده (حمید.ج) و جهت انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با آغاز تحقیقات، هر سه متهم صراحتا به دهها فقره سرقت انواع شارژ تلفن همراه، وجوه نقد و دیگر اموال باارزش سبک و قابل حمل از قبیل زعفران و ... از سوپرمارکتی های شرق تهران بویژه در مناطق نارمک، تهرانپارس و خاک سفید اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود نیز عنوان داشتند که سرقت ها را در قالب گروه های سه یا چهار نفره انجام داده و تنها آن دسته از مغازه های سوپرمارکتی دارای کرکره های قدیمی (آلومینیومی) را برای سرقت انتخاب کرده و به هیچ عنوان مغازه های سوپرمارکت دارای کرکره های توری را برای سرقت انتخاب نمی کردند.

با توجه به اعترافات صریح سه متهم دستگیر شده، دو عضو دیگر گروه سارقان نیز به اسامی «احسان.ع» 17 ساله و «افشین.م» 17 ساله و آنها نیز در چند ساعت پس از دستگیری همدستانش خود و در داخل «پارک گیو» دستگیر شدند.

ريیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو نفر دیگر در این پرونده به اتهام خریدار اموال مسروقه، گفت: متأسفانه در این پرونده شاهد هستیم که تمامی سارقان از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی، سرقت منزل، سرقت اماکن و سرقت داخل خودرو بوده و بنا بر اعترافاتشان، وجوه نقد بدست آمده از فروش اموال مسروقه را صرف خوشگذرانی و مسافرت های خود به مناطق شمالی کشور کرده اند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن با اشاره به شناسایی دهها محل سرقت در مناطق شرق تهران، افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه مشابه، در شهرهای شمالی بویژه در شهرستان محمود آباد اعتراف کرده اند که در حال حاضر با اخذ نیابت قضایی از بازپرس محترم پرونده ، تحقیقات جهت شناسایی محل های ارتکاب سرقت در شهرهای شمالی کشور نیز در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.

....................................................................

دردسر هوس آلود!

دختر غريبه به چشمانم خيره شده بود و لبخند مي زد. او لحظه خروج از مغازه، کارت تبليغاتي فروشگاه رااز روي ميز کارم برداشت و پس از چند ساعت در تماسي تلفني وسوسه ام کرد تا باهم صحبت کنيم.

من با او حرف زدم تا ببينم حرف حسابش چيست. دختر ۲۰ساله در اين گفت وگوي تلفني با جملاتي احساسي دلم را لرزاند و ارتباط ما از همان روز آغاز شد.

او يک بار هم از شهر خودشان برايم هديه اي فرستاد و من که نمي دانستم با اين کار چه دردسري درست خواهد شد به رابطه تلفني و پيامک بازي با او ادامه دادم. مرد ۳۲ساله که مدير فروشگاهي در يکي از مراکز تجاري مشهد است در دايره اجتماعي کلانتري ۱۷مشهد افزود: افسانه در تماس هاي تلفني که داشتيم مي گفت پدر و مادرش از هم جدا شده اند و من از نوع حرف زدنش فهميدم احساس تنهايي و غربت عجيبي دارد.

مرد جوان گفت: ارتباط ما همچنان ادامه داشت تا اين که ۳روز قبل در محل کارم ناگهان با افسانه روبه رو شدم. با ديدن او تعجب کردم و گفتم: تو ۲ماه قبل همراه خانواده ات به مشهد آمده بودي الان اينجا چه کار مي کني؟

حدسم درست بود افسانه با چشماني گريان جواب داد، چون ديگر تحمل سخت گيري هاي ناپدري و سرکوفت هاي مادرش را نداشته از خانه فرار کرده است. صادق افزود: اين دختر جوان که دچار توهم شده مي گويد تو بايد هرچه سريع تر مرا به عقد خودت دربياوري و به قول خودش مي خواهد سروسامان بگيرد.

او يک روز از صبح تا شب جلوي مغازه ام نشست و با گريه و ناله آبرويم را جلوي همسايه ها به باد داد.من هرچه خواهش و تمنا کردم به شهر خودشان برگردد فايده اي نداشت و مجبور شدم ۲روز در يک مهمانپذير اتاقي برايش بگيرم تا شايد به سر عقل بيايد اما فايده اي نداشت و او همچنان برايم ايجاد مزاحمت مي کرد.

مرد جوان گفت: به افسانه گفتم زن و بچه دارم و از زندگي ام راضي هستم. به هيچ قيمتي هم حاضر نخواهم شد با تو ازدواج کنم. او که با شنيدن اين حرف ها احساس سرخوردگي مي کرد در اقدامي ناباورانه دست به خودکشي زد و تا يک قدمي مرگ پيش رفت. اگرچه دختر جوان از مرگ حتمي نجات يافت اما من نمي دانم با اين آبروريزي چه پاسخي به خانواده ام بدهم و از طرفي با اعلام شکايت خانواده او مبني بر اين که دخترشان را اغفال کرده ام مانده ام چه خاکي بر سرم بريزم.

....................................................................

شرکت هرمي «گاما» فرو ريخت

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: هفته گذشته يکي ديگر از سرشاخه‌هاي شرکت منهدم شده گاما در حالي که سعي بر ادامه فعاليت و نوسازي اين شرکت در اصفهان داشت دستگير و با قرار 10 ميليارد ريالي روانه زندان شد.

سرهنگ حسين حسين‌زاده  به شناسايي و دستگيري يکي ديگر از سرشاخه‌هاي شرکت هرمي متلاشي شده گاما در اصفهان اشاره کرد و افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي يکي ديگر از سرشاخه‌هاي تحت تعقيب شرکت هرمي گاما را شناسايي و دستگير کردند.

وي با بيان اين که در هفته گذشته با اقدامي پليسي - اطلاعاتي از سوي گروه ويژه مبارزه با جرايم کلاهبرداري، آخرين اميدهاي شرکت هرمي گاما نيز از بين رفت، اظهار کرد: ماه گذشته شرکت هرمي گاما طي عملياتي منظم و هماهنگ از سوي پليس آگاهي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اصفهان و تهران به کلي منهدم شد و بيشتر سرشاخه‌هاي اين شرکت دستگير و با قرارهاي سنگين روانه زندان شدند.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اشاره به اين که در بين سرشاخه‌هاي دستگير شده مؤسس و گردانندگان اين شرکت هرمي نيز با صدور قرارهاي سنگين روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: بلافاصله چند روز پس از دستگيري سرشاخه‌ها و مؤسس شرکت هرمي گاما در عمليات گسترده دوم با اقدامات فني، پليسي و اطلاعاتي، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري 4تن ديگر از سرشاخه‌هاي اين شرکت هرمي را نيز دستگير کردند.

حسين‌زاده با تاکيد بر اين که در راستاي احقاق حق مالباختگان اجراي طرح سوم شناسايي و دستگيري سرشاخه‌هاي اين شرکت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، افزود: اين بار گروهي مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري با انجام تحقيقات جامع فني، اطلاعاتي و پليسي يکي ديگر از سرشاخه‌هاي اين شرکت را که با اطلاع از دستگيري مؤسس و ديگر سرشاخه‌ها سعي در بازسازي اين شرکت متلاشي شده داشت، شناسايي کردند.

وي اضافه کرد: اين سرشاخه که با فريب بيش از 2هزار و 876 نفر از هموطنان، شرايط خوبي براي خود ايجاد کرده بود با متلاشي شدن شرکت هرمي گاما موقعيت خود را در خطر ديد و سعي در فريب افراد بيشتر و عضو گيري مجدد کرده بود.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اشاره به اين که با پيگيري‌ها و تحقيقات جامع فني پليسي اين فرد نيز دستگير و تحويل پليس آگاهي اصفهان شد، افزود: اين متهم که خود را در بين ادله‌هاي غير قابل انکار پليس مي‌ديد به صراحت به جرم خود نسبت به کلاهبرداري از بيش از 2هزار و 876 نفر اعتراف کرد و بعد از تحويل به مراجع قضايي با صدور قرار 10 ميلياردي، روانه زندان شد.

....................................................................

دستگیری سارق حرفه‌ای توپی زن

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای منزل خبر داد و گفت: با این دستگیری 55 فقره سرقت از نوع توپی زنی در سطح استان کشف شد‌.

سرهنگ داود رسولی فر در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این مطلب پرداخت و گفت: با وقوع چند فقره سرقت منزل به روش توپی زنی در برخی از نقاط استان‌، تیمی ویژه و مجرب از كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت همچنین عملیات ویژه تشكیل شد و تحقیقات مقدماتی درخصوص شناسایی و دستگیری عوامل سرقت در دستور كار این گروه قرار گرفت‌.

رسولی فر افزود: پس از چندین ماه كار اطلاعاتی و تحقیق از شكات و مالباختگان و بررسی دقیق صحنه‌های سرقت‌، سرانجام سرنخ‌هایی از متهم مورد نظر به دست آمد‌.

وی اظهار داشت: در پی شناسایی سارق، با هماهنگی مقام قضایی‌، اكیپی از ماموران جهت دستگیری وی به استان البرز اعزام و پس از انجام یك سری كارهای اطلاعاتی و نامحسوس متهم به هویت (ع-خ) در شهرستان دورود استان لرستان دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان سمنان منتقل شد‌.

وی افزود: نامبرده در بازجویی‌های اولیه منكر هرگونه سرقتی بود اما اسناد و مدارک غیرقابل انکار پلیس‌، چاره‌ای جز اعتراف را برای این سارق حرفه‌ای باقی نگذاشت‌. رسولی فر گفت: سرانجام متهم به انجام 55 فقره سرقت منزل به روش توپی زنی در سطح استان سمنان اعتراف کرد و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

....................................................................