۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

ضرب‌وشتم‌روحانی توسط چنددختر

با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه "امر به معروف و نهی از منکر"، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده اند
کد خبر : ۷۹۵۴۲
برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن کریم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. از جمله در آیه 104 سوره مبارکه آل‌عمران برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعبیری همچون فلاح به کار برده شده که نقطه نهایی یک انسان به شمار می‌رود.

در اصل هشتم قانون اساسی کشورمان نیز تاکید بر این مهم به وضوح دیده می شود. اهمیت این اصل در نظر نویسندگان قانون اساسی، علاوه بر فقدان سابقه و پیش نویس از متن مذاکرات، نبودن مخالف جدی و تصویب فوری آن با پنجاه رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف و دو رأی ممتنع در شانزدهمین جلسه (22 شهریور ماه 1358) آشکار می‌شود.

پس با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه "امر به معروف و نهی از منکر"، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده و به سادگی چشمان خود را بسته و از کنار آن عبور می‌کنند.

باز هم ضرب و شتم آمر به معروف و ناهی از منکر!
در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.

در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.

هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود، بعد از نماز از حال رفتم وقتی بحال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.

در بیمارستان عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.

نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم
حجت الاسلام بهشتی درحالیکه گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: "...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.

وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایید، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.

دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم
دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.

حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.

انتقاد از به حاشیه رانده شدن امر به معروف و نهی از منکر
چندی پیش آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از مجروح شدن دو طلبه آمر به معروف در تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: اینکه همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر وظایفی بر عهده دارند، قطعی است اما با اینکه قانون اساسی تصریح داشته که حدود و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر را قانون مشخص می‌کند، متاسفانه قوه مقننه این کار را زمین گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه در طول عمر انقلاب روسای جمهوری آمده‌اند و به قوای دیگر تذکر داده‌اند اما در مورد این اصل زمین مانده به کسی تذکر نداده‌اند، در حالی که این مسئله از مصادیق مهم تذکر قانون اساسی است.

این آخرین ضرب و شتم آمران به معروف نیست
متاسفانه این چندمین باری است که قداست لباس روحانیت آن هم در قامت یک آمر به معروف وناهی از منکر، از بین رفته و شان روحانیت به راحتی مورد توهین قرار می‌گیرد، اتفاقاتی نظیر این حادثه که برای حجت الاسلام سید علی بهشتی در شهمیرزاد (استان سمنان) رخ داد؛ کم نیست، پیش از این حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری در خیابان 30 متری نیروی هوایی تهران، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خیابان شریعتی پایتخت، یک روحانی در منطقه تهرانپارس و حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و ... همگی بخاطر انجام به تکلیف شرعی خود و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کتک خورده و در برخی موارد دچار صدمات جبران ناپذیری شده‌اند.

در جامعه امروز ما با توجه به هجوم دشمنان از راه‌های مختلفی نظیر سایت‌ها و ماهواره‌ها، اخبار مشکلات اخلاقی نگران کننده شده و شاید علت عمده آن، نداشتن متولی خاصی برای پیدا کردن راهی علمی و عملی برای حل این مشکلات است.

قطعا اگر به مسائل اخلاقی در جامعه اهمیت داده نشود باعث ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود و مفاسدی مانند بدحجابی و زیاد شدن مواد مخدر در جامعه به مرحله بحرانی خواهد رسید، پس مسئولان، مردم و کارشناسان، چاره‌ای بیندیشند وگرنه فردا خیلی دیر است.

باید به این اعتقاد برسیم که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک عزم ملی دارد، ما امروز نیازمند یک نهضت همگانی در کشور هستیم تا به وسیله آن بتوانیم همان گونه که نسبت به نماز و روزه حساس هستیم، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نیز حساس باشیم.

پس باور کنیم که اگر تذکر لسانی بعنوان بخشی از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، هیچ منکری در جامعه باقی نمی‌ماند. "به امید آن روز"
منبع: مهر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۳۴۶
۲۹۵
جای تاسف داره ...
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جواب این کارشو میگیره : و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب الینقلبون
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۸۶۷
۷۱۵
قاه قاه قاه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کثیف! مهوع
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کلیه روابط نورا مشکوک است از هر نوعش که بگی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرگ مرگ مرگ!!!
میلاد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شاخ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
انقدر بخند تا بترکی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
روی آب بخندی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بابا جواب این ......... راندهید این از اینکه جوابش رامیدهید خوشحال میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا چقدر اوضاعت خرابه؟؟؟؟
ضایعی ضایع!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قاه قاه قاه قاه............
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴۷۴
۴۱۶
امر به معروف نباید جنبه فضولی پیدا کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ٌصراط داری عقب میفتی . منفی را رو ببر بالا . تو بلدی . یادت دادند .

