۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
آخر و عاقبت آقای مشاور مطبوعاتی

جوان فکر؛ از مجیز گویی خاتمی و احمدی نژاد تا زندان اوین!

یکه تازی های مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور را پایانی نبود . چرا که وی علیرغم داشتن حکم محکومیت همچنان به مسئولین و دستگاههای مختلف کشور حمله می کرد .
کد خبر : ۸۱۰۰۸
"صراط" - شب گذشته در اقدامی قابل پیش بینی، علی‌اکبر جوان فکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، بازداشت و برای اجرای حکم 6 ماه حبسش، راهی زندان اوین شد .
پس از این ماجرا رسانه های وابسته به دولت تلاش کردند تا علاوه بر خونسر نشان دادن خود، از جوان فکر دفاع کرده و زمان بازداشت وی توسط دستگاه قضایی را زیر سوال ببرند .
در همین رابطه یکی از سایتهای وابسته به روزنامه ایران در گفتگو با داوری، و همچنین یک نماینده مجلس، همزمانی بازداشت جوان فکر با سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سالانه سازمان ملل را نارحت کننده و کار اشتباهی بیان کرد .

برخی از کارشناسان علت این اقدام دستگاه قضایی در انتخاب تاریخ و ساعت بازداشت جوان فکر را دخالت رئیس جمهور  فشار وی برای جلوگیری از این واقعه دانسته و به این نکته تاکید کردند که برای اجرا شدن قانون و جلوگیری از چالش های بی مورد بهترین زمان ممکن برای بازداشت جوانفکر انتخاب شده بود .
اما اینک که کار مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری دولت که از سال 84 به محمود احمدی نژاد نزدیک شده بود، به زندان اوین کشیده شد . بد ندیدیم تا مروری داشته باشیم بر این چهره جنجالی سابق و زندانی امروز.

علی اکبر جوانفکر متولد 1338 در شهر تهران است . وی پس از انقلاب وارد خبرگزاری ایرنا شد و برای تاسیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسپانیا، راهی این کشور شد . وی در جریان صدور فتوای قتل سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی (ره) ، در یک برنامه رادیویی حضور یافته و به دفاع از این اقدام پرداخت. سخنان وی تهدید به قتل تلقی شد و ضمن ایجاد جنجال علیه ایران منجر به عدم تمدید ویزای وی توسط دولت اسپانیا شد. اما این پایان کار جوانفر نبود چرا که وی پس از مدتی فعالیت در داخل کشور، مجددا در دولت محمد خاتمی بعنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا به مادرید اعزام شد.

وی در زمان فعالیتش در روزنامه ایران دولت اصلاحات تعریف و تمجیدهایی را از سید محمد خاتمی کرده بود . جایی که پیرامون اجرای منویات رهبری توسط خاتمی گفت: "به نظر من با روی کار آمدن دولت جناب آقای خاتمی، خواست و منویات رهبر معظم در زمینه اصلاحات بهتر، روان تر و کاملتر دنبال می شود..."





علی‌اکبر جوانفکر در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰، به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به ۶ ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به ۶ ماه دیگر و در مجموع به یک سال زندان و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم شده بوده اما سه ماه بعد شعبه 32 دیوان عالی کشور با نقض حکم دادگاه کیفری تهران در مورد پرونده اتهامی نشریه خاتون (روزنامه ایران) یک فقره مجازات شش ماه حبس تعزیری علیه علی اکبر جوانفکر را حذف و شش ماه حبس تعزیری دیگر علیه وی را قطعی کرد.


او در مصاحبه جنجالی اش با روزنامه اعتماد گفت : "کی وزارت اطلاعات در حوادث بعد از انتخابات دست ما بود؟ اگر بود که با درخواست استعفای مصلحی موافقت نمی‌کردیم. اژه‌ای هم وزیر اطلاعات ما نبود. ما از باور‌ها و رفتار‌ها و برداشت‌های آنها منحرفیم. ما آنها را قبول نداریم. رفتار و منش آنها را قبول نداریم.اصولگرایان نفهميده‌اند قافيه سياست را باخته‌اند."

"مشایی بازجويي نشده اما ديگر نمي‌گذارند تحرك سياسي داشته باشد. چقدر آدم بيگناه به خاطر مشايي دستگير شده؛ براي چه؟ چون مشايي را مردم دوست دارند، تخريبش مي‌كنند"

وی در ادامه اظهارات جنجالی اش اینگونه به قالیباف ، متکی و حجت الاسلام اژه ای می تازد: "آقای قالیباف کی هست؟ کسی که در نیروی انتظامی بوده، چقدر تخصص در مسائل شهری دارد؟ یک فرد نظامی بوده است. ببینید شهر پر شده است از موانع و دیواره‌های آهنی و بتنی، حاکمیت تفکر نظامی در مدیریت شهری، خودش را نشان می‌دهد. کدام فساد مالی؟ مگر نگفتند ما رمال یا جن‌گیر هستیم، چرا اثبات نکردند؟ مگر نگفتند ۱۵۰ میلیون دزدی کردیم پس چی شد سندش؟ با من تماس گرفتند که پذیرش استعفای مصلحی را از روی ایرنا بردار گفتم شما کی هستید؟ گفتند ما می‌گوییم‌ بردارید و نظر آقا است.آقای متکی و اژه‌ای بهتر است ساکت بمانند. عزتشان در سکوتشان است. اگر پرده‌ها بیفتد مردم خیلی چیز‌ها را می‌فهمند.»"

