۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
در پس پرده چه خبر است؟

شباهت جالب در مواضع هاشمی و احمدی نژاد پیرامون رابطه با امریکا

هنوز مشخص نیست چرا جریانات و رسانه هایی که چندی پیش اعتراضات گسترده ای را به مواضع امریکا پسندانه آیت الله هاشمی صورت داده بودند این بار در برابر اظهار نظر عجیب احمدی نژاد سکوت اختیار کرده اند؟
کد خبر : ۸۱۳۵۵
نویسنده حدیث شهیدی

"صراط" - اين روزها اينقدر به فکر مشکلات اساسي جامعه هستيم که شايد ديگر خسته شده باشيم از دست حرفها و موضع گيريهاي مسئولان عزيز ! يک روز رسيده که همه چيز را فراموش مي کنيم و به دنبال منافع گروهي خود مي رويم و آنرا بر منافع کل نظام ارجح مي دانيم . آنروز ، روزي است که آنقدر تشنه قدرت مي شويم که حاضر نيستيم به راحتي از آن دست برداريم و به هردري ميزنيم تا همچنان تاثير گذار بر جريانات کشور و جامعه باشيم .

امام خميني (ره) : ما ذلت را نخواهيم پذيرفت براى خاطر اينكه يك رابطه با يك ابرقدرت داشته باشيم. شرافتى نيست رابطه داشتن با امثال امريكا. دولت امريكا يك شرافت انسانى مع الأسف الآن ندارد كه ما بخواهيم به واسطه آن شرافت انسانى‏ اش با آن رابطه داشته باشيم‏ ، ما هر گز نمى‏ خواهيم كه رابطه با اينها داشته باشيم. نه با اينها، نه با هر كس كه بخواهد تحميل به ما بكند .

رهبر معظم انقلاب: حالا مينشينند آقايان وراجى كردن و حرف زدن و استدلال كردن، كه نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مفيد است. آن روزى كه رابطه‌ى با آمريكا مفيد باشد، اول كسى كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم .

دکتر محمود احمدي نژاد : ايران، آمريکا را به رسميت مي‌شناسد و معتقد است مي‌توانيم با يکديگر رابطه داشته باشيم اما موضوع به رسميت شناختن و يا نشناختن رژيم صهيونيستي هيچ ارتباطي به روابط ايران و آمريکا ندارد... جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا چنانچه دولت آمريکا قدمي براي ايجاد تفاهم بين دو کشور بردارد در ذهنيت منفي خود نسبت به آمريکا تامل کرده و کمک کند تا سريع‌تر روابط دو کشور بهبود يابد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني : آمريکا قدرت برتر دنيا است. مگر اروپا با آمريکا، چين با آمريکا و روسيه با آمريکا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داريم، چرا با آمريکا مذاکره نکنيم؟

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، حالا در اين روزها چرا و به چه دليل رئيس جمهور بدون هيچ مقدمه چيني و بر خلاف برنامه هاي 7 سال گذشته خود ، اينچنين از رابطه با آمريکا دم مي زند جاي تعجب دارد. البته در تمام اين سالهاي دولت نهم و دهم راهبرد منسجمي در سياست خارجي از آقاي احمدي نژاد شاهد نبوديم ولي اين ديگر از آن شاهکارهايي بود که فقط از ايشان بر مي آيد . موضوعي که ديگر براي ملت و نظام جمهوري اسلامي تمام شده و ديگر بر هيچ کس پوشيده نيست نيات و اهداف ايالات متحده از اين بازي هاي کثيف . اينکه آقاي احمدي نژاد بعد از هفت سال که به عنوان نماد عدم رابطه با آمريکا مطرح بود ، چگونه به يکباره مي گويد : "بالاخره بايد يک روز و يک جا اين عدم رابطه پايان يابد" جای تعجب دارد.

فرضيه اول اين است که : شايد هنوز در شوک دستگيري مشاور مطبوعاتي خود بوده که اينگونه بي پروا و فراموشکارانه صحبت از رابطه با دشمني که به قول رهبر فرزانه انقلاب ، دشمني حساب شده و برنامه ريزي شده دارد ، مي زند. در اين مورد حتي شاهد موضع گيري مشاور عالی مقام معظم رهبري هم بوديم . علی اکبر ولایتی پیرامون اظهارات رئیس جمهور درباره رابطه با امریکا گفت: سياست کلي جمهوري اسلامي مثل گذشته است و هيچ تغييري نکرده و هر تغييري هم در اين زمينه بخواهد صورت گيرد بايد از طرف مقام معظم رهبري اعلام شود.

فرضيه دوم اين است که : آقاي احمدي نژاد! امروز اين رفتارتان چه معنايي مي تواند داشته باشد؟! اصلاً قصد نداریم اینگونه تصور کنیم که اينها فقط به دليل بازيها و سياست هاي انتخاباتي است ، اما ظاهرا چاره ای نیست .آیا اين تغيير موضع ، ارتباطي با مواضع آقاي هاشمي در رابطه با آمريکا ندارد ؟! پاسخ به این سوال بسیاری از شبهات را مرتفع خواهد کرد .


 به نظر شما بوي چيزي به جز توافق به مشام مي رسد ؟! حالا اين اتفاقات را بگذاريد کنار اتفاقات زمان اظهار نظر آیت الله هاشمي در مورد آمريکا . در آن روزها همين آقاياني که امروز از اظهارات رئیس جمهور حمايت ميکنند از مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام انزجار مي کردند! حالا چه شده که هاشمي و احمدي نژاد دست به اعلام مواضع تقريباً يکسان مي زنند و خبري هم از بعضی ها نيست ؟!

