۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

اعلام برنامه‌های بازگشایی مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به اعلام جزئیات برنامه‌های بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در زنگ‌های تفریح، مجله صوتی برای رفع خستگی و ایجاد انرژی مثبت در دانش‌آموزان پخش می‌شود.
کد خبر : ۷۷۵۸۴

به گزارش صراط ، حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: پروژه مهر یکی از موضوعاتی است که در آستانه ماه مهر، نقش عمده آن بر عهده معاونت فرهنگی و پرورشی است.

وی افزود: پروژه مهر، مجموعه فعالیت‌هایی است که تقریباً از زمان تعطیلی مدارس آغاز می‌شود و تا هفته اول بازگشایی مدارس ادامه داد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش ادامه داد: بهسازی، زیباسازی، تعمیر و تجهیزات مدارس و در یک کلام مدرسه آرایی از عمده فعالیت‌های این پروژه است.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌های بزرگ در قالب طرح هجرت و اردوهای جهادی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این فعالیت‌ها با مشارکت بسیج سازندگی، بسیج دانش‌آموزی و معاونت پرورشی انجام می‌شود که حدود 350 هزار دانش‌آموز در آن مشارکت دارند.

* برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس همزمان با بازگشایی مدارس

هژبری بیان کرد: این دانش‌آموزان در دو ماه تابستان در قالب فعالیت اوقات فراغت و اشتغال تابستانه اقداماتی را انجام می‌دهند تا مدارس برای اول مهر آماده شود.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و جشن شکوفه‌ها و نواخته شدن زنگ اول مهر و زنگ دفاع مقدس به طور همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس، از جمله فعالیت‌های معاونت فرهنگی و پرورشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تهیه روزنامه دیواری و مجله صوتی و تصویری ویژه دهه کرامت را یکی از عملکردهای مهم این معاونت با آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: این محصولات با همکاری آستان قدس رضوی تولید و در حال آماده‌سازی است و همزمان با میلاد امام رضا (ع) در ماه مهر، به تعداد 100 هزار نسخه به 100 هزار مدرسه کشور ارسال می‌شود.

* پخش اذان از بلندگوهای مدارس

این مقام مسئول در آموزش و پرورش، اجرای مجله صوتی در زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان را یک کار جدیدی عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه با توجه به قالب تولید شده آن، موجب رفع خستگی و ایجاد انرژی مثبت می‌شود، ضمن اینکه پیام‌ها و نکته‌هایی را دانش‌آموزان می‌آموزند.

وی به دیگر برنامه‌های اول مهر اشاره کرد و بیان کرد: پخش اذان از مدارس کشور برای اقامه نماز به وقت شرعی از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و پرورشی است.

* افتتاحیه مدارس قرآنی همزمان با بازگشایی مدارس

هژبری با اشاره به افتتاحیه مدارس قرآن گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، مجوز افتتاحیه برای مدارس قرآنی 30 استان کشور دریافت شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه پیش‌بینی شده است.