۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
نهادهای نظارتی گوش به زنگ

رانت میلیاردی رسانه های دیجیتال در جیب کیست؟

با توجه به وقایعی که در مرکز رسانه های دیجیتال در حال وقوع است به نظر می رسد دستگاههای نظارتی باید توجه ویژه خود را معطوف کانون آگهی تبلیغاتی سفارش گیرنده تیزرهای تلویزیونی این مرکز کرده و مالک واقعی پشت پرده آنرا شناسایی نمایند .
کد خبر : ۸۲۵۵۰
"صراط" - برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال و تلاش بی وقفه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در مصلای تهران در راستای بی نقص نشان دادن این نمایشگاه، موجب شد تا برخی از شخصیت ها و صاحب نظران این حوزه، با مشاهده تلاش و تکاپوی بی وقفه فعالان عرصه سایبر، در دل احساس غرور کرده و ترجیح دهند تا چشمهایشان را به روی برجسته ترین نقاط ضعف این مجموعه ببندند .

به گزارش سرویس سیاسی صراط، از زمان ورود حسن علیزاده به اتاق ریاست مرکز رسانه های دیجیتال ، این تشکیلات ثروتمند دچار تحولات ظاهری بسیاری شد .
جابجایی چندین مدیر ، مصاحبه های متعدد در رسانه هاو تولید و پخش تیزرهای تلویزیونی به اصطلاح آموزنده توسط این مرکز باعث شد تا توجه بسیاری از مردم به این زیر مجموعه وزارت ارشاد جلب شود .
اما چه اتفاقی بر سر بودجه این مرکز افتاده است که پرداخت بسیاری از معوقات آن در 5 ماه مانده به پایان سال با مشکل مواجه شده است؟
هزینه های گزاف صورت گرفته برای پخش آگهی های بازرگانی مرکز آقای علیزاده با چه پشتوانه مالی و از کدام جیب پرداخت شده است؟
جای سوال است که سفارش تیزرهای تولید شده توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توسط کدام کانون تبلیغاتی صورت گرفته و ارتباط این کانون تبلیغاتی با مسئولین مرکز چیست؟

شباهت بسیاری که در شکل محتوایی تیزرهای تبلیغاتی رسانه های دیجیتال و وزارت ورزش جلب توجه می کند به خوبی نشان می دهد که مغز متفکر و کانون تولید کننده این اگهی ها از کجا خط می گیرند .
به راستی نقطه تلاقی وزارت ورزش و جوانان و مرکز رسانه های دیجیتال کیست؟
در این شرایط و با توجه به وقایعی که در مرکز رسانه های دیجیتال در حال وقوع است به نظر می رسد دستگاههای نظارتی باید توجه ویژه خود را معطوف کانون آگهی تبلیغاتی سفارش گیرنده تیزرهای تلویزیونی این مرکز کرده و مالک واقعی پشت پرده آنرا شناسایی نمایند .
برخی از نزدیکان علیزاده پیش از این عنوان کرده بودند که وی در صورت بقای وزیر ورزش و جوانان در مسئولیتش، به این وزارتخانه نقل مکان خواهد کرد.
برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال با آشفتگی های فراوان و حمایت ایرانسل، یکی از مواردی است که این روزها بر خلاف سالهای گذشته تعمدا از دید رسانه های مکتوب و اینترنتی پنهان مانده است تا آقای رئیس ، با آسودگی خاطر به فعالیتش ادامه دهد و دغدغه پاسخگویی به ضعفهای موجود را از ذهن خارج کند .
گفتنی است فروش آثار بیژن مرتضوی، خواننده و آهنگساز لس آنجلسی در یک لوح فشرده با عنوان 3000 ساعت، انجام نظر سنجی توسط یک از سایتهای حاضر در نمایشگاه در خصوص اعتراضات بازار و پیش بینی قیمتها از جمله اتفاقاتی است که در روزهای گذشته در نمایشگاه رسانه های دیجیتال رخ داده است .
لازم به یادآوری است صراط به زودی اسنادی از دست داشتن یک کانون آگهی تبلیغاتی در موج رسانه ای صورت گرفته در حمایت مشترک از مرکز رسانه های دیجیتال و وزارت ورزش منتشر خواهد کرد .
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲۸
۴۹
همه حسودن و یک مرکز هم که داره خوب کار می کنه رو زیر سوال می برن
واقعا مملکت هیچ جا مشکل نداره؟
بچه من با تیزرهای فرهنگی که پخش شد کلی آموزش دید جای خسته نباشید داره
رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اره به تیزرهاش پخش میشه و چهارتا مثل شما(اگه مامور نباشین از طرف آقای.....) میگین استفاده کردین اما کلی آدم به خاطر این بخور بخورها و کثافت کاریها از نظام و اسلام و مملکت زده میشن
تورو خدا مسئولین قضایی رسیدگی کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینکه حسودی نیست. مگه هدف وسیله رو توجیه میکنه که به هر قیمتی تیزر ساخته میشه؟! اینهمه کانون تبلیغاتی، چرا باید دوستان این آقا تیزرها رو بسازن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
گفتنی است فروش آثار بیژن مرتضوی، خواننده و آهنگساز لس آنجلسی در یک لوح فشرده با عنوان 3000 ساعت، ..............
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر اطلاعات کامل نمیداد میگغتین دروغ میگه حالا هم که کامل سوزونده در چه قالبی میفروشن شاکی شدین چرا گفته؟ آخه به چه سازی باید رقصید شما جیره خور ها راضی بشین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۵
خدایی یه جا خوب داره کار میکنه گند نزنین بهش شما دلتون به حال بیت المال نمیسوزه.همه میدونن شما جیره خوره کجا هستین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
معلومه بد جایی زده که سوزشش باعث شده برای جوسازی و انحراف اذهان اراجیف بگی
سه ساله همه به صراط میگن جیره خور اما درغ از یک برگ سند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
سلام در شرايط كنوني دعوا و بداخلاقي آب به آسياب دشمن ريختن به احترام پيامبر اسلام مهربان باشيم كارهاي فرهنگي انجام شده رسانه ها عالي است البته خيلي دير است در ضمن پول آن از ارشاد به صداو سيما رفته اگر رايگان نبوده خسته نباشيد هر چي كار فرهنگي كنيد كم است درجنگ نرم هستيم تو گل خودمون نزنيم يا الله مهربان باشيم
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا این آسیاب دشمن کجاست که مدام در ادبیات عامه می گن حالا که اینقدر آب به آسیابش می ریزن ما حداقل ببریم این گندما رو آرد کنیم
علی
|
UNITED STATES
|
۰۱:۴۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
باید بگم کلا این تشکیلات برای تهران هست و متاستفانه در استانی مثل هرمزگان هیچ جایگاهی نداره.
.................................
علارغم اینکه متخصصانی در استان داریم که به تنهایی در جشنواره کشوری رقابت میکنند و تولیداتی در حد ملی داشته اند. در حال پخش هم هست. ولی مسئول محترم ترجیح میداد مسئول بخش از ... باشه تا متخصصی که سالها در این زمینه تخصص ومدرک و علاقه داره.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۹
۴
نمایشگاه رسانه های دیجیتال یکی از ضعیف ترین نمایشگاه هایی بود که دیدم. در عین حال بسیار پر هزینه نیز بوده
میر مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۳۰
۴۵
کانون آگهی تبلیغات از همین تیزرها و تبلیغات درآمد داره صراط جان !

