۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳

مقابل ازدواج موقت گارد نگیرید

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر ازدواج موقت طبق ضوابط شرعی و شرایط خاص خودش صورت بگیرد، قطعاً بسیاری از مشکلات جامعه ی ما حل می شود.
کد خبر : ۸۱۳۵۲

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لزوم راه اندازی ازدواج موقت در دانشگاه ها و جامعه گفت: نباید در مقابل احکام شرعی گارد بگیریم چرا که قطعاً شارع مقدس اعتقادات، دینی و به طور کل مصالح بشر را بهتر از ما می داند.


وی افزود: شارع مقدس با اشرافی که بر مجموعه ی عالم دارد بدون توجه به زمان و مکان خاص این قوانین را تشریح کرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر ازدواج موقت طبق ضوابط شرعی و شرایط خاص خودش صورت بگیرد، قطعاً بسیاری از مشکلات جامعه ی ما حل می شود.

وی در خصوص موضع گیری های برخی افراد در خصوص ازدواج موقت، عنوان کرد: به نظر می رسد یک تحجر، جمود و واپس گرایی گاهی اوقات باعث موضع گیری هایی این چنینی در خصوص این مساله می شود.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: اگر با رعایت همه ضوابط شرعی زمینه ازدواج موقت فراهم شود، این طرح نه تنها ایرادی ندارد بلکه قطعاً برخی مشکلات فعلی جامعه ما را حل می کند.

سلیمی در پایان ضمن اشاره به این که عرف جامعه ی ما ازدواج موقت را تقبیح می کند، گفت: در این خصوص باید فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد تا تقبیح جای خودش را به مسائل واقعی دهد.
نظرات بینندگان
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۱۱۵۶
۱۲۱۶
این که ته فساده!!!!!!!!!!!!!چرا شرایط ازدواج دایم و برای ما جوونا فراهم نمیکنین چرا یه همچین کاری از ما میخوایین?????? هیچ میدونین بچه هایی که حاصل این ازدواج موقتا چه سرنوشتی پیدا میکنن??????? واقعا که!!! خیلی راه حل مزخرفی دادی!
الهم عجل عجل عجل عجل عجل لولیک الفرج آمیییییییییییین!
مرصاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نكنه زهرا خانم شما از خدا نعوذ بالله بيشتر مي فهميد، اين حرفاي مزخرف چيه كه با كمال وقاهت مي گي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممدو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چه سرنوشتی پیدا میکنن؟
خرجش به عهده باباشه نگه داریشم مامانش.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب مرصاد !
انسانها راباید در"شرایطشون"قضاوت کرد.شما ایرادبه این حرف این خواهرمون نگیر.ظاهرا از اخبارقبلی که منجر به این خبر فعلی شد خبر ندارین..
بعضی ها داشتن میفرمودن بیائیم ازدواج موقت را در(دانشگاهها) تقویت کنیم!
این میدونین که یعنی چی؟؟ یعنی بین کسانی که اکثرا"دختران باکره" و " پسران مجرد" هستند!
خوب! من ازشما سوال میکنم خداوند درکجای قران ازدواج موقت دراین شرایط راتائید کرده؟؟

باباجون والله رسول گرامی اسلام هم که چندین همسرداشتند(برین تحقیق کنین) همشون یا به دلایل سیاسی بود یابخاطر حمایت کردن از اون زنها که سرپرستی نداشتند.حرفی که این خانوم داره میزنه حقه.این اقایون اگه راست میگن بیان دشمنی باهمدیگه وقدرت طلبی ومتهم کردن همدیگه به اینکه این کاربلدنیست و اون مدیریتش ایراد داره راکناربذارن ویکدل ومتحد اوضاع واحوال اقتصادی مملکت را وجوانهارا سر وسامان بدن بعد مطمئن باش همه به زندگی دلگرم میشن و بله!! درهمون دانشگاهها باهم به تفاهم میرسن و"ازدواج دائم" میکنن چرا موقت؟

دراین شرایط فعلی بحث ازدواج موقت!! دردانشگاه اخرش یعنی بیشترشدن فساد وشهوت پرستی.یعنی به دنیا امدن بچه هائی که هیچ هویتی ندارن.