مجید(سوارغریب)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مگه این دو تا فرقی هم داره ؟!
یادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲۰۴
۱۸۶
خداییش از دختر کتک خوردن برای مردم افت داره
به نظرم این اقا کوتاهی کرده جا داشته که این دختران حسابی ادب می شدند. حیف دست ما کوتاه و خرما بر نخیل ای کاش من جای ایشان بودم آن وقت با این به ظاهر خانم ها کاری میکردم که قادر به انجام امورات شخصی خود هم نباشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲۱
۵۰
متاسفانه در کشوراجازه میدن تخم مرغ دزد شتر دزد بشه بعد میخوایم باهاش برخورد کنیم نمونه اون این وضع حجابه
و موارد دیگر
sss
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴۷۱
۳۶۰
امر به معروف با فضولی فرق دارد، اینکه بروی به بهانه حجاب پیله یک دختر کنی زشت است، برای این کار مامور و گشت ارشاد هست.
یک دفعه دیدی برادر یکی هم مثل این دخترها شیرزن در آمد حسابی از خجالت در آمد.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واقعاً برای ایشون متاسفم که از این دخترا به عنوان شیرزن یاد کردن
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بالاخره اگر همچین دخترهایی نباشند برای چشمهای ناپاک چراگاه برای چریدن گیر نمیاد
این بنده خدا میگه شیر زن تا برای ارضای غرایض حیوانی خودش چراگاه باشه
خاک تو سر دخترهایی که زیبایشون خرج نگاه همچین ادمهایی بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تری اس منم برات متاسفم
همه جا احمق پیدا میشه
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
غرایز درسته مجید دلبندم درضمن کافرهمه را به کیش خود پندارد!!!
sss
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منطق حرفتان و وقتی جوابی نداشته باشید فقط بلد هستید توهین کنید و فحش بدهید و القاب خود را خیرات کنید.
اگر خیال می کنی که 7 میلیارد آدم دیگر دنیا چشم چران و هوسران و احمق هستند باش.
برادران نظرات شما در امر متعه و صیغه زنان نشان دهنده طرز تفکرات شماست نیاز به جوابی ندارد.
پسرك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
sss
شما در نظرات قبليتون با هرچي مامور و گشت ارشاد هم كه مخالفين شما در جنگل ميتونيد به ارزوتون برسين راحت بدون پوشش بدون مامور. راستي برادر يكي نوشتي شير زن باشه؟مردي كه شير زن باشه؟جو گير شديها
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایول به اس اس هرکسی وظیفه ای داره نمیشه به اسم دین هرکاری دلت خواست بکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تری اس که یک ای هم نیستی!
احتمالا خودت از همین دختر .......هایی که با ولنگاری بزور خودشونو تو چشم مردها می کنن و بعدم میزرن که چشمهاتونو ببندین
sss
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
روی برگردان برادر تا کسی تو چشمت نره نه اینکه صبح در خیابان چشمتان دنبال دختران است و شب در فیس بوک،
برای باقی مطالب وزین تان هم جواب گذاشتم که سانسور شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تری اس که یک اس هم نیستی!
محض اطلاعت من یک خانمم و مطلقا تو فیس بوک نمیرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
متأسفم که دختری لاقید و لاابالی میگرده بعد پررو پررو میگه چشماتونوببندین یا روتونو برگردونین .