نظرات بینندگان
محمد ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۵۰۶
۴۸۲
یعنی یکی از نشانه های فتنه ی عمیق ؟ !! و توافق فتنه و انحراف ؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من که میگفتم اینها همشون مثل همند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با این تفکرات فاشیستی و نامگذاری های مسخره برای همدیگر هیج وقت کشور به جایی نمی رسد. همش عادت کردیم به هم برچسب بزنیم و زیرپای همو خالی کنیم و همه رو دشمن خودمون بدونیم.....واقعاً جای تاسف داره ! چون با اینکارها فقط مردم هستند که هر روز بدبخت تر از گذشته می شوند
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما هم رفتیم کانادا
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲۲۶
۴۰۵
تو رو به خدا ، صراط عزیز ، تو این سالهای اخیر هی مطلب مینوشتید که این اقای احمدی نژاد مخالف هاشمی است و هی میگفتید که با هم دشمن اند و هی به این موضوع افتخار میکردید.
حالا چی شده؟ تا دیدید که دکتر احمدی نژاد شما رو هم سر کار گذاشته و فریبتون داده ، شروع کردید به چسبوندن هاشمی و احمدی نژاد به هم که پشت پرده و این حرفها.
مرگ من ، حداقل با خودتون رو راست باشید. اگر اشتباه کردید راست و حسینی مطلب بنویسید و اینقدر ماله و ماست و این حرفها رو پیش نکشید.
راستی باز هم جهت اینکه انگار خبر ندارید عنوان میکنم . دلار 3100 . حالا شما هی پشت پرده رو بگردید . شاید دلار 980 تومانی زمان خاتمی (وطن فروش و بی کفایت و اصلا هر چی شما بگید) رو پیدا کردید.
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
1.اگه منظورت اینه که صراط هم مثل شما وقتی کور کورانه یکی رو قبول میکنید و هر اشتباهی هم میکنه چون به غرورتون بر میخوره از انتخاب خودتون یا بهتر بگم از بستگان خوتون نقدی بکنید همه چیشو ماس مالی میکنید میره پی کارش،از سابقه صراط اینجوری برداشت میشه که واقعا بر خلاف شما با هیچکس عقد اخوت نبسته و هر کسی در صراط اهداف انقلاب باشه تایید شده هست و هر کس هم که در صراط انقلاب اسلامی نیست یا بوده و خارج شده مورد تایید نیست ،
واقعا تعجب میکنم از اینکه انتظار دارید همه همیشه یه جور باشن یا خوب یا بد !
2.این کوتاه فکری محض هست که بگیم! چون احمدی نژاد مدیریتش بده! پس خاتمی و یا هرکس دیگه خوبه!!!!!!!!!!!! چه ربطی داشت؟! جو گیر شدن چرا!؟!
در مورد فضای اقتصادی دولت اصلاحات همین بس که نبوی سینه سپر کرده واسه خاتمی و اصلاحات میگه "اگر آقای خاتمی نبود هم این پیشرفت های عمومی انجام میشد،از خاتمی نباید انتظار اقتصادی داشت خاتمی مرد سیاست هست" (!! خواسته های مردم هم کشک...! )
3.در مورد دلار :باعث بالا رفتن دلار هر چی هست از مدیریت و سفته بازی و سوداگری یا هر المان اقتصادی و غیر اقتصادی دیگه کاری ندارم،
ولی آیا میدونید چرا چین بازار همه جا حتی آمریکا رو گرفته؟اگه میدونستید اینطوری به ازر ارزان دولت اصلاحات افتخار نمیکردید ،
ارز ارزان یعنی واردات به صرفه تر (واردات بی رویه دولت اصلاحات زبان زد همگان هست احمدی نژاد هم از این واردات بی رویه مستثنا نیست ولی خیلی خیلی کمتره)، تولید کمتر پس اشتغال هم کمتر و بیکار بیشتر و نتیجتا وقتی جلوی واردات با تحریم گرفته شه چون عرضه(تولید) کم هست و تقاضا بیشتر تورم بوجود میاد ،
این حرفا به معنی تایید ارز خیلی گران ومهمتر از اون بی ثباتی نیست ولی 3 تا نکته هست که اگه رعایت بشه ارز(دلار) حدود 2200 تومن مطلوب هست حتی بیشتر هم اشکال نداره،

1.بازار ارز با ثبات بشه یعنی امروز 2500 فردا 3000 پس فردا 2300 نشه تقربیا ثابت بمونه حداکثر یکی دو تومن تغییر کنه (این بند تا حالا محقق نشده)
2.تامین ارز واردات وسایل اساسی و مواد اولیه برای بعضی تولیدهایی که مواد خامش موجود نیست (این قسمت مثل هلو! داره کار میکنه)
3.نظارت بر عرضه کالاهای افرادی که از ارز مرجع(بیت المال) استفاده کردند که نیان با ارز بازار جنس بدن بیرون که این قسمت بیشتر از همه جا تورم درس میکنه(این بند هم اجرا نمیشود)