(بسه دیگه مهدی..لال بمیر مهدی)
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عمر این برنامه رو قبول نداشت حالا هم پیروانش
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نرگس بسم الله!!!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این مساله فوق العاده زشت و شینیعه!به این ترتیب بعد از این دختر باکره و پسر مجردی باقی نمیمونه و این یعنی فاجعه!این وضعیت با فحشا چه فرقی داره!!!؟؟؟
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا مهدی از توضیحات کاملتون ممنونم!
نرگس خانوم اون عمری که شما میگی من مریدش نیستم به احتمال زیاد مرصاد و ممدو و امثال اینها مریدش هستن این موضوع ازدواج موقتم هم بنا به گفته اقا مهدی در شرایط خاص و برای افراد خاص تعبیه شده نه برای ترویج بیشتر فساد!!!!!!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حاضری مهر 14 سکه بدی ، قبول میکنن؟

حاضری تو یه خونه کوچه اجاره ای زندگی کنی؟ قبول میکنن؟

حاضری کارگری یا کار تو کارخونه ها یا خودت تولید کنی یا دست فروشی یا آشغالچی بشی یا نمکی یا.... و همش دنبال پشت میز نشینی و مفت خوری نباشی؟این کارتو قبول میکنن؟!!

حاضری طلا نخری؟قبول میکنن؟

حاضری جشن مفصل و اصراف نگیری و نکنی؟قبول میکنن؟

حاضری واسه ارضای خودت زنا کنا کنی ولی ازدواج موقت نکنی ؟ ازدواجی که مشخصه بچه کیه و ارث و... دقیقا مث ازدواج دایم هست (ازدواج دایم شاخ داره؟؟؟)

حاضری قبول کنی همه این مشکلات از خودته و به دولت یا مجلس یا هیچکس جز خودتون و خانواده هاتون مربوط نیست؟قبول میکنن؟!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا میلاد در حال حاضر تعداد دخترایی که توقع مالیشون کمه نسبتا زیاد شده البته این و با یه مقدار تحقیقات میگم خیالت راحت اگه با خانواده بری جلو دخترای این جوری زیاد پیدا میشن! اما این و هم کاملا قبول دارم که شرایط ازدواج دائم و نظام باید فراهم بکنه که نمیکنه و نمیدونم چرااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!
بعدم میاد یه همچین پیشنهادی میده!
خدا به دادمون برسه!
اینجاست که میگن دین و ایمون مردم در خطره و داره نابود میشه!
اقا الیاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زهرا خانوم از شعار اخر متنت پیداست که مسلمونی ولی باید بگم هیچی از اسلام نمیدونی.اگه با صیغه مخالفی هزار تا حکم دیگه هم تو اسلام هست که با نگاه شما از این هم فساد اور تره.اسلامو بزار کنار یا همشو قبول کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این میلاد و امثالهم از یه وبلاگ متروک زن ستیز خالی شدند این جا . کارشون اینه که بگردند هر جا در مورد این طور مسایل مطلب گذاشته شده رو پیدا کنند و لینکش رو تو وبلاگشون بگذارند و بعد بریزند زیر مطلب حرفهای ضد زن بنویسند. این میلاد با اون پرچم امریکاییه که زیاد کامنت گذاشته هم یحتمل یکی هستند !! گفتم در جریان باشید !!!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خانوم نورا لطفا بخوانید :

ازدواج موقت راه حلی هست برای
یک آسیب اجتماعی .