بی منطقی تا چه حد؟؟؟؟؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
sss
باز هم هفت میلیارد رو اوردی که
این هفت میلیارد چون به روش ائمه زندگی نمیکنند بهروری کامل دنیا و اخرت رو ندارند
الان میگی اختلاس
خب من هم میگم اکبر گنجی صد برابر بدتر از اختلاس هست

بفهم هر چند سخته
ارزش یک زن به این هست که برای مردان غریبه زیبا باشه؟
ارزش اون زن برای مردان غریبه چقدره؟
همین که با دیدنش غریزه حیوانی خودشون رو ارضا کنند؟

نورا
اگر امثال من اینگونه بود امثال تو رو تشویق به بی حجابی میکردیم تا بهتر از زیبایی شما بهره ببریم

آره امثال تو باید خودشون رو برای جشم امثال sssارایش کنند
خلایق هر چه لایق
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲۹۲
۲۴۶
امر به معروف آداب و شرایط خودش را دارد، هر کسی هم اجازه چنین کاری را ندارد . یقیناً برخورد این آقا طوری بوده که منجر به چنین مسئله ای شده ، دختر مردم که دیوانه نیست کسی را کتک بزند .
ناشناس
|
UNITED STATES
از قدیم و ندیم گفتن از زن سلیطه و دیوار شکسته و سگ هار باید حذر کرد.
ناشناس
|
UNITED STATES
آره واقعا نمی دونم چرا صراط این نورا رو پرت نمی کنه بیرون.
ناشناس
|
UNITED STATES
ار مرد سلیطه چطور؟!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
نورا جون اگه اینجوره رفتار دخترا باعث شده که عقرب سیاه اون کارها را بکنه ! وگرنه پسر مردم که دیوانه نبود کسی را ...
خانم حق محور
|
UNITED STATES
اصلا سلیطه صفت منحصر بفرد زنهای سلطه طلب (بیجا) است.
مثل رذیله- رجاله
مهدی
|
UNITED STATES
ناشناس حرفت درسته اما میشه بگی چه کسی از یک فرد " روحانی" بیشتر صلاحیت اینکارراداره؟؟شک نکن که اصلا هم باهاشون بد حرف نزده.اما اینطور زنها اصلا اماده درگیرشدن وفحاشی وهتاکی هستند..من شخصا این برادر روحانی رادرک میکنم چون یکبار همین بلا سرخودم امد.البته این راهم قبول دارم که من بدون مجوز وفقط ازروی وظیفه شرعی اقدام به امر به معروف کردم چون واقعا وضع ظاهری افتضاحی داشت که نمیشه نوشت وحذف میشه.ولی خداشاهده که بسیارمحترمانه وبالفظ "خواهر عزیز خودم" خانم متشخص هموطنم" ایشان رامورد خطاب قرار دادم اما بلافاصله وناغافل محکم زد توی گوشم!!.((حیف.!! حیف که نمیشه روی زن دست بلند کرد والا همچین میزدمش که تا یکماه ازجاش بلند نشه!! وحاضر هم بودم بخاطرش شش ماه برم حبس!!)) ولی خویشتنداری کردم فقط چون زن بود..
از این برخورد دردناکتر میدونی چی بود برام؟؟اینکه چندنفر اون نزدیک بودن وکاملا حرفهای من راشنیدن وبرخورد ان خانم رادیدند ولی غیر از قاه قاه خندیدن هیچکار نکردن!! هیچی نگفتن!!
اون داشت من رامیزد با چک.با لگد.ملت هم داشتن میخندیدند تااینکه ناغافل گشت نیروی انتظامی رسید.تا یک آژیر کشید اون خانم به سرعت راهش را گرفت ورفت.افسره پیاده شد وپرسید چه خبره؟؟ گفتم ماجرا این بود( حالا ملت هم دلشون راگرفتن ازخنده وفقط وفقط!! دارن میخندن) افسر نیروی انتظامی به من گفت حکم امر به معروف کردن داری؟ گفتم نه! گفت پس حقته کتک خوردی!! دفعه دیگه ازاین فضولی ها نکنی ها!!! گفتم چشم!! اما بالاخره اون خانم هم مقصر بوده یانه که اقدام به ضرب وجرح درانظار عمومی کرده؟ میتونست قانونی به جرم مزاحمت ازمن شکایت کنه. افسره گفت حالا که اون خانم نیست!!!!!!!!!!!!! گفتم خوب تو میتونستی خیلی راحت بهش بگی وایسه چرانگفتی؟؟ چپ چپ نگاهی کرد وگفت: برو..برو پی کارت تابرات ازاین بدتر نشده!! حالا مردم هم هنوز همونطور دارن گوش میکنن ومیخندن!!!هیچکس هیچی نمیگفت.
ومن.
کتک خورده وتحقیرشده از اونجا رفتم.
بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
سر خم می سلامت شکند اگر سبوئی