باعث این عدم نظارت و اجراها هم عمدتا بانک مرکزی و دولت هست،ولی این نکته رو فراموش نکنیم که بزرگی فرموده " تا کاری صورت نگیرد اشتباهی هم رخ نخواهد داد " و ارز 900 تومنی اصلاحات هم بخاطر همین کار بزرگ اقتصادی نکردن است که متورم! نشد ،مصداق همون مثل " هر چه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک..." این دولت باید کار همه دولت های قبلی و حتی خیلی قبل تر از انقلابو که یک اقتصاد وابسته و ضعیف درست کردن یا روش صحه گذاشتن و اصلاحش نکردن رو هم درست کنه لطفا کوتاه بین نباشیم و بخاطر کینه هامون حرف نزنیم .
--------------------------------------------------------
اصلاح طلبا و اصولگراها !
فردگرا نباشیم امروز x فردا y . . .
بجای قبول و رد 100% افراد بهشون نمره بدیم
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام میلاد جان
دوست عزیز ، بنده با مسائل اقتصادی و تورم و بیکاری و اشتغال اشنا هستم . بنده فوق لیسانس عمران و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و لیسانس صنایع هستم. خیلی خوشحال شدم از نظری که داده بودی ولی:
1- بنده کور کورانه و بدون فکر از کسی حمایت نمیکنم و کسی را طرد نمیکنم. اگر نوشته ام با طعنه و کنایه همراه بود مرا ببخشید. در ضمن صراط را خیلی دوست دارم و همیشه به عنوان مخالف خوب قبولش دارم. واسه همینه که هر روز یه سری به این دوست مخالف میزنم.
2- احمدی نژاد یا خاتمی و یا هاشمی و یا موسوی ، فامیل و پسر خاله من نیستند بلکه تنها چیزی که ما از عملکرد این عزیران در دوران دولت هایشان داریم ، ملاک گفتمان و انتقاد ماست.
3- قبول دارم که اقای احمدی نژاد ، هر کاری که دولت های قبلی نتواسته بودند انجام دهند یا میترسیدند انجام دهند ( هر چند که در طرح ها بر برنامه هایشان بود) ، انجام داد ولی چگونگی و راهکار اجرا نیز بسیار مهم است.
4- نگاهی به شاخص های اقتصادی گویای خیلی از مسایل است. و نیازی به جدل و بحث نیست و حداقل در این مجال نمی گنجد
5- اری کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش صادرات و کاهش واردات میشود . بحثی نیست. ولی شرایط و موقعیت کشور ها خیلی مهم است. دوست عزیزم چین مثل ما ، کشور وارد کننده کالا و تجهیزات و مواد اولیه نیست . یعنی با توجه به نیروی کار فراوان و ارزان و توجه به تولید توانسته است بازارهای جهانی را از جمله کشور ما را بگیرد. ایا فکر میکنید اگر ارزش پول کشور ما پایین بیاید دیگر از واردات بی نیاز میشویم بدون اینکه ساختاری برای حمایت از تولید داشته باشیم؟؟ نگاهی به وضعیت بنگاههای تولیدی و اقتصادی کشور بیاندازید متوجه عرض بنده میشوید.
اگر این نظریه شما درست باشد،،،،، که باید کشور ها همه بر سر رقابت برای کاهش پول ملی رقابت کنند و مسابقه دهند . پس خیلی ساده پندارانه به ارزش پول ملی و نتایج مثبت کاهش ان فکر میکنید.
یک مثال میزنم .
طرح هدفمندی برای برابری ارزش بنزین با فوب خلیج فارس برای جلوگیری از قاچاق انرژی را در نظر بگیرید. ان طرح با دلار 1000تومانی ارائه شد و هر لیتر بنزین شد 0.7 دلار ، حالا چه اتفاقی افتاده ؟؟ بنزین در داخل کشور شده 0.2 دلار ، یعنی هر لیتری 0.5 دلار با فوب خلیج فارس اختلاف دارد یعنی 1750 تومان اختلاف . این عدد قبل از هدفمندی بود 600 تومان اختلاف برای هر لیتر . یعنی باید دولت قیمت هر لیتر بنزین را برای مصرف کننده داخلی 2450 تومان اعلام کند تا به هدف اولیه خویش برای انرژی نائل شود . حالا و در شرایط فعلی آیا شما هدفمندی را در رسیدن به اهدافش موفق قلمداد میکنید؟؟؟؟؟
ببخشید که مجبور شدم مثال بزنم چون شما خیلی فکر های ایده ال در سر دارید و از وضع کشور بی خبرید. می توان برای تمامی اقلام که قیمت شان به شدت در حال افزایش هست مثال زد و قیمت واقعی اجناس را با دلار 3450 تومانی و تورم ناشی از ان و فشاری که بر قشرهای متوسط به پایین وارد میشود را محاسبه کرد. شما چین را از سرتان بیرون بیاورید و احتمالا میدانید که کاهش ارزش پول ما نسبت به چین هم که صادر کننده به کشور ماست هم به همان نسبت پایین امده و در کل ایران فقیر تر شده و اجناس گرانتر و تورم بیشتر و اقشار مردم در فشار حاصله از ان.
امیدوارم توانسته باشم نگرانی ام را ورای حزب های و چپ و راست و پایداری و موتلفه و... و خاتمی و لاریجانی و احمدی نژاد و عسگر اولادی و ... توضیح داده باشم
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام دوست خوبم جناب آشنا
بخدا انقد خوشحال شدم بدون تعصب حرف زدی مرسی،واقعا ممنون
1.از پاراگراف 5 شما شروع میکنم ،