" این مساله فوق العاده زشت و شینیعه!به این ترتیب بعد از این دختر باکره و پسر مجردی باقی نمیمونه و این یعنی فاجعه!این وضعیت با فحشا چه فرقی داره!!!؟؟؟ "

1.یعنی الان همه چی آرومه...؟! و (همه) به قول شما باکره هستن؟!!!!
2.منظورتون از پسر مجرد چیه؟؟؟
افرادی که هم خودشون و هم خانوادشون مذهبین (مومن واقعی نه ریاکار قلابی) زود ازدواج میکنن با ساده گرفتن ازدواج، مشکل جنسی ندارن که ازدواج موقت یا ...! کنن،اوناییم که اینطور نیستن 2 تا کار میتونن بکنن یا زنا کنن یا ازدواج موقت بکنن یا سر خوردگی و افسردگی بگیرن،
اگه این بدیهیاتو قبول کنیم نتیجه میگیریم که هرکی مشکل جنسیشو حل نکنه چه شرعی چه ... افسرده میشه (این افسرگی غیر قابل انکاره) پس یا پسر مجرد - مجرد به معنی مستعمل در جمله شما_ (در سن ازدواج) نداریم یا اگرم هستن در فشار و افسردگی هستن !
دو تا نکته دیگه بگم یکی اینکه ازدواج موقت چه فرقی با دایم داره؟ باید بگم :
"فقه شیعه به پیروى از قرآن و سنت، دو گونه ازدواج را صحیح مى داند: ازدواج دائم (که بى نیاز از توضیح است) و ازدواج موقت یا متعه، به این صورت که مرد و زن پیوند زناشویى را براى مدّت معیّنى منعقد مى سازند، به شرط آنکه مانع شرعى از جهت نسب یا رضاع براى ازدواج وجود نداشته باشد، پس از آنکه مبلغى را به عنوان مهریه تعیین مى کنند و پس از گذشتن آن مدّت تعیین شده، بدون اجراى طلاق، از هم جدا مى شوند. اگر از این ازدواج موقّت فرزندى به دنیا بیاید، فرزند شرعى آن دو است و از آنان ارث مى برد. زن هم پس از سپرى شدن مدت، باید عدّه شرعى نگه دارد و اگر باردار است، باید تا تولد فرزند عدّه نگه دارد و تا همسر موقّت آن مرد است یا در حال عدّه به سر مى برد، حق ازدواج با دیگرى ندارد.
ازدواج موقّت، در ماهیت و بیشتر احکام مثل ازدواج دائم است، تنها دو تفاوت دارد: یکى مدت دار بودن ازدواج موقت، دیگرى واجب نبودن نفقه در این ازدواج. از این دو تفاوت آشکار که بگذریم، تفاوت هاى جزئى دیگرى هم وجود دارد که چندان مهم نیست.
از آن جا که اسلام، دینى جامع و آخرین دین آسمانى است، این طرح را براى حلّ مشکل جنسى تجویز کرده است. جوانى که مشغول درس یا کار در خارج از کشور است و نمى تواند ازدواج دائم کند، چه کند؟ و وظیفه اش چیست؟ جوان سه گزینه در مقابل خود دارد:
الف. سرکوبى غریزه جنسى و محروم ساختن خود از لذّت جنسى.
ب. رابطه نامشروع با زنان فاسد یا آلوده به بیمارى ها.
ج. استفاده از راه حل ازدواج موقت با زنى پاک با شرایطى خاص، بدون تحمّل بار نفقه و مشکلات ازدواج دائمى.
راه چهارمى وجود ندارد که جوان یاد شده از آن استفاده کند. البته این به این معنى نیست که ازدواج موقت مخصوص چنین شرایطى است، ولى مى توان با ملاحظه این موارد به حکمت تشریع این شیوه از ازدواج پى برد.
در ضمن باید توجه داشت که فقهاى اسلام نوع دیگرى از ازدواج دائم را تأیید کرده اند که در حقیقت همان ازدواج موقت است و آن این که مردى با زنى ازدواج دائمى کند، اما هر دو یا یکى از آن دو اعلام کنند که پس از مدتى با طلاق از هم جدا شوند. این نوع ازدواج، بسیار شبیه ازدواج موقت است و هر چند نامشان متفاوت است، ولى ماهیتى یکسان دارند.
قرآن و سنت نبوى ازدواج موقت و متعه را مشروع مى دانند. قرآن کریم مى فرماید:
(فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً)(نساء: 24)
«زنانى را که متعه مى کنید، واجب است مَهر آنان را بپردازید.»"(سایت آیت الله مکارم)
نکته دوم : این موضوع ازدواج موقت ، برای دختران باکره نیست به هیچ وجه ، دختر باکره اجازه پدر هم میخاد،اینطورم فرض نکنید که یه مغازه! وسط دانشگاه میزنن که آی بدو بدو ... نخیر صرفا جهت آشنایی و کنترل موضوع و داشتن صیغه نامه و جلوگیری از کارهایی از قبیل {...فحشا و ...} در واقع این اتفاقا میافته میخان صرفا نظارت کنن تا منحرف و موجب آزار نشه کارهایی از قبیل تنظیم خانواده و...


