۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸

ایران با چهار تا تير و ترقه تكان نمیخورد

ما چندان نگران نيستيم، چراكه ايران كشوري نيست كه با فرض اين‌كه آنها بخواهند تهاجمي كنند، با چهار تا تير و ترقه ايران تكان بخورد. . .
کد خبر : ۸۱۹۱۱
"صراط" - محمود احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود با رسانه‌هاي داخلي و خارجي، در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر درباره اين‌كه واكنش ايران نسبت به ادعاي اخير آمريكا براي تشديد فشارها عليه ايران چيست، اظهار داشت: واكنش ما معلوم است، ما در كنار ملت ايران قرار داريم و از همه حقوق و تمامي ملت ايران، دفاع خواهيم كرد.وي افزود: روش آنها روشي شكست خورده و تكراري است كه قبلا نيز تجربه كرده‌اند، اما گويا علاقه‌مندند كه دوباره تجربه كنند.

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار فونكس چين درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران و سخنان نتانياهو در سازمان ملل گفت: در شرايطي كه هستيم، مديريتي كه دنيا را اداره مي‌كند، به همين ترتيبي است كه مي‌بينيم و به اصطلاح ما ايراني‌ها، سگ‌ها را رها كرده‌اند و سنگ‌ها را بسته‌اند، به همين خاطر عده‌اي به راحتي به خود اجازه مي‌دهند كه هركسي را تهديد كنند.وي تصريح كرد: مهم‌تر از تهديدات، مديريتي است كه چنين اجازه‌اي به آنها مي‌دهد و ما واكنشي نمي‌بينيم. مديريت بين‌المللي بايد اصلاح شود و در غيراين‌صورت چند صهيونيست بي‌فرهنگ به خود اجازه مي‌دهند كه به راحتي ديگران را تهديد كنند. ملت ايران هيچ‌گاه مهاجم نبوده ولي همواره مدافع خيلي خوبي بوده است و تمام متجاوزان را پشيمان كرده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ما چندان نگران نيستيم، چراكه ايران كشوري نيست كه با فرض اين‌كه آنها بخواهند تهاجمي كنند، با چهار تا تير و ترقه ايران تكان بخورد. ايران كشوري بزرگ است اما مشكل از مديريتي است كه در دنيا وجود دارد و جالب اين است كه ما شرايط كنوني مديريت جهان را در سازمان ملل ترسيم كرده‌ايم و آنها (رژيم صهيونيستي) با حرف‌هايشان صحبت‌هاي ما را مستند كردند.

رييس جمهور همچنين گفت: دشمن از تهديدات بيش از آنكه قصد حمله داشته باشد، در پي جنگ رواني است و بعضي نيز در داخل بي‌اطلاع از اين موضوع موج جنگ رواني دشمن را رله مي‌كنند.وي با بيان اين‌كه ايران كشوري عظيم و بزرگ است، افزود: البته اين‌كه دولت و احمدي نژاد اشتباه ندارد، چنين نيست و من هيچ‌وقت چنين ادعايي نكرده‌ام، اما ايران كشوري نيست كه با اين تهديدات آسيبي ببيند. تحليل دقيق من اين است كه حاكميت آمريكا به اين نتيجه رسيده است كه بايد دست و پاي آنها (رژيم‌صهيونيستي) را جمع كند؛ چراكه خرج‌شان بيش از منافع‌شان شده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: رژيم صهيونيستي به دنبال ماجراجويي است كه براي خود فرصتي ايجاد كند و خيال مي‌كند كه با تهديد ايران، اين فرصت براي آن ايجاد خواهد شد، اما اشتباه مي‌كنند، دوره آنها به پايان رسيده و اگر سرشان را پايين بيندازند و بروند، شايد در آينده جهان سهمي داشته باشند، اما هرچه ماجراجويي كنند، آينده خود را بدتر خواهند كرد.
نظرات بینندگان
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
برادر مدیر مسئول و سردبیر ،بخدا الان وقت تفرقه نیست/رییس جمهور هم عاجزانه از همه تقاضا کردند تا ازاین بحران بسلامت عبور کنیم.تو رو خدا دعواهای سیاسی را تموم کنین