فک میکنم شما منظورمو متوجه نشدید از اینکه گفتم ارز(نه صرفا دلار) با قیمت بالا خوبه ، اگه دقت کنید سه تا شرط گذاشتم برای خوب بودنش که اون شرطها تامین کننده بستر مناسب برای صادرات هست و در نتیجه در تورم تقریبا بی تاثیر خواهد بود،دقت کنید که منظور من اینه که ارز گران با اون شرایط که هنوز اجرایی نشده(در نظر قبلی گفتم) بستر مناسبی برای صادرات فراهم میکنه نه اینکه تولید ما رو بهبود میبخشه ، تولید رو عواملی مثل نیروی کار و فرهنگ مناسب کار(این عامل از همه مهمتره دقت داشته باشید که میزان کار مفید در کشور ما 1 ساعت هست ولی میانگین کار در جهان 8 ساعته که واقعا تاسف برانگیزه) و تامین سرمایه و حتی مکان تولید توسط بانک!! (بانک ربا محور یعنی اینکه بشینه یه گوشه پول بده و فقط سود بخاد ولی بانک اسلامی یا شراکت میکنه که باعث کارشناسانه تر و بهره محورتر شدن تولید و مسئولیت پذیری کارفرما و تسهیلات گیرنده و عدم استفاده تسهیلات در موارد غیر از تولید ونتیجتا نقدینگی و تورم یا تورم به صورت مستقیم و خیلی مسایل دیگه که از این وجیزه خارج هست توضیح دادنش یا مضاربه و... میده ) بوجود میارن و توسعه میبخشن ،
در جایی که فرمودید "از وضع کشور بی خبرید"
این مطلبو عرض میکنم که پدرم در کار تولید هستن (تولیدی بخاری و کولر، گاوداری و تولید لبنیات) این مطلبو بخاطر این گفتم که بدونید از نزدیک درگیر مسایل و مشکلات اقتصادی و تولیدی و صادراتی و تامین مواد اولیه از خارج (کنسانتره و ...) هستم ما از صفر شروع کردیم صفر صفر حتی منفی با همین وامو بانکی که هزارتا واسش نقد دارم ولی انصافا شبانه روز کار کردیم تا نتیجه گرفتیم، بدون کار هیچی نمیتونه تولیدو سرپا کنه حتی اگه اندازه تیم ملی و... واسش هزینه کنی !
2.در مورد مثالتون که میخاد ناکارامدی یا حداقل اجرای ناصحیح هدمندی رو اثبات کنه چندتا مقدمه عرض میکنم،
1.
"بعضی ها با تفاوت قیمت های جهانی با قیمت در جهاند آشنا نیستند.
قیمت جهانی یك كالا" قیمت فروش آن كالا به مقدار بسیار عمده، از طرف تولیدكننده، به صورت بدون واسطه به خریداران عمده، بدون این كه عوارض گمركی و مالیات به آن افزوده شده باشد، محسوب می گردد. یعنی ارزان ترین قیمت كه هر خریداری ممكن است به آن در معاملات بین المللی دسترسی داشته باشد.
مناطق مختلفی وجود دارند که قیمت در آن متفاوت است. منطقه خلیج فارس، دریای مدیترانه، خلیج مکزیک و ...
قیمت در این مناطق بر اساس نزدیکی به مناطق مصرف و یا دوری از مناطق تولید شکل می گردد. هر چه منطقه دورتر از منطقه تولید و نزدیکتر به مناطق مصرف باشد قیمت آن افزایش خواهد یافت. به دلیل تمرکز تولید در خلیج فارس، قیمت نفت خام در خلیج فارس ارزانترین قیمت در جهان است. بنابر این وقتی گفته می شود فوب خلیج فارس یعنی قیمت عمده فروشی در ارزانتراتین نقطه جهان. فرقی هم نمی کند که خریدار یا فروشنده کشور ثروتمندی باشد یا کشوری فقیر.
"قیمت جهانی" در هر كالا غیر از "قیمت آن كالا در جهان" است. قیمت هر كالا در هر كشوری به عوامل متعددی بستگی دارد كه قیمت جهانی كالا یكی از آن عوامل است. برخی از عوامل مؤثر دیگر در قیمت هر كالا در هر كشوری در جهان عبارتند از:هزینه انتقال آن كالا به كشور مربوطه، تعرفه های گمركی، مالیات بر مصرف، هزینه های انبارداری و توزیع به مصرف كننده نهایی، سود شركتهای واردكننده، سود شركتهای حمل و نقل و توزیع و... البته اگر كشوری مثل ایران یارانه بپردازد، مقدار این یارانه نیز در كاهش قیمت تأثیر می گذارد."
2.زمانی که طرح افزایش قیمت انرژی از محل یارانه ها و حذف یارانه مطرح شد مجلس دولتو با یک مصوبه ملزم به رعایت سقف برای افزایش قیمت جدید بنزین کرد و همین 600 تومن تفاوت هم به همین علت هست توجه دارید که دلار پایه بر چه مبنایی انتخاب شده؟
به نظرتان مبنای تعیین نرخ دلار برای دولت و مجلس خیابان فردوسی هست؟!! نه اون موقع این نرخ دلار مورد توجه بود نه الان ،
نرخ دلار از روش برابری قدرت خرید Big mac و سایر مکانیسم های استاندارد جهانی تعیین میشود و بسیار پیچیده هست و مقاله ای جدا میخاد که الان نرخ واقعی دلار 9350 ریال ایران هست و محاسبه نرخ ارز حقیقی ، به شدت وابسته به انتخاب سال مبنا در محاسبات هست بگذریم،
در واقع محاسبات شما به نرخ دلار بازار فردوسی هست که کمتر از 10% معاملات ارزی در اونجاست و صرفا جنبه تبلیغاتی و ماهیت بادکنکی داره و متاسفانه ارزش رسانه ای بسیار بالایی داره
3.قیمت بنزین برای مصرف کننده به شدت مربوط به مالیات موثره بر کالا برای مصرف کننده هستش مثلا در انگلیس قیمت هر لیتر بنزین 1/774 یورو هستش (یک ممیز هفتصدو هفتادو چهار یورو) و مالیاتش به روی این بنزین 58.2% قیمتش هست همون طور که میبینید قیمت مثلا بنزین به سیاستهای اقتصادی دولت هر کشوری برمیگرده ، لذا مسئله قاچاق مربوط به برابری ارزهای واقعی هست نه بازار فردوسی یا ...