نورا خانوم تو رو خدا این عینک پلورالیسمتونو بردارید،اسلام به هیچ وجه نخاسته و نمیخاد ازدواج موقتو انتشار بده ولی اگه به نظر قبلیم دقت کنید افرادو خانواده هاشون و 100% دولت (در حوضه خودش ) بستریو فراهم میکنن که ازدواج دایم ممکن نمیشه و اینجا اسلام برای اینکه فرزندان بی هویت و سرخوردگیها و فحشا دامن گیر افراد و جامعه نشه راه حل ازدواج موقت که فرقی با دایم نداره رو مطرح میکنه در واقع ازدواج موقت راه حلی هست برای یک آسیب اجتماعی .
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زهرا خانوم اگه توجه کنید به گزاره هایی که گفتم تو نظر قبلیم مقصر تاخیر ازدواج دایم فقط من(نوعی) و خانوادم و طرف مقابل و خانوادشن،کار دولت فراتره مثلا اشتغال زایی ، دقت کنید که تا وقتی دنبال شغل پشت میزی باشیم هیچی درس نمیشه،اگه با کارآفرینا حرف بزنید متوجه میشید که چقدر از صفر حتی منفی شروع کردن در حالی که همه کسایی که من میشناسم که کار آفرینن به اتفاق میگن الان زمینه کار خیلی خیلی بهتر از زمان ماست حتی اینو آمارهای جهانی برا کشورمونم هم میگن (بررسی کنید) مسئله اینه که همه دنبال یه شغل آبرومند!!(مفت خوری با تعطیلات و مزایا و بیمه های آنچنانی) و لوازم فراهم شده از قبل اند .