شما بگو هزینه سایت و پرتال 3000000 میلیون تومانی و هزینه های سرور و پشتیانی رو از کجا تامین می کنید !

نمی خواستم این حرفها رو بزنم ولی شما که خودت سیم وصل داری چه به دیگران گیر میدی برادر من ؟

این دوستی که می خواد زیرآب آقای علیزاده رو بزنه و خودش هم زیر مجموعه وزارت ارشاد هست. چرا این چیزا رو به شما میگه غیر از اینه که مشکل شخصی داره ؟! یا اینکه دلش واسه مردم بیچاره سوخته.

در مورد بیژن مرتضوی شما سر کوچه خودتون هم دارن می فروشن اونم با پوستر پس اینقدر انگشت اشاره رو به سمت نمایشگاه رسانه های دیجیتال نبر عزیزم !

اگر واقعا آزادی بیان دادی این نظر من رو تائید کن !!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۷
۳
بسم الله الرحمن الرحیم.
من نمیخواستم چیزی بگم اما گاهی وقتها باید چشامون رو روی واقعیات باز کنیم. یه بازی توی نمایشگاه رسانه های دیجیتال داره به صورت گسترده داره عرضه میشه. اسمش سرقته. توی این بازی هم شاهد صحنه های خشن هستیم و هم شیطان پرستی ترویج شده. اما هیچ کس جلوش رو نمیگیره. به هر کی هم که میگیم میگه مسئولیتش با من نیست!!! وی........ داره بدون هیچ محدودیتی داره نرم افزار معرفی دراویش ایران رو پخش میکنه بین مردم و هر چی هم به مسئول نمایشگاه گفتیم فایده ای نداشت. والله دیگه نمیدونم چی بگم فقط خواهش میکنم اینا رو اطلاع رسانی کنید تا دیر نشده. موضوع کانون تبلیغاتی رو بعدا هم میشه پیگیری کرد!!!
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
نمایشگاه رسانه های دیجیتال نمایشگاه خوبی بود و مطلبی که در روزنامه ایران منتشر شد نشون میده که مخالفان نمایشگاه طیفی متهجر هستند که نمیتونند واقعیات موجود رو قبول کنند.....
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
مگر بودجه یک مرکز کوچک زیر نظر یکی از معاونتها چقدره؟پس معلومه که مسئول مرکز با سازندگان کلیپ.... البته کارنامه ایشون در صداو سیما و وزارت نیرو هم همینطوره....حیف از بودجه بیت المال....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
خدا بيامورزد حضرت علي (ع) را كه بعد مرگش عوام گفتن مگر علي نماز ميخواند و سالها بعد همان مردم بودن كه پسر او ثارالله را از دين خارج ديده و سالها بعد خادمي چون امير كبير خادم را كشتن و شعر معروف طايفه زنده كش مرده پرست را به ياد من آورد اين خبر .....خداوند حافظ خادمين واقعي اسلام و ايران است.و ما را از تهمت و كليه اعمال مربوط به شيطان حفظ نمايد ريختن آبروي مومن چون قتل است.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
خداوند دوست ندارد کسی صدایش را بلند کند مگر اینکه به او ظلم شده باشد. آیا ظلم در حق بیت المال ظلم نیست؟ چه طور خودتان را با حضرت علی علیه السلام مقایسه می کنید؟ آیا همین که خود را علوی میدانید و دیگران را معاویه نشان دهنده عجب و غرور شما نیست؟