در جایی فرمودید که : " اگر این نظریه شما درست باشد،،،،، که باید کشور ها همه بر سر رقابت برای کاهش پول ملی رقابت کنند و مسابقه دهند "
دقیقا همین جوره کاش صراط جای آپلود داشت تا براتون جدولهای رقابتی رو نشون میدادم (میتونید از اینترنت پیدا کنید)
واقعا تشکر میکنم از شما که صریح حرف زدید ، من فارق التحصیل ریاضیاتم و گه گداری اقتصاد میخونم .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۱۴
.
احمدی دلاور هیچ نقطه اشتراکی با شخص......... مثل هاشمی ندارد و نخواهد داشت"

عزیزان:
به خوبی آگاهیم که سیاستگذار اصلی،رهبرانقلاب است"

تعصب و دشمنی کورکورانه نداشته باشید"
مطیع رهبریم،هرچه امرکند"

ازکجا معلوم احمدی دلاور نخواهد با این حرفش تلنگری به روس های مجوس بزند؟؟؟؟؟

این سخن احمدی دلاور در جمع نخبگان آمریکایی مطرح شده"
احمدی دلاور داره میفهمونه که ما کشور خصومت طلبی نیستیم"

انتظار دارید،احمدی دلاور بین اون همه نخبه بیاد بگه،اگه موشکی زدید،ده تا جوابتون میدیم؟؟؟؟
پدرتون رو درمیاریم و آمریکا رو موشک بارون میکنیم؟؟؟؟؟

آمریکا غلط میکنه به اسرائیل کمک میکنه و ما با همه دشمنیم و آی نفس کش!!!!!!!!
______________________________
اینکه احمدی دلاور میگوید،آمریکا را به رسمیت میشناسیم،چرا نشناسیم؟؟؟؟؟مگر روسیه و انگلیس رو به رسمیت نمیشناسیم؟؟؟؟

منتها اینجا بعضیا مخ شون آکبنده"تعصب و جاهل اند"فقط دوتا شعار و دوتا حرف بلدند"
_______________________________
درهرصورت:
ایران اسلامی بدون آمریکا هم پابرجا هست"همانطوری که توی این سی سال نشون داده"
حقگو
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲۱۵
۲
صراط انصاف داشته باش !آية الله هاشمى التماس نمي كرد.تازه اين آقا بعداز هفت سال گردن كلفتي براي امريكا يكباره دستتش رو بخاطر رابطه دراز كرد اما طرف مقابل اصلاً توجه نكرد
ناشناس
|
UNITED STATES
احمدی نژاد برای به میدان آوردن یارانش در انتخابات دو حربه به کار خواهد بست یک بحث ارتباط با امریکا و افزایش مبلغ بالای یارانه در ماه های آخر سال و نزدیک به انتخابات ، اما متاسفانه هیچکدامشان جواب نخواهند داد همین نفتی که 7 سال پیش آورد سر سفره مردم برای هفتاد پشت .... بس است ملت گول این بازی را نخواهد خورد . خواهش از مسئولین صراط داریم آنهم اینکه مقالات و مطالب تفهیمی درباره افرادی که با شعارهای تند می آیند و آخرش ..... هم نمیشوند در سایت بگذارند دیگر نه مردم نه نظام ظرفیت این سنخ افراد را دارد
محمد (ممل)
|
UNITED STATES
ناشناس محترم قطعا طیف قابل توجهی از یاران قدیمی اح ...... ریزش کردن ، مگه اینکه اح ........ با توسل به بحث ارتباط با آمریکا دنبال جذب سبزها و غربزده ها یا طیف خاکستری جامعه باشه ، همون طیفی که 8 سال پیش ادعای تقابل با اونارو داشت.
نفتی هم که روی سفرهای ما آورد انقدر بدبو بود که حالمونو بهم میزنه سر سفره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۳۳
۱
جیبه آقای هاشمی . احمدی نژاد ندارد. چوب لای چرخ هم نگذارند.
ملت کیلو چند....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۵۵
۰
سلام به سايت صراط
به اين خبركاري ندارم فقط ميخواستم حرفم رو شما بشنويد.
تقاضا دارم دختر و مادري كه به دست ناپدري سنگدل با اسيد سوزانده شدند رو فراموش نكنيد. هم كمك به اين دو نفر رو پيگير باشيد هم محاكمه مرد سنگدلي كه در نهايت وحشيگري دست به اين جنايت زده از قوه قضاييه بخواهيد.
راستي مدت چند ماه از اين جنايت بي سابقه گذشته محاكمه اي انجام شده؟ اطرافيان مرد اسيد پاش سابقه دار و از افراد شرور به حساب ميان كسي قدرت مهار اين ها رو داره؟ از عدالت خبري هست؟ راستي چرا بايد اين حوادث هولناك در كشور ما اتفاق بيافته؟ اميدوارم كسي اين مطالب رو بخونه و ترتيب اثري داده بشه
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
.
راست میگه صراط"
من صورت دختر رو که دیدم، جیگرم کباب شد"
طفلک بد بلایی سرش اومده بود"