اینم که میگید زیادن باور کنید نیستن ،گشتم نبود نگرد نیست! (دلم پره... بیخیال)
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب ناشناس که از شخصیت من رمز گشایی کردی!! خیلی ممنون از اینکه بجای حرفم خودمو نشناخته نقد کردی ولی باور کنید من نه پرچم آمریکا دارم و نه یه کلمه هم از حرفات متوجه شدم از وبلاگ متروک و ....
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۲۷۱
۵۲۹
بگو دارم راه و برای هوس دل خودم باز میکنم!
دیگه چیکار به جوونای بدبخت و بی گناه این مملکت داری???????????????
از خدا خجالت بکش!!!!!!!!!
مرصاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا مگه كسي از شما درخواست كرده كه اينجوري داغ كردي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چقدر منفی بیخود ! واقعا چطوری این رو تنظیم می کنید که کامنتهای به نفعتون یه عالم مثبت می گیره و به ضررتون که باشه یه عالم منفی ؟!!!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرصاد شما خوشتون میاد که یه همچین پیشنهادی و به خواهرتون بدن؟؟؟؟؟؟
ایا به نظرت بعدا که موعد این ازدواج به سر بیاد خواهر شما با یه بچه چه سرنوشتی پیدا میکنه بدون نفقه و بدون اینکه اون بچه شناسنامه ای داشته باشه؟؟؟؟؟؟
ایا دیگه کسی میاد خواهر شما رو به عنوان یه دختر پاک و نجیب برای همسری انتخاب کنه؟؟؟؟؟
چرا اینقدر تند میرین؟ چرا تعقل نمیکین؟؟؟؟؟
چرا به هوس دل خودتون نگاه میکنین؟؟؟؟؟
لعن الله علی قوم ظالمین.
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زهرا خانوم از اینکه اینجوری در مورد ازداج موقت مینگرید معلومه که به چارچوبهای حقوقی و شرعی ازدواج موقت اشراف ندارید ، اینو کوتاه میگم ولی انصافا خودتون تحقیق کنید ازدواج موقت با دایم از نظر حقوقی هیچ فرقی نداره بجز نفقه به زن در حین ازدواج و داشتن مدت معین (ولی به بچه باید بده)
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۳۵۲
۱۸۶
با یک برنامه زمان بندی شده 15 ساله می شود این نیاز جامعه را جا انداخت به شرط همراهی صدا و سیما شبکه ویدئویی و سینما
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۱:۴۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱۴۴
۵۷۷
زن صیغه ای واجب النفقه نیست ، ارث نمی برد ، بچه اش شناسنامه نمیگیرد . یعنی در جامعه یک « هیچ» است . هویت ندارد . بدون شناسنامه ،.مدرسه اورا نمی پذیرد. بیسواد ، بی هویت ، سر بار خودش و جامعه ....مردی هم که این بچه از اوست قانوناّ هیچ وظیفه ای در قبال او ندارد.
شرم ندارید که زن را در سینی عرضه و تقاضا میگذارید ؟؟ که کانون خانواده ها را از هم می پاشید؟
صیغه یعنی فحشائی که قانون و دین ، علنی کردن آنرا مجاز میداند ، در حالیکه خود فروشی غیر قانونی ؛ در خفا و با شرم از برملا شدن انجام میشود .
نورا
|
GERMANY
احسنت!
مجید
|
GERMANY
ناشناس محترم شما کی هستید که در خصوص احکام اسلامی اینقدر بی ادبانه و جسورانه حرف می زنید؟ هر حوزه ای متخصصان خودش را دارد. لطفا خاموش باشید.
" زبان بسته به کنجی نشسته صم بکم
به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم"
ناشناس
|
GERMANY
اینکه دولت به بچه حاصل از صیغه شناسنامه نمی دهد تقصیر اسلام است ؟
خدا صراحتا فرموده که بچه حاصله از صیغه از والدینش ارث می برد ف حالا اینکه ما به ان عمل نمی کنیم تقصیر خدا نیست .