محمد (ممل)
|
UNITED STATES
وجود چنین اعجوبه هایی در نیروی انتظامی تعجب برانگیز نیست
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۱۲۰
۱۰۸
چرا از فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط به بد حجابی چسبیدید؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر شما نگران دین خدا هستید باید از امر به معروف و نهی از منکر حمایت کنید
حالا باید در کنار بی حجابی در مورد موارد دیگه مثل کم کاری کم فروشی رشوه زیر میزی هم امر به معروف باشه
شاهیندژی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیر شما بگید به چی بچسبن که ریشه همه فسادها باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴۰۵
۴۵۰
دست دخترا درد نکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
الهی دستش قلم بشه
مطمئن باش چوب بی ادبی و جسارتشو میخوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دست دخترا و کسیکه ازشون حمایت میکنه بشکنه بیفته گردنش>>>
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درود بر این شیرزنان راه حق که خوب این فرد بی ادب رو قلم کردن اگه همه ی دخترا اینقدر شجاع بودن مملکت ما گلستان بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس با پرچم اجنبی از شرارت و فتنه انگیزی به چی میرسی؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲۸۴
۳۲۱
..امر به معروف نبايد طوري باشه که طرف احساس حقارت کنه....در ضمن بايد ديد اون طرف چي گفته...در هر حال مردم به خصوص قشر جوون از ......... به دليل وضع امروز کشور بدشون مياد..حالا صراط تو سانسور کني يا نه اين احساس تغييري نميکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بیا مساجد یه سری بزن ببین بیشتر قشر جوان و تحصیلکرده است
تک و توک احمق پیدا میشه که احساس حماقت آمیز داشته باشه
راستگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۳۸
۰
امر به معروف در مورد ارز هم صدق میکند امیدوارم یه کمی به فکر مردم باشیم گرانی کمر مردم شکست
پسر شجاع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۱۱۹
۱۸۹
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۱۴۰
۱۲۱
یکی از شرایط امر به معروف اطمینان از تاثیر آن است که جناب روحانی رعایت نکرده و در حقیقت این مسئله کوچک دینی را نمیدانسته و برای بار دوم تذکر داده است!!!!
این دفعه باید بیشتر از موارد شرعی اطلاع پیدا کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باید در برابر بدحجابی خنثی نبود و تذکر داد وگرنه میشی سیب زمینی
سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حتما تاثیر داره. تاثیر به این نیست که همون جا چادر سرش کنه!
تاثیر به اینه که بی تفاوت نباشیم
در ضمن دوستانی که میگن گشت ارشاد وجود داره حرفشون درسته ولی وجودش وظیفه ی ما رو از گردنمون ساقط نمی کنه
((تذکر زبانی وطیفه ی همه ی ماست))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۷۵
۱۳۷
به نظر می رسه پیازداغش رو زیاد کرده باشه . یعنی چی انداختنم زمین و با مشت و لگد افتادند به جانم ؟ اون هم تو یه شهرستان کوچیک . برو بابا ! خودش رو چه لوس کرده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دعا کن گیر آشغال کله نیفتی وگرنه هرگز این حرفو نمیزنی
بی خط
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۷۱
۱۳۹
ایا واقعا ایشان امر به معروف کردن؟
شاید توهین کرده باشند
شاید ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جو الکی نده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۷۳
۴۹
امر به معروف هم شرایط خودش را داره !!!