اگه صورت خانمی که اسید رو صورتش ریخته ببینی،دلت میخواد خون گریه کنی"
حداقل کاری که ازت برمیاد،اینه که یه مطلب انتقادی بذاری"
دستگاه قضا چه کاری انجام داده؟؟؟؟
_______________
اگر آمنه میذاشت،شوهرش به سرنوشت خودش دچار بشه"یه پست فطرت دیگه با زن و بچش اینکارو نمیکرد"
ببخشش معنی نداره"
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امین از علی اکبرتون چه خبر ؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
.
ازقبل هم گفتم از دم نان به نرخ روز خور بدم میاد"
اینم که گفتی،همینه!!!!
ولی اگه بخوایم از حق دفاع کنیم،اتهام توهین به رهبری،جوسازی هست"
و احمدی دلاور هم گفته این یک مورداتهام را پیگیری میکنم"
_________________________________
راستی ممل جون:
از محمدجوادتون چه خبر؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محاکمه چیه ؟
دختر خانم رضایت دادند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جالبه امین وقتی کم میاره محمد رو می چسبونه به گنجی و لاریجانی و قالیباف و ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۳۴
6 ماه پیش در همین سایت گفتیم احمدی فرستاده ی هاشمی بود و با استراتژی جنگ زرگری به نیت تضعیف جایگاه .... به میدان آمدند ، ولی خدا خواست دستشان زودتر رو شود . اما خطاب به همه بدخواهان ولایت و ملت میگوییم که
چراغــــــــــی را كه ایـــزد بــرفـروزد
هر آنكس پف كند ریشش بسوزد
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۷۱۴
۷۴۷
علتش كاملا مشخص است چون اكثر مردم راضي هستند كه با آمريكا رابطه داشته باشيم (نه وابسته آنها باشيم) وچون ايام انتخابات نزديك است ميخواهند راي مردم را جمع كنند. كشور ما با انتخابات اداره ميشوند چرا بايك رفراندوم نظر مردم را را جب رابطه با آمريكا نمي پرسند؟چرا اول انقلاب نظام اسلامي را به رفراندوم گذاشتند؟ يعني رابطه نداشتن با آمريكا مهمتر است از اسلامي بودن يا نبودن حكومته؟ چرا بايد با روسيه اي كه به گواه تاريخ بيشترين ضربه را به ايران زده رابطه داشته باشيم اما با آمريكا نه؟براستي مسئولان چه سودي از نداشتن رابطه با آمريكا ميبرند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از طرف خودت صحب کن
مسائل کشور ایران به مردم ربط داره نه دشمنانش
یک تا دونفری هم که این همه بهت مثبت دادند خیلی نادان هستند و تابلو این کارو انجام دادند
آلترناتيو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام بر آزاد اگه يادت باشه شعار انقلاب نه شرقي نه غربي بود بعد از مدتي شرق فرو پاشيد و فقط الان آمريكاست كه تو دنيا داره يكه تازي ميكنه اون ميخواد هيمنه جمهوري اسلامي رو بريزه واين كارو سي وچند ساله كه داره با مدلهاي گوناگون پيگيري وعملياتي ميكنه اما كمتر به اهدافش به لطف خدا رسيده اينكه ما نميخواهيم با آمريكا رابطه داشته باشيم خيلي روشنه چون شما بعد از انقلاب اسلامي ميبيني كه بيشترين حمايتها و چالشها از طرف همين كشور عليه ما صورت ميگيره كودتاهاي قبل از انقلاب و ..... حتي مستقيما تو يه برهه از زمان با ما وارد جنگ شدن (هواپيماي مسافريري) لهذا اينو بدون كه آمريكا نوك پيكان كفر والحاده پس نبايد بهش كرنش كرد يا دست دوستي براش درازكرد كه به گفته رهبر عزيز ما گول دستكش مخملي آمريكا رو نميخوريم وبا عقلانيت وتوكل به خدا برمشكلات ولو به سختي پيروز ميشويم اسلام شيعه هميشه با فداكاري پيروز شده مامعادلات سياسيون دنيا رو به هم زديم چون مردم ايران هميشه پشتيبان نظام و ولايت هستن بجز قليلي كه هميشه مينالن واتفاقا اونا كسايي هستن كه تو اين انقلاب از ديگران بيشتر بردن وخوردن وغر بيشتر ميزنن والعاقبة خيرللمتقين
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست عزيز جناب ناشناس اولا اميدوارم خداوند شمارا به راه راست هدايت بفرمايد تا ادب ونزاكت يادبگيري ومردم ايران را نادان حساب نكني ثانيا من از طرف خودم ومردم ايران صحبت كردم نه از طرف شما كه به خاطر سود ويا ترس از جايگاهتان آمريكارا دشمن فرضي خود قرار داديد وسالهاست خون مردم مظلوم ايران را ميخوريدثالثا من فقط خواستار يك نظر خواهي از مردم در اين رابطه شدم (خداوند سرنوشت هيچ قومي را عوض نميكند مگر اين كه خودشان بخواهند)