مدیرعامل خبرگزاری دولت نیز برای جنجالی که بر سر بازداشتنش در ساختمان روزنامه ایران بوجود آورد چند روزی فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار داد .
گفته می شد که دخالت رئیس جمهور باعث شد تا جوانفکر در محل روزنامه ایران از بازداشت بگریزد .

در پی این ماجرا دادستان تهران و سخنگوی قوه قضائیه واکنش هایی را از خود نشان دادند .
اما یکه تازی های مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور را پایانی نبود . چرا که وی علیرغم داشتن حکم محکومیت همچنان به مسئولین و دستگاههای مختلف کشور حمله می کرد .

یکی دیگر از جنجال های مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به ماجرای ترور وی بر می گردد. جایی که جوان فکر مدعی شده بود که با پیک موتوری برای وی نامه تهدید آمیز فرستاده و او را تهدید به مرگ کرده اند!

اما پس از سفر ریاست محترم جمهوری به امریکا برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل و نیز اقدام قاطع قوه قضائیه در بازداشت و زندانی کردن فائزه و مهدی هاشمی ، علی اکبر جوان فکر بازهم اقدام به جوسازی پیرامون این ماجرا کرد . وی روز گذشته ضمن نوشتن یادداشتی به تفاوتهای بچه های مردم و فرزندان آیت الله هاشمی پرداخت و تلویحا این اقدام دستگاه قضا برای برخورد با آنها را از پیش هماهنگ شده توصیف کرد .
سرانجام در ساعات پایانی شب گذشته مدیرعامل خبرگزاری دولت که در حال تماشای سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل متحد بود توسط مامورین بازداشت و برای اجرای حکم محکومیت زندانش روانه زندان اوین شد .

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۴۴۵
۳۱۹
کاره قوه قضاییه درست نبود
که حالا تا محمود نیست دستگیرش کنیم
....
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یعنی میذاشتن محمود بیاد بگه قانون کشک ؟؟
جن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منظورت اینه که عدالت و قانون در صورتی باید اجرا بشه که ایشون تشریف داشتن و اجازه میدادن ؟ خوبی ش همین بود که نبود و نتونستن سنگ اندازی کنن در اجرای قانون !!
انشالله با همین روشها مابقی هم میرن تووووو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بفرما نظرمونو سانسور کردی
نفهمیدن چی شد
میگم ........
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اصل استقلال قوا یادت نره جیگر!
محمد ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۴۳
۹۹
خیلی حال کردم ، بخدا ذوق زده شدم ، وقتی میدیدمش انگار یه تانک روی روانم داره راه میره ...
انشالله دوستاش بهش ملحق بشن
جن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تبریک میگم بهت دااااااش ، یادمه اون روز گفتی محقق بشه یه گربه ذبح میکنی !!
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
در زمان اصلاحات در روزنامه جام جم جناب سید مرتضی نبوی ( مدیر روزنامه رسالت نه اون یکی اصلاح طلبه که الان فراریه ) ، تقریبا در مطلبی طنز همین اظهار نظر ممل رو کرده بود که : در مجلس عروسی نشسته اید و ناگهان یک تانک وارد می شود ( منظورش ورود افرادی از خانواده بود که ممکن است بعضا بسیجی و یا حزب اللهی باشند و تعبیر تانک برای بسیجی ها اولین بار ایشان عنوان کردند ، ممل جان پیوندت با براندازان مبارک !!!!
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه نفر !! اگه دلت با چسبوندن من به برانداز و امثالهم آروم میگیره بگو خیالی نیست ، اما مهم واقعیت هست و اونم اینه که از نظر بسیجی و پیرو خط ولایت بودن و متخصص بودن در امر شناخت و نابود کردن دشمنان اهل بیت ورژن 1392 ! - 2013 ! - 1434 ! هستیم !!