من نمی فهمم چرا درک این موضوع برای شما سنگین است ، شما دو زوج را تصور کنید ، زوج اول ازدواج دائم نموده و بعد از یکسال طلاق می گیرند ، زوج دوم یکسال صیغه موقت می کنند و بعد از هم جدا می شوند ، به نظر شما این دو چه فرقی با هم دارند ؟!
هیچ .
ضمنا یکی از بزرگترین حسن های ازدواج موقت می تواند زمینه سازی برای ازدواج دائم زوچین باشد ،
زهرا
|
GERMANY
ناشناس دوم قطعا تو مردی و با این خبر قند توی دلت اب کردی!!!
حواست باشه که ناموسه خودتم در خطره!
متاسفم برای تو و امثال تو که بی غیرت شدین!
ناشناس
|
GERMANY
خیلی بی سوادی اگه نظر ندی نمیگن لاله برو مطالعه کن تا خجالت زده نشی وقتی فهمیدی
میلاد
|
GERMANY
واقعا بی سوادی نظرت انقد فاقد وجاهت قانونی و حقوقی و شرعیه که ارزش جواب دادن نداره ، در واقع این حرفایی که گفتی خودش یه دین جدیده! حرفای دین اسلام نیست .
ناشناس
|
GERMANY
چند بار صیغه شدید یا صیغه کردید که اینجور از خودتون حرف در میارید؟؟؟ دفترچه ها و عقدنامه های صیغه رو دیدید؟ چیزی از تنظیم خانواده میدونید؟ بچه شناسنامه دار صیغه دیدید؟؟؟؟؟بچه سقط شده زنا رو چی؟دیدید؟؟؟
بیسوادا....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱۵۶
۱۲۲
خانم زهرا چرا داغ میکنی؟ استدلال منطقی بیار. چرا بی ربط حرف میزنی؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳۴
۱۷۰
حاج آقا خودت راضی هستی یه آقا پسر گل بیاد دخترتو به عقد موقت در بیاره؟؟؟؟؟؟
چقدر این سخن گهربار امیرالمومنین(روحی فداه)زیباست:
هرچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه را برای خودنمی پسندی برای دیگران هم مپسند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۶۳
۱۴۱
بسم الله الرحمن الرحيم
يكي نيست بگه بابا تحصيلات عاليه دانشگاهي چه ربطي به ازدواج موقت داره اين همه داره هزينه مي شه تا جووناي اين مرز و بوم تحصيل علم بكنند اونوقت نظر نماينده مجلس ما بايد اين باشه وا اسفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ارتباطش این است که ای جوانان ، شما که اکثرتان دارای روابط جنسی خارج از عرف هستید ، چرا حلال خدا (صیغه) را رها کرده و حرامش(زنا) را انجام می دهید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دانشگاه کم مونده تبدیل شه به زایشگاه بچه مثبت(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۶۲
۹۷
متاسفم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به درک که متاسفی
مایلی سخن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا نترس کسی با تو کار نداره......
مینو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۴۰
۳۵۳
مردایه ایرانی همشون هوس بازن واقعا زشته...
omega
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اولا درست صحبت کن.
ثانیا اگر دخترا توقعشونو پایین میاوردن و با کموزیاد پسرا میساختن اینهمه فساد گسترش پیدا نمیکرد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲۱
۹۸
ما " گارد" نگرفتیم درمقابل ازدواج موقت جناب!
بله حکم خدا ورسول خداست ومورد قبول ما.اما اینکه دردانشگاهها وبین دانشجویان دختر وپسر یک همچین چیزی را ترویج کنیم قبول بفرمائید که شدنی نیست.
ساز وکارهای ان که همان( ایجادضوابط شرعی) ازدواج موقت است را نمیشود دردانشگاهها فعلادرست کرد فعلا.قبول بفرمائید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نمی دانم شما دانشجو بده ای یا هستی یا نه ، اگر در دانشگاه باشی حتما تصدیق می فرمایید که حداقل 50 درصد دانشجویان رابطه جنسی خارج از ازدواج را تجربه کرده اند ف پس باید سعی کنیم این رویه را به سمت حلال سوق دهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۷۲
۵۰
خدا به داد بنیان خانواده برسد در 10 سال آینده!