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اما آقاي آلترناتيو اولا ما الان كاملا وابسته به شرق هستيم يعني اگه چين وروس از حمايت ما دست بكشند معلوم نيست چه اتفاقي بيافتد ؟خود شما وهمه هم ميدانند كه چقدر چين وروس از ما نفع ميبرند ومطمئن باشيد بيشترين ضربه را اينها به ما خواهند زدثالثا مردم ايران در طول تاريخ ثابت كردند كه هروقت مسئولان همپايشان بودند حتي اگه از گرسنگي هم ميميرندند تن به ذلت نميدادند اما الان مردم ايران بيشترين ضربه را از بيكفايتي مسئولان ميخورند چرا مسئولان درد گرسنگي وگراني رانكشند وبجاش آقازادهاشان با پول بيت المال در اروپا خوش بگذرانند چرا بايد بعداز 30سال بودجه چند سال مملكت با يك اختلاس بزرگ توسط كسانيكه جزو مسئولان هستند به يغما برده شود پس چرا بايد هزينه اين مقاومت را مردم بدهند ومسئولاني بيايند چندسالي بخورند ثروتمند شوند ومردم هم روزبه روز ضعيف تر وفقيرتر شوندآيا به نظر شما اين مقاومت در مقابل آمريكا يك مقاومت خداپسندانه است ؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۶۷
۴
خاتمی عزیز در اخرین اظهار نظر انتخاباتی:با حصر موسوی و کروبی و رهنورد و این همه زندانیان سیاسی؛ چه انتخاباتی؟
ناشناس
|
UNITED STATES
مرگ بر خاتمی منافق
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۶
۲۱۲
دوست داران آمریکا باید بدانند اگر بخواهند با به هم ریختن اوضاع بازار ملتی آزاد را به نوکری شیاطین وادار نمایند باید بدانند اگر قیمت دلار را به ۹۹۹۹ تومان برسانند باز هم ملت نمی گذارد به شیاطین سواری بدهید ،،،
...
آزلد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ملت يا شما ؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
سایت محترم صراط ، بهتر است مطلبی هم درباره اوضاع اقتصادی خراب مردم بنویسید و کمی از سیاست و تحلیل های تخیلی دست بردارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۴۷
۰
هیچ شباهتی وجود ندارد. آقای احمدی نژاد طبق معمول صداقتی در گفتارش نیست و فقط به منظور کسب آرای طرفداران ارتباط با آمریکا برای کاندیدای گروه خود در انتخابات بعدی است (ایشان می داند که دیگر آرای حزب الله را نخواهد داشت). آقای هاشمی اعتقاد خودش را صادقانه بیان می کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
هیچ شباهتی بینشون نبود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شباهتی بینشون نبود ولی حالا هست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شباهت مبارکی است
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲۵۱
۱۳
تنها راه برون رفت از وضعیت افتضاح اقتصادی و معیشتی مردم ایران و پیشرفت سریع و پرشتاب ایران رابطه ای خوب و حسنه با امریکاست و بس.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
أحسنت! آفرین!
نوید راست میگه!
شاهد حرفش اینه که توی خود آمریکا همه ی مردمش در رفاه و آسایش کامل به سر می برن و هیچ تورم و بیکاری وجود نداره توی کشورشون و 100% مردمش هم از اوضای اقتصادی شون راضی هستند...
حالا اگه ماهم بخواهیم اینطوری بشیم باید همین کاری را بکنیم که نوید میگه!
تشوییییییییییققققق!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نوید جان اینها همین الان هم رابطه دارند!
فقط برای من و شما بنا به اقتضائاتی وانمود میکنند که ندارند!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
صراط عزیز خدا خیرت بده از یه طرف با یه چاقوی کند زدی نظر را داغون کردی و از ط ف دیگه دست را به مدت ۱۰ دقیقه گذاشتی روی دکمه منفی تا رساندیش به بالای ۲۵۰ ...
باور کن از روزگار ناامیدم کردی با این اقدامت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
نه روسیه خوبه تاریخو بخونین همیشه نامردی کرده الان هم بااسرائیل دمسازشده دوست روسیه کره شمالی است وآمریکا کره جنوبی است
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
حرفهای اقای هاشمی جز حقیقت نبود.............هر کسی هم که بگه نه خودشو حالو فرض کرده همین کشورهایی که زمانی امام خمینی میگفت دشمن ما هستن چطور یهو دوست و برادر از اب در اومدن یکی همین روسیه یکی همین چین اگهاینها براستی دوست واقعی ما هست پرا چرا جز کلاه گذاشتن سر ما کار دیگه ای برای ما انجام نمیدن یکیش که داره از نیروگاه اتمی ما به اندازه صد تا نیروگاه از ما در میاره اون یکی هم هر چی جنس که میخواسته بریزه توی دریا رو باه قیمت خون باباش انداخته به ما .....اگه از نظر شما به این میگن دوست پس فکر کنم بهترین دوستان برای ما دشمنان ما هستن.........خدا رو در نظر بگیرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
فقط نظر حضرت اقا و حضرت امام خمینی برای ما باید مهم باشه.
ادمایی که سواد ندارن که نظرشون برای ما نباید مهم باشه!!!!
ارتباط امریکا برای ما در حال حاضر مضر
حالا اقای احمدی نژاد هر چی میخواد بگه
نظرش قابل احترامه
ولی نظری که عملی باید بشه نظر حضرت آقاست
روح الطبيبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
هيچ شباهتي بين موضع آقاي هاشمي و جريان انحرافي در مورد رابطه با آمريكا وجود ندارد.