ضمن اینکه با دوستان همفکرمون در بالاترین سطوح ممکنه هم فعال هستیم واسه ترکوندن منحرفای ضد ولایت از هر گروه و فرقه ای که باشن هم فرق نمیکنن از الف تا ی !
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پارانویا در یه نفر بیداد میکنه !!!
توپ تانک نفربر
وای از دست یه نفر!!!
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا :
پارانویا اونوقت یعنی چی ؟ بلدی ؟ یا از جایی خوندی ؟!!
اسکیزوفرنی حاد و در اوقات بیشتر مزمن در نورا فریاد می زند D:
نورا امین آباد منتظر توست ، ما هر وقت می ریم قرچک آگهی واسه پذیرش تو تو جاده نصب شده ، بیا برو پذیرش بگیر فکر اونجا هم یه جور دانشگاه است
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۳۹
احتمالا" گوشت بوقلمون زیاد می خورند.
مرتاض
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲۰۹
۱۹۱
لعنت بر جریان انحرافی و مزدوراش ...
..........
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تکبیررررررررررررررررررررررررررررررر
آزاد اندیش
|
UNITED STATES
|
۱۲:۰۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲۲
۲
هنوز 7ماه مونده تا پایان دولت ...........دیگه خودشون هم واسه خودشون ارزش قائل نیستن.
ناشناس
|
UNITED STATES
10 ماه به پایان دولت مانده
وطن
|
UNITED STATES
چرا خوشحالید وطن فروشها10ماه به اتمام دوات مونده نه حکومت .پس حالا حالاها باید بدویید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۳۶
۵
صراط حواستو جمع کن به آخر و عاقبت جوانفکر دچار نشی بعداً عین همین مقاله را برات بنویسن !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۶
۱۹۱
اگرجوانفکربه اتهام توهین به مقام معطم رهبری محکوم شده است چرااجازه ...... هاراداردایشان ....... هستندوزیران اطلاعات چه اقای مصلحی وچه اقای ازه ای تمامی انهاموردتاییدمقام معظم رهبری هستندایشان به چه حقی اجازه توهین رابه دیگران رامیدهدهمان وزیرخارجه هم بعدازعزلش مردم عزیزبهش رای دادن والان داردخدمت میکند جوانفکرمیسوزدازاینکه دیگرکسی برای او وهمفکرانش تره خوردنمیکنند
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علی جون دارن نفسهای آخرو تلف میکنن !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۸
۸۶
از رئیسی که خودسرانه دم از رابطه با آمریکا میزنه چنین آدمایی بعید نیستن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببخشید که یادش نبود از شما خودجوشها اجازه بگیره !
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس دوم حرص نخور ما که میدونیم نقطه ی جوش شما که دست اح ........ هست !! ولی بدون ما که مدتهاس میدونیم کی ها پالس های عشقولانه واسه اونوری ها میفرستن از طریق هوشنگ امیراحمدی !! منتها اینو باید تووی کله شون فرو کنن که تصمیم گیری در این خصوص در دستان با کفایت مقام عظمای ولایت هست
وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کی یادش بود این بار دفعه دومش باشه. چون مهم تر از ملت یک کسای دیگه بودن .نه جناب ناشناس؟
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۹۳
۳
صراط واقعا برات متاسفم
حرص و بغض و كينه كاملا در مقاله ات ديده ميشه .
ايشالا همتون به راه راست هدايت بشيد
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱۰۷
۴
صراط اگه جرعت داري سرمقاله امروز جوانفكر به اسم سرباز ولايت رو مي زاشتي
اين چرت و پرت ها چيه نوشتي
الحق والانصاف پايگاه خبري صراط و روزنامه كيهان دايي جان به درد سطل آشغال و شيشه پاك كردن هم نمي خوره .
ايشالا به بدترين روز ها گرفتار شيد .
ايشالا به سزاي اعمالتون برسيد .
هر حرفي كه به نفعتون هست رو ميزنيد و بقيش رو سانسور ميكنيد .
مرگ بر شما كه دم از ولايت ميزنيد و هر غلطي دوست داريد ميكنيد /
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سرباز ولایت ؟؟ آهان سید جون میان ماه من با ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است !! سرباز ولایت همواره تابع ولایت است نه اینکه در اعتراض به حکم حکومتی ولایت بره ......... 11 روز ............... !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۵۰
۳
چه جالب حکم جوانفکر تا زمان زندان فرمالیته مهدی جون اجرانشد !!!!
هرکی یه کم شعورداشته باشه میفهمه چرا !
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱۱۱
۶
واقعا چه قوه قضائیه ی مقتدر و مستقل و با شهامتی داریم که تا حالا به جوانفکر کاری نداشتن و سراغی هم ازش نمیگرفتن ولی تا چشم احمدی نژاد رو دور دیدن و دیدن احمدی نژاد رفته نیویورک در اقدامی مقتدرانه جوانفکر رو بازداشت کردن.
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱۱۱
۳
صرفنظر از كليه مسائل من فكر ميكنم توصيه اى كه آقاى جوانفكر به آقايان اژه اى ومتكى مبنى بر "سكوت" كرده براساس مسائلى است كه ترس از رو شدن اونها آقايون رو مجبور به سكوت كرده!
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۱۸
ادم گیج میشه حرف کی درسته
لاله آباد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۱۱۷
۲
به امید خدا شاهد برداشت .... و ..... و ..... هم درادامه راه خواهیم بود تا بساط جریان انحراف و عقبه فاسدش برای همیشه برچیده شده و زنده به عشق ها و دل و قلوه ها اگر نا آگاهند چشمانش و آگاهانه با مجیزگویی خیانت می کنند ...!!!!
لاله آباد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من که همه رو مستعار نوشتم شما چرا بهتون برخورد و منتشر نکردید؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز