۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
رازهای سر به مهر مرگی مشکوک + تصاویر

دست های آلوده ملکه الیزابت در مرگ عروسش

حال پس از گذشت 15 سال از مرگ دایانا كتابی 200 صفحه‌ ایي در این باره منتشر شده كه با بررسي بيش از پنج هزار سند، شرکت خاندان سلطنتی در این حادثه ی ساختگی را به اثبات رسانده است.
کد خبر : ۷۷۳۰۴
"صراط" - دایانا فرانسس اسپنسر همسر اول شاهزاده چارلز بود که در سن سی و شش سالگی در یک حادثه مشکوک رانندگی در پاریس درگذشت.

به گزارش سرویس سیاسی صراط مرگ دایانا یکی از خبرسازترین وقایع سال بود و همچنان این حادثه همچون رازی سر به مهر مطرح است و تا مدتها فشار افکار عمومی در این باره بر روی خانواده سایه افکنده بود. دایانا در اواخر عمرش تصمیم به ازدواج دوباره گرفته بود. کسی که وی می خواست با او ازدواج کند دودی الفاید نام داشت.

در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، دایانا که به همراه دودی الفاید قصد خروج از هتلی در پاریس را داشت در یک تصادف شدید رانندگی درگذشت.

علت این تصادف فرار از دست عکاسان و خبرنگارانی که زندگی وی را تحت نظر داشتند اعلام شد اما از همان ابتدا سر پیکان اتهام به سمت خانواده ی سلطنتی نشانه رفت. برای تشخیص علت اصلی این تصادف دادگاهی تشکیل شد و پس از مدتی هیات منصفه دادگاه رای خود را در باره علت مرگ پرنسس دایانا، همسر سابق پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، صادر کردند.

در جریان تحقیقات کشف علت مرگ پرنسس دایانا، اعلام شد که "هیچ شواهدی" مبنی بر اینکه دوک ادینبورگ، همسر ملکه الیزابت دوم، دستور کشتن پرنسس دایانا را صادر کرده باشد، وجود ندارد.
 
بر اساس گزارشها رای هیات منصفه "مرگ بدلیل بی احتیاطی در رانندگی از سوی هانری پل، راننده اتومبیل حامل پرنسس دایانا و عکاسان حرفه ای که اتومبیل (حامل پرنسس دایانا و دودی) را دنبال می کردند" اعلام شده است.
 
پس از پایان جلسات تحقیق و برسی شواهد، قاضی لرد اسکات بیکر، قاضی تحقیق پرونده، گفت که اعضای هیات منصفه به این نتیجه رسیده اند که همسر سابق پرنس چارلز، و دودی فاید تصادفا و یا به دلیل بی احتیاطی مرده اند.

حال پس از گذشت 15 سال از مرگ دایانا كتابی 200 صفحه‌ ایي در این باره منتشر شده كه با بررسي بيش از پنج هزار سند، شرکت خاندان سلطنتی در این حادثه ی ساختگی را به اثبات رسانده است.
 
در اين كتاب که توسط جان مورگان با عنوان «ارتباط پاريس- لندن: ترور پرنسس دايانا» نوشته شده است، ادعا شده است كه در تصادف اتومبيلي كه به مرگ پرنسس دايانا منجر شد، «ام.‌اي. 6» سازمان امنيت بريتانيا دست داشته است و در اين رسوايي پليس بريتانيا و فرانسه با هم همكاري كرده‌اند.

نویسنده ی این کتاب بر این باور است که 26 نفر با دستور مستقيم خاندان سلطنتي اين مرگ را عملي كردند.
 
مورگان در كتابش نام این 26 نفر كه در دادگاه بررسی این سانحه با شهادت دروغ خود مسیر بررسی پرونده را تغییر داده اند ار می آورد و از دست داشتن متخصصان حاضر در آمبولانس در این قتل خبر می دهد. وي مي‌گويد يك ساعت و 43 دقيقه طول كشيد تا دايانا به بيمارستان برسد.
در اين كتاب نقل قول‌هايي از افراد مختلف در اين‌باره شده از جمله ليا وست، يكي از ماموران سلطنتي كه مي‌گويد: «كسي نمي‌خواست پرنسس دايانا بقيه عمرش را در آرامش سر كند."
در اين كتاب كسي از سرزنش‌هاي مورگان در امان نمانده از جمله توني بلر، نخست‌وزير وقت بريتانيا كه بابت مرگ پرنسس دايانا سرزنش مي‌شود.
 
مستند «كشتن غيرقانوني» به کارگردانی کیت آلن و کمپانی فیلم ی که متعلق به پدر دودی الفاید است ساخته شده و قرار بود همزمان با پانزدهمين سال مرگ پرنسس دايانا در 31 اوت در آمريكا و چندين كشور خارجي از جمله اسپانيا،‌ ايتاليا،‌ هلند‌، برزيل‌، هند و روسيه به نمايش درآيد.
محتوای این فیلم درباره‌ي حوادث پشت پرده‌ي كشته شدن «پرنسس دايانا» و «دودي الفايد» در جريان حادثه‌ي رانندگي سال 1997 است و به انتقاد از خانواده سلطنتي انگليس مي‌پردازد.
این فیلم تنها در صورتي اجازه‌ي اكران در انگليس را خواهد گرفت كه 87 صحنه را سانسور كند.

فيلم «كشتن غيرقانوني» در بازار فيلم جشنواره‌ي كن در سال 2011 و بازار فيلم آمريكا در سال بعد از آن به تعداد زيادي از توزيع‌كنندگان خارجي فروخته شده بود.

 
صحنه ی تصادف ماشین حامل دایانا با ستونی در یک تونل در پاریس
...................................................................................
 
 
محل دفن دایانا در لندن
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۰۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
۶۰
۷
همان سال من در انگلیس بودم و مردم این خانواده را مسئول مستقیم مرگ دایانا می دانستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
۵۸
۴
مادرشوهر عقده ای !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
۳۵
۲
چه عجب داداش ؟
چند هفته پيش يه خبر تو همين مايه ها گذاشتيد و بنده عرض كردم كه همه اين كارا زير سر ملكه بود حتي قتل عروسش كه داشت به اسلام گرايش ميكرد
با اينحال خوبه كه تحقيق كرديد و به اين موضوع رسيديد
خدا قوت
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
۷
۳
به نظرم باید یک سایت اختصاصی واسه جنایت ها و تبهکاری های خاندان سلطنتی انگلیس راه بیفته و به زبان هاب متنوع بین المللی ، اسناد و کتاب ها و اخبار افشاگرانه از پشت پرده این فراماسونر ها را منتشر کنه.
آلترناتيو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
۲
۹
به ماچه به درك كه به اصطلاح پرنسس دايانا رو كشتن اين خبر به چه كار ما مياد اگه ماهيت خاندان انگليس و ميخواي نشون بدي كه براي همه اظهر من الشمسه
انجلینا
|
India
|
۲۱:۴۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۵
۲
ازقدیم هروقت اتفاق بدی درموردمملکت وغیره میشد میگفتند کار کاره انگلیسیهاست.کشوری که در نقشه جهان کوچکترین است ولی در سیاست وپستی بزرگترین حتی امریکاییهارم انگلیسیها درس میدهند.
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰
۰
چه عذابی رو دو تا پسراش دارن تحمل میکنن ،که با خاندان و مادربزرگی زندگی میکنن که مادرشونو به بدترین شکل ممکن کشتن.