آقاي هاشمي زماني اين بحث را مطرح كردند كه اوباما دستهاي خود را به سمت ايران دراز كرده بود اما جريان انحرافي زماني از اين مسئله سخن ميگويد كه نزديك انتخابات آمريكاست و دولت اوباما چنين ريسكي در حال حاضر نميكند.

جريان انحرافي از آنجايي كه واكنش محافظه كاران از طرح اين سخنان را ميدانست قصد داشت تا به طرح اين مسئله و با توجه به واكنش احتمالي محافظه كاران از يك سو از اين مسئله مصرف داخلي كند و از سوي ديگر تقصير مشكلات را با توسل به اينكه ديگران كارشكني ميكنند بر دوش سايرين بيندازد.

در نتيجه مشخص است كه آقاي هاشمي آن زمان كه اين مسئله را مطرح كردند صلاح و منافع ملي را پيگيري ميكردند ولي جريان انحرافي با اغراض شومي وارد اين قضيه شده است و اين دو مسئله را بايد از يكديگر تفكيك كرد.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حس میکنم درد شمارو و حس میکنم حالتونو زمانی که به واقعیت ارتباط این دو تا پی ببرین
مهدی از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
سلام علیکم.
هاشمی واحمدی نژاد هیچ وجه اشتراکی ندارند.چه در مورد رابطه با امریکا وچه در رایطه با سایر مسائل .
وفقط تحلیل های پشمکی وابکی شما میتونه این دونفر را به هم شبیه کنه.که دلیلش هم برای تمام کاربران مشخص است.
مواضع اخیر اقای احمدی در مورد رابطه با امریکا.همون مواضع قبلی ایشان است که رایطه با امریکا را مشروط بر این میداند که
امریکا از مواضع خصمانه وقلدرانه عقب نشینی کرده ودر رفتار خود تجدید نظر کند .
دولت اسراییل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنون از نظریه پشمکی تون !!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پشمکی نیست بادکنکیه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
احمدی نژاد اگر طبق فرمان ولایت فقیه عمل نکند ارزشی ندارد و تناقضات و چرخشهای ناگهانی او را شبیه قذافی کرده است!
پورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
فتنه و انحراف در یک تقاطع سیاسی هم مسیر شدند این سازی است که نواخته شده صدایش هم کم کم شنیده خواهد شد.انتخابات نزدیک است بهوش باشیم و گوش به فرمان رهبر عزیز بمانیم
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پورا جان:
احسنت احسنت احسنت
Meek
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
چه میشود گفت؟ چه میشود فهمید؟
رئیس جمهور در جنین مصاحبه ی میبایستی
کلمه به کلمه آنجه را که مجلس با عنایت به سیاست کلی کشور، تصویب شده در بالاترین سطح اداره کشور، برایش معین کرده بود، اظهار میکرد. همه میدانند که این مورد خاص را نمیتوان با چشم رابطه جمهوری اسلامی با هیچ کشوردیگری نگریست.
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
چه محمود چه اکبر چه محمد هرکسی بخواد قدمی از راه انقلاب وامام ورهبری بیرون بذاره از ملت تو دهنی میخوره اگه ما رای دادیم خودمونم تو دهنشون میزنیم قدرتشون به ملت بود ملت هم پشت رهبری هست
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
می خوامت علی اکبر
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بیچاره مردم که سر در گم این نظریه پردازی ها و سیاست بازی های بدون کارشناسانه قرار گرفتن.
(صمد آقا روسیه رو هم بدتر از آمریکا میدونه)
پورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صمد جان جوش مردمو نزن مردم ما ثابت کردند همیشه تابع ولایت و حامی نظام بودند و در غبار فتنه ها بسیار بصیرتر از سیاسیون عمل کرده اند
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پورا جان:
دم شما گرم گل گفتی.
(صمد آقا کم می آورد)
صمصام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام به همه عزيزان دوستار وطن
دوستان اين مشخص است كه ما ملتي مستقل و هوشيار در كل تاريخ بوده و هستيم و هر وقت در طول تاريخ هجمه اي به اين كشور شده خلاصه با دادن خون و فداكاري بزرگان و مردم از پس آن بر آمده ايم چون ما به همه مسائل كشور مشرف نيستيم بايد پشت سر مسئولينمان بياستيم و به آنها اعتماد كنيم و با حمايتشان مسائل را حل كنيم و هر كس كه بخواهد با كارهاي خيانت بار و هدفدار پيش برود به مرور و سلسله وار معلوم ميشود مثل اعمال برخي مسئولين گذشته كه ملت خوب آنها را شناخته و كنار گذاشتند بگذاريد با وحدت حمايت دولت به كشورمان كمك كنيم تا زماني كه مشخص شود آيا خيانت است يا نه و از رهبرمان هيچ وقت جلوتر نباشيم كه اين هم بي ادبيه و هم اشتباه و هم خيانت نادانسته به كشور اميدوارم همواره پيروز باشيد