رفتار این دخترها نشون میده که حسابی لات و بی حیا بودن بودن بنابراین نهی از منکر لازم نبوده !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لات و بی حیا کسی هست که تو امور خصوصی مردم دخالت کنه نه این شیرزنان که از حق خودشون دفاع کردن.
سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به این میگن امور خصوصی؟!!
اگه این جوریه کسی هم که داخل یه تاکسی نشسته و داره سیگار می کشه یه امر خصوصیه و به کسی ربطی نداره
راستی اگه یه مرد لخت مادرزاد بیاد از کنار ناموست رد شه باز هم میگی یه امر خصوصیه؟!!
لطفا در استفاده از واژه ها کمی تأمل کنید.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱۷۷
۲۵۳
بد بودن اين كار بر هيچكس پوشيده نيست اما اين حاج اقا از يه طرف ميگه من بخاطر خدا شكايتي ندارم بعدش از اون طرف ميگه اگه دادستان ميخواد پيگير باشه!يه ذره با مردم صادق باشيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حاج آقا شکایت نداره ولی مردم و دادستان خواستند که پیگیری بشه.
این تناقضی داره؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱۹
۱۴
صراط دمت گرم...يعني سياه کاري در حد تيمه ملي....نيم ساعت پيش تو سايت بودم مثبتهايي که با کامنتم داده بودن خيلي بيشتر از منفي ها بود...تو نيم ساعت چطوري منفي ها چندين برابر مثبتها شد.......نکنه تهديدت کردن فيلترت ميکنن
میلاد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
!!!!!!!!!!!!!!
چرا شر و ور میگی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منم قبول دارم یه اتفاقاتی برای صراط افتاده . خیلی تابلو داره منفی مثبت میده .
sima
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱
سلام صراط کییه؟
sima
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
صراط اینا چه نظر میدن
Meek
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲۶
امام جماعت را کتک زده اند؟
فقط همین را کم داشتیم. سئوال (بی خط) هم قابل تامل است. بعید بنظر میرسد که چند دختر، آنهم در شهری کوچک که تقرباً همه یکدیگر را میشناسند، دختران، هرقدردریده و بی حیا، چنین جسارتی بکنند.
البته علت اصلی این چنین وقایع ابهامی است که در کم و کیف انجام این وظیفه الهی وجود دارد، ابهامی که متعمداً در بعض مسائل دیگر هم باقی نهاده شده.
امر بمعروف و نهی از منکر یاباید بوسیله یک ارگان دولتی انجام شود و یا حاکمیت آنرا تماماً به عهده مردم بگذارد و فقط درصورت وقوع جرم حسب شکایت خصوصی دخالت کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۳
۷
با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه "امر به معروف و نهی از منکر"، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده اند.
برای اینکه خود امر به معروف کننده معوم نیست آدم درست و سالمی باشد و همه انسانها ذاتا از نصیحت بدشان می آید امر به معروف باید عملی باشد نه زبانی.
سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس عزیز سلام