یه تحلیل ساده میخواد آقای نماینده، جوونی که راه ازدواج موقت رو برای خودش اینقدر باز میبینه دیگه همین یه کم علاقه ی که به تشکیل خانواده داشت هم از بین میره و بی مسئولیتی رواج پیدا میکنه!در نگاه اول زنان و در بلندمدت بنیان جامعه آسیب میبینه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما اگر برای دلالیل جنسی ازدواج کردی مشکل خودت است ، دلایل تشکیل خانواده خیلی بیشتر از ارضا یکی از نیازهای بدن است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۵۶
۱۴۳
بابا به خدا ازدواج موقت گناه نیست
از زنا که بهتره
اگه جوون مشکل ازدواج دائم داشته باشه
نتونه ازدواج موقت هم کنه
خب میره زنا میکنه
البته زنا با ازدواج موقت فرقی نداره
فقط فرقش یه خطبه ست
که خودت هم میتونی بخونی
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله اين حرف متاسفانه توي خيلي ها هست ولي ناشناس جان تو ثابت كردي كه در احكام هم ناشناس و نابلدي ازدواج موقت بدون شاهد يعني زنا
ناشناس 2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست عزیز ناشناس.
صرف نظر ازکلیات موضوع مورد بحث.خارج از موضوع موافقت یامخالفت با ازدواج موقت..به نظر میرسه که شما ظاهرا هنوز معنی " زنا" رانمیدانی چیه وبه چه نوع رابطه ای بین زن ومرد گفته میشه"زنا".
پس اول برو تحقیق کن تا بعد برسیم به ادامه بحث.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۱۹
۲۱۱
بابا جمع كنيد اين بساتتون بريد به فكر فراهم آوردن رفاهي جوانا باشيد تا بتوانند راحت ازدواج كنند و برند سر خونه زندگي !!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۵۱
۱
زن ها کالای جنسی نیستند . انسان اند . احساس و عاطفه دارند . شهوت دارند . عقل هم دارند . والسلام .
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۷
۵۲
اين يعني رواج فساد در جامعه.
خدا به داد بنيان خانواد برسه با اين تحليل بيخود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
الان فساد در جامعه رواج ندارد ؟!
به نظر شما صیغه بهتر از زنا نیست ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر دو تاش خوبه
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
در پاسخ به خانم یا آقای ناشناس
در اینکه صیغه بهتر از زنا شکی نیست ولی بین بد بدتر داریم انتخاب میکنیم،بهترش ازدواج دایم
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فساد كه در جامعه ي الان بيداد ميكنه. ولي چرا وسايل ازدواج دايمي را فراهم نمي كنن كه جوونها راحتتر ازدواج كنن و برن سر خونه و زندگي شون. چرا بايد ازدواج موقت بشه . (موقت يعني چند وقت) يعني بعد از چند وقت بازم مجرد و بلاتكليف و ...
ازدواج سنت پيغمبر (ص) خداست. ولي چرا از راه درستش نه؟؟؟؟؟؟ صيغه براي پسرا خوبه ولي دخترهايي كه باكره اند چي؟؟؟؟؟ خيلي بي انصافيد.
TINA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا تو چرا غصه میخوری؟از بس که بعضیا عرضه زن گرفتن ندارن دوست دارن همه چیز هلو برو تو گلو باشه!!!اون وقت اگر زنی بخواد بعدها با تو ازدواج کنه که قبلا ازدواج موقت داشته خودت راضی میشی اسلام شناس؟متاسفم که از کل کتاب خدا هرچی که به نفعتونه درمیارین هی میگین قانون خدا قانون خدا.
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
در اینکه ازدواج موقت در بعضی شرایط راهگشای خوبی است برای رهایی ازبیم افتادن به گناه انهم برای قشر محدودی شکی نیست
ولی جناب نماینده بهتر نیست بجای توصیه به ازدواج موقت انهم به جوانان دانشجو و دور زدن مسئله به کمک و یاری جوانان برای انجام ازدواج اسان و تشکیل یک زندگی سالم وبا نشاط عاری از هرگونه هوی و هوس بپردازید
رواج ازدواج موقت عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از گناه نمیشود بلکه نهاد خانواده و تشکیل خانواده را کم رنگ و بی رمق میکند
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۲۴۱
۳۵۸
كساني كه موافق ازدواج موقت لطف كنند از دختروخواهر خودشان شروع كنند واجازه بدهند تا پسرهاي همسايه شان يا احيانا دوستانشان يك مدتي با ناموسشان ازدواج موقت كنند چون مردم ايران از قديم غيرت وتعصب ناموسي دارند اجازه اين كار وحشتناك را نميدهند.
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفرین
آزاد راست میگه
پس از خانواده خودتن شروع کنید.
ازاد مرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
غیرت تو غیرت دوران جاهلیت دوما هرچیزی اداب ورسومی داره برو یه مطالعه کن بعد اظهار نظرکن
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
به نظر من چاره کار در تهذیب نفسه و ازدواج موقت در شرع مقدس شرایط خاصی داره که شامل همه نمیشه ولی متاسفانه عده ای سودجو تعابیر شخصی از این مقوله می کنند. در ضمن آقا یا خانم ناشناس اگه بچه ای در بین شکل بگیره شرایط عقد دایم قابل اجراست..
مسلمون نصفه نیمه
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
احتمالا خدا اشتباه کرده در مورد مردم ایران کلا باید یه جور دیگه قضاوت کرد هم راه حلال رو بستیم هم راه حرام هیچ راهی که خدا و خلق ودنیا بپسنده هم قبول نداریم . اگه قرار بود طبق عرف جاهل عمل بشه این همه پیامبر وامام برا چی خون دل خوردن تا تو آدم بشی وبا عقل حرف بزنی ؟ آره عزیزم
جوان ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۵۲
این یعنی غربی شدن ایران از نوع شرعی، یه غربی هم می گیم به دلیل آزادی روابط صاحب فرزندان بی سرپرست شدن آیا با این کار ما هم دچار این معضل نمی شیم؟آخه چرا همش به این سمت نگاه می کنید که ببینید چه قدر فساد هست صیغه بهتر از زنا هست و این چیزا!!! اگر قرار یک آقا پسر با یک دختر خانم جوان با هم به مرحله ای احساس و علاقه برسن که صیغه کنن پس چرا ازدواج نکن با هم؟؟ لابد چون پسرا پول ندارن و دخترا توقع شون بالاست!!!!آیا فرضا آقا پسری که دختر خانم هایی رو صیغه کرده بعد حاضره در آینده وقتی شرایط ازدواج برایش فراهم شد با دختری ازداوج "دائم" کنه قبلا صیغه افراد مختلف یا حتی صیغه یک نفر بود؟؟ آیا اصلا به این موضوع فکر شده که یکی از معانی این حرف این میشه که میشه یک نفر با افراد مختلفی البته به شکل شرعی و حلال!!! رابطه جنسی داشته باشه؟؟؟ از طرفی وقتی کسی آنقدر بی دین باشه که زنا کنه آیا فقط منتظر این مونده که صیغه توی عرف جا بیفته و از الان به بعد بعد شرعی به روابطش بده؟ چه تضمینی هست که ار الان به بعد به فکر حلال کردن رابطه اش باشه؟ اون که قبلا مرتکب عمل حرام شده صیغه هم که تازه اختراع نشده؟
یک مسئله دیگه حالا چرا دانشگاه بستر اجرای این سیاست باشه؟ آیا این طوری اصلا فکری برای درس خواندن و مطالعه آزاد می مونه؟ آیا دانشجویان برای همدیگه تعریف می کنن که با کی (یا چند وقت بعد فرد جدید) صیغه ان؟ خوب اینطور حالمون از همکلاسی هامون به هم نمی خوره؟ یا نه به هم دیگه نمی گن و از هم مخفی می کنن!!! که دیگه بدتر!!! ناشناسی که با اطمینان می گی 50 درصد دانشجویان رابطه جنسی قبل از ازدواج داشتن با چه استنادی این حرف رو می زنی؟!این تهمت نیست؟ آقا پسری که احتمالا برادر هم هستی آیا خواهرت می تونه با همکلاسی اش ازدواج موقت کته؟
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
ما بهتره در تمام کارهامونم اینقدر اشتیاق به راه و رسم پیامبران و امامان داشته باشیم؟ نه اینکه فقط تا اسم صیغه بیاد چپ و راست حدیث از پیامبران و امامان (ع)بگیم . شهوت افسار گسیخته است اگر تنوع طلبی را بچشد به این آسانی مهار شدنی نیست. باید راهکاری برای اصل موضوع که ازدواج دائم است پیدا شود
که بیشتر حل این موضوع در دست دولتمردان است.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۵۱
۱
اگه ازدواج موقت رو برابر زنا مي دونيد يا ميگيد اينطوري در كشور فاجه ميشه خوب خجالت نكشيد بگيد ازدواج دائم هم فاجه اوره .
ازدواج موقت مثل ازدواج دائمه با اين تفاوت كه مدتش محدوده
اگه قرار باشه ازدواج موقت فاجه اور باشه پس ازدواج دائم هم فاجه اوره
اين حكم خدا است كه در قران سوره ي نسا فرموده شده
حالا شما بهتر مي دانيد يا خدايتان