سه نکته
1) چون دیگران بدشان می آید دلیلی برای انجام ندادن نیست در چند جای قرآن خداوند می فرماید:
... و لو کره الکافرون
( خدا فلان کار را انجام می دهد ) حتی اگر کافران بدشان بیاید
... و لو کره المشرکون
( خدا فلان کار را انجام می دهد ) حتی اگر مشرکان بدشان بیاید
البته منظور بنده از این حرف این نیست که این ها کافرند، خواستم عرض کنم خوشایند یا عدم خوشایند دیگران نمی تواند دلیل ما برای انجام یا عدم انجام کاری باشد
2) این که می فرمایید "همه انسانها ذاتا از نصیحت بدشان می آید" ، ممکن است در مورد همه صادق نباشد ولی به هر حال یا روحیه اش را عوض کند تا بدش نیاید یا کاری نکند که مورد نصیحت قرار گیرد.
3) با امر به معروف عملی کاملاٌ موافقم ولی نه عملی جای زبانی را می گیرد و نه زبانی جای عملی را
در پناه خدا باشی
پسرك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۲۱۳
۱۰۹
دختري كه دوست پسرش ميزنه زير قولش كه ميگفته ميگيرمت بسيار خطرناكه مواظب باشيد (خطر مرگ)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مخصوصا اگه دختره شل هم بوده باشه و موم دست پسرها!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۶۴
۸۱
سلام
از خبر شما استنباط می شود که یک دختر به جان حاج آقا افتاده ولی در تیتر نوشته اید چند دختر!!!
یک نفر ایشان را کتک زده هرجند دو دوختر یا چند دختر طرف صحبت این روحانی بوده اند!!! رعایت امانت درخبر چیز خوبی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
وقتی خبرو با دقت نمی خونی برا خودت می بافی.
وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۲۰۶
۱۴۱
حالا به حرف ما اصولگراها رسیدید تو کدوم نقطه دنیا جرات دارن به روحانیون دینو مذهبشون بگن بالای چشمت ابرو هست اما ما مسجد اتیش میزنیم به رهبرمون جام زهر میدیم. روحانیتو کتک میزنیم.کاریکاتور امام میکشیم به اقایون خاتمی وموسوی بفرمایید برن تو کشورهای غرب دم از ازادی بزنن ما داریم زیادشم داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
وطن زنده بمانی و سرافراز
آتش منجمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۸۶
۳۵
به نظر من هر شریطی هم که پیش می آمد وهرچه هم که این روحانی میگفت این دخترها نباید به کتک کاری او میپرداختند...این فقط نشانه ی بی فرهنگی و دیوانگی است.چرا آخه کسی به این موضوع توجه نکرد یعنی هرکسی از راه رسید وچیزی به فردی گفت باید بریزیم روی سرش وبزنیمش؟؟؟؟!!!!!خجالت آوره...این دخترها باید درهرصورت به خاطر کتک کاریشان تنبیه شوند....
آتش منجمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۸۶
۳
به نظر من هر شریطی هم که پیش می آمد وهرچه هم که این روحانی میگفت این دخترها نباید به کتک کاری او میپرداختند...این فقط نشانه ی بی فرهنگی و دیوانگی است.چرا آخه کسی به این موضوع توجه نکرد یعنی هرکسی از راه رسید وچیزی به فردی گفت باید بریزیم روی سرش وبزنیمش؟؟؟؟!!!!!خجالت آوره...این دخترها باید درهرصورت به خاطر کتک کاریشان تنبیه شوند....
جوجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۷
۴۶
عاقبت نخود هر آش شدن!1
نوران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینکه صفت یه نفره تو این سایت که خودشو وسط هر کامنتی میندازه!
تازه نخود ناپزم هست!!!
مجتبی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۰۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
چه روحانی خوبی.. اَخوند کتک خور ندیده بودیم که شنیدیم.. ولی از این که شکایت نکرده هنوز خوشم اومد نشون میده هنوز هم آخوند با مرام و معرفت پیدا میشه ..درواقع اگه شکایت میکرد ثابت میشد که هدفش امر به معروف و نهی از منکر نبوده بلکه حالگیری شخصی بوده و بس..
بهرحال امیدوارم حالش هرچه زودتر خوب بشه و برگرده سرکارش چون از این روحانیون انسان کم پیدا میشه تو این دوره وزمونه
سمنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
تو سمنان چه اتفاقاتی که نمی افته. قتل وادمربایی دعوا.......
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۷۸
۱
اگه اين روحاني ميزدشون كل دنيا مثل بمب خبر دار ميشد كلا تا ده سال ميشود منبع خبري ضد انقلابي ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۱۷
۴۶
فک کنم روحانیه دختر بوده
اون دختره پسر بوده
صراط خبرو اصلاح کن!!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۴۷
۶۸
اون دختر جوونه و سرکش نباید این جور باهاش برخورد میشد!
اون روحانی هم از افراطیون بوده درضمن باید بگم که امر به معروف و نهی از منکر راه مخصوص به خودش رو داره و مطمئنا هرگز با زور انجام نمیشه! و اگر با زور همراه باشه نتیجه اش جز این نیست!!!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۲۴
۴۵
جناب صراط !!
دیدم که بعضی وقتها خودتان هم کامنتهائی درپاسخ به مخاطبین میزارین..لطفا اگه میشه بگین ملاک شما در نشر نظرات ویا سانسور کردن انها چیه؟؟
کامنت من را دررابطه بااین موضوع به کلی حذف کردین چرا؟؟
چیه؟؟ وفاق ملی!!! رارعایت نکرده بودم دراسم بردن ازیک ارگان خاص؟؟؟
یافکر میکنی هرچی نوشته بودم دروغ بوده؟؟
میخوای باذکر ادرس ایمیلم وشماره تلفنم وادرس دقیقم همه اون چیزا رادوباره بنویسم؟
چرا نمیزارین مردم واقعیات رابفهمن؟؟ من که از گفتنشون هیچ ترس وابائی ندارم شما چرا میترسین منتشر کنین؟؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جهت رعایت انصاف باید عرض کنم که این کامنت اعتراض امیز به صراط راامروز30/6گذاشته بودم چون نظر قبلیم که متعلق به تاریخ29/6 بود را نگذاشته بود.حالا دیدم که گذاشته وازادی بیان عقیده رارعایت کرده.لذا ممنون ومتشکر ازاین سایت.
سرباز ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱۱
مرگ بر هر چه خانواده ی بی بند و بار!
من میدونستم چکارش میکردم!ای کاش اونجا بودم!این دختره باید تو شهرمون باشه و به یه حاج آقایی توهین کنه!مشکل ما دستگاه عوامل اجرایی هستن......
حاج آقا نگران نباش جوابش با مادر شما حضرت زهراست(س) - برایتان شفای عاجل را از خداوند منان خواستارم!یاعلی مدد